سردار آزمون فوق ستاره مخفی بوندسلیگا و قهرمان مردم ایران

  شنبه، 08 مرداد 1401 ID  کد خبر 216048
سردار آزمون فوق ستاره مخفی بوندسلیگا و قهرمان مردم ایران
ساعدنیوز: لورکوزن با این مهاجم می خواهد به بایرن حمله کند. او قبلا به بایرن گل زده و راه این کار را می‌داند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ورزش سه، در آلمان بسیاری از هواداران فوتبال کمابیش با اسم او آشنا شده اند، در سرزمین مادری اما نیازی به توضیح اضافی نیست.
سردار آزمون فوق ستاره مخفی بوندسلیگا است. در ایران او یک قهرمان مردمی است. او با 4.8 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، بیش از متس هوملز 33 ساله مشهور قهرمان جهان از دورتموند (4.1 میلیون) فالوئردارد - و این تنها بخشی از چیزی است که باید در مورد او بدانید...
لورکوزن در ژانویه گذشته با 2.5 میلیون یورو از زنیت سن پترزبورگ، بهترین گلزن لیگ برتر روسیه 2019/20 (17 گل) را قبل از پایان نقل و انتقالات زمستانی به اردوی خود آورد البته آزمون و بایر ابتدا بر سر انتقال رایگان تابستانی به توافق رسیده بودند اما در نهایت باشگاه آلمانی با تعجیل او را به جمع نفرات خود اضافه کرد.
با این بازیکن تهاجمی همه کاره، بایر نه تنها در نهایت یک کلکسیونر جامهای قهرمانی (او چهار قهرمانی، یک جام و دو سوپرکاپ با زنیت در روسیه کسب کرد)، بلکه بزرگترین علاقمند به اسب در بوندسلیگا را نیز به دست آورد: آزمون (اهل گنبد)، که منسوب به ترکمن هاست صاحب 52 (!) اسب مسابقه است.
آنها در ایران و استرالیا هستند. اولین اسبم را در 17 سالگی خریدم.
آزمون با اسب های مسابقه بزرگ شد : «وقتی کوچک بودم، پدر، پدربزرگ و عمویم در مزرعه بزرگ خود اسب داشتند. اسب ها همیشه نقش زیادی در خانواده ما داشته اند. به لطف کمک پدرم در سه سالگی توانستم اسب سواری کنم. این آغاز عشق من به این مخلوق بوده است.»
آزمون اطمینان می دهد که نام تمام 52 اسبش را می داند. در این بین اما او به سرکان علاقه خاصی دارد: «من همه اسب هایم را دوست دارم، اما سرکان و پدرش اسب های مورد علاقه من هستند. سرکان یک ساله است، و در دو سالگی مسابقه خواهد داد.
سواری یک اشتیاق بزرگ است. خانواده او قبلاً جایزه ای بالغ بر 25000 یورو را در مسابقات کسب کرده اند. اما حواس چه کسی متوجه این اسبها خواهد بود در حالی که خود آزمون قرار است با لورکوزن در بوندسلیگا به بایرن قهرمان حمله کند؟فوتبالیست سال 2021 روسیه می گوید: من یک زمین بزرگ و یک مدیر برای این کار در ایران دارم،همچنین مربیان و سوارکاران برای تمرین و البته چابکسوارهایی برای مسابقات.
آزمون تنها به دلیل اشتیاق به ورزش سوارکاری شخصیت شگفت انگیزی نیست. او می توانست به عنوان یک بازیکن والیبال هم در دنیا بدرخشد. والیبال ورزش مهمی در خانواده او بوده و هست. او در این رشته و در رده زیر 15 سال حتی به تیم ملی رسید، اما بعد تصمیم گرفت به فوتبال بپردازد. آزمون هفته گذشته در کمپ تمرینی لورکوزن در زل آم سی/کاپرون، ناگهان با نمایش کلاس خود در والیبال ساحلی همه را غافلگیر کرد و نشان داد این رشته ورزشی و مهارتهایش روی تور را فراموش نکرده است.
بعد از روستوف و زنیت، بایر 04 سومین باشگاهی است که آزمون را به لیگ قهرمانان اروپا می فرستد . او تاکید می کند: «لورکوزن بهترین تیم باشگاهی است که تا به حال در آن بازی کرده ام. من هرگز ندیده ام که باشگاهی با احترام زیادی برای یکدیگر تا این حد حرفه ای کار کند. وقتی بازیکن جدیدی می آید، هیچ وقت احساس غریبگی نمی کند. شخصاً بلافاصله احساس کردم که در خانه هستم.»
در جام جهانی قطر، کل کشور به مهاجم متکی است. انتظار می رود آزمون به عنوان نایب کاپیتان، ایرانی ها را در گروه مقابل انگلیس، آمریکا و ولز به مرحله یک هشتم نهایی برساند.
اگر این اتفاق بیفتد، اقلا او دیگر یک ستاره مخفی در بوندسلیگا نخواهد بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (174 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (104 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) واکنش همسر رهبر معظم انقلاب به خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (54 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (24 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (22 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (19 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...