شرایط کار ضمن تحصیل در کشور اوکراین

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور اوکراین
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل دراوکراین هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

معمولا سوالات متعددی در ذهن متقاضیانی که قصد کار پاره وقت در کشور اوکراین را دارند مطرح می گردد که این سوالات مواردی نظیر: آیا امکان کار پاره وقت دانشجویی در ضمن تحصیل در اوکراین وجود دارد؟ ساعات کار دانشجویی در کشور اوکراین چه میزان است؟ دستمزد در نظر گرفته شده برای هر ساعت کاری چقدر است؟ کارهای دانشجویی در نظر گرفته شده برای دانشجویان کدام است؟ شرایط کار دانشجویی برای دانشجویان چگونه است؟ آیا دانشجویان با کار در حین تحصیل در اوکراین می توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند یا خیر؟ و بسیاری از موارد دیگر را در بر خواهد گرفت. 
به طور کلی مبحث کار در حین تحصیل در اغلب کشورها از جمله کشور اوکراین با محدودیت ها و قوانینی روبرو می باشد. لذا کوشش ما در این مقاله بر این است که اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

کار در حین تحصیل یا همان کار دانشجویی بسیار مورد توجه متقاضیان عزیز ایرانی می باشد. حتی در کشور ارزانی مانند اوکراین که هزینه های تحصیل، خوابگاه و خوردوخوراک بسیار ارزانتری نسبت به ایران دارد داشتن کار دانشجویی میتواند یک گزینه مناسب برای تعدیل هزینه باشد. در اوکراین برای آنکه شخص بتواند کار در حین تحصیل داشته باشد باید مجوز کار بگیرید. این مجوز به دانشجویان خارجی که در دانشگاه های دولتی بصورت تمام وقت درس میخوانند اعطاء میشود. بدین سبب دانشجویان در حین گذراندن دوره پاتفک نمی توانند مجوز کار بگیرند و کار کنند.

قانون کار در اوکراین

  • دانشجویان بین المللی برای کار ضمن تحصیل در اوکراین نیاز به مجوز کار و یا اجازه اقامت به کار رسمی در اوکراین را دارند .
  • دانشجویان برای اعمال مجوز کار باید به هیئت پلیس (the Police )و گارد مرزی (Border Guard Board ) اوکراین مراجعه کنند .
  • دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در اوکراین باید تاییدیه کتبی از موسسه آموزشی که در حال تحصیل در ان دانشگاه یا کالج هستند ،ارائه دهند.
    – حداکثر مدت اعتبار مجوز کار دانشجویی مدت اعتبار اجازه اقامت در اوکراین  است.
    – برنامه های کاربردی پردازش  برای مجور کار ضمن تحصیل در اوکراین حدود ۱-۲ ماه طول می کشد.
  • ساعات کاری ضمن تحصیل در اوکراین برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشد و برای مقاطع دکترا دانشجویان مجاز به ۳۰ ساعت کار ضمن تحصیل در اوکراین هستند.
  • ساعات کاری به صورت تمام وقت در اوکراین ۴۰ ساعت می باشد .با توجه به قانون کار در اوکراین  ساعات کارتمام وقت   ۵ روز در هفته با ۲ روز تعطیلی  (۴۰ ساعت در هفته) است.بعضی  شرکت ها و سازمان ها در اوکراین به  مدت ۶ روز در هفته کار با ۱ روز تعطیلی  می باشد ، اما تعداد کل ساعات کار همان (۴۰ ساعت در هفته)  می باشد.

در جولای سال ۲۰۱۶، متوسط حقوق در کیف برای مشاغل تمام وقت  ۳۰۰-۴۰۰ دلار در هر ماه بوده است. در سال ۲۰۱۵، حقوق متوسط در اوکراین در حدود ۲۰۰ دلارتا  ۲۵۰ دلار در هر ماه بوده است .به تبع مشاغل تمام وقت در اوکراین میزان حقوق در اوکراین برای کار ضمن تحصیل در اوکراین ۱۰۰ -۱۵۰ دلار در هفته می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار

- تکمیل فرم تقاضا

دو قطعه عکس رنگی 4*3

- گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه محل تحصیل

کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

کپی ویزای تحصیلی

گواهی عدم سوء پیشینه در اوکراین

گواهی سلامت شامل عدم اعتیاد و عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت

پیشنهاد یا قرارداد شغلی

پروسه صدور مجوز کار در اوکراین بین یک تا دو ماه زمان میبرد. این مجوز توسط پلیس مهاجرت صادر می شود. میزان ساعت کاری استاندارد در اوکراین 40 ساعت در هفته است که ساعات کاری یا 8 صبح تا 5 بعد از ظهر یا 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد. متوسط حقوق در کشور اوکراین حدود 450 تا 500 دلار در ماه است پس دانشجویان خارجی می توانند حقوقی در حد 250 تا 300 دلار در ماه داشته باشند.

مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در اوکراین

هنگامی که دانشجویان بین المللی به کار ضمن تحصیل  در اوکراین مشغول می شوند ،ممکن است کار پاره وقت در پرداخت هزینه های اضافی و یا فعالیت هایی برای اوقات فراغت و سفر که به غیر از مخارج  بودجه خود بوده است، کمک شایانی داشته باشد.  بسیاری از دانشجویان بین المللی در طول مطالعات خود به دنبال اشتغال در اوکراین و یا هر کشور خارجی دیگری هستند. در حین  جستجوی  شغلی  مناسب، مهم است  چند نکته  را به خاطر داشته باشید ، مانند قوانین موجود در کشور خود دانشجو و کشورهای مختلف برای کار در ضمن تحصیل .  بنابراین این نکته  مهم است  این قوانین  را قبل از درخواست کاررعایت فرمایید. نکته مهم دیگری که باید رعایت کنید  تحصیلات و شیوه زندگی خود شما است برای کار ضمن تحصیل در اوکراین  هرگز نباید تحصیلات خود را قطع کنید.

یک کار خوب برای دانشجویان بین المللی  در تمام کشور های خارجی از جمله اوکراین بایدویژگی های زیر را دارا باشد:

  • مناسب سبک زندگی دانشجویان بین المللی  است (مشاغل پاره وقتی که زمان کافی برای دوره های تحصیل دانشجو با ارائه ساعت کار انعطاف پذیری داشته باشد).
  • مهارت های زبان دانشجوی بین المللی را  قوی تر کند(برای دانشجویان بین المللی که به زبان مادری صحبت می کنند ).
  • شغل مورد نظر برای ادغام دانشجو یان بین المللی به فرهنگ جدید تاثیر گذار باشد.( کمک به سرعت ادغام قرهنگ دانش آموز به فرهنگ جدید و دیدار با دوستان جدید.)
  • در حالت ایده آل، ارائه برخی از تجارب کاری و باز کردن فرصت های شغلی برای  آینده باشد.

لیستی  از برخی از بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی

کار در دانشگاه

کار در محوطه دانشگاه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. در برخی از کشورها، مانند ایالات متحده آمریکا، این تنها  راه برای کار ضمن تحصیل  دانش آموزان بین المللی است. بسیاری از مشاغل مختلف در محوطه دانشگاه از کار در کافه تریا،تا کار در  مراکز کامپیوتری  وجود دارد. یکی دیگر از فرصت  شغلی در دانشگاه کار برای اتحادیه دانش آموزان است .  فرصت خوبی برای درگیر شدن در مسائل جاری و کمک به دانش آموزان دیگر در دانشگاه است. البته بسته به اتحادیه و ماموریت خود دانشجو می باشد ، شما ممکن است توانایی  کمک به دیگر دانشجویان بین المللی برای ارائه تجربیات خود در دانشگاه داشته باشید.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، کار در محوطه دانشگاه به شما کمک خواهد کرد تا با افراد جدید  ملاقات داشته باشید، یا در بهبود مهارت های زبان خود و برخی از تجربه ها ارزشمند است. شما احتمالا زمان بیشتری را با دوستان خود در دانشگاه صرف می کنید . بسیاری از دانشجویان در محوطه دانشگاه کار می کنند.

یکی از نقاط ضعف کار در محوطه دانشگاه این است که کار در دانشگاه معمولا بسیار رقابتی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی و داخلی که مایل به کار پاره وقت ضمن تحصیل  هستند ، این مهم است که برای دریافت مصاحبه آمادگی داشته باشند   و شور و شوق زیادی را از خود نشان دهند حتی اگر نوع کار هیجان انگیز نباشد.

رستوران ها و کافه

فرصت های شغلی بسیاری در کافه ها، رستوران ها در شهرها و شهرستانها اطراف آن وجود دارد، و این ممکن است ساده ترین راه برای پیدا کردن کار ضمن تحصیل در اوکراین برای دانشجویان بین المللی باشد .رستوران ها همیشه برای کمک بیشتر به دنبال دانشجویان هستند ، بنابراین شانس پیدا کردن یک کار نسبتا راحتی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما می توانید بسته به تجربه و مهارت خود به عنوان یک خدمتکار، کارکنان و یا حتی در آشپزخانه کار کنید.

این فرصت شغلی به دانشجویان بین المللی  کمک خواهدکرد  تا به بهبود مهارت های زبان و دیدار با دوستان جدید بپردازند.

بزرگترین نقطه ضعف کار در رستوران ساعات فعالیت دانشجویان  است  به دلیل اینکه اکثرا کار در رستوران ها در ساعات شب می باشد. و بسیار طاقت فرسا می باشد، به خصوص اگر شما از صبح زود در  سخنرانی یا سمینارها به عنوان بخشی از دوره دانشجویی شرکت کنید. گاهی اوقات، برای  شیفت شب امکان ترک تحصیل نیز وجود دارد .

مراکز تماس(بازاریابی )

برخی از دانش آموزان بین المللی در مراکز تماس کار پیدا می کنند. این گزینه  انتخاب خوبی برای کسانی که ارتباط دوستانه دارند و مایل به توسعه مهارت های زبانی خود هستند . بر خلاف بسیاری از دیگر فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان بین المللی، تماس با  مراکز می تواند پرداختی خوبی برای دانشجویان داشته باشد. این نکته مهم است که  دانشجو  به دنبال کاری باشد  که به طور قابل توجهی می تواند به بودجه شما کمک  کند. همچنین، شغل مرکز تماس  طاقت فرسا نیست، اگر دانشجویان کار در مجیط اداری را ترجیح می دهند.

از سوی دیگر، کار در یک مرکز تماس می تواند خواهان زیادی داشته باشد . به طور متوسط دانشجو نیاز به داشتن مهارت های ارتباطی عالی و مهارت های بالا زبان دارد . مشکلات از موقعیت مراکز  تماس به طور چشمگیری متفاوت است، برای مثال فروش تلفنی در میان فرصت های  شغلی تحت فشار هستند، اما آنها اغلب کمیسیون از  هر فروشی را اخذ می کنند ، بیشتر برای تقویت درآمد خود می باشد . کار در یک مرکز پشتیبانی مشتریان نیاز به دانش بسیار بالایی از محصولات، خدمات و شرکت شما برای کار مورد نظر دارد.

کارآموزی

امکان پیدا کردن کارآموزی در  یک شرکت مربوط به رشته تحصیلی خود برای دانشجویان امکان پذیر است  .  کارآموزی به دانشجویان فرصت کسب تجارب مورد نیازبرای رشته های مرتبط تحصیلی  را باز می کند البته بسته به کشور و رشته تحصیلی شما دارد . کاراموزی این امکان را برای دانشجو فراهم می کند تا در همان شرکت استخدام شود .  در هر صورت، کارآموزی به شما فرصت زیادی  از تجارب  مرتبط  به رشته تحصیلی خود را می دهد ، بنابراین شما می توانید آن را به عنوان یک فرصت شغلی و به دست آوردن تجربه ارزشمند در این زمینه ببینید . بسته به شرایط، امکان پرداختی حقوق و مزایا برای دانشجو  وجود دارد.

داوطلبانه

فرصت های داوطلبانه متعدد دانشجویان بین المللی می تواند فرصت خوبی برای به  دست آوردن تجارب  و ملاقات با افراد جدید باشد. انجام کار داوطلبانه یکی از فرصت های شغلی با ارزش  و جالب است . یکی از بزرگترین مزایای استفاده از موقعیت های موجود کار داوطلبانه طیف گسترده ای ازآن است. کارهای  متنوعی برای داوطلبان وجود دارد،بسیاری از شرکت ها و سازمان به دنبال دانشجویان داوطلب می گردند، بنابراین گزینه مناسبی  برای به دست آوردن برخی از تجارب بسیارمفید برای دانشجویان بین المللی است . داوطلب می تواند تجربه کاری  و CV  متنوعی بدست بیاورد.مشکل اصلی کار داوطلبانه نداشتن حقوق پرداختی است .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (371 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟