ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط نگهداری و پرورش گل کالاتیا اوربیفولیا

  دوشنبه، 23 اسفند 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
شرایط نگهداری و پرورش گل کالاتیا اوربیفولیا
کالاتیا یک گیاه محبوب می باشد که معمولا با هدف تزیین و دکور نمودن محیط بکار گرفته می‌شود.بنابراین یک گیاه رایج و پرکاربرد در منازل و محیط‌های کاری می باشد. ما در این مطلب نحوه نگهداری از این گل زیبا را خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

کالاتیا یک گیاه تزئینی بسیار زیبا است که دارای برگ های ظریف و رنگ های متنوعی می باشد .این گیاه متعلق به نقاط گرمسیری است و نام آن به زبان یونانی به معنای چیزی مانند سبد است .خصوصیات و ویژگی های این گیاه باعث شده که در سبد خرید گیاه آپارتمانی شناخته شده باشد.گیاه کالاتیا داری ۲۷۰ گونه مختلف است و از خانواده گیاهان مارانتاسِآ می باشد .این گیاه از نظر شکل ، رنگ و اندازه دارای انواع مختلفی است و ارتفاع آن به چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسد.
انواع تزئینی این گیاه دارای برگ های رنگارنگ ، شگفت انگیز ، خال دار و یا راه راه است.این گیاهان در هنگام غروب آفتاب جمع شده و صبح هنگام دوباره شکوفا می شوند .گل های این گیاه در رنگ های متنوع سفید ، زرد و نارنجی و .. می باشد و برخی از گونه های آن حتی قابل خوردن نیز هستند.

به طور کلی گیاهان گونه کالاتیا به علت آسان بودن نگهداری، ظاهر قشنگ و برگ های سبز همیشه درخشان خود سهم بزرگی از گیاهان رایج را از آن خود کرده اند.اگر به دنبال گیاهی قشنگ، رنگارنگ و گلدار هستید و درعین حالا نور کمی داشته و در کل قصد ندارید خیلی با نگهداری از آن گیاه خود را به دردسر بیاندازید، کالاتیا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود .برگ ها ی قشنگ، براق و سبز رنگ این گیاه باعث شده که گیاه کالاتیا در تمامی لیست های خرید گل و گیاهان آپارتمانی نقش مهمی را ایفا بکند.

شرایط نگهداری کالاتیا اوربیفولیا

گیاهان کالاتیا ، گیاهان زیبایی هستند که جلوه زیادی به محیط منزل و یا دفاتر کار می بخشند و مراقبت از این گیاهان کار دشواری نیست و در صورت برآورده کردن موارد ناچیزی، زیبایی و طروات خود را تا سال ها حفظ خواهند کرد. در ادامه مطلب نحوه پرورش این گل را بررسی می کنیم.

کالاتیا اوربیفولیا

نور مناسب برای کالاتیا اوربیفولیا

درباره روش نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا باید بدانید که چون در زیستگاهش در مناطق گرمسیری رشد میکند باید محیطی مشابه برای آن فراهم کنید.به نور کافی و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. پس آن را در یک اتاق با نور کافی و سایه نسبی قرار دهید.گفتیم که کالاتیا برای رشد، به نور درخشان اما غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. این نیاز ناشی از طبیعت اصلی آنست؛ کالاتیا در سطح زمین جنگل رشد می کند، جایی که به دلیل وجود درخت های پر شاخ و برگ، نور کمی از خورشید به آن می رسد. در حقیقت، نور مستقیم خورشید باعث سوختن و یا رنگ پریدگی برگ های آن می شود.

رطوبت و دمای مناسب برای کالاتیا اوربیفولیا

وقتی از نگهداری کالاتیا صحبت می کنیم، ناگزیر به یاد دما و رطوبت می افتیم. معمولا تمام مشکلات کالاتیا در دو فاکتور اصلی دما و آب خلاصه می شود. اگر آبیاری کافی نبوده، دمای مناسب نباشد و میزان رطوبت هوا پایین باشد، کالاتیا به مشکل برخواهد خورد.اگر حواستان به میزان صحیح آبیاری و دمای مناسب اتاق هست، باید به سراغ رطوبت هوای محیط بروید. اگر این سه عامل را به خوبی رعایت کنید، کالاتیایی زیبا، سبز و باطراوت خواهید داشت. لابی، اتاق جلسات و اتاق های کوچک رطوبت بیشتری نسبت به سایر بخش های ساختمان دارند و چون معمولا نور غیرمستقیم خورشید را دریافت می کنند، می توانند مکان های بسیار مناسبی برای قرارگیری این گیاه دکوراتیو باشند. البته، گل خانه و راهروی خانه ها هم جای بدی برای کالاتیا نیست!

رطوبت برای این گیاه خیلی مهم است. پس سعی کنید رطوبت هوای اطراف آن را حفظ کنید.رطوبت مطلوب این گیاه بین 70 تا 80 درصد میباشد و در دمای 18 الی 25 درجه رشد خوبی دارد. ممکن است برگهای آن گرد و غبار را جذب کنند، در این صورت می توانید با یک دستمال نمناک آنها را به آرامی تمیزکنید.کالاتیا خیلی به حضور در آب و هوای سرد تمایلی ندارد. البته دور از انتظار هم نیست، چون متعلق به مناطق گرمسیری جهان است، جایی که دمای هوا همیشه بین 18 الی 28 درجه سانتی گراد متغیر است. دمای خارج از این محدوده ممکن است به گیاه آسیب برساند. معمولا اولین نشانه آسیب دمایی به کالاتیا، لوله ای و جمع شدن برگ هاست.

آبیاری کالاتیا اوربیفولیا

از بهار تا اوایل پاییز، خاک آن را مرطوب نگه دارید. در این مدت هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید. اگر پس از یک هفته هنوز خاک مرطوب بود، برای آبیاری مجدد باید چند روزی صبر کنید. در زمستان از میزان آب کم کنید و هر 15 روز گیاه را آبیاری کنید. سعی کنید همیشه رطوبت خاک این گیاه را بالا نگه دارید.کالاتیا به خاک مرطوب علاقه دارد، نه خاک خیس! پس در آبیاری آن دقت کنید، این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد، پس باید آب اضافی را بیرون کند. در نتیجه هرگز کالاتیا را بیش از حد آبیاری نکنید، چون ممکن است در آب اضافی جمع شده در زیر گلدان غرق شود!بهتر است به جای آب معمولی، به آن آب تصفیه شده و یا آب باران بدهید.

کوددهی کالاتیا اوربیفولیا

کالاتیا خیلی به کود و یا تقویت کننده نیازی ندارد. اما اگر در طول بهار، تابستان و پاییز کود مخصوص گیاهان آپارتمانی را دریافت کند قطعا رشد بهتر و گل دهی بیشتری خواهد داشت. اصل نیاز این گیاه به کود، در طول فصول رشد است.

هرس کردن کالاتیا اوربیفولیا

راستی، خبر خوب این است که کالاتیا به هرس کردن نیازی ندارد! فقط کافی است مثل سایر گیاهان، در صورت لزوم برگ های زرد و قهوه ای را از گیاه جدا کنید.

سمی بودن کالاتیا اوربیفولیا

گیاه کالاتیا برای کودکان و حیوانات خانگی هیچ خطری ندارد و سمی نیست.

تکثیر گیاه کالاتیا

چنانچه قصد دارید خودتان برای تکثیر این گیاه دست بکار شوید، به سادگی با روش های معرفی شده در ادامه میتوانید اقدام کنید.

کاشت گیاه کالاتیا

استفاده از بستر زغال سنگ برای تکثیر این گیاه از اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله اول اجازه دهید تا گیاهان مورد نظر در آب جفت گیری کنند تا به حداکثر اندازه خود برسند و سپس آن ها را به طور جداگانه در گلدان های کوچک قرار دهید. بستر زغال سنگ نارس این مزیت را دارد که شما مجبور به جا کردن نهال های گیاه از یکدیگر نخواهید بود.نهال را درون گلدان با بستر زغال سنگ بکارید و سپس روی گلدان را با فویل و یا پلاستیک بپوشانید و به طور مرتب گیاه را آبیاری کنید تا چند میلی متر رشد کند؛ بعد از رشد گیاه می توانید فویل و یا پلاستیک موجود بر روی گلدان را از روی آن بردارید. گلدان را در محلی دارای سایه و درجه هوای 24 تا 28 درجه سانتی گراد نگه داری کنید. بعد از این که نهال ها به اندازه کافی رشد کردند می توانید آن ها را در گلدان های بزرگتری بکارید.

قلمه زنی گیاه کالاتیا

در طول ماه های دی تا فروردین می توانید این گیاه را قلمه زنی کنید. شاخه های مورد نظر برای قلمه زنی باید حداقل دارای 2-3 گلبرگ باشند. با استفاده از چاقوی تمیز و تیز، شاخه مورد نظر را بریده و بلافاصله داخل گلدان های کوچک دارای بستر مناسب و غنی از هوموس بکارید. بستر زغال سنگ نیز برای کاشت این گیاه مناسب است.برای گیاهان کم حجم تر، معقول است که 3-4 گیاه را در گلدان های 10 سانتی متری بکارید. بستر گیاه باید همیشه مرطوب نگه داشته شود و پس از اتمام کاشت، روی گلدان را با فویل یا پلاستیک بپوشانید و گیاه را در نقطه ای گرم و سایه دار با دمای تقریبا 23 درجه سانتی گراد قرار دهید.

برای تامین شرایط مطلوب جوانه زنی، گیاه را در محیطی دارای 85 تا 90 رطوبت نگه داری کنید. همچنین به منظور جلوگیری از بروز آفات بر روی برگ های گیاه، روزانه فویل را برای مدت کوتاهی از روی گلدان بردارید. معمولا پس از گذشت 6 الی 8 هفته از کاشت گیاه، ریشه ها به طور کامل ایجاد می شوند و می توانید گیاه را به گلدان بزرگتری انتقال دهید و توجه داشته باشید که اگر گیاه را در محل خنک نگه داری کنید، ریشه ها دیرتر ایجاد می شوند.

تقسیم ریشه گیاه کالاتیا

ساده ترین روش برای تکثیر گیاه طاووس، تقسیم ریشه است و بهترین زمان برای انجام این کار فصل بهار است.

  1. گیاه مورد نظر را از درون گلدان دراورده و خاک های موجود بر روی ریشه را از روی آن کنار بزنید.
  2. مرطوب بودن بستر خاک از آسیب رسیدن به ریشه گیاه در هنگام انجام این کار کمک زیادی می کند.
  3. با دقت به ریشه ها نگاه کنید تا قسمتی ضخیم و غده مانندی را پیدا کنید و هر ریشه ای که از گیاه جدا می کنید باید دارای یکی از این غده ها باشد.
  4. غده را درون گلدان کوچک به عمق 7-8 سانتی متر درون بستر قرار دهید و سپس خاک را بر روی آن بریزید و مرتبا آبیاری کنید و بعد روی گلدان را با تکه ای فویل بپوشانید.
  5. در صورتی که این گیاه را در محلی با دمای 18 درجه سانتی گراد نگه داری کنید، سرعت رشد آن به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.
  6. بعد از گذشت 6-8 هفته، گیاه را به گلدانی با عمق 12 سانتی متر منتقل کنید تا روند طبیعی رشد خود را پیش گیرد.

تعویض گلدان کالاتیا اوربیفولیا

  • گیاه کالاتیا دارای ریشه هایی نسبت قوی است و به همین دلیل نیازمند آن است که هر 2 یا 3 سال به گلدان بزرگ تری منتقل شود.
  • بهترین زمان برای تعویض گلدان این گیاه قبل از رشد شاخه های جدید است.
  • گیاه را به آرامی از گلدان بیرون بیاورید تا به ریشه های آن آسیبی وارد نشود.
  • ریشه گیاه را به خوبی بررسی کنید تا در صورت پوسیده شدن برخی از قسمت های آن ، آن ها را از سایر ریشه ها جدا کنید.
  • زهکشی مناسب را در گلدان جدید فراموش نکنید و ابتدا بستر را بر روی سوراخ های زهکشی گلدان بریزید؛ می توانید برای این کار از شن درشت یا پرلیت استفاده کنید.
  • سپس گیاه کالاتیا را بر روی بستر قرار دهید و بعد گلدان را با خاک تا 2 سانتی متر زیر لبه گلدان پر کنید و خاک را به آرامی فشار داده و در نهایت آن را آبیاری کنید.

آفات و بیماری های گیاه کالاتیا اوربیفولیا

در ادامه این بخش از نمناک به بررسی رایج ترین بیماری و مشکل گزارش شده از این گیاه که همان پوسیدگی ریشه است میپردازیم.

پوسیدگی ریشه

پوسیگی ریشه معمولا به دلیل آبیاری بیش از حد گیاه و یا وجود نمک بیش از حد درون کود آن است و این امر تهدید کننده حیات این گیاهان می باشد. پوسیدگی ریشه در نهایت منجر به زرد شدن و خشک شدن برگ ها و ساقه گیاه مورد نظر خواهد شد که برای مقابله با این وضعیت باید ابتدا قسمت های آلوده ریشه و برگ های گیاه را از بخش های سالم جدا نموده و سپس گیاه را به گلدان دیگری که دارای بستر تازه و مناسب است منقل کنید.

کنه های عنکبوتی

کنه های عنکبوتی به خصوص در فصل زمستان و به دلیل خشکی هوای محیط در زیر برگ های گیاه بروز پیدا می کنند که برای مقابله با این وضعیت باید گیاه را شستشو دهید و سپس از مواد از بین برنده این آفات استفاده کنید و همچنین لازم به ذکر است که باید رطوبت محیط مورد نظر برای نگهداری از این گیاه را افزایش دهید.

تریپس

برگ های زرد رنگ و لکه دار گیاه ممکن است به دلیل آلودگی گیاه به آفات تریپس باشد. برای از بین بردن این آفات باید گیاه را به طور مرتب با اسپری حاوی آب و صابون مرطوب کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (143 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (81 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (48 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده