شرایط و نحوه نگهداری از کاندوم

  سه شنبه، 17 دی 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
شرایط و نحوه نگهداری از کاندوم
اگر تاريخ انقضا روي جعبه كاندوم باشد ولي روي هر بسته تكي اين تاريخ نباشد آن را استفاده نكنيد و دور بيندازيد چون به سلامت و استانداردبودن آن بايد شك كرد. دقت كنيد تاريخ روي جعبه و روي هر بسته تكي كاندوم يكسان باشد، در غير اين صورت هم به استانداردبودنش شك كنيد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل ازدلگرم، استفاده از کاندوم؛ تنها روشي است كه هم از بارداري ناخواسته جلوگيري مي كند و هم مانع انتقال عفونت هاي مقاربتي مي شود. اين روزها توجه مردم چه خانم ها و چه آقايان به ابعاد مختلف سلامت شان بيشتر شده است و سعي دارند كيفيت زندگي خود را بالا ببرند بنابراين با برنامه اي كه براي زندگي شان تنظيم مي كنند انتظار غافلگيرشدن از بارداري ناخواسته را ندارند...

باورهاي نادرستي در مورد روش هاي مختلف از جمله استفاده از قرص و آي يودي وجود دارد و برخي باوجود همه تلاش ما مبني بر نادرست خواندن اين باورها هنوز به آنها اعتقاد دارند؛ باورهايي مانند قرص نازايي مي آورد! آي يودي باعث عفونت مي شود! و بسياري باورهاي ديگر خوشبختانه اين باورها درمورد استفاده از كاندوم وجود ندارد و همه مي دانند كاندوم تاثير و تداخل عملي يا هيچ دارويي كه مصرف مي كنند با بيماري اي كه به آن مبتلا هستند ندارد.

به همين دليل مشاركت آقايان در بحث سلامت باروري و خانواده بيشتر شده است. مساله ديگري هم كه در مورد كاندوم شايان ذكر است، عدم محدوديت براي استفاده از اين روش است. از آنجا كه اين محصول دارويي نيست، مي توان آن را از هر فروشگاه لوازم بهداشتي يا حتي سوپرماركت هاي بزرگ خريداري كرد. براي استفاده از آن لازم نيست هيچ معاينه و بررسي اي توسط پزشك انجام شود و هرگز عارضه اي در اثر استفاده از آن گزارش نشده است. درصد بسيار اندكي كه به دليل حساسيت به لاتكس كاندوم دچار خارش و قرمزي اندام تناسلي مي شده اند نيز امروزه مي توانند از محصولات ديگر كاندوم كه به بازار آمده است استفاده كنند. انواع مختلف كاندوم در سيستم ارائه خدمات دولتي وخصوصي در دسترس همگان وجود دارد.

انواع کاندوم

تمامي اين كاندوم ها كه با اسانس ها، بوها و رنگ هاي خاص و متنوع در بازار هستند، چه انواع خاردار و چه نوع خط دار و... از نظر اثربخشي يكسان اند. اين تنوع فوق العاده فقط براي جلب رضايت انواع سليقه هاست. ممكن است نوع خاردار با سليقه يك زوج سازگار باشد اما از نظر ديگري خوشايند نباشد. اثربخشي كاندوم در صورت استفاده صحيح 97 درصد است. رنگ، بو، اسانس و ديگر خصوصياتي كه شركت هاي واردكننده كاندوم يا توليدكننده هاي داخلي براي تبليغ ذكر مي كنند دليلي بر اثربخشي بهتر نيست. كاندوم هايي كه از خارج وارد مي شوند در آزمايشگاه غذا و داروي وزارت بهداشت بررسي مي شود و اگر كيفيت و استاندارد بودن آنها مورد تاييد قرار گرفت، وارد بازار خواهند شد.

شناسايي کاندوم استاندارد

بسياري از مردم تصور مي كنند جنس كاندوم از لاستيك يا پلاستيك است و مي گويند يك تكه پلاستيك چرا اينقدر گران است؟ شايد لازم باشد براي درك اين موضوع كه جنس كاندوم از لاتكس است يك آزمايش انجام دهند.

يك نايلون را در گوشه حياط خانه رها كنيد، بعد از مدتي خواهيد ديد اين كيسه پلاستيكي كثيف مي شود و خاك مي گيرد اما همچنان وجود دارد اما اگر لاتكس (كاندوم) را حتي در بسته خودش كه تميز است گوشه حياط بگذاريد پس از مدتي وقتي در آن را باز مي كنيد، مي بينيد اثري از آن وجود ندارد و پودري شده است.

اين آزمايش به شما نشان مي دهد شرايط مراقبت و نگهداري از كاندوم چقدر حساس است و نبايد آن را در جاي گرم و در معرض نور آفتاب قرار دهيد. وقتي شما يك كاندوم را خريداري مي كنيد لازم است حتما به علامت استاندارد روي آن توجه كنيد. كاندوم شما چه در بسته هاي 3 تايي باشد، چه 12 تايي و چه 144 تايي بايد روي هر بسته علامت استاندارد داشته باشد و تاريخ انقضا روي هر بسته به طور مجزا حك شده باشد.

اگر تاريخ انقضا روي جعبه كاندوم باشد ولي روي هر بسته تكي اين تاريخ نباشد آن را استفاده نكنيد و دور بيندازيد چون به سلامت و استانداردبودن آن بايد شك كرد. دقت كنيد تاريخ روي جعبه و روي هر بسته تكي كاندوم يكسان باشد، در غير اين صورت هم به استانداردبودنش شك كنيد.

نكته بعدي اين است كه چون در كشور ما آب و هواي متنوع وجود دارد و در مناطقي با هواي گرم و خشك، آفتاب شديد، رطوبت بالا و شرجي فراوان كاندوم خراب مي شود، لازم است وقتي كاندوم را مي خريد و باز مي كنيد به ظاهر آن و به ويژه تاريخ توليدش دقت كنيد تا مطمئن شويد سالم است. سعي كنيد كاندومي را بخريد كه خيلي از تاريخ توليدش نگذشته باشد، مثلا كاندومي كه 4 يا 5 سال تاريخ مصرف دارد و درموقع خريد مي بينيد روي بسته اش نوشته 2007 تا 2012 و يك سال ديگر به انقضاي آن مانده است، نخريد چون اين دغدغه را ايجاد مي?کند كه در طول 3 يا 4 سال گذشته در چه شرايطي نگهداري شده؟ آيا در انباري گرم بوده يا در شهري با رطوبت بالا؟ پس سعي كنيد كاندومي بخريد كه تاريخ مصرف دار باشد به ويژه اگر عادت داريد بسته هايي با تعداد بالا خريداري كنيد.

نگهداري کاندوم

كاندوم را نبايد نزديك بخاري يا شوفاژ گذاشت. اگر كمد يا كشوي شما چسبيده به شوفاژ باشد يا اگر قفسه شيشه اي داريد كه نور لامپ فلورسنت مهتابي به آن مستقيم مي تابد نبايد كاندوم را در آن قرار دهيد. دقت كنيد كاندوم در كشوي بغل تختي يا كمدي باشد كه كنار پنجره نباشد و آفتاب، گرما و نور به آن نرسد زيرا در اين صورت حتي اگر در جعبه اش هم باشد فاسد مي شود. ضمنا لزومي ندارد كاندوم را در يخچال بگذاريد. كافي است تاريخ داشته باشد و در شرايط طبيعي اتاق درون جعبه اش نگهداري شود.

نحوه استفاده کاندوم

كاندوم را با دست باز كنيد، نه با قيچي سپس با كناره هاي انگشت فويل را بگيريد و كاندوم را برداريد. دقت كنيد ناخن تان يا انگشتر و حلقه شما مي تواند آسيب رسان باشد و لاتكس حساس را پاره كند. پس از استفاده هم حتما آن را گره بزنيد يا در دستمال كاغذي بپيچانيد و به صورت بهداشتي دفع كنيد. يادتان باشد وقتي كاندوم را باز مي كنيد نبايد پودري باشد، حالت روغني و چربي ملايم و حالت كششي آن نشانه سلامت كاندوم است. اگر حس كرديد خشك است و شكننده، اصلا ريسك نكنيد و حتي اگر تاريخ مصرف داشت آن را دور بيندازيد. چرا كه سلامت تان را به خطر مي اندازد و انتقال عفونت هم محتمل است و يا به بارداري ناخواسته اي تن خواهيد داد كه خوشايند نخواهد بود.

کاندوم هاي خاص

نوع خيلي نازك «اولتراتين» كاندوم در بازار وجود دارد كه همه مشخصات نگهداري صحيح و اصول باز كردن و استفاده را بايد براي آن رعايت كرد. اين محصول كمي گران تر است اما خيلي نازك است و براي كساني كه متقاضي آن هستند، مطلوب گزارش شده است. اگر اين كاندوم نازك در اثر تماس با ناخن يا فلز انگشتري شما پاره شد حتما دقت كنيد روش اورژانس پيشگيري از بارداري را اجرا كنيد. منظورم استفاده از قرص لوونورژسترول است كه حداكثر تا 120 ساعت فرصت داريد با استفاده از آن مانع بارداري شويد. تاكيد مي كنم هر چه زودتر در صورت نياز، از اين روش استفاده كنيد چون ساعت اول بهتر از ساعت دوم است.

در موارد حساسيت به لاتکس بايد از کاندوم هايي از جنس پلي يورتان استفاده کرد كه هم مقاوم تر است و هم ديرتر پاره مي شود. اين کاندوم?ها هنوز در ايران ساخته نمي شود ولي به بازار وارد مي شود و در دسترس است. هيچ حساسيتي نمي دهد و براي افراد معدودي كه به لاتكس حساسند مناسب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (635 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان