طرز تهیه کیک بدون فر، فوری و ساده

  دوشنبه، 20 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه کیک بدون فر، فوری و ساده
کیک بدون فر ساده و خوشمزه و بدون نیاز به همزن برقی ، با بافت پنبه ای و بسیار خوش طعم ، با دستور پخت آسان می توانید این کیک را در منزل درست کنید و از خوردن آن برای صبحانه و عصرانه در کنار چای و شیر و قهوه لذت ببرید .

کیک اسفنجی یکی از کیک های ساده و بسیار خوشمزه در سراسر جهان است که علاوه بر اینکه به عنوان عصرانه و صبحانه به همراه چای سرو می شود یک کیک پایه برای خامه کشی می باشد، کیک اسفنجی نوعی کیک نرم و لطیف و با پف زیاد است که از طریق هوادهی سفیده تخم مرغ تهیه می شود، کیک اسفنجی به عنوان پایه اکثر کیک های معمولی و کیک های تولد هم مورد استفاده قرار می گیرد. ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر و همزن در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر

  • ۱ لیوان شکر
  • ۱ لیوان ماست
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • آرد ۲ لیوان
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۱ لیوان

طرز تهیه کیک بدون فر

۳ عدد تخم مرغ را در داخل ظرف بشکنید و با همزن کاملا هم بزنید و سپس شکر را افزوده و دوباره هم بزنید. سپس یک لیوان ماست و در ادامه روغن مایع رو اضافه کنید و به خوبی مواد را به هم بزنید تا کاملا به هم مخلوط شوند. اکنون بکینگ پودر و آرد را هم کم کم اضافه کنید و دوباره مواد را به هم بزنید. آرد را الک کنید و بعد به مواد کیک اضافه کنید.

برای پخت کیک بدون فر یک قابلمه با اندازه مناسب انتخاب کنید.کف قابلمه را چرب کنید و مایه کیک را درونش بریزید و سپس قابلمه را روی شعله پخش کن با حرارت کم بگذارید و به مدت یک ساعت صبر کنید تا کیک کاملا پخته شود.

برای اینکه متوجه بشوید کیک پخته یا نه یک خلال دندان را ببرید داخل کیک و بیرون بیاروید اگر تمیز بود یعنی کیک پخته و اگر مواد کیک به خلال دندان چسبیده بود بازهم بگذارید تا روی خرارت بماند تا کاملا پخته شود.

کیک بدون فر

مواد لازم برای تهیه کیک بدون فر روش دوم

  • شیر نصف لیوان
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد یک لیوان ( ۱۵۰ گرم )
  • بکینگ پودر دو ق چایخوری
  • وانیل یک چهارم ق چ
  • شکر پنج قاشق غذاخوری سر پر
  • روغن مایع دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک بدون فر روش دوم

برای تهیه کیک بدون فر ابتدا شیر را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده تا کمی گرم شود و به صورت ولرم درآید ، پس از انجام این کار شعله پخش کن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و حرارت را کم کنید تا شعله پخش کن گرم شود .در این مرحله یک ماهیتابه قطر ۲۰ سانتیمتر انتخاب کرده کف آن را کمی چرب کنید سپس آن را آرد پاشی کنید به صورتی که تمام قسمت های ماهیتابه به آرد آغشته شود . حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای دو بار آنها را الک کنید ، آرد الک شده را کنار هم قرار داده و خود را برای آماده کردن مواد دیگر آماده کنیددر این مرحله شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل را درون کاسه ریخته و با یک همزن دستی آنها را هم بزنید ، هم زدن شما باید در حدی باشد که رنگ تخم مرغ به صورت کرم رنگ در آید . شیر ولرم را به آنها اضافه کرده سپس روغن را با مواد مخلوط کنید .

در این مرحله آرد را آهسته و در سه نوبت به مایه کیک مجلسی اضافه نمایید و به آرامی مواد را هم بزنید ، مایه کیک را درون ماهیتابه ریخته سپس دم کنی را بر روی آن قرار دهید ، این کار شما باعث می شود که حرارت خارج نشود و ظرف عرق نکند .توجه کنید حرارت شما نباید خیلی کم باشد و یا خیلی زیاد کمی رو به متوسط باشد ، اگر حرارت زیاد باشد کیک شما خواهد سوخت . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب ماهیتابه را بردارید ، مدت زمان پخت کیک خوشمزه شما ۳۰ دقیقه میباشد .در این مرحله با یک خلال چوبی کیک خود را تست کنید ، اگر مواد به کیک چسبیده بود یعنی آن نپخته است و اگر خلال تمیز بود یعنی کیک خانگی کاملاً مغز پخت شده است .پس از اینکه کیک به خوبی جا افتاده و پخته شد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا در همان حالت سرد شود .

در این مرحله و پس از خنک شدن ابتدا با کمک یک چاقو کیک را از بدنه ماهیتابه جدا کنید سپس آن را برگردانید و دوباره برای مدت زمان ۵ دقیقه بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده تا از طرف دیگران هم برشته شود و تغییر رنگ دهد .

اگر میخواهید کیک کاکائویی تهیه کنی یک قاشق از آرد را کم کرده و به جای آن از یک قاشق سر پر پودر کاکائو استفاده کنید ، در ضمن اگر کیک کاکائویی درست کردید نیازی نیست که آن را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید ، این کیک را درون قابلمه نچسب و پلوپز هم میتوانید آماده کنید .

برای بهتر شدن مزه کیک و تزیین آن میتوانید مقداری پودر قند الک شده روی کیک بپاشید ، همچنین یک تا ۲ قاشق غذاخوری کشمش و گردو هم میتوانید به مواد اولیه اضافه کنید اگر مواد اولیه را بیشتر کردید برای پخت کیک به زمان بیشتری نیاز دارید و از یک کاغذ روغنی برای کف ماهیتابه استفاده کنید تا کیک ساده نسوزد .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (80 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه