تأثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی

  چهارشنبه، 11 دی 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
تأثیرات گوجه فرنگی بر زیبایی
ماده ای معجزه آسا برای پوست شما داریم - گوجه فرنگی ! اگر گوجه فرنگی را شگفت آور نمی دانید ، صبر کنید تا آن را امتحان کنید و نتایجش را مشاهده کنید.

گوجه فرنگی درست است مصرف غذایی دارد اما به خاطر وجود اسیدی که در آب گوجه است پوست شما را شاداب جذاب و صاف میکند. دوستانى که به خوردن گوجه فرنگى حساسیت دارن خب تکلیف مشخصه اصلا استفاده نکنن،عزیزانى هم که نمیدونن پوستشون حساسیت داره به گوجه یا نه بهتره یک تیکه از گوجه رو روى پشت دستشون ماساژ بدن و پنج دقیقه صبر کنن اگر واکنشى نشون نداد اوکى هست اما اگر خارش یا قرمزى و تورم داشت استفاده نکنند.خب حالا که امتحان کردین و متوجه شدین که حساسیت ندارید یک تیکه از قسمت گوشتى گوجه رو روى صورتتون ماساژ بدین و بعد از پنج الى هفت دقیقه با آب خنک بشورید.این کار براى منافذ پوست،جوش و تنظیم چربى پوست مناسب هست.

  • ماسک گوجه فرنگی و بررسی خواص آن

خواص گوجه فرنگی به اندازه ای جالب و شاخص است که در برخی از فرهنگ ها از آن به عنوان میوه ای حذف نشدنی در سبد میوه ها یاد شده و می تواند جای بسیاری از محصولات را پر کند. به همین دلیل استفاده از این میوه در ساختن ماسک گوجه فرنگی می تواند بسیاری از اهداف جوان کننده و صاف کننده پوست را جامه عمل بپوشاند. گوجه فرنگی منبع غنی ویتامین C بوده و در کنار این ویتامین حیاتی برای بدن، دارای پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A ،E و… می باشد. به همین دلیل می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به مبارزه با آثار تخریب کننده رادیکال های آزاد بر پوست بپردازد. ماسک گوجه فرنگی همچنین می تواند (به دلیل خواص مذکور) در درخشش پوست صورت تاثیر گذار بوده و خستگی و کدری پوست را به صورت آنی بر طرف نماید. در ادامه به چند روش مختلف و بنا بر اهداف مورد نظر، طرز تهیه چند ماسک گوجه فرنگی را آموزش خواهیم داد که در میان خانم ها از بیشترین محبوبیت برخوردار می باشد.

تصویر
  • ماسک گوجه فرنگی جهت رفع کک و مک

بسیاری از افراد بر روی پوست صورت خود عارضه ای با عنوان کک و مک دارند که باید جهت کم رنگ کردن آن اقدام نمایند. یکی از بهترین روش ها استفاده از ماسک گوجه فرنگی می باشد. به همین منظور یک گوجه فرنگی درشت را به صورت حلقه حلقه برش داده و مستقیماً بر روی پوست صورت بگذارید. برای استفاده از این روش باید صبور بوده و به مدت 30 دقیقه مکث و استراحت نمائید. سپس مواد را از صورت خود برداشته و پوست را با آب سرد و فراوان شستشو دهید. این نوع از ماسک گوجه فرنگی باید روزی 2 بار مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیر خود را برای کم رنگ کردن کک و مک نشان دهد.

  • ماسک گوجه فرنگی برای درخشش پوست

اگر علاقمندید که پوست شما دارای درخشش و لطافت همزمان شود، یک گوجه فرنگی تازه را رنده کرده و با استفاده از آب لیموترش تازه (یک برش کوچک) مخلوط کنید. سپس با استفاده از گلاب طبیعی پوست خود را تمیز کرده و آماده استفاده از ماسک گوجه فرنگی نمائید. مخلوط ساخته شده را به وسیله یک پنبه توپی به آرامی به پوست صورت (به غیر از نواحی اطراف چشم) مالیده و 20 دقیقه مکث کنید. سپس صورت را با آب سرد شسته و خشک نمائید. در انتها با مقدار کمی روغن نارگیل طبیعی خیلی آرام و سبک، ماساژ صورت انجام دهید.

  • ماسک گوجه فرنگی و تاثیر آن بر جوانسازی پوست

یکی از مواردی که صورت ما را پیر و خسته نشان می دهد وجود افتادگی یا چین و چروک هایی در پوست می باشد که در اثر مرور زمان و روش غلط زندگی، زودتر از هنگام به وجود می آیند. از بهترین روش ها برای به تعویق انداختن این روند، استفاده از ماسک گوجه فرنگی می باشد، ماسک گوجه فرنگی می تواند به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک کرده، کلاژن سازی را در لایه های زیرین فعال کرده و پوست را درخشان سازد. همچنین می تواند چین و چروک های پیش از هنگام را از بین برده و خستگی و کدری را از پوست صورت بزداید. در ابتدا باید مقداری جعفری تازه را آب گرفته و با یک گوجه رنده شده مخلوط نمائید. سپس می توانید این مایع جوان کننده را بر پوست خود مالیده و 5 دقیقه مکث نمائید. سپس لایه دیگری از این ماسک گوجه فرنگی را بر پوست مالیده و دوباره 5 دقیقه مکث کنید. این عمل را تا 30 دقیقه تکرار نموده و در انتها صورت خود را با آب سرد بشوئید. پس از این ماسک می توانید از کرم زیبایی پوست خود استفاده نمائید.

  • ماسک گوجه فرنگی و حذف جوش صورت

افرادی که به آکنه مبتلا می باشند بهتر است از هرگونه دستکاری در آن ناحیه پرهیز نموده و جهت درمان این عارضه به یک متخصص پوست مراجعه نمایند. اما اگر از جوش های سطحی و متداول رنج می برید می توانید از این ماسک گوجه فرنگی استفاده نمائید، روش کار بسیار ساده می باشد. یک خیار تازه را آب بگیرید و صورت خود را با آن شستشو دهید. سپس با یک برش گوجه فرنگی تازه قسمت های مختلف صورت را ماساژ دورانی داده و چند دقیقه مکث کنید تا خشک شود. سپس بار دیگر عمل ماساژ صورت را انجام دهید. این روش را می توانید در هر نوبت تا 5 بار تکرار کرده و به مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ را ادامه دهید. در نهایت صورت خود را با آب سرد شستشو داده و از کرم مرطوب کننده پوست استفاده نمائید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (584 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (52 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان