طرز تهیه سس خردل خانگی خوشمزه

  دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه سس خردل خانگی خوشمزه
سس خردل یکی از سس های جذابی است که همه ما را به یاد قطره های زرد رنگی که از یک برگر می چکد می اندازد که می تواند تندی و طعم غذا را دو چندان کند. سس خردل تهیه شده از دانه خردل بسیار مفید می باشد و به راحتی میتوان با مخلوط کردن چند ماده سس خردل را تهیه کرد.

سس خردل نوعی سس است که می تواند جایگزین سس مایونز باشد این سس طعمی تند دارد.این سس یکی از افزودنی های مورد علاقه بسیاری از مردم است و می توان روی انواع ساندویچ ها از جمله : فلافل ، هات داگ ، همبرگر و بسیاری از ساندویچ های دیگر استفاده کرد. طرز تهیه سس خردل به دو صورت فرانسوی و انگلیسی تهیه می شود که با هر کدام از آنها طعم متفاوتی را احساس خواهید نمود.سس خردلی که در خانه تهیه می شود به مراتب تندتر از سس هایی ست که در بازار وجود دارد.سس خردل انواع مختلفی دارد که در اینجا ما دو مدل فرانسوی و انگلیسی آن را به شما آموزش می دهیم و مابقی را در صفحات دیگر و در آینده برای شما عزیزان خواهیم گفت.خردل گیاهی است که از زمان های قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و با خاصیت درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است.بهتر است بدانید که از زمان های بسیار قدیم مردم از خردل به عنوان چاشنی در غذاهای خود استفاده می کرده اند.به عنوان مثال رومیان باستان دانه خردل را پودر و با سرکه مخلوط می کردند و آن را به جای سس روی سالاد یا غذای شان می ریختند.بسیاری معتقدند که فرانسویان اولین مردمانی بودند که از خردل در ترکیب غذایی خود استفاده کردند.اما بسیاری معتقدند که رومیان باستان اولین ملتی بودند که تصمیم گرفتند برای طعم دادن به غذاهای شان سُس خردل را با ترکیب دانه کوبیده خردل و آبغوره یا سرکه تهیه کنند.فرانسوی ها اولین مقلدان درست کردن سس خردل از رومی ها بودند و پس از یاد گرفتن طرز تهیه ی این سس، با افزودن ادویه های مختلف به آن، توانستند انواع مختلفی از سس خردل را به جهانیان معرفی کنند و آن را در سفره ی مردم دنیا به عنوان یک چاشنی خوشمزه جای دهند.دانه های خردل سرشار از کلسیم، منگنز، اسیدهای چرب امگا ۳ ، آهن ، روی، پروتئین و فیبر خوراکی هستند.

مواد لازم برای تهیه سس خردل خانگی با سرکه

دانه خردل سفید 1 ق سوپ خوری
سرکه 1 ق چای خوری
آب سرد 1 ق چای خوری
شکر 1 ق چای خوری

طرز تهیه سس خردل خانگی با سرکه

  1. برای تهیه 1 قاشق سوپ خوری سس خردل، همه مواد را داخل میکسر بریزید و باهم مخلوط کنید.
  2. اجازه دهید این ترکیب حداقل 15 دقیقه بماند تا سس طعم یکنواخت و دلپذیری بگیرد.
  3. به همین راحتی، سس خردل شما آماده است. بهتر است قبل از استفاده از این سس، آن را حرارت دهید تا طعم مواد باهم ترکیب شده و خوشمزه تر شود.

 سس خردل خانگی

مواد لازم برای تهیه سس خردل با خامه

پودر خردل 2 ق سوپ خوری
خامه 4 ق سوپ خوری
آبلیمو 1/4 پیمانه
فلفل سیاه نصف ق چای خوری
نمک 1/4 ق چای خوری

طرز تهیه سس خردل با خامه

  1. برای تهیه سس خردل با خامه ابتدا پودر خردل، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را باهم خوب مخلوط کنید.
  2. در نهایت خامه را با مواد ترکیب کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا یک دست شود.
  3. بهتر است سس خردل با خامه را هم زمان با تهیه غذای اصلی تهیه کرده و نهایتا تا 3 روز داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه دارید.

اگر دوست دارید یک سس خانگی خوشمزه و باکیفیت را امتحان کنید با هر یک از روش های بالا که گفته شد، این سس خوشمزه و سالم را تهیه کنید و از تجربه امتحان کردن یک سس خوشمزه خانگی لذت ببرید.

نکات کلیدی طرز تهیه سس خردل خانگی

– پیش از هر چیز کار خود را با استریل کردن تمام ابزارها در آب جوش شروع کنید و سعی کنید برای درست کردن سس خردل خانگی از ظروف آلومینیومی یا مسی خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند بر طعم محصول نهایی شما تأثیر بگذارند.

– شما می توانید این سس خانگی را به مدت ۳ ماه در ظرف درب بسته داخل یخچال نگهداری کنید.

– با این مقدار مواد اولیه طعم تندی سس خردل خانگی ملایم خواهد بود. در صورتی که قصد دارید این سس را تندتر درست کنید، می توانید مقدار دانه های خردل و همچنین پاپریکای آن را بیشتر کنید. اگر هم ترجیح می دهید تندی سس خردل کمتر از این باشد، می توانید کمی مقدار عسل موجود در آن را بیشتر کنید.

– دقت کنید که مدت زمانی که دانه های خردل را آسیاب می کنید به طور مستقیم در طعم سس شما تاثیر گذار خواهد بود. اگر دانه های خردل درشت هستند مدت زمان بیشتری آن ها را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند.

– اسید موجود در سرکه در طرز تهیه این سس خانگی کمک می کند تا خردل طعم تندی خود را از دست ندهد. علاوه بر این، نمک نیز در حفظ تندی خردل موثر است.

– اگرچه نگهداری از سس خردل خارج از یخچال هم امکان پذیر بوده و به دلیل خاصیت ضد باکتری آن خراب نمی شود، اما در این صورت سس تندی اش خود را از دست خواهد داد و ممکن است تلخ شود. در نتیجه بهتر است آن را در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (231 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (57 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (54 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت