طرز پخت دونر مرغ در فر

  جمعه، 20 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز پخت دونر مرغ در فر
کباب ترکی، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می‌آید.و گاهی بعد از سرو با روغن حیوانی یا کره ی حیوانی در ظرف بصورت پرسی استفاده می شود.غذاهای گوشتی ترکیه بسیار خوشمزه و لذیذاست. 

کباب ترکی، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می آید.و گاهی بعد از سرو با روغن حیوانی یا کره ی حیوانی در ظرف بصورت پرسی استفاده می شود.غذاهای گوشتی ترکیه بسیار خوشمزه و لذیذاست. یکی از معروف ترین غذاهای ترک دونر کباب است.محبوبیت این کباب در ترکیه مانند محبوبیت ساندویچ فلافل در کشورمان است که در هر شهری معمولا یافت می شود.حجم زیادی از گوشت قرمز یا گوشت مرغ را به صورت لایه لایه روی سیخی چرخان قرار می دهندو با چرخیدن کباب نزدیک آتش، گوشت کم کم کباب و پخته می شود.برای سرو هم به میزان لازم از کباب میبرند (با چاقو های بزرگ شمشیر مانند یا دستگاه)و به همراه موادی مانند پیاز، فلفل و قارچ در ظرف زیر آن تفت میدهندو سپس به صورت پرسی و یا ساندویچ سرو می کنند. دونر کباب از ارزانترین غذاها در ترکیه میباشد.

طرز پخت دونر مرغ در فر در چند مرحله

همانگونه که توضیح داده شد به صورت کبابی است که معروف به دونر کباب هست، اما می توان نوع خانگی آن را در فر یا تابه نیز درست کرد. بنابراین این غذای لذیذ را با تمام این تفاسیر می توانید در منزل درست کرده و هم از تهیه هم از طعم بی نظیر آن لذت برد.

مواد لازم برای تهیه دونر مرغ خانگی در فر

  • فیله مرغ: 300 گرم
  • قارچ: 200 گرم
  • گوجه فرنگی: 1 عدد
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: نصف یک عدد
  • سیر درشت: 1 عدد
  • نمک، فلفل قرمز، پودر سیر، روغن زیتون، پودر آویشن و ادویه کاری از هر کدام به مقدار لازم
  • روغن: برای سرخ کردن
  • خیار شور، جعفری، گوجه فرنگی به میزان مورد نیاز
  • سس هزار جزیره

طرز تهیه کباب ترکی مرغ در فر

برای این کار ابتدا یک عدد سینه کامل مرغ را شسته و آن را به صورت عرضی در برش هایی نیم سانتی خرد می کنیم.در مرحله بعدی فیله های مرغ برش خورده را داخل ظرفی ریخته و به آن نمک، فلفل سیاه، کمی پودر سیر و به میزان 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون افزوده و مواد با هم مخلوط می کنیم. درب ظرف مورد نظر را گذاشته و مخلوط را به مدت 2 دوساعت در داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کرده و گوشت مزه دار یا مرنیت شود.

بعد از سپری شدن مدت زمان معین شده، با کمی روغن کف سینی فر را چرب کرده و فیله های مرغ را به صورت جدا جدا روی سینی می چینیم. سینی فر حاوی مواد دونر کباب را در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم تا فیله های مرغ برای مدت 20 الی 25 دقیقه در داخل فر رست شوند.در زمانی که مرغ را در داخل قرار دادیم تا بپزد، سبزیجات که شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه، پیاز و قارچ می شود را به صورت خلالی برش داده و بعد از اینکه مرغ ما در فر مرحله پخت اولیه خود را گذراند سبزیجات خلال شده را روی فیله های مرغ ریخته و مجددا سینی حاوی مواد را در داخل فر قرار می دهیم.در این مرحله کمی درجه حرارت فر را پایین تر آورده و آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد برای مدت 15 الی 20 دقیقه دیگر داخل فر بماند. بعد از گذشت این مدت کباب ترکی مرغ ما آماده سرو است.مخلوط دونر آماده شده را داخل نان پیتا یا نان های مدیترانه ای و یا نان های مخصوص این کباب کشیده و در کنار آن از مقدار کمی خیار شور، گوجه فرنگی و مخلوط پیاز و جعفری خرد شده استفاده می کنیم.

دستور پخت کباب ترکی مرغ خانگی به روش ساده

اگر ارتفاع فر شما در حدی نیست که بتوانید کباب ترکی را عمودی بپزید یا به هر دلیل این سبک پخت برایتان دشوار است، می توانید از روشی ساده تر استفاده کنید.

برای این منظور مرغ ها را به صورت نوارهای باریک برش بزنید و آن ها را خوب مزه دار کنید. سپس در ظرفی که قصد دارید کباب ترکی را در آن بپزید، ابتدا قارچ های اسلایس شده را چیده، سپس خلال های پیاز و فلفل دلمه ای را قرار دهید و سپس نوارهای مرغ را بچینید و مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان برای پخت در نظر بگیرید. اگر روی ظرف را با فویل بپوشانید، بهتر است. در صورت تمایل به ترد شدن می توانید دقایقی پس از پخت، شعله گریل را روشن نمایید.

سس ورچستر که ترکیب آن را برای شما عزیزان توضیح دادیم، برای کباب ترکی مرغ بسیار خوش طعم و مناسب است و سعی کنید آن را از رسپی حذف نکنید. در این روش می توانید پیش از پخت، سس را روی مواد در همه جای ظرف بدهید. برای سرو این مدل کباب ترکی نیز می توانید از سس ماست یا هر سس دلخواه دیگر استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود