تاثیر گذار ترین متن انگیزشی برای درمان افراد افسرده

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
تاثیر گذار ترین متن انگیزشی برای درمان افراد افسرده
همه ما در زندگی خود با افراد افسرده مواجه شده ایم. چه بسا این افراد از نزدیک ترین عزیزان ما باشند و یا حتی خودمان برهه ای را درگیر بیماری افسردگی بوده ایم.به همین علت ساعد نیوز برای شما و عزیزانتان مجموعه متن های انگیزشی گرد آوری کرده است. با ما همراه باشید.

جملات انگیزشی ، یکی از بهترین راه های درمان افسردگی و بی انگیزگی به شمار می رود که استفاده از آن ها می تواند برای افراد نا امید و افسرده بسیار کمک کننده باشد و تا حد زیادی درمانشان کند. درباره اهمیت و قدرت جملات انگیزشی در مقالات بسیاری صحبت شده است . در این محتوا قصد داریم جملات انرژی دهنده به افراد افسرده بیان کنیم. پس اگر جز این دسته از افراد هستید، حتماً تا پایان محتوا جملات انگیزشی برای افراد افسرده با ساعد نیوز همراه باشید.

تاثیر گذار ترین جملات انگیزشی برای در مان افراد افسرده

شش جمله مهم در ابتدا برای در مان افراد افسرده در نظر گرفته شده است که تاثیر فوق العاده بر روی فرد افسرده دارد زیرا فرد افسرده خودش را تحت حمایت دیگر اطرافیان میداند و احساس سر زندگی و قدرت را بطور مجدد به دست می آورد.

مرد ی در فضای سبز

1.“من تو را دوست دارم و هیچ چیز بین ما تغییر نخواهد کرد”

چه احساسی خواهید داشت اگر احساس تنهایی می کنید و کسی ناگهان چنین جمله ای را برای شما بفرستد؟ یکی از اثرات افسردگی این است برای افراد انجام می دهد این است که باعث می شود آنها احساس بسیار تنهایی، درماندگی و سنگینی بار برای همه کنند. دریافت عشق بی قید و شرط می تواند دیدگاه مردم را نسبت به خود و جهان کاملاً تغییر دهد، به ویژه هنگامی که احساس ضعف و اندوه می کنند.

2. “به خودت فشار نیاور، هر وقت بهتر شدی همدیگر را خواهیم دید”

آیا برای شما هم پیش آمده که افرادی را بینید که بیش از حد تلاش می کنند تا از شخصی که دچار افسردگی است حمایت کنند؟ اگرچه درست است که حمایت از کسانی که از افسردگی رنج می برند بسیار مهم است، اما اغلب اوقات، تنها گذاشتن آن ها هم می تواند اثرات خوبی داشته باشد.

از این گذشته، تنها بودن تنها راهی است که افراد می توانند افکار و احساسات خود را مرتب و هضم کنند. به آنها اطلاع دهید که با گرفتن وقت خود و صحبت با آنان و در عین حال تنها گذاشتنشان مشکلی ندارید.

3. “لازم نیست کامل باشی، فقط باش!”

آیا می توانید با افرادی که کمال گرا هستند و انتظارات فوق العاده زیادی از خود دارند ارتباط برقرار کنید؟ سپس نوشتن این عبارت برای آنها چیزی است که اگر از افسردگی رنج ببرند آن را دوست خواهند داشت. همه تلاش می کنند بهترین باشند و هر روز پیشرفت کنند. با این حال، این امر باعث شده است که بسیاری از مردم انتظارات بسیار بالایی داشته و برای رسیدن به امر غیرممکن، “کامل” بودن، خود را تحت فشار قرار دهند.

بگذارید کسی که افسرده است بداند که واقعاً نیازی به انجام همه کارها به طور مداوم نیست و افرادی در آنجا هستند که از آنها به خاطر خود بودن قدردانی می کنند بسیار مهم است. به آنها اجازه می دهد تا حدی از این فشارها را کم کنند ، به آنها اجازه می دهد تا آرامش داشته باشند و بیشتر از آنچه دیگران فکر می کنند، روی خود تمرکز کنند.

4. “مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، من همیشه کنار تو و برای تو اینجا هستم”

یکی از اصلی ترین مواردی که مقابله با افسردگی را بسیار دشوار می کند این است که افرادی که به آن مبتلا می شوند خود را از تعاملات اجتماعی کنار می کشند. این اتفاق خواهد افتاد زیرا آنها احساس بار می کنند و احساس می کنند هیچ کس آنها را درک نمی کند.

این باعث می شود که آن ها احساس تنهایی بسیاری کنند، به همین دلیل است که بگویید که فارغ از اینکه چه اتفاقی بیفتد برای آنها در کنار آنها هستید، تأثیر فوق العاده مثبتی روی آنها خواهد داشت زیرا آنها می دانند کسی وجود دارد که می تواند به او اعتماد کنند. این امر باعث برقراری ارتباط بهتر و بازتر می شود، که ممکن است فقط کلید مقابله با افکار و احساسات منفی باشد و در نهایت به درمان بیماری کمک کند.

5. “این دوره موقتی بوده و تمام خواهد شد، ما با هم از آن عبور خواهیم کرد”

آیا می دانید افرادی که از افسردگی رنج می برند اغلب از آینده ناامید می شوند؟ جمله: “این هم می گذرد” واقعاً می تواند برای آنها به اندازه دنیا ارزشمند باشد. به هر حال، شما در واقع به آنها اعلام می کنید که در اینجا از آنها حمایت می کنید، در حالی که چشم انداز امیدوار کننده ای به آینده دارید.

بسیار طبیعی است که افرادی که دچار افسردگی هستند به دلیل تمام افکار و احساسات منفی که از سر آنها عبور می کند، دید خود را از دست بدهند. بنابراین، داشتن “ساعت زنگ دار” با یادآوری اینکه همه چیز در آینده بهتر خواهد شد و آنها فقط باید آن را تحمل کنند تا زمان آن فرا برسد، برای آنها بسیار مهم خواهد بود.

6. “آیا می خواهی غذای مورد علاقه ات را برایت بپزم یا بخرم؟”

آیا می توانید زمانی را به یاد بیاورید که گرسنه شده اید، اما دوست ندارید چیزی بپزید، و یکی از بهترین دوستان شما با غذای مورد علاقه شما ظاهر می شود؟ این ممکن است یک سناریوی بسیار خاص باشد، اما اگر آن را تجربه کرده باشید، احتمالاً می دانید که معنی آن چقدر است.

یکی از علائمی که مبتلایان به افسردگی نشان می دهند تغییر شدید در الگوی غذایی است. آنها اغلب برای تهیه یک غذا یا غذا خوردن بیش از حد خسته و بی انگیزه هستند، بنابراین ارسال پیامک برای آنها برای آنها بسیار بیشتر خواهد بود. آنها خواهند فهمید که شما چقدر به آنها اهمیت می دهید و چقدر مایل هستید از غذای مورد علاقه خود برای آنها بیاورید و با آنها در معاشرت باشید.

اموجی لبخند در کف دست

جملات انگیزشی بزرگان برای درمان افسردگی

شخصیت تو، نمیتونه در راحتی و سکوت توسعه پیدا کنه
فقط با آزمون و خطا و سختی کشیدنه که روحت میتونه قدرتمندتر بشه،
بلندپروازی هات بیش تر بشه و موفقیت به دست بیاد
“هلن کلر”

******

من یاد گرفتم که هر چیزی به یه دلیل خاص اتفاق میافته؛
هر اتفاقی یه چرایی پشتش هست و هر سختی و تضادی، درسی برای ما داره
هرگز افسوس گذشته رو نخور
بلکه اون رو به عنوان یه آموزگار خوب بپذیر
“رابین شارما”

******

تمام چیزهایی که از زندگی یاد گرفتم رو می تونم در سه کلمه خلاصه کنم:
«زندگی ادامه داره!»
“رابرت فراست”

******

بهترین و بزرگ ترین هدیه ای که میتونی به خودت بدی،
«بخششه»؛ همه رو ببخش… حتی خودت رو!
“مایا آنجلو”

******

میگی افسرده ای، اما من تنها چیزی که می بینم «تاب آوریه!»
اینکه آشفته باشی اشکالی نداره،
اما به این معنا نیست که ضعیف و ناتوانی!
معنیش اینه که تو هم یه انسانی

******

شکوه انسان، به این نیست که هرگز زمین نخورد؛
به این است که پس از هر بار زمین خوردن، بتواند برخیزد
“کنفسیوس”

******

حتی اگر خم شدی و شکستی، امیدوار باش که به شکلی جدید در خواهی آمد
“چارلز دیکنز”

******

برد و باخت مهم نیست، «نحوه بازی کردن» مهمه

******

به یاد داشته باش، هیچ کس نمی تواند بدون رضایت تو، در تو احساس حقارت ایجاد کند!
“الینور روزولت”

******

هرچه با شدت بیش تری زمین بخوری، پاداش بزرگ تری خواهی گرفت!

******

هرچه سختی بزرگ تر باشد، غلبه بر آن شکوه بیش تری دارد
ماهرترین خلبان ها، شهرت خود را از پرواز در دل طوفان ها به دست آورده اند

******

بهترین راه برای به دست آوردن اعتماد به نفس، انجام دادن کاریه که ازش می ترسی!

******

جاده های سخت و پرپیچ اغلب به زیباترین مقاصد می رسند
هنوز بهترین رخداد زندگی ات به وقوع نپیوسته است
منتظر باش
“زیگ زیگلار”

******

هرچی که مردم این دنیا درباره ات فکر می کنن، اصلا به تو مربوط نیست!
“مارتا”

******

هیچ چیز نمی تونه برات آرامش بیاره، جز خودت!
“رالف والدو امرسون”

******

به نظر من، چیزی که باعث غم و غصه میشه، اضطراب و نگرانی طولانی مدته!
“درِک باک”

******

نظر دیگران راجع به تو، قرار نیست واقعیت زندگیتو شکل بده!
“لس براون”

دوتا سیب سبز در دو حالت متفاوت

امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید شده باشد تا با استفاده از این مطالب خودتان یا عزیزان خود را از این بیماری روحی نجات دهید. برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر به بخش سرگرم (اس ام اس) مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (690 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان