طراحی پلان ویلا مینیمال

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
طراحی پلان ویلا مینیمال
طراحی پلان ویلا مینیمال در راستای طراحی ویلا مینیمال محقق می شود که یکی از سبک های طراحی ویلا محبوب است. مدرن گرایی و  ارتباط حداکثری با فضاهای طبیعی سایت ویلا، منجر به رواج گسترده این سبک  شده است.

طراحی پلان ویلا مینیمال

طراحی پلان ویلا مینیمال در راستای طراحی ویلا مینیمال محقق می شود که یکی از سبک های طراحی ویلا محبوب است. مدرن گرایی و ارتباط حداکثری با فضاهای طبیعی سایت ویلا، منجر به رواج گسترده این سبک شده است. مینیمالیسم در طراحی و اجرای ویلا،رویکردی است عمل گرایانه که صرفا بر مبنای نیازهای سکونتی و خدماتی ساکنان ویلا شکل می گیرد و دارای کمترین اجزای ساختاری و جداکننده های متمایز است. بدین رو تقسیم بندی های فضایی-کالبدی به حداقل کاهش می یابد. فضاهای باز و روشن با پیوند قوی فضایی –بصری و همچنین کالبدی، با فضاهای واسط و محوطه ویلا، دهانه های وسیع برای جای دادن بازشوهای عریض و تم های رنگی سفید و خنثی، چارچوب اصلی طراحی داخلی ویلا مینیمال و به تبع، پلان ویلا را شکل می دهند.

به طور عمومی معماری مینیمالیستی می تواند در یک جمله تعریف شود: ساده سازی یک بنا تا حد نیازهای عملکردی و فرم های پایه ای متشکل از احجام مکعب مستطیلی و راست گوشه با کمترین پیچیدگی. به تبع ساخت ویلا مدرن با گرایش مینیمال دارای سادگی افراطی در تمام ابعاد، از طراحی پلان ویلا و طراحی داخلی ویلا تا طراحی نمای ویلا نمود می یابد. این سادگی و حداقل گرایی منجر به تمرکز حواس بر زیبایی های طبیعی پیرامون ویلا می شود، که در واقع ماهیت ویلا سازی را توجیه می کند. وجود شیشه بندی های گسترده و بازشوهای شفاف و کشویی این امر را تقویت می کند.

پلان ویلا مینیمال شالوده طراحی داخلی مینیمال را شکل می دهد. پلان باز، نبود اجزای کالبدی جداکننده و سیرکولاسیون آزاد در سراسر بنا ویژگی شاخص آن می باشد. تمایزات کاربری در اکثر فضاها با تغییر جزئی کفسازی، اختلاف سطح و مبلمان نمود می یابند.

پلان ویلا مینیمال عموما از هندسه های ساده فضاها شکل می گیرد. چیدمان ها به صورت هدفمند و عملکردگرایانه هستند. در عین حال که ممکن است بهینه سازی و تراکم در بعضی فضاسازی ها با کمترین هدر رفت فضایی وجود داشته باشد، اغلب بخشها بزرگتر و باز شکل می گیرند تا انرژی سیال مابین مبلمان و فضاها جریان یابد. هدف، دست یابی به فضاهای ساده و تمییز است که حسی از نظم و آرامش نظم و آرامش را صرفنظر از ابعاد فضا برانگیزد.

فرم هگای ساده، پلان های باز طبقات، دیوارهای داخلی مینیمال و تاکید بر دید و منظرها و بهره مندی گاز نور طبیعی در فضاها ویژگی بسیاری از پلان ویلاهای مینیمال هستند. این ویژگی ها را می توان افراط در خصوصیات طراحی ویلا مدرن تعبیر کرد، در تضادی آشکار با طراحی ویلا کلاسیک که تزئینات، تجمل گرایی و مرزبندی های فضایی-کالبدی، شاخصه اصلی آن می باشد. در طراحی پلان ویلا مینیمال، مرزبندی کالبدی فقط در حد ضرورت شکل می گیرد و بیشتر فضاها انعطاف پذیر و برای اهداف مختلفی تعریف می شود.

تصویر

نمونه پلان ویلا مینیمال

یکی از اولین خانه های مینیمالیست در تاریخ، خانه شیشه ای فلیپ جانسون است که در سال 1949 ساخته شد. ویژگی های مینیمالیستی بسیاری این پلان مینیمال را با یک پلان مستطیلی ساده توصیف می کند. هیچ پیچیدگی در فضای داخلی و پوسته خارجی وجود ندارد و بنا تنها دارای یک نمای شیشه ای ساده می باشد. ستون های فولادی ساده ای،یک سقف صافرا نگه داشته اند. این چیدمان یک پلان باز است با مقادیر زیادی از نور طبیعی که در فضای داخلی جریان دارد. تنها دیوارها مربوط به حمام است. این امر فضای زیادی را در داخل فراهم آورده است.

سبک طراحی ویلا مینیمال چگونه تعریف می شود؟

معماری مینیمال عبارت است از دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی، چه سادگی در فرم باشد یا سادگی در فضا ، مادیات ، جزئیات و رنگ. علاوه بر این، در طراحی ویلا مینیمال به جفت نمودن دقیق فضاها برای تبدیل نمودن انها به فضایی منحصربفرد نیاز است.

اگر عاشق سادگی هستید و سادگی را دوست دارید این سبک مختص شماست.

ویلا های مینیمال دارای یک طرح ساده ، بی پیرایه و کارآمد با فضاهای بسیار دلباز هستند. این ویژگی ها به وضوح در مورد طرحهایی که در آنها فضاها قابل پیش بینی و بدون هیچگونه پیچیدگی خاصی هستند مشاهده می شود.

فرم های ساده، نقشه های دل باز، وجود حداقل دیوارهای داخلی ، فضاهای ذخیره سازی نسبتا کوچک و تأکید بر نما و نور پردازی از ویژگی های مهم در طراحی ویلا مینیمال به حساب می ایند.

وجود دریچه های عاری از پیچیدگی برای درب ها و پنجره ها نمای سازه را دلبازتر جلوه میدهد.

به طور کلی ، در اینگونه طراحی های ساده از وجود موارد زاید درونی و بیرونی ، منحنی های کامل یا زاویه های بیش از حد جلوگیری می شود. پروفیل ساده سقف نیز مشخصه دیگر ویلا های مینیمال است.

پوشش ساده دیوارها و اجتناب از پیچیدگی مشخصه دیگر طراحی ویلا مینیمال

استفاده از یک متریال نمای ساده و یکدست بر روی دیوارها که بیشتر نشان دهنده خصوصیات مواد و بافت آنها باشد به راحتی می تواند جذابیت بصری مفصلی را ایجاد کند.

فضاهای تمیز ، باز و پر نور جزء جدانشدنی طراحی ویلا مینیمال

دیوارهایی با رنگ روشن ، جزییات مدرن و تمیز ، فضاهای بدون گل و یک پالت رنگ خنثی به چنین فضاهایی حس مینیمال یستی و جذابیت قابل توجهی به هر ویلایی میبخشند.

اتاق های جادار پر نور ، خطوط دید وسیع و پرده های معمولی و در عین حال منحصربفرد برای بسیاری از فضای داخلی مینیمال عالی هستند و در طراحی ویلا مینیمال هواره مدنظر هستند. فقط کافیست از مبلمان و لوازم جانبی لازم استفاده کنید تا اشیاء اتاق زنده به نظر برسند. نور طبیعی فراوانی که به درون فضا راه میبابد باعث می شود به جای یک فضای سرد و مایوس کننده ، فضایی گرما و دنج داشته باشید.

جزئیات ساده بدون دکوراسیون اما شیک و جذاب طراحی ویلا مینیمال

محیط داخلی بسیاری از طرحهای مینیمال با کابینت های ساده ، پله ، و جزئیاتی نه چندان زیاد اما تر و تمیز مشخص می شود.

فقط کافیست آنچه را که لازم دارید تهیه کنید.

به کارگیری کابینت هایی با پانل های صفحه تخت به جای پانل های بلند یا طاقچه دار و استفاده از دکوراسیون فلزی ساده از ایجاد تداخل بصری جلوگیری مینماید.

در پروژه های ما چنین طرحی به وضوح قابل مشاهده است.

پنجره های شفاف و واضح و نماهایی که به خوبی طراحی شده اند ،باعث میشوند که دیگر به تزئینات غیر ضروری نیازی نباشد.

یک قاب پنجره شفاف به همراه اتصالاتی از جنس فلز ، میتواند ظاهر مینیمال یستی تر و تمیزی را برای لولای پنجره ها فراهم اورد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان