ساعدنیوز
ساعدنیوز

سیدحسن نصرالله: آنچه در فلسطین می‌گذرد پیام‌های مهمی برای آینده اسرائیل دارد

  سه شنبه، 23 فروردین 1401 ID  کد خبر 200374
سیدحسن نصرالله: آنچه در فلسطین می‌گذرد پیام‌های مهمی برای آینده اسرائیل دارد
ساعد نیوز: سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که آنچه در فلسطین می‌گذرد، پیام‌های بزرگی در نبرد با اشغالگران و آینده رژیم صهیونیستی دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به دشمن صهیونیستی اظهار کرد: اگر روی ناامیدی مردم فلسطین شرط بندی می کنید و اگر فکر می کنید خیانت رسمی اعراب به عقب نشینی جوانان فلسطینی منجر می شود، دچار توهم هستید.

نتیجه جنگ سال 1996؛ تحکیم معادله عدم تعرض به غیرنظامیان

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ سال ۱۹۹۶ میان مقاومت و رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود که این نیروهای مقاومت بودند که در این جنگ موفق شدند معادله عدم تعرض به غیرنظامیان را بر دشمن دیکته کنند.

وی دلیل این دیکته را آن دانست که در این صورت، دشمن باید بهای سنگینی را می پرداخت؛ معادله ای که همچنان تا امروز به قوت خود باقی است.

نصرالله همچنین گفت که باید تلاش حافظ اسد رییس جمهوری فقید سوریه و رفیق الحریری نخست وزیر فقید لبنان را در این باره به یاد داشت.

وی درباره کشتار قانا نیز تصریح کرد: در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به خاطر این کشتار، محکوم کند. آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می کند که آغازگر جنگ هستند اما حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می کند، چه برسد به اینکه تحریمشان کند.

انتخابات آتی پارلمانی، واقعی و دموکراتیک خواهد بود

به باور دبیرکل حزب الله لبنان، انتخابات آینده پارلمانی لبنان یک انتخابات واقعی و دموکراتیک مردمی خواهد بود که همه گروه ها در آن حضور خواهند داشت.

وی همچنین اظهار کرد که نظرسنجی ها و گمانه زنی ها هرچه باشد نباید فعالیت و شور مردم در حوزه های انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

نصرالله بار دیگر از مردم لبنان خواست که به نظرسنجی ها استناد نکنند، بلکه تا پایان زمان رای گیری با همه شور و تلاش وارد این انتخابات شوند.

وی، هدف حزب الله در این انتخابات را موفقیت نامزدهای این حزب و متحدان آن دانست و گفت که نباید فردی گمان کند که دیگر نتیجه انتخابات تمام شده است.

نصرالله افزود که گروه مقابل، از هم گسسته هستند و به همین دلیل نتوانستند لیست یکپارچه ای ارائه کنند.

نصرالله در خصوص تحولات اخیر لبنان نیز با بیان اینکه زمزمه تعویق انتخابات از سوی برخی سفارت خانه ها به گوش می رسد، تاکید کرد که ما حق داریم سفارت آمریکا را به تلاش برای تعویق انتخابات پارلمانی متهم کنیم.

رهبر حزب الله یکی از اهداف صحبت در مورد تعویق انتخابات را کاهش دادن اشتیاق شهروندان برای مشارکت دانست و گفت که ما معتقدیم که در حال نبرد انتخاباتی هستیم و باید با اشتیاق در انتخابات شرکت کنیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: یک مقام سعودی به من گفت که ریاض در انتخابات سال ۲۰۰۹ پول زیادی را در لبنان خرج کرده است. این پول نه برای انتخابات، بلکه به حساب مقامات سیاسی لبنان ریخته شد.

ضرورت مشارکت در انتخابات مجلس لبنان

سید نصرالله در این بخش از سخنرانی اش به مشارکت حزب الله در انتخابات پارلمانی پرداخت و تصریح کرد: برخی از جمله یکی از نخست وزیران پیشین لبنان تیم سیاسی ما را متهم کرده است که به دنبال کسب دو سوم آرای انتخابات هستیم و اگر تیم سیاسی ما دو سوم کرسی های پارلمان را به دست بیاورد، خطرناک است؛ در حالی که دستیابی به این میزان از کرسی های مجلس، هدف ما نیست و اینکه یک هدف منطقی و واقعی نخواهد بود.

وی این قبیل سخنان را که از تلاش برای کسب دو سوم کرسی های پارلمان مجلس لبنان توسط حزب الله گفته می شود، تحریک آمیز دانست.

دبیرکل حزب الله گفت: از نظر ما هر تغییری در نظام سیاسی باید با گفت وگو و توافق اتفاق بیفتد نه با قلدری و تلاش برای کسب نیم به علاوه یک یا دو سوم آرا.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما برای تضمین موفقیت نامزدهای خود و متحدانمان که در بسیاری از حوزه های انتخاباتی حتی بدون حمایت ما پیشرو هستند، تلاش می کنیم. ما می خواهیم متحدانمان در انتخابات پیروز شوند تا زمینه همکاری در انجام مسؤولیت ها فراهم شود و برای همین از همه کسانی که مشتاق هستند می خواهم به نظرسنجی ها اعتماد نکنند و با اشتیاق و تلاش کامل مشارکت کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کردکه ما ائتلاف زیر میز (پنهانی ) نداریم همه چیز مثل روز روشن و روی میز است و ما تعهد قبلی هم نسبت به کسی نداده ایم. هرگز کاری را بدون تفاهم انجام نمی دهیم و با همپیمانانمان کاملا شفاف هستیم.

وی خطاب به مردم افزود: هر مطلبی که درباره حزب الله نوشته می شود را باور نکنید بلکه هر آنچه انجام می دهیم را باور کنید؛ چرا که (عمل ما) بر اساس صداقت است؛ ما خواستار مشارکت همه هستیم و نمی خواهیم کسی حتی دشمنان خود را حذف کنیم. قانون انتخابات در گذشته به عمد، طرف های دیگر را حدف می کرد اما ما خواستار دولت وحدت ملی بدون حذف طرف دیگر بوده و هستیم. کسانی که دنبال حذف دیگران بودند با آمریکایی ها نشست و برخاست داشتند و گمان می کردند می توانند مقاومت را نابود کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آنانی که تحمل حضور دیگران را ندارند، همواره آماده اند خود را برای برافروختن آتش جنگ داخلی و نابودی دیگران بفروشند. حذف گرا همان طرفی هستند که امروز می گوید برنامه انتخاباتی ندارند بلکه فقط به دنبال خلع سلاح مقاومت هستند.

وی اضافه کرد که برخی می خواهند با گمراه کردن مردم، سلاح مقاومت را عامل بحران معرفی کنند؛ اما چرا از ۳۰ سال فساد و سیاست های اقتصادی خودشان صحبت نمی کنند. احزابی که بیش از ۳۰ سال در قدرت بوده اند اعلام کنند که با مردم چه کرده اند. هدف کسی که سلاح های مقاومت را هدف قرار می دهد، فقط دلجویی از آمریکا، غرب و برخی رژیم های عربی برای کسب حمایت مالی است.

مقاومت با ایجاد توازن و بازدارندگی در مقابل دشمن، از کشور محافظت کرد

سیدحسن نصرالله گفت که مقاومت توانست با ایجاد توازن و بازدارندگی در مقابل دشمن از کشور محافظت کند.

به گفته وی کسانی هستند که به دنبال مشوش جلوه دادن شعار انتخاباتی ما هستند، ما از دولت حمایت نمی خواهیم اما اجازه هم نمی دهیم کسی از دولت برای به چالش کشیدن مقاومت استفاده کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص موضوع فلسطین گفت: باید با تمام عزت و احترام از اقدامات قهرمانانه فلسطینی ها، از زنان و مردان گرفته تا کودکان و کهنسالان و شجاعت و قاطعیت آنان و به پیشواز مرگ رفتن برای کسب یک زندگی عزتمندانه و امید برای آزادی مقدسات امت اسلامی تقدیر و تجلیل کنیم.

وی از مهمترین نتایج راهبردی در سال های اخیر درباره آن سخن گفته ایم، این است که اگر بر ضعف ملت فلسطین تکیه کنید، این بیانگر این است که شما متوهم هستید.

نصرالله ادامه داد: نسل جوانان فلسطینی، مقاومت و اراده برای مبارزه را نسلی بعد از نسل دیگر به ارث می برند.

دبیرکل حزب الله خواستار مشارکت گسترده در روز جهانی قدس شد

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان امشب خود به روز جهانی قدس پرداخت و از مردم لبنان و جهان اسلام خواست در فعالیت های مرتبط با این روز مشارکت گسترده داشته باشند.

وی از گردهمایی جشنواره بزرگ مردمی همزمان با روز جهانی قدس در مجتمع سیدالشهداء در ناحیه جنوبی بیروت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که همگی بتوانند از این فرصت استفاده کرده تا در روز قدس حمایت و تأیید کامل خود از ملت فلسطین را اعلام کنند.

حمایت حزب الله از آتش بس در یمن

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به توافق برای آتش بس دو ماهه با ابراز خرسندی از این تصمیم، گفت: یمنی ها با استواری اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کردند و امیدواریم که آتش بس نقطه ورود به راه حل سیاسی باشد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما از آتش بس در یمن استقبال می کنیم و آنچه از ابتدا خواستار آن بوده ایم، توقف جنگ و کشتار است و هیچکس به دنبال هدف قرار دادن عربستان سعودی نیست.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: البته عربستان دست به تعدی و جنگی ویرانگر علیه یمن زد. کسی که به جنگ کشورهای عربی با یکدیگر دامن می زند، به روابط کشورهای عربی لطمه وارد می کند نه فردی که در حمایت از مظلومان و افراد تحت تجاوز، موضع گیری کرده و خواستار توقف جنگ می شود.

اشاره سید نصرالله به موضع گیری جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان است که به جنگ عربستان علیه یمن اعتراض کرده بود، اقدامی که موجب خشم عربستان شد و این کشور به همراه دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس سفرای خود را از بیروت فراخواندند و سفیر لبنان را بیرون کردند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: این ملت یمن بود که با مقاومت و شجاعت خود نتیجه سیاسی آتش بس در این کشور را رقم زد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از آتش بس در یمن گفت که امیدوار است این آتش بس باب گفت وگوی سیاسی و دستیابی به راه حل سیاسی را باز کند و مقدمه ای برای توقف جنگ و محاصره یمن باشد.

به باور وی، تنها راه حل در یمن، مذاکره و گفت وگوی مستقیم با صنعا است و نباید انتظار داشت که کسی آنها را تحت فشار قرار دهد.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به رهبران عربستان توصیه کرد؛ به گفت وگو با طرف هایی دیگر غیر از شورای عالی سیاس یمن و جنبش انصارالله دل نبندند.

وی تنها راه برای دستیابی به راهکار سیاسی را گفت وگوی مستقیم با انصارالله دانست و گفت که عربستان برای گفت وگو نباید منتظر باشد که یکی از متحدان آن (آمریکا و غرب) برای این کار به آن فشار وارد کنند.

ضرورت توجه به مطالبات معترضان

سید حسن نصرالله گفت که باید مسائلی چون اعتصاب قضات، معلمان و کارکنان مراکز دیپلماتیک مورد تأمل قرار گیرد؛ چراکه این مسائل، راه را برای اعتراض به نتایج انتخابات باز می کند.

وی، خواسته این قشر از جامعه لبنان را بحق دانست و از دولت نجیب میقاتی خواست که در حد توان، مطالبات آنها را تأمین کند.

دبیرکل حزب الله خطاب به این گروه ها نیز گفت: به شما می گویم که "انتخابات پارلمانی آینده را به مطالبات بر حق خود گره نزنید".

حزب الله خواستار حذف هیچ فرد یا گروه از صحنه سیاسی کشور نیست

دبیرکل حزب الله ادعای برخی طرف ها مبنی بر حذف شماری گروه ها توسط حزب الله را رد کرد و گفت: برخلاف اظهارات بعضی ها، ما نمی خواهیم کسی را حذف و از میدان به در کنیم.

وی اظهار کرد: هر کسی در حد و اندازه طبیعی خود نمایندگی داشته باشد. تمامیت خواه کسی است که در جنگ تموز (6 روزه) روی نابودی مقاومت شرط بسته بود.

سیدحسن نصرالله، تمامیت خواه را آن کسی دانست که در نشست های خود با آمریکایی ها که ویکیلیکس اسناد آن را فاش کرد، از مقامات واشنگتن می خواست به تلاش برای نابود کردن مقاومت ادامه دهند.

از نظر وی، تمامیت خواه کسی است که همواره خود را برای رفتن به خارج، آماده می کند چرا که آماده است جنگ داخلی به راه بیاندازد.

نصرالله افزود: تمامیت خواه کسی است که برنامه انتخاباتی ندارد بلکه هم و غم و تلاشش، خلع سلاح مقاومت و حذف آن است. این درحالی است که حزب الله به حضور و همکاری با همگان توجه دارد.

دببرکل حزب الله در پایان به نقش سید محمدباقر صدر اشاره کرد و گفت که میراث این شهید برای امت اسلامی و مستضعفان همچنان به قوت خود باقی است و همه مسؤول هستند که با حفظ میراثش راهش را ادامه دهند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...