صحبت های شنیدنی خداداد عزیزی در برنامه همرفیق شهاب حسینی +فیلم/ رفیق باید مرد باشه...‎

  چهارشنبه، 07 شهریور 1403
صحبت های شنیدنی خداداد عزیزی در برنامه همرفیق شهاب حسینی +فیلم/ رفیق باید مرد باشه...‎
ساعدنیوز: حضور خداداد عزیزی در برنامه سرگیجه و برخی دیالوگ های او خطاب به هاشم بیک زاده بسیار حاشیه ساز شده است. خداداد مدت هاست از زمین فوتبال دور است و به زندگی عادی خود می پردازد. در اینجا ویدئویی از حضور خداداد در برنامه همرفیق و تعریف او از رفاقت را می بینید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، در امامزاده ای که متولی اش، بی مهابا و بی گدار به آب می زند و عرصه را برای جولان انواع عقده ها و ناکامی ها و حتی کامیابی ها، فراخ می بیند، حرمتی اگر هم باقی بماند، حرمت ذاتی امام زاده است. آن هم با تکرار احتمالی بی حرمتی ها و عقده گشایی ها، دیری نخواهد پایید.

در تبیین رابطه و توجیه نسبت بین غیبت کردن و یا آشکار کردن عیوب افراد، با کاری که برای رسانه ها، به عنوان وظیفه آگاهی بخشی وجود دارد، کارشناسان معتقدند آنجا که فرد خود را در معرض رسانه و دید مخاطبان آن قرار می دهد، رسانه از همان لحظه، می تواند عرصه های عمومی مرتبط با آن فرد را مورد رصد، تحلیل و بررسی قرار دهد. یعنی مجوز نانوشته ای به رسانه داده می شود تا خبر، تحلیل، مقد و ... را درباره این فرد شروع کند. و اینجاست که مسئولیت اصلی عملکردها و رفتارها، بر عهده خود شخص است و نقد و تحلیل افکار عمومی از این فرد، طبیعی ترین اتفاق خواهد بود.

خداداد عزیزی، حداقل از همان اولین باری که در اوایل فوتبال حرفه ای خود، به عنوان بازیکن قرضی در مسابقات جام باشگاههای آسیا، یک گل به نفع پرسپولیس بازنده آن بازی زد، دیگر شرایطش فرق کرد و هر چه بیشتر در معرض دید افکار عمومی قرار گرفت. عجیب خواهد بود اگر بعد از این همه سال او نداند و یا نفهمد که هر حرکتی در هر صحنه ای از او، چه معنی و بازتابی دارد.

یعنی متاسفانه باید گفت خداداد عزیزی در 50 سالگی اش، دارد بابرنامه شیشکی می بندد و به کارکردهای جدیدتر از مخرج دهانی دل بسته است.

پس اصولا او ابتدا علیه خودش و شخصیتش به پا خواسته و بعد علیه مخاطبان و افکار عمومی.

قصه افسردگی نیست

روایتهای بسیاری از افسردگی و حال بد قهرمانان ورزشی، بعد از دوران طلایی و درخششان شنیده ایم، اما آنچه که از خداداد و رفتارهایش و مخصوصا از صدای تولید شده نامتناجس با کارکرد دهان آدمی، در برنامه اخیر، به چشم آمده و به گوش خورده، ناهنجاری شخصیتی ویژه و متاسفانه قابل تسری است؛ همین چهره در همین چند وقت پیش، در برنامه ای تلوزیونی، و به عنوان مربی، داشت ستاره می ساخت و حالا شاید همان نوجوانهای مشتاق در همان برنامه و اعضای تیمش، متاسف تر از سایرین باشند.

علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، و شخصیت های دیگری نیز در همین ورزش و در همین جمع به بالا آمده اند و همچنان رفتارها و منش های فردی و اجتماعی شان زبانزد خاص و عام و حتی مخالفانشان است. البته بسیار طبیعی است که اندازه آدمها باهم متفاوت باشد و همانگونه که از علی دایی انتظار نمی رود ریزه کاریهای خداداد را بلد باشد، از خداداد هم نمی توان انتظار داشت، قدش به موقعیت های بالای ارسالی به علی دایی برسد.

سید رضا اورنگ، فعال رسانه ای درباره رفتار خداد عزیزی می گوید: متاسفانه در برنامه المپیکی تلویزیون،خداداد عزیزی که پیش از بازنشسته شدن از فوتبال، برای ما عزیز بود، بی ادبی های غیرقابل گذشتی نسبت به مخاطبان، مجری و مهمان های دیگر روا داشت.

یعنی چه که وقتی در قاب دوربین است و به عنوان کارشناس حضور دارد،فقط با گوشی گرانقیمت خود ور می رود؟این چه معنایی دارد که به بهانه ای واهی فریاد می زند من در این برنامه حرف نمی زنم؟

وی با طرح این سئوال که به چه حقی به یک بازیکن و گزارشگر پیشکسوت بی احترامی کرده و خواهش آنان را زمین می اندازد؟!

او ادامه می دهد: بعد از افتضاحاتی که خداداد عزیزی در برنامه ویژه جام ملت های آسیا به بار آورد،چرا دوباره وی را دعوت کرده اند؟آیا دست اندرکاران صداوسیما و شبکه ورزش دوست دارند به مخاطب توهین کنند؟!اگر غیر از این است،توضیح دهند چرا این بازیکن اسبق که احترامی برای هیچ کس قائل نیست را دعوت کرده اند؟آیا دوره قحطی کارشناس کاربلد و با ادب است؟!

این فعال رسانه ادامه می دهد: کپی ناشیانه از روی دست برنامه های جذاب فوتبالی انگلیس،ایتالیا و ... بی فایده است،برای اینکه آنها حرفه ای و کاربلد هستند و شما کارنابلد.می خواهید برنامه فان بسازید،افتضاح به بار آورده و می آورید!

.

او معتقد است: خداداد عزیزی،زمانی فوتبالیست خوبی در حد ایران بود که برای کشور، در کنار بازیکن های دیگر افتخارآفرینی کرد،آن هم به خاطر گلی که به استرالیا زد و باعث صعود ایران به جام جهانی شد. اما نه از گروه خود در جام جهانی بالا آمدند و نه حتی قهرمان جام ملت های آسیا شدند!این افتخار دارد؟ این باعث می شود خداداد عزیزی و مانند او تافته ای جدابافته شوند و هر کاری که دل شان خواست انجام دهند؟

وی می گوید: عزیزی در کنار تیم ملی فوتبال ایران به شهرت و ثروت رسید. بنابراین،نه تنها از کشور و مردم نمی تواند طلبکار باشد،بلکه بدهی سنگینی نیز به ملت و ایران دارد.

وی ادامه می دهد: خداداد عزیزی،فوتبالیست خوبی در داخل مرز کشور بود،اما هرگز نتوانسته کارشناس خوبی باشد.برای همین است که در برنامه ها کار را به جنجال می کشاند تا ضعف اش به چشم نیاید. فوتبالیست های بزرگی در جهان بودند که امثال خداداد به گردپای شان هم نمی رسند،اما هرگز وارد حیطه کارشناسی و مربیگری نشدند،زیرا کار هرکسی نبوده و نیست.

در همین شبکه ورزش و دیگر کانال ها،بارها کارشناسانی دعوت شده اند که در زمان بازی،شهرت و قدرت خداداد را نداشتند،اما کارشناسان خوبی بوده و هستند،به خصوص اینکه بسیار مودب بوده و به مهمانان دیگر و مخاطبان احترام می گذاشتند.

وی در پایان نی گوید: وقتی سردمداران صداوسیما به دلایل واهی اجازه نداده و نمی دهند تا کارشناسی به نام امیر حاج رضایی در برنامه ها حضور داشته باشد،باید هم شاهد چنین بی ادبی هایی توسط امثال خداداد عزیزی در تلویزیون،به ویژه روی آنتن زنده بود.

ممنوع التصویری!

این روزها خبر ممنوع التصویر شدن این چهره در رسانه ها مطرح شده است که اتفاقا به نظر می رسد نباید چنین اتفاقی بیفتد؛ کارکرد رسانه همین است که چهره اصلی و شخصیت‌های واقعی افراد را در برابر دیدگان افکار عمومی قرار می دهد و آن وقت او احتمالا هزینه بیشتری هم بابت آنچه که هست پرداخت کرده است.

لذا ممنوع التصویر او اولا باعث می شود ناهنجاری‌هایی جدیدتر و از لابلای فضای مجازی از وی تکثیر شود و خود او نیز در واکنش به خبرهای اخیر همین نکته را یادآور شده است. ثانیا، رسانه ها را از تبیین شرایط و ویژگی های این گونه افراد، و ارایه شخصیت واقعی آنها به جامعه محروم می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (196 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (184 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (160 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (101 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (98 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (95 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (68 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (67 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (66 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (63 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (62 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (59 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (54 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (48 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 8 شهریور 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403
همکاری مشترک رهبر معظم انقلاب و داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش برای سرپا نگه داشتن خانه ابدی فردوسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان و همسر و فرزندش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
کیک دو تخم مرغی بدون فر و همزن؛ ساده، سریع، پف دار
فرماندار شهرستان شوشتر، برنامه‌های هفته دولت را اعلام کرد
حمزه سلیمانی بخشدار جدید شعیبیه شد
انفجار اسپری در خودرویی در تبریز حادثه ساز شد!
به بهانه تشبیه شهید رئیسی به امیر کبیر توسط رهبر معظم انقلاب؛ مروری بر نکات مشترک حکمرانی شهید رئیسی با امیرکبیر در یک نگاه +عکس
کوه های مریخی (دیولر بازاری ) سیوان، جاذبه طبیعی ناشناخته مرند
برخورد مرگبار روآ با نیسان وانت در محور تبریز ارومیه با 3 فوتی و 4 مصدوم
منتخب روز   
تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی