تغییر شگفت انگیز خانه فقط با استفاده از چند آینه

  چهارشنبه، 11 بهمن 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
تغییر شگفت انگیز خانه فقط با استفاده از چند آینه
برای تغییر فضای خانه بهترین و ارزان ترین راه فقط استفاده ی درست از چند آینه می تواند باشد. یک آینه خوب می تواندجذابیت بیشتری ایجاد کند. از سوی دیگر، یک آینه که در جای اشتباهی قرار گرفته تاثیر عکس خواهد داشت. پس چگونه می دانید آینه را کجا قرار دهید؟ در اینجا ما چند دستورالعمل ارائه داده ایم که به شما کمک می کند تا آن را به درستی انجام دهید.

تاثیر شگفت انگیز آینه ها در زیبایی خانه

آینه ها در منازل به عنوان اکسسوری جذاب در زندگی روزمره محسوب می شوند. به محض اینکه از خواب بیدار می شوید، برای آماده شدن برای یک روز پر انرژی به یک آینه نیاز دارید. همچنین آینه ها اتاق شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند و در صورتی که در مکان درستی قرار بگیرند به زیبایی خانه شما کمک شایانی خواهند کرد. دیدن نور طبیعی به شما انرژی مثبت می دهد و اتاق را روشن می کند. برای انجام این کار، آینه را در زاویه ای قرار دهید که نور خورشید در سراسر اتاق از آینه منعکس شود. این ایده ها به افزایش نور طبیعی در فضای شما کمک زیادی خواهد کرد.

امروزه، مردم با ایده های خلاقانه شروع به تغییر دکوراسیون خانه ها با آینه کرده اند. اما زمانی آینه ها می توانند به فضای خانه زیبایی منحصر به فردی ببخشند که بدرستی در جای درست قرار بگیرند یا اینکه نصب شوند. در اینجا ما سعی داریم با معرفی چند اصل مهم به شما کمک کنیم تنها با آویزان کردن چند آینه درست در جای درست، فضای خانه ی خود را زیباتر و دلنشنین تر سازید

آینه

آینه های بلندتر معمولاً به اتاق های مستطیلی تعلق دارند


برای اتاق های مستطیل شکل، بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که منعکس کننده شکل مستطیل آن باشد. این اصل همچنین برای راهروهای طولانی هم صدق می کند. اتاق های مستطیلی می توانند تا حدودی محصور به نظر برسند، به خصوص اگر پنجره های کمی وجود داشته باشد، این مدل آینه ها به باز شدن آنها کمک می کنند. آینه‌های مستطیلی را می‌توان در اتاق‌های مربع‌تر و معمولی‌تر نیز استفاده کرد، به‌خصوص اگر به صورت عمودی قرار گرفته باشند. یک مثال خوب از قرار دادن این گونه، آینه هایی است که در اتاق خواب ها برای اهداف لباس پوشیدن استفاده می شود. اگر فضای اتاق شما کوچک است و از نور مناسبی برخوردار نیست بهترین راه برای جبران کمبود نور و روشن کردن فضا، نصب آینه درست مقابل پنجره است. با این شیوه نور بیشتری در فضا منعکس می‌شود و اتاق خواب شما را دلنشین‌تر می‌کند و انرژی مثبتی که از منظره بیرون وارد می‌شود را دو برابر می‌کند. (ولی چنانچه اتاق نورگیر طبیعی خوبی دارد از قرار دادن آینه در مقابل پنجره خودداری کنید.)

و بالعکس آینه ها ی کوچکتر به دیوارهای کوچکتر تعلق دارند، البته همیشه برای هر قانون طراحی داخلی استثنائاتی وجود دارد، اما به طور کلی باید سعی کنید آینه های بزرگتر خود را برای دیوارهای بزرگتر استفاده کنیدو آینه های کوچک را باید روی دیوارهای کوچک و باریک .

راهرو

بهترین جایگاه برای آینه در اتاق خواب


قرار دادن آینه در اتاق خواب اصلی می تواند نقطه کانونی زیبایی ایجاد کند، اما مهم است که اندازه، شکل و محل آینه را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که فضای شما را تکمیل می کند. به عنوان مثال، یک آینه مستطیلی بزرگ در بالای یک کمد ظاهری کلاسیک ایجاد می‌کند، در حالی که یک آینه گرد که در گوشه‌ای خالی قرار داده می‌شود می‌تواند به اتاق بعد ببخشد. رعایت این چند نکته به شما کمک می کند اتاق خواب خود را بهترین شکل با آینه دیزاین کنید تا جلوه ی جذابی ذاشته باشد؛

  • یک آینه بالای کمد یا میز توالت خود قرار دهید تا مکانی مناسب برای بررسی ظاهر خود قبل از رفتن به بیرون در روز باشد.

  • از قرار دادن آینه مستقیماً روبه‌روی تخت خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در هنگام خوابیدن شود. در عوض، آینه را روی دیوار دیگری آویزان کنید یا آن را طوری قرار دهید که مبلمان دیگری را در اتاق منعکس کند.

  • آینه را نزدیک محل نگهداری لباس خود قرار دهید

اتاق خواب

مکان مناسب قرار دادن آینه در اتاق نشیمن


آینه های موجود در اتاق نشیمن می توانند هم اهداف کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشند. وقتی آینه ها به درستی قرار می گیرند، می توانند به بازتاب نور کمک کنند و فضا را بازتر و جادارتر نشان دهند. آنها همچنین می توانند برای ایجاد زیبایی بصری یا برجسته کردن ویژگی های معماری خاص مورد استفاده قرار گیرند. یک آینه بزرگ بدون قاب یا آینه با اندازه سفارشی در یک اتاق نشیمن کوچک می تواند آن را بازتر و جذاب تر به نظر برساند. برای بهترین نتیجه، نقطه ای را انتخاب کنید که نمای خوبی را منعکس کند، مانند بالای شومینه، کنار یک اثر هنری یا روی دیوار کنار قای عکس ها. اگر آینه ها را در مقابل پنجره ها قرار می دهید، آنها را در یک زاویه قرار دهید تا بتوانند نور طبیعی را بدون ایجاد تابش خیره کننده منعکس کنند.

در نظر داشته باشید که از آینه می توانید در پشت میز غذا خوری استفاده نمایید که در این صورت فضای غذاخوری باشکوه و زیبا تر به نظر می رسد.

شومینه

آینه اتاق ناهار خوری


یکی از مهم ترین ملاحظات هنگام آویزان کردن آینه در اتاق غذاخوری، قرارگیری سطح آینه کاری شده نسبت به میز ناهارخوری است. قاعده کلی این است که آینه را آویزان کنید تا میز و حداقل یک دیوارکوب را منعکس کند. این باعث ایجاد فضای متعادل تر و روشن تر می شود و آن را برای صرف غذا و سرگرمی ایده آل می کند.

هنگام انتخاب آینه مناسب برای اتاق ناهارخوری، مهم است که هم سبک و هم عملکرد را در نظر بگیرید. یک آینه با قرارگیری مناسب می‌تواند به روشن‌تر کردن فضا و ایجاد احساس جذاب‌تر در آن کمک کند.

میز نهارخوری

آینه ها را در جایی که کاربردی ترین هستند آویزان کنید


مکان‌های ضروری برای آویزان کردن آینه‌ها شامل بالای سینک حمام، اتاق‌های کوچک یا تاریک (برای کمک به باز کردن و روشن‌تر کردن فضا)، ورودی‌ها و خروجی‌های خانه (بنابراین می‌توانید ظاهر خود را هنگامی که از در بیرون می‌روید بررسی کنید). برای هر یک از این قسمتها آینه دیواری با قاب چوبی و فلزی شیک به نظر می رسند. به این چند نکته در ارتباط با بهترین انتخاب برای قرار دادن آینه در این مکان های ضروری دقت داشته باشید؛

آینه در راهرو ها


قرار دادن آینه در راهروها راهی عالی برای افزودن رنگ تزئینی به خانه شما است. محل قرار دادن آینه به اندازه و چیدمان راهرو شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر راهروی بلند و باریکی دارید، قرار دادن یک آینه در انتهای آن به عریض‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند.

اگر راهرو کوتاه و پهنی دارید، آویزان کردن آینه بر روی یکی از دیوارهای کناری به ایجاد توهم عمق کمک می کند. به طور کلی بهتر است از قرار دادن آینه ها در مقابل یکدیگر خودداری کنید، زیرا این امر می تواند یک اثر گیج کننده و گمراه کننده ایجاد کند.

آینه گرد

آینه در سرویس های بهداشتی


برای سرویس های بهداشتی توصیه ما استفاده از آینه های گرد می باشد. این آینه ها علاوه بر اینکه سختی کابینت های چهار گوش سرویس ها را کم می کند، باعث ایجاد زیبایی ملموسی در سرویس ها نیز می شود.

آینه سرویس بهداشتی

کاربرد آینه در زیبایی شلف یا قفسه ها


گذاشتن یک آینه روی شلف دیواری یا طاقچه دکوراسیونی ظریف و زیبا را ایجاد می کند. توجه داشته باشید که برای شلف یا طاقچه باید از آینه ها با سایز متوسط یا کوچک استفاده نمایید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در فضای اتاق پذیرایی منزل تان از کتابخانه استفاده می کنید بهتر است با قرار دادن یک آینه با شکل هندسی زیبا در طبقه وسطی کتابخانه به فضا عمق و زیبایی خاصی را ببخشید.

قرار دادن دو قاب هم شکل در اطراف آینه تقارن زیبایی را به فضا می بخشد همچنین شما می توانید در اطراف آینه از قاب های متعددی استفاده نمایید و دیوارهای منزل تان را به تابلویی زیبا و دیدنی تبدیل نمایید.

کتابخانه

مکان مناسب قرار دادن آینه در آشپزخانه


زمانی که پنجره ای روی سینک ندارید، آینه جایگزین مناسبی برای آن است. با اینکه منظره ای از جهان بیرون را ارائه نمی دهد ولی در زیباتر شدن فضای آشپزخانه موثر است. آینه ای که روی سینک قرار دارد، نور را به همان روشی می تاباند که یک شیشه پنجره (به خصوص اگر پنجره هایی روبروی آینه وجود داشته باشد). آینه همچنین به فضای آشپزخانه ی شما بعد می دهد و جذابیت بصری یک منظره قاب شده را ایجاد می کند(این منظره زمانی که در حال شستن ظروف هستید، اتفاقاً متعلق به خودتان است!)

آشپزخانه

افزودن چند آینه یه دکوراسیون خانه هزینه ی زیادی لازم ندارد، ولی تغییر شگرفی به دنبال خواهد داشت. پس اینروزها که سرگرم خانه تکانی هستید و احتمالا بدنبال خرید چند وسیله برای تغییر دکوراسیون خانه هستید از خرید آینه در طرح و اندازه ی متناسب با فضای خانه غفلت نکنید. در روزهای آینده در ارتباط با آینه ها و تاثیرشان بر زیبایی خانه، همچنین درباره ی چگونگی چیدمان مدرن با کمک آینه ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آینه قدی

آینه شیک


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (503 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (152 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان