ساعدنیوز
ساعدنیوز

سان استون یا سنگ خورشید چیست؟

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
سان استون یا سنگ خورشید چیست؟
سان استون با این اعتقاد از سوی جادوگران باستان که تکه ای از خورشید است، برای جذب قدرت خورشید استفاده می شد. این سنگ با قدرت و ثروت در ارتباط است. همچنین با ققنوس که در هنگام طلوع خورشید ظاهر می شود، مرتبط است.

سنگ خورشید یا سان استون (Sunstone) درمیان طراحان خلاق جواهرات و به خصوص در میان مردم مناطقی که در آن به صورت تجاری استخراج میشود، از محبوبیت خاصی برخوردار است. این یک سنگی نیست که در هر فروشگاه جواهر دیده می شود. بسیاری از خریداران جواهرات هرگز این سنگ را ندیده اند اما به محض اینكه به شخصی سان استون را نشان دهید اغلب مجذوب آن شده و می خواهند آن را امتحان كنند.

سان استون یا سنگ خورشید

در بین سنگ های قیمتی آن دسته از افرادی که بدنبال رنگ های خاص و متفاوت و خیره کننده هستند گروه سنگی فلدسپار را انتخاب می کنند. این خانواده سنگی شامل سنگ های آمازونیت، لابرادوریت، مون استون و سان استون می باشند. در بین این سنگ ها سان استون یا سنگ خورشید طرفداران بیشتری دارد، یکی از اصلی ترین و مهمترین معادن این سنگ در منطقه ارگون ایالات متحده آمریکا می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها شباهت سان استون و مون استون به هم خانواده بودن این دو سنگ می باشد و دیگر هیچ شباهتی با هم ندارند.

در پدیده های مختلف مون استون نور سرد نرم و زیبا را ایجاد می کند و در نقطه مقابل سان استون نوری گرم با درخشش اعجاب انگیز و فوق العاده را به ما نشان می دهد حتی این درخشش زیبا را نامگذاری کرده اند و نام اونتورسنس را بر روی آن گذاشته اند.

اونتورسنس یک تلالو زیبا و درخشنده را گویند که به وسیله انعکاس یکدست عناصر موجود در سنگ خورشید رخ می دهد. اگر این پدیده در سان استون بیشتر بروز دهد، نام آنرا آونتورین فلدسپار می گذارند. آونتورین های پرتقالی که در کشور هند یافت می شوند رنگی قرمز مایل به قهوه ای دارند که رنگی نزدیک به رنگ خورشید است و این نوع را بهترین و مرغوب ترین سنگ خورشید در جهان به شمار می رود.

البته این نکته را هم باید دانست که تمامی سنگ خورشید ها پدیده اونتورسنس نیستند، درخشندگی در سنگ خورشید بستگی به عوامل مختلفی دارد که عناصر موجود در سنگ را مهمترین آن می باشد، اگر عناصر موجود کم باشند شاهد درخشندگی طلایی مایل به قرمز را در نوک سنگ شاهد هستیم و اگر بزرگ باشند درخشندگی و تلالو بینظیری در سنگ به وجود می آید، این عناصر می تواند مس، آهن و یا مواد معدنی دیگری باشند.

سان استون در قرن نوزدهم به عنوان یک گوهر ناشناخته و کمیاب محسوب می شد که قیمت بسیار بالایی داشت، این موضوع تا زمان این سنگ در سیبری، هند، نروژ و دیگر مناطق جهان ادامه داشت که قیمت آن بسیار پایین آمد و عوام جامعه با آن آشنا شدند. در اوایل قرن بیستم بود که در ایالات اورگون آمریکا و در منطقه ای بیابانی به نام دره وارنر سان استون کشف شد، با این حال پیش از اینکه این سنگ توسط آمریکایی ها کشف شود بومیان این مناطق به عنوان اولین استفاده کنندگان سان استون شناخته می شوند.

سان استون یا سنگ خورشید

چه مواردی باعث افزایش مطلوبیت سنگ خورشید می شود؟

اجزا یا ذرات مواد خارجی در یک سنگ قیمتی یکی از این موارد است. این ذرات باعث کاهش وضوح سنگ می شوند و معمولاً کیفیت سنگ را کاهش می دهند. با این حال ، برخی از ترکیبات موجود در سنگ خورشید می توانند مطلوبیت این سنگ را افزایش دهند. این اجزا مسطح و بشقابی شکل ، بسیار بازتابنده و دقیقاً در امتداد محور کریستالوگرافی میزبان خود قرار دارند. جهت گیری مشترک این ذرات را قادر می سازد تا هنگامی که سنگ در زیر نور حرکت می کند ، به طور همزمان یک فلاش نور را تولید کنند. این چشمک های تابشی به جای اینکه از زیبایی سنگ بکاهند ، ناظر را به وجد می آورند و کیفیت سنگ را افزایش می دهند. فلاش نور می تواند به قدری قوی باشد که ناظر را متعجب و مجذوب خود کند.

اجزای موجود در سنگ خورشید معمولاً صفحات ریزی از عنصر مس ، هماتیت یا گوتیت هستند. این اجزا معمولاً به شکل موازی نسبت به صفحات کریستالوگرافی درون سنگ قرار می گیرند. اجزای موجود در این سنگ می توانند به قدری کوچک باشند که برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند ، یا می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که به وضوح قابل مشاهده باشند.کابچون سنگ خورشید با تعداد کمی از اجزا ، یک فلاش ماجراجوئی ضعیف تولید می کند. سنگ هایی که تعداد بیشتری از این اجزا را دارند ، فلاش قوی تری تولید می کنند.

خواص درمانی سان استون یا سنگ خورشید

  • ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای هفتم “تاج سر، جمجمه”
  • فعال شدن نیروی جنسی
  • تسهیل حرکات بدن
  • جلوگیری از عوارض قلبی
  • درمان آسم، کم خوابی و نقرس
  • کنترل جریان خون در رگ ها
  • به وجود آوردن احساس شادابی و نشاط
  • برطرف کردن ناراحتی و غم از کودکان
  • پاک کردن افکار منفی گرایی

معنای معنوی سنگ خورشید یا سان استون

این سنگ برای کسانی که نیاز به گرم شدن دارند بسیار مفید است. سان استون که یک عضو جادویی از خانواده فلدسپات است ، گاهی اوقات به نام های دیگری مانند Aventurine Feldspar یا Goldstone نیز شناخته می شود .

سنگ خورشید ابتدا در سرزمین های جارو در کشور نروژ کشف شد ، گفته شده است که وایکینگ ها از این سنگ درخشان و روشن به عنوان قطب نما استفاده می کردند تا در آب های اقیانوس راه خود را پیدا کنند. حتی فراتر از متون باستانی شمال اروپا ، گفته می شود که این سنگ یک درمانگر زیبا در فرهنگ بومی آمریکا است و گفته می شود سایه خود را از خون یک جنگجوی بزرگ زخمی بدست آورده است. سنگ خورشید به گوشه و کنار افسانه ها و داستانها رسیده است ، حتی یونانیان باستان معتقد بودند که این قطعه گرانبها از خدای خورشید گرفته شده است.

استفاده از سنگ خورشید در جواهر سازی

با انتخاب یک دستبند از سنگ خورشید ، انگشتر کریستال ، یا آویز زیبا از این سنگ می توانید تمام فواید این سنگ روح برانگیز را کاملاً به پوست خود ببخشید. اجازه دهید ارتعاشات درمانی ، درخشش مثبت و روحیه خوش بینانه ساطع شده از این سنگ به سرعت جذب شما شود و تاریکی های اطراف شما را از بین ببرد .

برای کسانی که به دنبال سنگ هایی هستند که قدرت ترمیم کنندگی بالایی داشته باشند ، شما می توانید این سنگ بهبود دهنده را با عنصر سنگ ماه مطابقت دهید. کسانی که مایل به ایجاد لایه ای از انرژی مثبت هستند می توانند این سنگ را در کنار سنگ سیترین ترکیب کنند تا انرژی بالاتری بدست آورند.

روش نگهداری از سنگ خورشید

حتی با داشتن شخصیت درخشان و بخشنده ، همچنان مهم است که سنگ خورشید خود را تمیز و شارژ نگه داری کنیم. همه سنگ ها از نزدیک با انرژی کار می کنند و این بدان معنی است که سنگ شما ممکن است مشغول جذب حالات سمی و انرژی های تاریک باشد. به جای اینکه بگذارید سنگ شما برای مدت طولانی این انرژی های تاریک را جمع کند ، می توانید سنگ خود را با یک پاک کننده شارژ کنید تا سبک و پرانرژی در کنار شما باشد. شما می توانید سنگ خورشید خود را با کمی گیاهان شیرین ، مریم گلی یا هر گیاه دارویی مورد علاقه خود پاک کنید یا می توانید آن را تحت جریان آب گرم و ملایم تمیز کنید. اگر می خواهید سنگ خورشید خود را شارژ کنید می توانید آن را در معرض نور خورشید بگذارید.

قدرت شفا بخشی سنگ خورشید

باور بر این است که این سنگ چندین خصوصیت متافیزیکی دارد معتقدان از آن به عنوان سنگ شفا استفاده میکننداز قدیم این سنگ برای شانس خوب آوردن،ثروت و آینده پربار استفاده میشده است.در زمان های قدیم این سنگ توسط بومیان در تجارت و تبادلات استفاده میشده است.عده ای معتقد بودند که سنگ خورشید توسط وایکینگ ها استفاده میشده و برای مسیریابی از آن استفاده میکردند در یونان قدیم، سمبلی از خدای خورشید بود .خیلی افراد بر این باور بودند که این سنگ میتواند با خودش، گرما، زندگی و وفور نعمت را برای کسانی که ان را به همراه دارند، به ارمغان بیاورد از این سنگ برای دریافت قدرت و نفوذ خورشید استفاده میشده است و باور داشتند که قدرت محافظت کنندگی داردقدرت شفابخشی این سنگ، تایید نشده است.این اطلاعات جایگزینی برای توصیه های پزشک شما نیست.در صورتی که شرایط پزکی به خصوصی دارید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.این سایت قدرت شفابخشی سنگ تولد را ضمانت نمیکند و نسبت به آن هیچ مسئولیتی ندارد.

انواع رنگ سنگ خورشید

سنگ خورشید در طیف وسیعی از رنگ ها رخ می دهد که از بی رنگ شروع می شود و تا زرد ، نارنجی و قرمز دامنه می یابد. رنگ ، تا حدودی با فراوانی و اندازه صفحات کوچک مس درون سنگ مشخص می شود. این ذرات رنگ صورتی یا مایل به قرمز را به سنگ منتقل می کنند. برخی از استثناها به رنگ سبز پررنگ یا مایل به آبی رنگ هستند.

رنگ می تواند در یک سنگ واحد متفاوت باشد. بعضی از سنگ ها شیب غلظت رنگ را به نمایش میگذارند. آنها ممکن است از یک طرف سنگ صورتی و به تدریج به رنگ نارنجی در طرف دیگر آن متمایل شوند. سایر سنگ ها دارای تغییر رنگ تند هستند. این سنگ ها ممکن است دارای تکه های سبز در تماس با نواحی قرمز باشند. برخی از سان استون های استثنایی دارای ویژگی چند رنگ نمایی هستند – رنگ آنها بسته به جهت مشاهده در یک یا سه رنگ متفاوت دیده میشود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده