سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا، عشق پارسا پیروزفر در انتهای شب ؛ از درخشش با سینما تا شهرت+عکس

  دوشنبه، 04 تیر 1403 ID  کد خبر 394003
سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا، عشق پارسا پیروزفر در انتهای شب ؛ از درخشش با سینما تا شهرت+عکس
ساعدنیوز: سحر گلدوست کار هنری خود را از تئاتر در شیراز آغاز کرد و باید وی را از کشفیات اصغر فرهادی کارگردان نامدار ایرانی دانست که چهره های زیادی توسط وی به اوج شهرت رسیدند و ایشان بعد از فیلم قهرمان در سریال در انتهای شب بازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، سحر گلدوست متولد 17 مهر 1365 در شیراز می باشد و بازیگری را از کلاس های بازیگری بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور آغاز کرد و همین همکاری باعث شد تا برای بازی در فیلم قهرمان دعوت شود. او با فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی توانست برای ایفای نقش فرخنده نامزد بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شود.

شروع فعالیت هنری خانم بازیگر از زبان خودش

سحر گلدوست درباره فعالیت های هنری خود می گوید: من در شیراز تئاتر کار می‌ کردم، ولی در حال حاضر ساکن کرج هستم و به واسطه‌ی حضور در کلاس‌ های موسسه‌ بامداد و ازطریق پریسا بخت آور به این فیلم معرفی شدم.

من از اصغر فرهادی و پریسا بخت آور که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم اگر این اعتماد نبود شاید من الان بازیگر فیلم اصغر فرهادی نبودم و همیشه قدردان آن هستم. من شانس خیلی بزرگی آوردم که از طریق اصغر فرهادی به سینما معرفی شدم. قطعاً بعد از این کارِ بزرگ باید بتوانم با انتخاب‌های درست، مسیرم را به درستی طی کنم.

پنج سال است که تئاتر کار می‌کنم. فیلم «قهرمان» اولین حضور حرفه‌ای من در مقابل دوربین بوده و تحصیلات آکادمیک ندارم، اما در کلاس‌های بازیگری موسسه بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور شرکت داشته‌ ام. خانواده‌ی من سینمایی نیستند و من تنها به عنوان بازیگر به این مسیر قدم گذاشتم.

بازیگر نقش فرخنده در فیلم قهرمان

وی که اولین‌ بار با نقش فرخنده در فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی مقابل امیر جدیدی به مخاطبان معرفی شد و به شهرت رسید، حالا در سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، ایفاگر یکی از نقش‌ های اصلی است. در پایان قسمت اول و در بخش «آنچه خواهید دید» ، برای اولین‌ بار از بازی این بازیگر رونمایی شد.

وی از جمله بازیگرانی است که استعدادش توسط اصغر فرهادی کشف شد و در فیلم «قهرمان» با ایفای نقش فرخنده به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. او پیش از بازی در «قهرمان» بازیگر تئاتر بود اما تجربه بازی در فیلم سینمایی را نداشت.

فرخنده، دختر شیرازی تنهایی بود که نامزدش رحیم به خاطر بدهی کلان، حبسی طولانی را تحمل می‌کرد. او بعد از پیدا کردن کیفی پر از سکه‌های طلا نقشه می‌کشید تا هر طور شده آنها را به رحیم برساند که قرض‌ هایش را بدهد و آزاد شود تا کنار هم زندگی کنند؛ اقدامی که با مخالفت رحیم روبه‌رو می‌ شد و نهایتا پای او را به ماجرای عجیبی باز می‌ کرد.

سحر گلدوست در «قهرمان» به‌ خوبی توانسته بود با هدایت اصغر فرهادی، شمایل یک دختر تنهای شیرازی را خیلی خوب به نمایش بگذارد و مخاطبان را تا پایان با بازی‌ اش همراه کند.

سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا در سریال در انتهای شب

«در انتهای شب» تا به اینجا نقطه اوج پختگی پناهنده و البته همکاری او با ارسلان امیری است و با توجه به اینکه یک سوژه کاملاً در دسترس و در واقع بحران روزمره‌ های یک زوج حاشیه‌ نشین طبقه متوسط را انتخاب کرده، اما در چگونگی پرداخت به آن، درام جذابی را خلق می‌ کند.

اما نکته مثبت دیگری که پایان‌بخش این نوشته خواهد بود، ترکیب بازیگران این سریال است که باز هم پیش از تماشای سریال احساس می‌کردم آنچه که باید از آب در نخواهد آمد، در صورتی که هدی‌ زین‌ العابدین در همان سکانس‌ های ابتدایی به خوبی تعریف یک زن خسته و درگیر زندگی زناشویی و چالش‌های آن را به تصویر می‌کشد و در ادامه هم پارسا پیروزفر خارج از اکثر نقش‌ هایی که در یک کادر استریلیزه قراردارد،

حالا با ارائه زوایای نقش یک کارمندی که روزمره‌ های زندگی و تنگنا‌های شرایط اقتصادی جامعه او را به عصبیتی ثابت رسانده را به خوبی ایفا می‌ کند.

سکانس درگیری با همسرش در آشپزخانه هم به لحاظ اجرای فنی و هم از نظر بازی پارسا پیروزفر و البته حضور در سکوت زین‌العابدین تماشایی است. جدایی و طلاق بهنام و ماهرخ باعث تا ثریا که زنی مطلقه می باشد و یک دختر دارد به بهنام نزدیک شود و رابطه دوستی بین آنها شکل بگیرد.

گفتگوی کوتاه با بازیگر فیلم قهرمان اصغر فرهادی

من همیشه در رویاهایم همکاری با اصغر فرهادی را می‌دیدم

سحر گلدوست چهره‌ی تازه‌ای است که توسط اصغر فرهادی و با فیلم «قهرمان» به سینمای ایران معرفی شده و اولین تجربه‌ی او حضور در همین اثر بوده‌است.

بخشی از بازیگران فیلم «قهرمان» را بازیگران بومی استان فارس و شیراز تشکیل داده‌اند. آیا شما هم جزو بازیگران بومی این شهر بوده‌اید که دعوت به همکاری شدید؟

من در شیراز تئاتر کار می‌کردم، ولی در حال حاضر ساکن کرج هستم و به واسطه‌ی حضور در کلاس‌های موسسه‌ی بامداد و ازطریق پریسا بخت آور به این فیلم معرفی شدم. من از اصغر فرهادی و پریسا بخت آور که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم اگر این اعتماد نبود شاید من الان بازیگر فیلم اصغر فرهادی نبودم و همیشه قدردان آن هستم.

در تفکر سحر گلدوست اصغر فرهادی در چه جایگاهی قرار داشته و در رویاهایش آیا این را با خودش مرور می‌کرده که روزی بازیگر اصغر فرهادی شود یا خیر؟

بله. من همیشه در رویاهایم، خودم را می‌دیدم که در خدمت این کارگردان هستم. این باور آنقدر قوی بود که به لطف خدا و اصغر فرهادی این افتخار نصیب من شد و به شکلی شاید تفکر قوی خودم را به سمت خودم جذب کردم.

بازی برای اصغر فرهادی می‌تواند آرزوی خیلی‌ها باشد و می‌دانیم که این فیلمساز برای این نقش خیلی جستجو کرده‌اند و حتی تست گرفته‌اند. قبل از رخداد این اتفاق چقدر به این فکر می‌کردید که چنین همکاری شکل بگیرد؟

قطعاً همکاری با اصغر فرهادی بزرگ‌ترین آرزوی من بوده و طبیعتاً خیلی به این اتفاق فکر می‌کردم و اعتمادی که او به من داشت باعث شکل‌گیری این همکاری شد.

امیر جدیدی بازیگری است که سابقه‌اش به نسبت، خیلی زیاد است و بازیگر بسیار دقیق، منظم و کاریزماتیکی است. علاوه بر سختی‌هایی که در کار با اصغر فرهادی داشته‌اید، آیا این مساله هم سختی محسوب می‌شده‌است یا خیر؟

کار کردن با امیر جدیدی برایم سخت نبود، چون او می‌داند که به چه شکل باید با بازیگر مقابل رفتار کرد. او آنقدر استادانه در نقش رحیم غرق شده بود که من نه امیر جدیدی که رحیم را می‌دیدم.

اینکه توسط کارگردانی مثل اصغر فرهادی به صورت حرفه‌ای به این عرصه معرفی شده‌اید، چقدر می‌تواند در آینده‌ی مسیر هنری شما و انتخاب‌هایتان تاثیرگذار باشد؟

من شانس خیلی بزرگی آوردم که از طریق اصغر فرهادی به سینما معرفی شدم. قطعاً بعد از این کارِ بزرگ باید بتوانم با انتخاب‌ های درست، مسیرم را به درستی طی کنم.

بعد از اکران فیلم «قهرمان» پیشنهاد‌های زیادی داشتم و در حال بررسی کردن آن‌ ها هستم. برای من مهم است که بتوانم تجربه‌ای که از «قهرمان» به دست آورده‌ ام را محفوظ نگاه دارم و با انتخاب‌های درست این مسیر را ادامه بدهم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (277 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (177 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (121 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (49 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (16 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (15 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز