تاکسیدو و تفاوت آن با کت و شلوار معمولی چیست؟

  شنبه، 14 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
تاکسیدو و تفاوت آن با کت و شلوار معمولی چیست؟
ست کردن لباس مردانه برای مراسم های مختلف امری مهم بوده که برخی افراد در آن دچار تردید می شوند. تاکسیدو می تواند یک گزینه خوب برای برخی از مهمانی ها یا مراسم هایی که دعوت می‌شوید باشد. اما تاکسیدو چیست؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

تاکسیدو چیست؟

در نگاه اول تاکسیدو نیز یک کت و شلوار معمولی به نظر می رسد، اما می توان موارد زیادی را به عنوان تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو بیان کرد. در پاسخ به سوال تاکسیدو چیست؟ می توان گفت تاکسیدو نیز یک لباس رسمی به سبک نسبتا کلاسیک است که بیشتر در مهمانی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد و برای حضور در مجالس یا مهمانی های ساده تر، کت و شلوار گزینه مناسب تری است. در ادامه به بیان تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو می پردازیم و شما می توانید با توجه به جزئیات این تفاوت ها، دریابید که این نوع لباس در چه مواقعی انتخاب مناسب تری است.

کت و شلوار تاکسیدو

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت آن در این است که تاکسیدو علاوه بر این که یک استایل رسمی محسوب می شود در مراسم های رسمی هم پوشیده می شود مثلا فرد قرمز، جشنواره کن و دیگر مراسم های مهم و رسمی اما کت و شلوار های دیگر در عین ساختن استایل های رسمی لزوما در مراسم های آن قدر مهم و رسمی هم می تواند پوشیده نشود. خصوصا در این دوره از فشن که حتی م توانی با کت و شلوار استایل های کژوال با کتانی هم بزنی، زیر آن تی شرت بپوشی و آنقدر ها هم رسمی نباشی. مثلا پوشیدن کت و شلوار در کار های روزانه، ناهار و ملاقات های بیزنسی و… امری طبیعی است اما هرگز نمی توانی یک دست کت و شلوار تاکسیدو را با آن پاپیون مخمل مجلل و یقه های ساتن ابریشمش در این مکان ها بپوشید. اتفاقا یکی دیگر از تفاوت های این دو استایل رسمی با هم همین نوع پارچه و به کار بردن پارچه ساتن و براق در کت و شلوار های تاکسیدو است که این مساله در کت و شلوار های معمولی کمتر دیده می شود. معمولا دکمه هایی که برای کت و شلوار های معمولی از آن ها استفاده می شود از جنس پلاستیک است.

تفاوت بعدی شاید در نوع انتخاب کفش ها اکسسوری ها باشد. معمولا برای تاکسیدو ها از پاپیون مشکی استفاده می شود اما با کت و شلوار های معمولی می توانی کراوات بزنی یا حتی به جای این دو از یک دستمال جیب ساده استفاده کنی. ضمن اینکه با کت و شلوار معمولی کتانی و کفش اسپرت هم می توانی بپوشی اما با تاکسیدو هرگز. تاکسیدو معمولا با پیراهن های ساده، سفید و یقه برگردان استفاده می شود اما کت و شلوار های دیگر با هر پیراهن طرح دار و ساده ای پوشیده می شود.

استفاده از پارچه ساتن

وجود ساتن یا هر نوع پارچه براق دیگر در بخش هایی از تاکسیدو را می توان مهم ترین تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو دانست. تا مدتی قبل از پارچه ساتن در تاکسیدوها بیشتر استفاده می شد، اما امروزه تنها در بخش های کوچکی از این نوع لباس ها استفاده می شود. به عنوان مثال در لبه های یقه، جیب ها و حتی گاهی در دکمه ها از ساتن استفاده می کنند. اما در کت و شلوار دکمه ها اغلب پلاستیکی بوده و تمام کت اغلب از یک جنس پارچه دوخته می شود.

یقه از جنس ساتن در کت تاکسیدو

پیراهن مناسب تاکسیدو

یک پیراهن سفید، با یقه برگردان مخصوص پاپیون ، انتخاب مناسبی برای ست کردن با تاکسیدو است. اما پیراهن هایی که با کت و شلوار پوشیده می شود می توانند در رنگ های مختلف و حتی گاهی طرح دار باشند. یقه مناسب برای پیراهن های تاکسیدو اغلب به دو مدل وین دیپ و لی داون طراحی می شوند؛ به همین دلیل شما هنگام انتخاب یک پیراهن برای ست کردن با تاکسیدو، گزینه های زیادی نخواهید داشت.

کت و شلوار تاکسیدو

رنگ مناسب برای کت و شلوار تاکسیدو

تا مدتی قبل تاکسیدوها تنها به رنگ مشکی طراحی و دوخته می شدند اما امروزه این نوع لباس را در رنگ های دیگری مثل خاکستری و سورمه ای نیز می بینیم. اما همچنان این نوع لباس در رنگ های روشن تولید نمی شود. در مقابل، کت و شلوار ها همیشه به رنگ های مختلفی وجود داشتند و شما هم حتما کت و شلوارهایی با رنگ هاش روشن دیده اید.

اکسسوری های مناسب تاکسیدو

اکسسوری هایی که به همراه تاکسیدو مورد استفاده قرار می گیرند، یک وجه تمایز مهم بین تاکسیدو و کت و شلوار می باشد. به عنوان مثال در تاکسیدو از پاپیون استفاده می شود، اما کراوات یک اکسسوری مناسب تر برای کت و شلوار است. بنابراین شما نباید از کراوات برای ست کردن با تاکسیدو استفاده کنید. همچنین استفاده از یک کمربند نسبتا براق برای تاکسیدو بهتر است. اما اگر می خواهید شیک تر و رسمی تر در مراسم مورد نظر حضور پیدا کنید، پیشنهاد می شود از یک جلیقه استفاده کنید تا کمربند شما دیده نشود. ناگفته نماند اهمیت این موضوع برای برخی از افراد به قدری است که از یک شال کمر برای دیده نشدن کمربند استفاده می کنند.

استایل تاکسیدو

تاکسیدو مناسب چه موقعیت هایی است؟

دیگر تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو ، موقعیت های متفاوتی است که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. موقعیت مناسب برای پوشیدن تاکسیدو چیست ؟ در چه زمان و مکانی می توان از تاکسیدو استفاده کرد و کت و شلوار برای چه مواقعی گزینه مناسب تری است؟ قطعا شما هم افراد زیادی را دیده اید که در محل کار، سمینار یا همایش و حتی هنگام خرید کردن از کت و شلوار استفاده می کنند اما آیا تاکسیدو نیز پوشش مناسبی برای چنین شرایطی می باشد؟ قطعا شما تا کنون با یک کت و شلوار تاکسیدو با یقه براق و به همراه پاپیون در محل کارتان حاضر نشده اید و حتی هیچ یک از همکاران شما نیز تاکسیدو را برای محل کار انتخاب نمی کنند. اما شرایط مناسب برای پوشیدن تاکسیدو چیست ؟ معمولا از تاکسیدو برای مهمانی های غیر خودمانی مثل جشن های عروسی استفاده می شود. اگر می خواهید بهترین انتخاب لباس برای شرکت در یک مراسم یا مهمانی را داشته باشید، بهتر است ابتدا بررسی کنید، مناسبت این رویداد چیست؟ چه کسانی در آن شرکت خواهند کرد؟ آیا در کارت دعوت این رویداد تم خاصی را برای مهمانان در نظر گرفته شده است یا خیر؟ سپس با توجه به این شرایط می توانید کت و شلوار یا تاکسیدو را انتخاب کنید.

کفش مناسب استایل تاکسیدو

کفش مناسب برای تاکسیدو یک کفش مشکی و چرم است. مشکی تنها رنگ مناسب کفش برای ست کردن با تاکسیدو است اما در بعضی مواقع می توان کفش هایی به غیر از رنگ مشکی را به همراه کت و شلوار استفاده کرد. بدون هیچ تردیدی کفش همراه این ست رسمی، باید حسابی براق باشد. چرم براقی مثل ورنی انتخابی عالی به حساب می آید. اگر کفش تان برق نزند، همه زحمت تان در ساختن این استایل به هدر خواهد رفت. به جز کفش مشکی به هیچ کفشی نگاه نکنید.

کفش تاکسیدو


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (143 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW