رنگ های خنثی در بعضی موارد تلفیقی از رنگ ها هستند و یا ته زمینه رنگ های دیگر را در خود دارند برای مثال در رنگ بژ ممکن است سایه هایی از صورتی، قهوه ای مایل به زرد و یا طلایی وجود داشته باشد و یا سفید ممکن است کمی عاجی، زرد، صورتی یا هلو در خود داشته باشد اما در همه موارد از رنگ های خنثی به دو روش می توان در دکوراسیون بهره گرفت اولین روش کاربرد آن ها به تنهایی برای ایجاد فضایی ملایم و لطیف و یا در روش دوم استفاده به عنوان پس زمینه رنگ های فضا و استفاده از رنگ های متضاد برای ایجاد کنتراست رنگی می باشد.

ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی

در زمینه طراحی داخلی، خنثی یعنی بدون رنگ! به نظر می رسد رنگ های خنثی از قبیل بژ، عاجی، خاکستری و سایه های مختلف سفید، بدون رنگ هستند، اما در بسیاری از موارد این رنگ ها می توانند اثرات شگفت انگیزی ایجاد نمایند. از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی می توان به دو شیوه مختلف استفاده کرد: یکی به عنوان تم اصلی برای ایجاد فضایی آرام و دیگری به عنوان پیش زمینه ای برای استفاده از رنگ های تند. در ادامه با بهترین ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی آشنا خواهید شد

رنگ های خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری، دودی و رنگ های دسته کرم، بژ و شیری، نقره ای، پلاتینی، کرومی و شنی، رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ های بی طرف و خنثی در دکوراسیون و به عنوان رنگ های زمینه کاربرد فراوانی دارند.

این رنگ ها ماهیتی ملایم و بی رنگ دارند و به همین سبب که تاثیر کمی نسبت به رنگ های پررنگ تر بر فضا دارند خنثی نامیده می شوند و در دکوراسیون به دلیل قابلیت انطباق با اجزای دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند و همچنین هیچ گاه کهنه و قدیمی نمی شوند.

در فضاهای که رنگ اصلی آنها سفید یا رنگ های کرم و بژ بسیار روشن است، استفاده از وسایل چوبی تیره و سطوح فلزی با رنگ های تیره بهترین انتخاب برای ایجاد کنتراست است. به طور مثال، لوستر اتاق، میله پرده یا پایه آباژور را از فلزهای تیره همچون مشکی انتخاب کنید تا باعث جذابیت بیشتر فضا بشوند. اگر رنگ دیوار، رنگ مبلمان، فرش و پرده را با رنگ های خنثی همچون سفید انتخاب کردید، انتخاب های درستی هم از وسایل تیره داشته باشید.

رنگ زیبای خاکستری

مانند اکثر رنگ های خنثی، همه خاکستری ها یکسان نیستند. این رنگ در طیف گسترده ای از سایه روشن های مختلف با ظرافت های فراوان وجود دارد که می تواند شیوه ای متفاوت را در حوزه ترکیب رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی در اختیار طراحان داخلی قرار دهد. ابتدا لازم است بدانید که چه سبکی را می خواهید در فضا پیاده سازی کنید، سپس می توانید از طیف مختلف رنگی خاکستری، رنگ مورد علاقه خود را بیابید.

طوسی مایل به کرم

طراحان پیشنهاد می کنند این رنگ را در فضاهای بزرگ همراه با رنگ های فیروزه ای، قرمز یا نارنجی استفاده کنیم. گرمای این رنگ از هاله مایل به رنگ بژ آن است که احساس آرامش را بوجود می آورد.

سفید

رنگ سفید در نقطه مرکزی بین رنگ های سرد و گرم است که هم در فضاهای مدرن و هم در فضاهای سنتی به کار می رود.

بنفش مایل به ارغوانی

این طیف بنفش رنگی گرم و آرام بخش است و نه تنها روی دیوار بلکه در تمام وسایل اتاق خواب نیز به کار برده می شود. این رنگ آرام بخش را همراه با رنگ های عاجی، بادمجانی، خاکستری و یا شکلاتی به کار ببرید.

تصویر

هرگز از رنگ های خنثی در خانه خسته نمی شوید!

آیا تا به حال از رنگ هایی مانند قرمز،آبی، زرد و … در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده اید؟ چه مدت طول کشیده است تا دوباره قلم رنگ آمیزی را به دست بگیرید و رنگی دیگر را جایگزین رنگی کنید که پیش از این علاقه بسیاری به آن داشته اید؟هیچ گاه نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل را دست کم نگیرید. شاید یکی از جذاب ترین ویژگی های رنگ های خنثی در خانه این است که این رنگ ها کلاسیک هستند و شما خیلی زود از این رنگ ها خسته نمی شوید. می توانید رنگ های شاد، که پیش بینی می شود رنگ سال 2019 نیز از همین رنگ ها باشد و در واقع هر رنگی که بخواهید را با رنگ های خنثی ترکیب کنید تا دکوراسیون شما زیبا و جذاب باشد. در حقیقت رنگ های خنثی خیلی زود کهنه نمی شوند و از چشم شما نخواهند افتاد. این رنگ ها به راحتی با هر رنگی ترکیب می شوند و هیچگاه از مد نمی افتند.