شارژ تلفن همراه با ادرار و با کمترین هزینه!

  شنبه، 11 دی 1400 ID  کد خبر 185821
شارژ تلفن همراه با ادرار و با کمترین هزینه!
ساعد نیوز: گروهی از محققان دانشگاه غرب انگلستان (University of the West of England) روشی برای شارژ موبایل با استفاده از ادرار اختراع کردند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، گروهی از محققان دانشگاه غرب انگلستان (University of the West of England) روشی برای شارژ موبایل با استفاده از ادرار اختراع کردند.

کلید این پیشرفت، ایجاد سلول سوختی میکروبی جدید «ام اف سی» (MFC) است که مواد آلی -در این مورد، ادرار- را به برق تبدیل می کند.

ام اف سی ها مملو از باکتری هایی اند که مشخصا طوری رشد داده شده اند که مواد شیمیایی موجود در ادرار را در بخشی از فرایند سوخت وساز طبیعی خود تجزیه کنند. باکتری ها هنگام مصرف این ماده، الکترون تولید می کنند. بار الکتریکی کوچکی که طی این فرایند طبیعی ایجاد می شود، در ام اف سی ذخیره شود.

دکتر ایوانیس ایروپولوس، مهندس آزمایشگاه رباتیک بریستول، جایی که این سلول های سوختی آنجا ساخته شده اند، می گوید: «هیچ کس برای این کار از قدرت ادرار استفاده نکرده است از این رو، این یک کشف هیجان انگیز است.»

«زیبایی این منبع سوخت این است که ما به طبیعت نامنظم باد یا خورشید تکیه نمی کنیم. ما در واقع برای تولید انرژی از زباله استفاده مجدد می کنیم. یکی از محصولاتی که می توانیم از عرضه بی پایان آن مطمئن باشیم، ادرار خودمان است.»

پس از پردازش ادرار در ام اف سی ها، بار الکتریکی در یک خازن ذخیره می شود. در اولین آزمایش این اختراع جدید، محققان به سادگی یک شارژر تلفن تجاری سامسونگ را به برق وصل کردند و توانستند گوشی را شارژ کنند.

اگرچه مقدار الکتریسیته ای که با این پیل سوختی تولید شد، نسبتا کم و فقط برای یک تماس تلفنی کافی بود، محققان معتقدند که ممکن است در آینده این دستگاه در حمام ها نصب شود و به برق رسانی به ریش تراش برقی، مسواک و چراغ ها کمک کند.

این دستگاه تقریبا به اندازه یک باتری ماشین است، اما مهندسان معتقدند که نسخه های بعدی کوچک تر و قابل حمل تر خواهند بود. با توجه به اینکه برای تولید چنین دستگاه هایی هر پیل سوختی تنها حدود یک پوند هزینه دارد، این می تواند راهی جدید و ارزان تر برای تولید برق فراهم کند.

این پژوهش با بودجه عمومی که در اختیار شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی است و همچنین با مشارکت بنیاد گیتس (موسسه خیریه ای که بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت آن را اداره می کند) حمایت مالی شده است و دانشمندان امیدوارند که این فناوری بتواند برای کشورهای در حال توسعه مفید باشد.

دکتر ایروپولوس گفت: «یکی از [کاربردها] قرار دادن این دستگاه ها در داخل خانه ها است یا می توان از آن در مناطق دورافتاده جهان در حال توسعه استفاده کرد.»

«پیل های سوختی که ما برای شارژ موبایل استفاده کرده ایم، حدود ۵۰ میلی لیتر ادرار را در خود جای می دهد، اما کوچک ترین سلول هایی که در آزمایشگاه داشته ایم، یک میلی لیتر است؛ بنابراین می توانیم آن ها را بسیار کوچک تر کنیم. هدف ما این است چیزی داشته باشیم که بتوان آن را به راحتی به هر کجا حمل کرد.»

«این مفهوم آزمایش شده است و کار می کند. اکنون بر ما است که این فرایند را توسعه دهیم و اصلاح کنیم تا بتوانیم ام اف سی ها را برای شارژ کامل باتری توسعه دهیم.»


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (212 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم