ساعدنیوز
ساعدنیوز

تبدیل فایل PDF به Word با استفاده از مرورگر

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تبدیل فایل PDF به Word با استفاده از مرورگر
در این مطلب سعی کرده ایم با ساده ترین روش ها نحوه تبدیل پی دی اف به ورد را از طریق مرورگر کروم به شما عزیزان آموزش دهیم.

راههای تبدیل فایل pdf به word

۱- مراجعه به سایت های ارائه شده

همانطور که میدانید فرمت pdf فایل ها به گونه ای است که امکان دخل و تصرف و اعمال تغییرات در آنها وجود ندارد و این مورد قابلیت دست و پا گیر جهت تبدیل فرمت pdf فایل ها به word و یا هر فرمت دیگری خواهد بود اما یکی از ساده ترین راه های تبدیل فایل pdf به word مراجعه به سایت های ارائه شده جهت تبدیل این کار است و از جمله وبسایت های موجود فعال در این زمینه می توان به آدرس اینترنتی زیر اشاره کرد:

  • www.pdfonline.com
  • https://smallpdf.com
  • https://pdf2doc

این آدرس ها به صورت کاملاً رایگان و البته آنلاین به خدمات تبدیل فرمت به کاربران می پردازند کافی است که فایل pdf مدنظر خود را در آنها بارگذاری کرده تا یک نسخه word را به شما تحویل دهند. نکته مهم اینکه بعضی کاربران از عدم ساپورت فرمت فارسی بعضی نرم افزار ها و آدرس های اینترنتی موجود از زبان فارسی گله مند هستند. وب سایت ارائه شده با آدرس https://pdf2doc یکی از سایت های معتبر و بسیار کاربردی جهت تبدیل pdf به word است که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

تصویر

۲- استفاده از مرورگر گوگل کروم و مایکروسافت

برای استفاده از این روش کافی است که روی فایل pdf خود راست کلیک کرده و در قسمت open with آن را با یکی از برنامه های گوگل کروم و یا مایکروسافت اج باز نمایید؛ با باز شدن فایل در مرورگر شما می توانید متن موجود را در نرم افزار word کپی و paste نمایید.

۳- استفاده از برنامه Microsoft word

یکی از ساده ترین روشها جهت تبدیل یک فایل معمولی pdf به word استفاده از برنامه Microsoft word است که در بسیاری از سیستم ها و گوشی های موبایل قابلیت نصب و انجام را دارد. برای این کار بر روی فایل pdf مد نظرتان کلیک راست نموده و در بخش open with گزینه بازکردن با Microsoft word را انتخاب کنید تا در محیط word فایل pdf باز شود. پس از اعمال تغییرات جهت ذخیره سازی save as را بافرمت doc یا موردجدیدتر آن docx انتخاب کرده تا فایل به word تبدیل شود.

هنگامی که متن مورد نظر شما یک متن طولانی با فرمت pdf همراه با سربرگ و زیر برگها و انواع شکل و فهرست بندی ها و معادلات ریاضی و آماری باشد، حتما شما برای تبدیل آن به word با مشکل روبه روخواهید شد جهت جلوگیری از این مسئله شما دو راه در پیش رو دارید:

۱- استفاده از مرورگر گوگل کروم
۲- استفاده از سایت pdf candy و یا نرم افزار آن

تصویر

۱- استفاده از مرورگر Google chrome

این روش نیاز به نرم افزار کاربردی خاصی ندارد و تنها با یک drag and drop و یا کشیدن ساده و رها کردن انجام خواهد شد.

  • برای شروع کار فایل pdf خود را بکشید و در نوار بالای گوگل کروم رها کنید تا فایل در آن محیط اجرا شود.
  • پس از آنکه فایل pdf به طور کامل به نمایش درآمد متن مورد نظر خود را هایلایت کرده و انتخاب کنید و کلیک راست نموده و سپس کپی را بزنید.
  • نرم افزار word را بازکرده و سپس گزینه paste را بزنید.

نوشته شما در محیط word اجرا می شود.
اکنون اگر نوشته شما یک متن pdf با عکس های متعدد باشد و شما احتمالاً نتوانید از بین روش های گفته شده یکی را انتخاب کرده و استفاده کنید اما روش دوم برای این کار بسیار مناسب تر است.

۲- سایت pdf candy یا نرم افزار آن
این سایت با نرم افزار یک مبدل چند کاره و حرفه ای جهت تبدیل انواع فایل های pdf به word است که حاوی تصاویر متعددی است و همچنین قابلیت ویرایش متن مبدأ را در زمان تبدیل به متن word به صورت کامل خواهد داشت و شما هم میتوانید از سایت آنلاین آن جهت convert و تبدیل فرمت به word استفاده کنید و هم، نرم افزار رایگان آن را نصب نموده و استفاده کنید. در هر صورت محیط استفاده از این سایت و نرم افزار بسیار ساده و یکسان است، این نرم افزار به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی نموده و جهت تبدیل عین مطلب به فرمت word بسیار کاربردی است.

تصویر

مراحل انجام کار

۱- برنامه pdf candy را اجرا نمایید.
۲- در قسمت سمت چپ گزینه pdf to word را انتخاب کنید.
۳- فایل pdf مدنظر خود را انتخاب کنید.
۴- با استفاده از این نرم افزار می توانید بخش هایی از مطلب خود را در pdf از متن جدا کنید و تنها به تبدیل همان بخش به word بپردازید.
۵- اکنون می توانید از بین فرمت های ارائه شده فرمت مد نظر خود را انتخاب کنید؛ فرمت های Doc و Docx….
۶- دکمه convert را بزنید.
۷- تبدیل کادربندی ها، زیر برگ ها، سربرگ ها و عکس ها با زبان فارسی به درستی انجام می شود؛ اتفاقی که در هیچ اپلیکیشن دیگری با چنین خروجی بی نظیری نخواهد افتاد.
این اپلیکیشن کاربردی در محیط سایت pdf candy و چه در نرم افزار آن حاوی خصوصیات و قابلیت های بسیار کاربردی دیگری است که تقریباً تا به اکنون در هیچ نرم افزار دیگری این قابلیت ها ارائه نشده است از جمله:
۱- تبدیل pdf به انواع و اقسام فایل ها با فرمت های مختلف
۲- کاهش حجم فایل های pdf پس از تبدیل به word
۳- امکان ادغام و ترکیب چند فایل با یکدیگر
۴-حذف برخی صفحات و انتخاب برخی دیگر جهت تبدیل به word
۵- امکان اضافه کردن واترمارک
۶- تغییر جایگاه صفحات
۷- تغییر و کراپ اندازه صفحات
۸- امکان ویرایش فایل pdf

تصویر

تبدیل pdf به word در ویندوز ۷

برای اینکار در قسمت search از منوی start کلمه assoc را تایپ نموده و در قسمت بالای جست وجو، ازمیان عبارات ارائه شده گزینه make a file type always open in specific program به معنی باز کردن همیشگی فایلها با برنامه مد نظر را انتخاب کنید. سپس از میان گزینه های ارائه شده در مورد انواع برنامه ها با انتخاب change program بالای صفحه قسمت برنامه Google chrome را انتخاب کنید حالا جهت امتحان و آموزش بیشتر یک فایل pdf دارای زبان فارسی را انتخاب کنید. سپس open with را زده فایل به صورت خودکار در گوگل کروم باز میشود تمامی و یا قسمتی از متن باز شده در محیط گوگل کروم را انتخاب کرده کپی کنید و در برنامه word آنرا paste نمایید.

تبدیل فایل های pdf به word در ویندوز ۱۰ با اپلیکیشن
یکی از پر استفاده ترین اپلیکیشن ها در ویندوز ۱۰ اپلیکیشن های Acrobat DC ,Acrobat reader DC است. تنها مشکل استفاده از این برنامه ها مشکل پولی بودن و نسخه هزینه ای این برنامه ها است اگر در کارتان زیاد با اینگونه تبدیل ها سر و کار دارید به نظر پرداخت هزینه اندک چند دلاری برای انجام این فرآیند منصفانه و به صرفه است.

برای انجام این کار

۱- برنامه Acrobat reader DC را اجرا نمایید از سمت راست برنامه گزینه Export pdf را انتخاب نمایید.
۳- حالا در قسمت سمت چپ گزینه Microsoft word را انتخاب کنید.
۴- در سمت راست با انتخاب گزینه word document فایل pdf را به word بافرمت جدید Docx تبدیل می کند که جدید ترین فرمت سازگار با آخرین نسخه آفیس است.
۵- روی کلمه Export کلیک کنید.
۶- با انتخاب گزینه save as پنجره ای با عنوان ذخیره سازی storage نمایان می شود، با انتخاب محل ذخیره سازی در نهایت گزینه save را بزنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (25 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با لباس محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده!
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده