ساعدنیوز
ساعدنیوز

سکس تراپی چگونه مشکلات جنسی را حل می کند؟

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
سکس تراپی چگونه مشکلات جنسی را حل می کند؟
گاهی اوقات ، افراد آموزش جنسی کافی دریافت نمی کنند . در نتیجه ، آن ها ممکن است از آناتومی و نحوه عملکرد بدن هنگام فعالیت جنسی آگاهی نداشته باشند . ممکن است درمانگر سکس تراپی ، کتاب یا محتوای وب را برای خواندن یا فیلم برای تماشا کردن پیشنهاد کند .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، داشتن زندگی جنسی ، سالم و طبیعی است . صمیمیت جسمی و عاطفی بخش های اساسی بهزیستی شما هستند . هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد ، داشتن زندگی جنسی ممكن است دشوار باشد . ممکن است سکس تراپی بتواند به شما در ترمیم مجدد چالش های جنسی و افزایش رضایت جنسی شما کمک کند . سکس تراپی ، مانند هر نوع روان درمانی است . شما با گفتگو از طریق تجربیات ، نگرانی ها و احساسات خود شرایط را درمان می کنید . شما به همراه درمانگر خود ، سازوکارهای مقابله ای را برای کمک به بهبود پاسخ های خود در روابط جنسی آینده تهیه می کنید تا بتوانید زندگی جنسی سالم تری داشته باشید .

در طول سکس تراپی چه اتفاقی می افتد؟

کسانی که نیاز به سکستراپی دارند ، به طور کلی در مطب درمانگر جلسات ملاقاتی دارند . برخی تصمیم می گیرند که به تنهایی در جلسات شرکت کنند . و عده ای نیز به صورت زوج برای سکستراپی اقدام خواهند کرد . تعداد و طول جلسه معمولاً به مراجعه کننده و نوع مشکلی که نیاز دارد برطرف شود ، بستگی دارد .

طبیعی است که مراجعان هنگام دیدن یک درمانگر جنسی خصوصاً برای اولین بار احساس اضطراب کنند . با این حال ، بیشتر متخصصین رابطه جنسی این مسئله را تشخیص می دهند و سعی می کنند مراجعه کننده شان احساس راحتی کنند . غالباً ، آن ها با سؤالاتی در مورد وضعیت سلامت فرد و پیشینه جنسی ، آموزش جنسی ، عقاید در مورد رابطه جنسی و نگرانی های جنسی خاص شروع می کنند .

این مهم است بدانید که جلسات سکستراپی ، هیچ گونه تماس جسمی یا فعالیت جنسی در بین مراجعان و درمانگران ندارد .

متخصصین رابطه جنسی معمولاً تمرین هایی را تعیین می كنند . فعالیت های عملی كه انتظار می رود مراجعان در حریم خانه خودشان انجام دهند . چنین تمریناتی ممکن است موارد زیر را شامل شود :

  • تمرکز :

این تکنیک برای زوجین به منظور ایجاد اعتماد و صمیمیت و در عین حال کاهش اضطراب طراحی شده است . زوج ها طی سه مرحله پیشرفت می کنند ، از شروع لمس غیر جنسی ، پیشرفت به سمت لمس دستگاه تناسلی و معمولاً پایان دادن به نفوذ.

  • مطالعه :

گاهی اوقات ، افراد آموزش جنسی کافی دریافت نمی کنند . در نتیجه ، آن ها ممکن است از آناتومی و نحوه عملکرد بدن هنگام فعالیت جنسی آگاهی نداشته باشند . ممکن است درمانگر سکس تراپی ، کتاب یا محتوای وب را برای خواندن یا فیلم برای تماشا کردن پیشنهاد کند . آن ها همچنین ممکن است پیشنهاد کنند که افراد از آینه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بدن خود استفاده کنند .

  • استراتژی های ارتباطی :

مشتریان ممکن است تمرین کنند که در یک رابطه از آن چه می خواهند یا نیاز جنسی یا عاطفی دارند ، استفاده کنند . موفقیت در رابطه با سکس تراپی اغلب به این بستگی دارد که مراجعان متعهد به فرایند درمان باشند .

چگونه سکس تراپی می تواند کمک کند ؟

  • سکس تراپی فوق العاده با ارزش است و ۹۳٪ از زوج هایی که از این درمان استفاده کرده اند ، گفتند که این باعث بهبود زندگی جنسی آن ها می شود . اگر برقراری رابطه جنسی را متوقف کرده اید ، سکس تراپی می تواند به شما در کشف مجدد آن کمک کند .
  • اگر مشکلات جنسی مانع از شروع رابطه یا ازدواج شما می شود ، سکس تراپی می تواند به مسائل روانشناختی و جسمی بپردازد و به شما کمک کند .
  • خواه مجرد ، متاهل و یا در یک رابطه باشید ، سکس تراپی می تواند به شما در بهبود زندگی جنسی و غلبه بر هرگونه اختلال عملکرد جنسی خاص کمک کند .

چگونه سکس تراپی می تواند به روابط کمک کند ؟

  • تقویت ارتباطات عاطفی و جنسی
  • تقویت احساسات و تمایلات جنسی از طریق تمرینات جنسی که ممکن است به رفع بی حوصلگی جنسی کمک کند .
  • تقویت درک نیازهای جنسی ، خواسته ها و خواسته های جنسی یکدیگر

انواع اختلالات جنسی و سکس تراپی :

روانشناسان اختلالات جنسی را گروهی از اختلالات ناشی از ناتوانی فرد در داشتن رابطه کامل و لذت بردن از رابطه جنسی تعریف می کنند . ارتباط بین ذهن ، بدن و احساسات در پاسخ جنسی را با علل احتمالی اختلال عملکرد در هر قلمرو اذعان می کند که نیاز به سکس تراپی را ایجاد می کنند .

همه افراد دارای یک رابطه جنسی سالم نیستند و یا همان سطح برانگیختگی را احساس نمی کنند . هنگامی که عدم وجود انگیزه جنسی یا برانگیختگی بیش از شش ماه ادامه داشته باشد ، معمولاً به سکس تراپی نیاز است . دو نوع برای این نوع اختلال عملکرد جنسی وجود دارد که از نظر جنس بیمار متمایز است .

  • اختلال میل جنسی هیپوکتیو مرد :

این اختلال با عدم علاقه یا کاهش علاقه به فعالیت های جنسی و همچنین کاهش چشمگیر افکار جنسی مشخص می شود . تعدادی از مسائل روانشناختی و فیزیولوژیکی می توانند در بروز این اختلال نقش داشته باشند ، از جمله مشکلات موجود در رابطه ، عقاید منفی در مورد رابطه جنسی ، سابقه سوءاستفاده ، افسردگی یا اضطراب و اختلالات متابولیکی . درمان سکس تراپی این اختلال به علت بستگی دارد و نیاز به ارزیابی پزشکی و درمان دلایل جسمی دارد . در حالی که روان درمانی به دلایل روانشناختی فردی و درمان زوج در زمینه روابط مناسب عمل می کند .

  • علاقه جنسی زن / اختلال برانگیختگی :

این اختلال با همان خصوصیات ، علل و گزینه های درمانی مانند اختلال تمایل جنسی بیش فعالی مردان تفاوت دارد . با این حال ، تفاوت در جنسیت بیمار ممکن است شیوع این اختلال را تغییر دهد .

  • مسائل مربوط به مردان ؛ نعوظ و انزال :

اختلالات جنسی زیر مربوط به مسائل مربوط به عملکردهای آناتومیکی مردان مربوط به مقاربت جنسی است که در سکس تراپی مورد بررسی قرار می گیرد .

  • اختلال نعوظ :

اختلال نعوظ به عنوان عدم وجود نعوظ یا حفظ نعوظ موجود در هنگام رابطه جنسی با شریک زندگی تعریف می شود که در سکس تراپی بررسی خواهد شد . دلایل فیزیولوژیکی شامل چاقی ، دیابت ، فشار خون و مشکلات کلسترول ، بی نظمی هورمون ها و بیماری های قلبی است . اما دلایل روانشناختی شامل افسردگی ، سابقه سوءاستفاده جنسی ، اختلال استرس پس از ضربه (PTSD) ، مشکلات روابط ، تابوهای مذهبی و عملکرد یا اضطراب های دیگر است . درمان بستگی به شناسایی علت یا علل آن دارد . علل روانشناختی غالباً شامل روان درمانی و مشاوره در رابطه با متداول ترین معالجه است .

  • انزال زودرس :

این اختلال با انزال در اولین دقیقه پس از نفوذ جنسی با یک شریک زندگی مشخص می شود که درمان ها و تمرینات سکس تراپی می تواند تا حد زیادی در درمان آن موثر باشد . در حالی که این اتفاق گاه به گاه در بیشتر مردان رخ می دهد ، اگر این الگو بیش از شش ماه ادامه یابد ، بهتر است به یک درمانگر سکستراپی مراجعه شود . از نظر روانشناختی ، این امر می تواند ناشی از احساس گناه در مورد رابطه جنسی ، سابقه سوءاستفاده جنسی ، انجام رابطه جنسی در سنین پایین ، تصویر بد از بدن ، افسردگی و اضطراب باشد . روش های درمانی برای انزال زودرس ناشی از روانشناختی شامل مشاوره است در حالی که درمان های بیولوژیکی بسته به علت ، می توانند شامل دارو برای کاهش احساس ، استفاده از کاندوم و تکنیک هایی برای تقویت عضلات کف لگن باشند .

  • تاخیر در انزال :

تاخیر در انزال ، ناتوانی مداوم در دستیابی به اوج جنسی یا انزال در هنگام رابطه جنسی با شریک زندگی است . دلایل روانشناختی معمولاً شامل اضطراب و مشکلات ارتباطی است . دلایل روانشناختی به اشکال مختلف روان درمانی و مشاوره زوج پاسخ خوبی می دهد .

  • مسائل زنان ؛ ارگاسم و درد نفوذی :

نقص های جنسی زیر که می تواند در سکس تراپی مورد بررسی و درمان قرار گیرند ، مربوط به مواردی است که مختص آناتومی زنان است و بنابراین فقط توسط خانم ها تجربه می شوند .

  • اختلال ارگاسم زنانه :

اختلال ارگاسم زنانه تقریباً شبیه به انزال تأخیر در مردان است ، اختلال ارگاسم زنانه منجر به اوج تاخیر یا عدم حضور در زنان و همچنین تجربه کاهش احساس در هنگام ارگاسم می شود . دلایل این اختلال که در سکس تراپی تشخصی داده می شود ، شامل عوامل روانشناختی مانند مشکلات رابطه ، اضطراب ، افسردگی ، سابقه سوءاستفاده جنسی ، نقش جنسیتی مورد انتظار در رابطه جنسی و ... است . عوامل فیزیولوژیکی می تواند شامل تداخل داروها ، مشکلات سلامتی مزمن ، مشکلات عصبی لگن و بی نظمی هورمون ها باشد . مسائل روانشناختی را می توان با روان درمانی و داروهایی با هدف درمان اضطراب یا افسردگی درمان کرد .

  • اختلالات هوس :

برخی از مسائل مربوط به روابط تا استرس می توانند بر تمایل زن و مرد تأثیر بگذارند . تغییرات هورمونی همچنین می تواند برای هر دو جنس نقش داشته باشد که توسط درمانگر سکس تراپی درمان می شوند . به عنوان مثال ، موارد مربوط به یائسگی می توانند میل جنسی را در زنان کاهش دهند . در مردان ، کمبود میل جنسی گاهی با افزایش سن باعث کاهش سطح تستوسترون می شود . علائم کمبود میل جنسی می تواند شامل فقدان مداوم افکار جنسی یا شهوانی ، خیالات و تمایلات جنسی باشد .

پزشکان می گویند برای زنان در هر سنی ، شایع ترین نگرانی جنسی ، میل جنسی کم است . طبق یک مطالعه ، شیوع تمایل جنسی کم در زنان از تقریباً ۲۷٪ در بین زنان یائسه تا حدود ۵۲٪ در بین زنانی که یائسگی طبیعی را پشت سر می گذارند ، بوده است . به طور معمول ، عدم تمایل تقریباً همیشه با سایر مشکلات موثر بر میل جنسی ، مانند رابطه جنسی دردناک همراه است . بهتر است برای رسیدگی به این اختلال ، به درمانگر سکستراپی مراجعه کنید . زیرا ممکن است به مرور زمان اختلال های دیگر نیز با آن همپوشانی کنند .

  • رابطه دردناک :

زنان گزارش می دهند که درد رابطه جنسی بسیار بیشتر از مردان دردناک است . به این امر همچنین dyspareunia گفته می شود ، هنگامی که مقاربت جنسی یا نفوذ از هر نوع باعث ایجاد درد می شود . برای هر دو شریک ، رابطه جنسی یک تجربه لذت بخش است ، نه یک مصیبت ناراحت کننده . به طور معمول ، برخی از خانم ها از واژینیسموس رنج می برند ، اختلالی که در آن ماهیچه های اطراف واژن به طور غیرمعمول موجب فشار یا اسپاسم می شوند . این می تواند باعث شود که رابطه جنسی دردناک یا غیرممکن باشد که حتما باید از سکس تراپی جهت درمان این اختلال استفاده شود . برخی از مردان مشکلاتی را تجربه می کنند که می تواند باعث ایجاد ناراحتی قابل توجهی در طول رابطه جنسی شود مانند بیماری پیرونی ، که در آن نعوظ به جای مستقیم خم می شود . اگرچه بیشتر مردان مبتلا به این بیماری هنوز هم قادر به برقراری رابطه جنسی هستند ، اما ممکن است برای بعضی از آن ها دردناک باشد و همچنین ممکن است در موارد خاص باعث ED شود .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (429 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (294 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (81 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (54 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (38 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (37 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (24 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (17 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (16 نظر) مراسم تولد جگرسوز علی انصاریان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش ننه علی/ روحش شاد+ عکس (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه تغییر چهره دختر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها بعد از فوت پدرش/ راسته که میگن خاک سرده اولین روز پدر شدن رضا قوچان نژاد/ ماشالا خدا حفظش کنه😍+عکس شام عزای شبانه منوچهر هادی برای خانواده پرجمعیتش در یک رستوران شیک و لاکچری بدون حضور یکتا ناصر/ خدا بهش صبر بده دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس خونه پدری لوکس و هوش پران محسن تنابنده نقی سریال پایتخت که عین کاخ میمونه/ چه مبلمان خوشگلی جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس