تفاوت بیش فعالی جنسی با میل جنسی زیاد

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تفاوت بیش فعالی جنسی با میل جنسی زیاد
رابطه زناشویی هیچ گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و موادمعدنی از بدن می شود، کاملا نادرست است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،تعداد دفعات رابطه جنسی طبیعی قانون ثابتی ندارد. بنابراین عوارض رابطه جنسی زیاد به مقدار زیادی می تواند به شرایط جسمی و روحی شما بستگی داشته باشد. خبر خوش این است که اگر شما و شریکتان هر دو از نظر روحی و روانی در شرایط خلقی مناسبی باشید، داشتن رابطه جنسی زیاد عوارض چندانی برای شما نخواهد داشت.

جدا از این مسئله متخصصان می گویند که هیچ محدودیتی برای اینکه زوجین چقدر با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشند وجود ندارد. اما به هر حال ممکن است چند روز بعد از روابط جنسی زیاد افراد مشکلات جسمانی ناخوشایندی را تجربه کنند. اینکه رابطه جنسی هرکس باید چقدر باشد امری فردی است و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. هرکسی باید بر اساس توانایی ها و علائم بدنی خود سطح رابطه جنسی بهینه را تعیین کند.

میل جنسی زیاد را نباید با بیش فعالی جنسی که روان شناسان و روان پزشکان آن را اختلال رفتاری محسوب می کنند، اشتباه گرفت.

بیش فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه زناشویی است، به طوری که فرد مبتلا مثلا با 15-20 بار برقراری رابطه در روز هم ارضا نمی شود. اما در شرایطی ممکن است مردی در روز ۳ بار رابطه زناشویی داشته باشد، ولی این حالت بیماری به شمار نمی رود.

به علاوه، دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج ۳۰ ساله با ۲ بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود، ولی زوج ۳۰ ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود.

برخلاف تصور عام، رابطه زناشویی هیچ گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و موادمعدنی از بدن می شود، کاملا نادرست است.

۶۰درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود ۴۰درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و… است. عده ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می شود که به هیچ وجه صحت ندارد، اما با این حال گاهی دفعات روابط زناشویی و درخواست از طرفین به میزانی است که باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره می شود. در این موارد است که تعدد روابط مشکل ساز می شود، آن هم نه مشکلات جسمی، بلکه مشکل در رابطه با همسر، کارهای روزمره و شاید هم آثار سوءروانی.

رابطه جنسی

به همین دلیل در مواردی که میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه های به دست آمده، باید به ۲ نکته مهم توجه داشته باشید. معمولا علاقه یا نیاز جنسی زوج ها کاملا با هم منطبق نیست و درمواردی که این نداشتن تطابق اندک است، طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را برطرف می کنند. ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که این نداشتن تطابق، زیاد باشد. مثلا مرد یا زنی تمایل داشته باشد، ۳، ۲ بار در روز رابطه برقرار کند، ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد مشکلات پیچیده می شود و حتی کار به جدایی می کشد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.

نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است. مثلا اخیرا زوجی به کلینیک مراجعه کرده بودند که رابطه زناشویی کاملا طبیعی داشتند و نیازهای آنها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده آلی داشتند، ولی خانم به شدت مضطرب و ناراحت بود و می گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی اش به همان اندازه شوهرش است، ولی کار به جایی رسیده که می خواهد تقاضای طلاق بدهد، چراکه ۷ سال است ازدواج کرده اند و در این مدت تقریبا از ۷ روز هفته حتما ۵ روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت ۳، ۴ یا ۵ صبح بیدار می کند.

علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان هایی هم که خسته هستند، شوهرش اجازه ۱۵ دقیقه استراحت هم به وی نمی دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (504 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس