صفر تا صد راهنمای سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی

  سه شنبه، 11 خرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
صفر تا صد راهنمای سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی
ساعدنیوز: از سال 1395 که قوه قضایه اقدام به راه اندازی سامانه عدل ایران موسوم به ثنا نمود، این سامانه با تحولات زیادی همراه بوده و امکانات متعددی نیز به مرور زمان به آن اضافه شده است. یکی از مهم ترین امکانات سامانه عدل ایران، مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی بوده که از طریق سامانه ابلاغ امکان پذیر می باشد.

از سال 1395 که قوه قضایه اقدام به راه اندازی سامانه عدل ایران موسوم به ثنا نمود، این سامانه با تحولات زیادی همراه بوده و امکانات متعددی نیز به مرور زمان به آن اضافه شده است. یکی از مهم ترین امکانات سامانه عدل ایران، مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی بوده که از طریق سامانه ابلاغ امکان پذیر می باشد.

از آنجا که استفاده از امکانات سامانه ابلاغ من جمله مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی، مانند سایر خدمات سامانه عدل ایران، مستلزم ثبت نام در سامانه ثنا می باشد، در این مقاله، ابتدا به معرفی سامانه ثنا و نحوه ثبت نام در این سامانه پرداخته، سپس سامانه ابلاغ را معرفی نموده و در پایان، نحوه مشاهده ابلاغیه الکترنیکی را در سامانه ابلاغ توضیح خواهیم داد.

معرفی سامانه ثنا sana.adliran.ir

به استناد سایت حقوقی دینا سامانه ثنا با نشانی sana.adliran.ir به عنوان سامانه ثبت نامی قوه قضاییه، خدمات و امکانات متعددی را برای کاربران خود فراهم کرده است که مهم ترین این امکانات عبارتند از:

1.ثبت نام برخط شخص حقیقی

اشخاص حقیقی می توانند با مراجعه به این بخش، اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا نموده و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر خدمات قضایی نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایند.

2.ثبت نام شخص حقوقی

در حال حاضر، امکان ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه ثنا وجود نداشته و کلیک بر روی این گزینه، لیست دفاتر خدمات قضایی را جهت ثبت نام اشخاص حقوقی به کاربران نشان می دهد.

3.تغییر اطلاعات

چنانچه شخصی که اطلاعات خود را در سامانه ثنا ثبت نموده، پس از ثبت نام نیاز به تغییر آن اطلاعات داشته باشد، می تواند از طریق این گزینه اقدام نماید

4.فراموشی رمز عبور

افرادی که پس از ثبت نام در سامانه ثنا رمز عبور یا همان کد ثنای خود را فراموش کرده اند، از طریق این گزینه می توانند اقدام به دریافت رمز عبور جدید نمایند.

5.تغییر رمز عبور

چنانچه فردی پس از ثبت نام در سامانه ثنا مایل به تغییر رمز عبور خود باشد، می تواند از طریق این قسمت، برای دریافت رمز جدید اقدام نماید.

6.ثبت نام برخط

افرادی که اقدام به ثبت نام و احراز هویت ثنا به صورت اینترنتی نموده اند، از طریق این گزینه می توانند نتیجه احراز هویت خود را پیگیری نمایند.

افرادی که قصد ثبت نام در سامانه ثنا sana.adliran.ir به صورت آنلاین را داشته، لازم است که پس از ورود به سایت ثنا، از طریق گزینه ثبت نام برخط ثبت نام شخص حقیقی، اقدام به انجام مراحل ثبت نام نمایند. با این توضیح که ابتدا اطلاعات هویتی، تماس و اقامتگاه خود را وارد نموده و دکمه ثبت اولیه را زده تا رمز موقت به شماره همراه کاربر ارسال شود. در ادامه، یکی از کارگزاران معرفی شده را انتخاب و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. سپس، عکس خود را گرفته و امضای الکترونیک را در قسمت مربوطه وارد نموده و در نهایت، با تکرار عبارت نمایش داده شده و ضبط ویدئو از خود، اقدام به تکمیل مراحل احراز هویت برخط نمایند.

سامانه ابلاغ eblagh.adliran.ir

پس از انجام ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا و دریافت نام کاربری و رمز عبور از این سامانه، اکنون کاربر می تواند با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور، اقدام به ورود به تمامی سامانه های برخط قوه قضاییه نماید. یکی از سامانه های آنلاین قوه قضاییه، سامانه ابلاغ می باشد.

سامانه ابلاغ، وب سایتی است که همانطور که از عنوان آن مشخص است، امکان دریافت ابلاغیه های قضایی را برای کاربران خود فراهم نموده است. کاربران با ورود به این سامانه می توانند، ابلاغیه های جدید و ابلاغیه های مشاهده شده قبلی را مشاهده نموده و در صورت نیاز، اقدام به چاپ این ابلاغیه ها نمایند. بدین ترتیب، هنگامی که دعوایی در هر نقطه از کشور، علیه یک شخص اقامه شود، چنانچه این فرد در سامانه ثنا ثبت نام نموده باشد، ابلاغیه مربوط به آن دعوا در سامانه ابلاغ به آن فرد ابلاغ گردیده و وی از وجود دعوا علیه خود مطلع شده و می تواند در صورت لزوم برای دفاع از حقوق خود اقدام نماید.

برای وارد شدن به سامانه ابلاغ و مشاهده ابلاغیه های دریافتی، آدرس سامانه eblagh.adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود جست وجو نمایید تا وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ شوید. در این صفحه، نام کاربری یعنی کد ملی و رمز عبور یعنی کد ثنا را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنید. در مرحله بعد، یک رمز موقت 6 رقمی به شماره همراه شما پیامک می شود، این رمز را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید. به این ترتیب، می توانید وارد سامانه ابلاغ شده و اقدام به مشاهده، دریافت و چاپ ابلاغیه های مربوط به خود نمایید به همین دلیل در ادامه راهنمای این سامانه از سایت دینا قرار داده شده است .

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

به استناد سایت دینا پس از ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت نام کاربری و رمز عبور می توان با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور به سامانه ابلاغ وارد شده و اقدام به مشاهده ابلاغیه های الکترونیکی نمود. برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ابلاغ ثنا و چاپ این ابلاغیه ها مطابق راهنمای زیر عمل نمایید:

ابتدا به صفحه اصلی سامانه ابلاغ به نشانی eblagh.adliran.ir رفته و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور دریافتی، اقدام به ورود به سامانه ابلاغ نمایید. اکنون، همانطور که ملاحظه می کنید، 5 گزینه در مقابل شما قرار دارد. برای مشاهده ابلاغیه هایی که تا کنون آنها را ندیده اید، بر روی گزینه ابلاغیه های جدید کلیک کرده و برای دیدن ابلاغیه هایی که سابقا حد اقل یک مرتبه آنها را دیده اید، بر روی گزینه ابلاغیه های مشاهده شده کلیک کنید.

در مرحله بعد، در لیست ظاهر شده بر روی ابلاغیه مورد نظر کلیک کرده تا کادر مربوط به اطلاعات آن ابلاغیه در پایین صفحه به شما نشان داده شود. در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه ( مشاهده نسخه چاپی ابلاغیه ) اقدام به مشاهده متن ابلاغیه الکترونیکی سامانه ابلاغ ثنا نموده و با اتخاب گزینه ( دریافت نسخه چاپی ابلاغیه ) ابلاغیه مورد نظر را چاپ نمایید.

همچنین، گزینه های دریافت با رمز و دریافت با شماره، این امکان را به شما داده تا چنانچه لیست ابلاغ های دریافتی طولانی بوده، با استفاده از شماره ابلاغیه یا رمز پرونده، ابلاغیه مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا نمایید. سامانه آگهی الکترونیک نیز دسترسی به لیستی از آگهی های قضایی منتشر شده توسط قوه قضاییه را برای شما امکان پذیر می سازد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی! تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟ ماجرای از زیر سرُم آمدن ابراهیم رئیسی به یک جلسه و کنسل نکردنشان بخاطر جوانان+ویدیو شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر مردی که رگ خواب تبریزی‌ها را بلد بود مهمترین حوادث هوایی برای مقامات کشوری و لشگری+عکس آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
تیتر امروز   
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟
شهید رئیسی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
محل تدفین شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع) مشخص شد
اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت تا ساعاتی دیگر