طرز درست کردن اشترودل سیب لذیذ و متفاوت

  دوشنبه، 22 شهریور 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز درست کردن اشترودل سیب لذیذ و متفاوت
اشترودل سیب، شیرینی محلی و سنتی کشور اتریش و وین می باشد که در میان مردمان اروپایی بسیار معروف و پرطرفدار است. این دسر خوشمزه و لذیذ اتریشی، دارای طرز طبخ بسیار راحت و آسان می باشد که می توانید برای انواع مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی خود تدارک ببینید.

اشترودل سیب یک شیرینی اتریشی خوشمزه است که در واقع یک خمیر نازک است که میان آن با سیب و دارچین و کشمش پر شده است. درست کردن این شیرینی خوشمزه به دلایلی سخت به نظر می رسد اما با دانستن یک دستورالعمل دقیق شما هم می توانید آن را درست کنید.

اشترودل سیب یک شیرینی سنتی وین است که در کشور اتریش، آلمان، جمهوری چک، شمال ایتالیا و در بسیاری از کشورهای دیگر اروپا که متعلق به امپراطور اتریش- مجارستان هستند، محبوب و پرطرفدار است. اشترودل کلمه ای آلمانی به معنای گرداب است. چندین اشترودل وجود دارد که بر حسب کشوری که در آن مرسوم است، اسامی مختلفی دارند. اما آنچه در همه آنها مشترک است پایه و اساس شیرینی است که بر مبنای خمیر و مواد میانی بنا شده است. برخی هم معتقدند که اشترودل در واقع همان باقلواست که از طریق ترکیه به مجارستان و سپس به اتریش آمده است. بهر حال هر طور که باشد این شیرینی خوشمزه ارزش تلاش کردن را دارد.

مواد لازم برای خمیر اشترودل سیب

  • آرد 1 پیمانه
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • روغن یا کره 2 قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه 1 قاشق چایخوری
  • آب یا شیر 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قند و نشاسته ذرت به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی اشترودل سیب:

  • سیب 2-3 عدد
  • آب لیمو ترش چند قطره
  • دارچین 1 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • کشمش و گردوی خرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه اشترودل سیب

  1. ابتدا شیر یا آب ولرم را داخل کاسه ای بریزید و خمیر مایه را به همراه شکر به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا خمیر مایه عمل کند.آرد را الک کنید و به همراه روغن (یا کره) و نمک به مخلوط خمیر مایه اضافه کنید. همه ی مواد را با هم ورز دهید تا خمیری به دست آید. اگر خمیر به دست شما چسبید، کمی دیگر آرد به آن اضافه کنید. روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا پف کن و حجیم شود. بعد از ۳۰ دقیقه، خمیر را به ۵ گلوله تقسیم کنید و هر یک را داخل نشاسته ذرت بغلتانید. سپس آن ها را روی هم قرار دهید و با وردنه باز کنید تا نازک شود.
  2. سیب ها را بشویید و پوست بکنید. سپس هسته های آن ها را خارج کرده و به شکل خلالی نازک و یا نگینی خرد کنید.سیب های خرد شده را داخل کاسه ای بزرگ بریزید. چند قطره آب لیمو روی سیب ها بچکانید تا سیاه نشوند و تغییر رنگ ندهند. شکر و دارچین را به سیب ها اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. گردو و کشمش را داخل آرد بغلتانید و به مخلوط سیب اضافه کنید. داخل تابه کمی کره بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط سیب را داخل تابه بریزید و با کره تفت دهید تا سیب ها نرم و کاراملی شوند. همه ی مواد را به آرامی زیر و رو کنید تا سیب ها مزه دار شوند. بعد از کمی تفت دادن سیب ها، آن ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند.
  3. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید تا کاملا نازک شود. سپس آن را به شکل مستطیل برش دهید. مخلوط سیب خنک شده را وسط مستطیل به صورت عمودی بریزید. خمیر را از دو طرف روی مواد قرار دهید و ببندید. می توانید این کار را به شکل ساده (رولی) یا گیس بافت انجام دهید. برای طرز تهیه اشترودل سیب به شکل گیس بافت، دو طرف خمیر را به شکل موازی و متقارن با چاقو چند برش بزنید. سپس برش های خمیر را به شکل ضربدری از هر دو طرف روی مواد قرار دهید.روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و آن را کمی چرب کنید. اشترودل سیب را روی کاغذ روغنی قرار دهید.
  4. روی اشترودل سیب را با زرده ی تخم مرغ و کره رومال کنید. سپس آن را داخل فر که از قبل آن را در دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید. حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخت اشترودل سیب کافی است.
  5. اشترودل سیب آماده است. بعد از آن که این دسر خوشمزه کمی خنک شد، مقداری پودر قند را روی آن الک کنید. دسر را به اندازه های دلخواه برش بزنید، و آن را به همراه چای و یا قهوه سرو و نوش جان کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه اشترودل سیب

  1. می توانید کمی جوز هندی نیز به مواد میانی اشترودل سیب اضافه کنید.
  2. قبل از اضافه کردن کشمش آن را از قبل خیس کنید.
  3. برای طرز تهیه اشترودل سیب می توانید از خمیر هزارلای آماده استفاده کنید. بعد از پهن کردن خمیر هزارلا و قبل از ریختن مواد داخل آن، با قلمو روی تمام سطح خمیر کره ی آب شده بمالید و بعد مواد را میان آن بریزید.
  4. برای ترد شدن مواد داخل اشترودل، می توانید قبل از ریختن مخلوط سیب داخل کره، مقداری پودر بیسکویت (بیسکویت خرد شده) داخل کره بریزید و بعد مخلوط سیب را به آن اضافه کنید.
  5. قبل از قرار دادن اشترودل داخل فر، حتما فر را از قبل به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید.
  6. برای گرفتن هسته ی سیب می توانید از هسته گیر سیب استفاده کرده و به راحتی آن ها را بیرون بیاورید.

مواد لازم برای اشترودل سیب روش دوم

  • آرد: ۲۰۰ گرم
  • خامه: ۱۵ گرم
  • روغن مایع: ۸۰ گرم
  • شکر: ۷۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • سیب زرد: ۱ کیلو
  • آب ولرم: ۶۰ گرم
  • کره: ۷۰ گرم
  • پودر سوخاری: ۷۰ گرم
  • کشمش: به میزان لازم
  • خلال بادام: ۵۰ گرم
  • نمک و دارچین: به میزان لازم

مراحل پخت اشترودل سیب روش دوم

  1. در یک ظرف ابتدا خامه، زرده های تخم مرغ و کمی نمک را ریخته و هم بزنید.
  2. سپس آرد را مرحله به مرحله داخل ظرف اضافه و مخلوط کنید.
  3. آب ولرم را نیز اضافه کنید تا مخلوط کشدار شود.
  4. بعد از ورز دادن کامل خمیر، آن را به صورت گلوله بزرگ درست کرده و در یک ظرفی که با روغن چرب شده است بگذارید.
  5. استراحت خمیر در ظرف روغنی باید ۲۰ دقیقه طول بکشد.
  6. سیب ها را پوست کرده و نگینی خرد کنید.
  7. کره را در ماهی تابه جدا آب کنید و سپس آرد سوخاری را اضافه و کمی تفت دهید.
  8. حالا مخلوط ماهی تابه را در یک کاسه دیگر بریزید و مواد کشمش، خلال بادام، شکر و دارچین را اضافه و خوب مخلوط کنید.
  9. بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، خمیر را با وردنه باز کنید و مواد سیب را روی خمیر بریزید.
  10. سپس خمیر را از دو طرف ببندید و رولی بپیچید.
  11. سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و خمیر اشترودل را در سینی قرار دهید.
  12. اشترودل را با چاقو در اندازه های مساوی برش دهید.
  13. فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی را به مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید تا اشترودل ها ترد و طلایی شوند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (480 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (139 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (36 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان