چگونه میتوانیم مانتو نارنجی را ست کنیم ؟

  شنبه، 04 دی 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه میتوانیم مانتو نارنجی را ست کنیم ؟
رنگ نارنجی سمبل نشاط و شادی و نیز نشانه دانش و آگاهی است . این رنگ احساس اجتماعی بودن را در فرد تقویت كرده و فعالیت اجتماعی را قدرت می بخشد. این رنگ موجب رفع خستگی می‍‌شود و چون محرک اشتها است برای استفاده در غذاخوری‌ها بسیار مناسب است.

رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی زا شناخته می شود. رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می آورد و معمولاً برای جلب توجه بیننده مورد استفاده قرار می گیرد. نارنجی خالص نشان دهنده خلاقیت و عاطفه است و اغلب شجاعت و شادی را نشان می دهد، همچنین نارنجی کدر می تواند نشانه تکبر و غرور باشد.

استفاده از رنگ نارنجی در لباس

نارنجی رنگی گرم و زنده است که پوشیدن آن حسی از جوانی و نشاط را القا می کند. پوشیدن لباسی به رنگ نارنجی خالص به دلیل درخشش زیاد آن جسارت زیادی می خواهد، اما رنگ های دیگر خانواده نارنجی مانند هلویی، گلبهی، آجری و تنالیته های مختلف رنگ های خاکی راحت تر از نارنجی خالص مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از رنگ نارنجی برای پوشش سراسری، کار جالبی نیست و استفاده از رنگ های دیگر در کنار آن ضروری به نظر می رسد. رنگ متضاد نارنجی، رنگ سبز است و استفاده از این ترکیب رنگ، لباس ها را پررنگ تر به نظر رسانده و قدرت رنگ لباس ها را بیشتر نشان می دهد. اما اگر بخواهید ترکیبی بهتری به دست آورید میتوانید از رنگ سبز یشمی در کنار نارنجی استفاده کنید و رنگ روسری و مانتو و یا بلوز و دامن خود را از این دو رنگ متضاد انتخاب كنید. رنگ های مكمل نارنجی و آبی هم به خوبی در کنار هم قرار می گیرند و سردی رنگ آبی از درخشندگی و خیرگی رنگ نارنجی کم کرده و ترکیبی معقول به وجود می آورد. استفاده از رنگ های گرمی مانند نارنجی در لباس توجه برانگیز و خودنما است، بنابراین اگر بخواهید ترکیب سنگین تری به دست آورید، استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم و خاکستری نتیجه مطلوبی به وجود می آورد.

مکمل رنگ نارنجی چیست؟

مکمل رنگ نارنجی از روش بالا به راحتی قابل تشخیص است. همانطوری که بهتر می توانید تشخیص دهید آبی مکمل نارنجی بوده و علت آنکه، رنگ های هم خانواده با آبی، به نارنجی بسیار می آیند و استایلی زیبا می سازند، همین است و بس! استفاده از مکمل های رنگی، اصلی ترین روش ست کردن رنگ ها با یکدیگر است. تا به اینجای ماجرا، به بخش اصلی پاسخ سوالمان برای ست کردن رسیده ایم، اما عجله نکنید. نارنجی رنگ پر قدرتی است که نماد شوق و خلاقیت و جذابیت است. این رنگ که از ترکیب دو رنگ اصلی زرد و قرمز به وجود آمده در ساخت استایل و ست کردن لباس هایتان می تواند انتخابی بسیار هوشمندانه و هیجان انگیز باشد. نارنجی جزو رنگ های گرم محسوب می شود. این رنگ بسته به اینکه کدام تناژ آن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند فرم نمادین مختلفی داشته باشد. مثلا نارنجی روشن که درونش کمی قرمز بیشتری دارد، نماد جذابیت و سلطه است. نارنجی تیره برعکس، حس بی اعتمادی و فریب را منتقل می کند. همچنین اگر نارنجی به طلایی متمایل شود معنای ثروت ، حکمت و روشنایی را می رساند. حرف و سخن در مورد این رنگ فراوان است.

ست لباس هایی با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی رنگی بسیار شاد و گرم است . این رنگ یک رنگ ثانویه است و از ترکیب رنگ های اصلی قرمز و زرد درست شده است. هر چی رنگ قرمز استفاده شده در این ترکیب بیشتر باشد ، این رنگ تیره تر و آجری می شود و هر چی زرد به کار رفته توی این ترکیب باشد ، نارنجی روشن تری رو به ما نشان میدهد و شفاف تر است .

مانتو نارنجی

ست کردن نارنجی و سفید

نارنجی و سفید ترکیب شادی را ایجاد می کند و شما میتوانید هر رنگ نارنجی را با سفید ست کنید چون سفید به اندازه ی کافی ترکیب را سبک میکند و دیگر لازم نیست نگران این باشید که زیاد از رنگ نارنجی استفاده کردده اید یا رنگ نارنجیتان خیلی جیغ است .نارنجی را با سفید و مشکی به تنهایی می توانید ست کنید که نتیجه واقعا زیباست. اگر سفید را انتخاب کنید نتیجه شاد و روشن خواهد بود. کلا هم نارنجی در کنار سفید می تواند تاکید را بر روی روشنی، ارتباط و جذابیت بگذارد.

ست نارنجی و مشکی

رنگ مشکی باعث تاکید بیشتر روی رنگ نارنجی میشود و تمرکز چشم را به سمت رنگ نارنجی میبرد.شما میتوانید با استفاده از این خاصیت ، خیلی فکر شده از رنگ نارنجی توی لباس های مشکی استفاده کنید و خیلی جذاب به نظر برسید.توجه کنید که رنگ های خنثی اگر در کنار نارنجی قرار بگیرند، تنیجه بسیار مثبت می شود. علت آن نیز قدرت بالا و گرم بودن این رنگ است. اکنون اگر مشکی را انتخاب کنید، تمرکز بر روی نارنجی بیشتر شده و این رنگ، بیش از پیش خودش را نشان می دهد.

ست کردن نارنجی و خاکستری

خاکستری رنگ خنثی است و تاثیر خاصی روی رنگ کناری خودش نمی گذارد که جلب توجه کند .برای همین اگر می خواهید در یک حد کم از رنگ های شاد استفاده کنید که خیلی هم زیاد است روی تو استفاده رنگ باشد ، از رنگ خاکستری برای تکمیل این ست استفاده کنید.خاکستری نیز مشابه سفید و مشکی کمتر تاثیر بر رنگ های کناری اش می گذارد. اما اینبار شدت این موضوع بیشتر بوده و بی طرف تر عمل می کند. همانطور که گفتیم گرمی و شدت زیاد نارنجی باعث شده که این رنگ در کنار رنگ های خنثی خودش را بیشتر نشان دهد.

ست لباس آبی و نارنجی

نارنجی رنگ مکمل رنگ آبی است. بنابراین ترکیب و ست این دو رنگ یکی از بهترین ترکیب رنگ هاست ولی این بستگی به سلیقه شما دارد که کدوم رنگ از طیف رنگی های آبی و نارنجی رو برای ست کردن انتخاب کنید. این ترکیب رو میتونید از یک طرف به سبز آبی ها و از طرف دیگر به سمت زرد نارنجی ها بسط بدین و مطمئن باشید که این رنگ ها با هم ست می شوند و ترکیب قشنگی رو ایجاد می کنند. همچنین از خانواده آبی نیز که مکمل این رنگ هستند، غافل نشوید. اگر می خواهید استایل شما شاد و روشن باشد، سراغ آبی روشن و آسمانی بروید. اگر می خواهید استایل شما کمی جدی تر و محکم تر و سنگین تر باشد، آبی های تیره، بنفش و آبی نیلی می توانند پیشنهادهای فوق العاده ای باشند. رنگ سبز هم به دلیل داشتن آبی در دل خودش می تواند گزینه ای هوشمندانه برای ست کردن با رنگ نارنجی باشد. این گزینه نکته مثبت دیگری هم در درونش دارد، و آن کم یاب تر و خاص تر بودنش است. شاید آبی – نارنجی را زیاد دیده باشید، اما سبز و نارنجی کمتر به چشم ها آشناست و ترکیبی بسیار حرفه ای است.

ست نارنجی و سبز

زنگ سبز هم هر چی تیره تر باشد و ان رو با نارنجی تیره تر یا آجری ست کنید، ست جذابی رو ایجاد می کند. همانطور که در طبیعت دیدیم این ترکیب رنگ ها تداعی کننده ی فصل پاییز نیز هست. از طرفی هر چی رنگ ها به روشنی برود و شفاف تر باشد، ست رو پر انرژی و پر تحرک می کند. پس شما می توانید بر اساس نیازتون این رنگ ها رو برای لباس هاتون انتخاب کنید.

نارنجی و اکسسوری ها

نکته ای را لازم به یادآوری می دانیم و آن استفاده از نارنجی در اکسسوری هاست. دقت کنید که نارنجی اگر به اندازه یک نقطه هم مورد استفاده قرار بگیرد، توجه را به خود جلب می کند. این موضوع به خودی خود هم می تواند مثبت باشد، و هم منفی. توصیه می کنیم زمانی از نارنجی برای اکسسوری ها استفاده کنید که بخواهید آن ها را خوب به دیگران نشان بدهید و مورد تمرکز و توجه بقیه قرار بگیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (430 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (204 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (145 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (5 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...