طراحی سقف آشپزخانه

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
طراحی سقف آشپزخانه
به نظر می‌رسد که طراحی سقف آشپزخانه بعد از کابینت‌ها مهم‌ترین بخش طراحی است. زیرا باعث می‌شود سایر اجزا و ارکان فضا، ریزه‌کاری‌ها و جزئیات به کار رفته در طراحی بهتر و زیباتر به چشم بیایند. 

طراحی سقف آشپزخانه

یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ زیبایی و اضافه کردن جلوه بیشتر به آشپزخانه (که امروزه بخشی از دکوراسیون اصلی خانه حساب میشه و کاملاً هم در معرض دیده)، سقف کاذب آشپزخانه است. این نوع سقف علاوه بر عایق بندی، پوشش تجهیزات و مقاومت بالا، نصب آسانی داره و در تنوع بسیار بالا اجرا میشه. به عنوان مثال، پرکاربردترین انواع سقف کاذب آشپزخانه عبارتند از:

  • سقف کاذب آشپزخانه PVC (پی وی سی).
  • سقف کاذب آشپزخانه آسمان مجازی.
  • سقف کاذب کناف.
  • سقف کاذب چوبی آشپزخانه.

به نظر می رسد که طراحی سقف آشپزخانه بعد از کابینت ها مهم ترین بخش طراحی است. زیرا باعث می شود سایر اجزا و ارکان فضا، ریزه کاری ها و جزئیات به کار رفته در طراحی بهتر و زیباتر به چشم بیایند.

سقف کاذب پی وی سی آشپزخانه

سقف های PVC ساخته شده از پلی وینیل کلراید، وزن بسیار سبکی دارن و بیشتر به عنوان سقف کاذب در سالن های اجتماعات، پاساژهای تجاری، منازل مسکونی (به خصوص در قسمت آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی) به کار میره.

طراحی سقف آشپزخانه با کناف

یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های طراحی سقف آشپزخانه کناف کاری است. سقف کاذب کناف این امکان را به شما می دهد تا سقف آشپزخانه را دقیقا به دلخواهتان طراحی کنید. کناف کاری منحنی، دایره ای، مستطیلی یا اشکال مختلفی که با توجه به فرم آشپزخانه قابل طراحی هستند.

سقف کاذب کناف همچنین این امکان را به شما می دهد که نورپردازی قوی تری برای آشپزخانه داشته باشید. استفاده از انواع نورهای مخفی و آشکار در سقف از طریق کناف کاری امکان پذیر است. از این طریق هم می توانید نور محیطی را تامین کنید و هم از نورپردازی موضعی و دکوراتیو برای زیباسازی بصری استفاده کنید.

آشپزخانه ای با سقف آسمان مجازی

یکی دیگر از راهکارهایی که برای طراحی سقف آشپزخانه وجود دارد و تقریبا جدید است، استفاده از سقف آسمان مجازی می باشد. احتمالا این سقف ها را قبلا دیده اید. سقف هایی که طرحی مثل آسمان یا شاخه های درخت دارند و وقتی به آن نگاه می کنید، این حس به شما دست می دهد که در حال نگاه کردن به بیرون خانه از پشت پنجره هستید.

طراحی سقف آشپزخانه با چوب و آینه

از آن جایی که معمولا دنیای ایده ها و طراحی ها بسیار گسترده است و انتها ندارد؛ لذا برای طراحی سقف آشپزخانه از طراحی های مدرن و امروزی با کمک مصالحی مانند چوب و آینه و شیشه و... نیز استفاده می شود. طراحی این سقف ها بیشتر از هرچیزی به سلیقه شخصی افراد و هم چنین معماری داخلی خانه بستگی دارد.

نورپردازی در سقف آشپزخانه برای خانه های ایرانی

پس از به کار گیری طرح های خلاقانه در سقف آشپزخانه، برای جذاب شدن آن می توانید از نورپردازی مخفی و آشکار استفاده کنید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب درست محل لامپ ها تاثیر زیادی بر روی زیبا شدن نمای داخلی آشپزخانه دارد. بنابراین اگر قصد دارید نمای سقف کاذب آشپزخانه را بیشتر کنید، بهترین کار این است، لامپ هایی که در جهت بالا و پایین نورپردازی می کنند را بر روی سقف نصب نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (251 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (51 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز