تفاوت بوتاکس و اولاپلکس درمانی موها

  چهارشنبه، 04 اسفند 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
تفاوت بوتاکس و اولاپلکس درمانی موها
صنعت آرایشگری و روش های نوین احیا مو روز به روز در حال پیشرفت است. تغییرات اخیر به حدی سریع بوده که اگر مدتی به آرایشگاه نرفته باشید، اصلا متوجه اصطلاحات جدید نمی شوید. بوتاکس مو و اولاپاکس از همین موارد هستند که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارند. با ما همراه باشید تا با تفاوت بوتاکس و اولاپلکس آشنا شویم.

بوتاکس مو، مانند بوتاکس پوست، يک روش جوانسازی مو است. بوتاکس مو براي ترميم موهايی که در اثر رنگ کردن، صاف کردن، خشک کردن، يا استفاده از مواد شيميايی دچار آسيب ديدگی شده اند، استفاده می شود. فايده اصلی بوتاکس مو از بين بردن وزی مو و در نتيجه صافی و درخشندگی موهاست. بوتاکس مو در واقع به عنوان يک حالت دهنده عميق مو عمل مي کند. همچنين باعث مي شود موهای خشک و نازک شده احيا شود و جوان به نظر برسند. اولاپلکس برای محافظت از مو در هنگام رنگ کردن و جلوگيری از آسيب ديدگی مو استفاده می شود. اولاپلکس تراپی موهای شما را محکم تر، سالم تر و براق تر می کند. تفاوت بوتاکس مو و اولاپلکس تراپی چيست؟ در ادامه به بررسی بيشتر شباهت ها و تفاوت های بوتاکس مو و اولاپلکس می پردازيم. اگر می خواهيد موهای خود را ترميم کنيد و نمی دانيد کداميک از اين دو محصول برای شما مناسب تر است، با ما همراه باشيد. برای رسيدن به تفاوت بوتاکس مو و اولاپلکس تراپی، در ابتدا بايد به معرفی بوتاکس و اولاپلکس و مزايا و معايب هر کدام بپردازيم.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس نوعی حالت دهنده عمیق مو است که آسیب های مو را به طرز شگفت انگیزی ترمیم می کند. اگر موها دچار شکستگی شده یا مات و کدر است و تراکم مو کم است، درمان با بوتاکس انتخاب خوبی است. بوتاکس مو حاوی موادی است که دور تا دور الیاف مو را پوشش می دهد و موها ضخیم تر و سالم تر دیده می شوند. مشابه این کار را در کراتین و احیا نیز می بینید. ترکیبات کراتینه و بوتاکس هر دو الیاف مو را می پوشاند. نتیجه اینکه بعد از بوتاکس تارهای مو نرمی و انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند و از نظر ظاهری نیز موها صاف تر می شود. این محصول حاوی ترکیبات متنوعی است که عمدتاً شامل این مورد است:

  • ویتامین B5
  • ویتامین E
  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • کمپلکس کلاژن

تفاوت بوتاکس و اولاپلکس در ترکیبات و مواد اولیه است. عمده ترکیبات بوتاکس مو، پروتئین ها هستند. در ساختار موها مقدار زیادی پروتئین و کلاژن طبیعی وجود دارد. چنانچه موها دچار آسیب شده باشد می توانید با بوتاکس، پروتئین مورد نیاز مو را تامین کنید. به این ترتیب رطوبت و مواد مغذی مو نیز تامین خواهد شد. اما نکته مهم این است که افزودن مواد غنی از پروتئین به موهای سالم اصلا کار درستی نیست. در واقع با این کار وقت و پول تان را هدر می دهید. اگر موها سالم است با بوتاکس درمانی، تغییری در ساختار مو ایجاد نمی شود و مو قوی تر و دارای استحکام بیشتر، نمی شود. افرادی که دچار موخوره هستند می توانند از بوتاکس کردن موها رضایت بیشتری دارند. برای درمان موخوره، بوتاکس مو بهترین روش ترمیمی است.

بوتاکس مو

مزایای بوتاکس مو

اگر مرتباً موهای خود را رنگ می کنيد و موهای شما رطوبت خود را از دست داده است. يا از موخوره و وزی موهايتان خسته شده ايد. يا اينکه فقط می خواهيد موهای زيباتر و سالم تری داشته باشيد، بوتاکس مو می تواند برای شما يک نجات دهنده واقعی باشد. اين محصول پر از پروتئين های مغذی، آنتی اکسيدان، ويتامين، و ساير مواد مورد نياز برای سلامت موها است. اين مواد شکاف های موجود در فيبرهای مو را پر مي کنند و آن را به زيبايی طبيعی خود باز می گردانند. علاوه بر رفع وزی مو، بوتاکس مو باعث افزايش حجم موهای شما شده و تار موهايی که قبلاً آسيب ديده بودند را ترميم می کند.

معایب بوتاکس مو

بوتاکس مو نيز مانند هر روش درمانی ديگر، نقاط ضعف و معايبی دارد که براي تصميم گيری آگاهانه بايد آن ها را نيز در نظر بگيريد. معايب بوتاکس مو عبارتند از:

هزينه بالا

طبيعي است که هرچه کيفيت و کارايی محصولی بالاتر باشد، قيمت آن نيز بيشتر می شود. بوتاکس مو يک محصول حرفه ای با فرمول پيچيده است که برای ترميم مو ساخته شده است. به همين دليل از ساير ماسک موها گران تر است. اگر می خواهيد درمان بوتاکس شما 100 درصد موثر باشد، بايد آن را به دست افراد حرفه ای بسپاريد. اين کارهزينه اين روش را بالا می برد.

تغيير رنگ مو

اگر موهايتان را رنگ کرده باشيد، بوتاکس می تواند آن را تغيير دهد. البته اين تغيير رنگ خيلی چشمگير نيست، اما بعد از درمان، متوجه تفاوت اندکی در رنگ موهای خود خواهيد شد.

اولاپلکس درمانی چیست؟

اولاپلکس نام تجاری محصولی شگفت انگیز است که برای ترمیم مو استفاده می شود. شرکت اولاپلکس تحقیقات گسترده ای بر روی ریز مولکول ها انجام داد تا نهایت به فرمولاسیون جدیدی از مواد ریز مولکولی برای ترمیم و بازسازی مو دست پیدا کرد. ترکیبات به کار رفته در اولاپاکس روی پیوندهای دی سولفیدی مو تاثیر می گذارد. این پیوندها در اثر گرمای زیاد و مواجهه با مواد شیمیایی، شکسته می شوند. در این صورت موها ضعیف شده و استحکام خود را از دست می دهند. اولاپلکس شامل مواد چرب نیست در نتیجه نگران چرب شدن مو بعد از درمان نباشید. از این روش می توانید برای اصلاح ساختار موی دکلره شده نیز استفاده کنید. پس از اولاپلکس رنگ موها کمی روشن تر می شود ولی ماندگاری رنگ و دکلره نیز طولانی تر خواهد شد. تفاوت بوتاکس و اولاپلکس از لحاظ تخصصی بودن، محسوس نیست. هر دو شیوه را می توانید در خانه نیز انجام دهید ولی درست تر این است که از یک آرایشگر متخصص در زمینه احیا مو کمک بگیرید.

اولاپلکس درمانی

مزایای اولاپلکس درمانی

از مزایای اين محصول نيز می توان به موارد زير اشاره کرد:

  • در ساخت اين محصول هيچگونه چربي به کار نرفته و بنابراين مو و پوست سر را چرب نمی کند.
  • با اولاپلکس می توانيد موهای خود را روشن تر کنيد.
  • با اولاپلکس درمانی می توانيد دکلره را برای مدت بيشتری روی موهای خود نگه داريد.

معایب اولاپلکس درمانی

از معايب اين محصول نيز می توان به موارد زير اشاره کرد:

  • مدت زمان رنگ گرفتن و روشن شدن مو را طولانی تر می کند.
  • استفاده بيش از حد از آن می تواند رنگ پذيری مو را کاهش دهد.

تفاوت بوتاکس و اولاپلکس از نظر نحوه استفاده

بوتاکس تراپی یک درمان مستقل است و در حین رنگ کردن مو انجام نمی شود. این روش برای ترمیم موهای آسیب دیده از مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی استفاده می شود. اما مواد اولاپلکس را می توانید حتی همراه با ترکیبات رنگ مو نیز استفاده کنید. برای اینکه در حین دکلره کردن موها آسیب نبیند و یا به منظور اصلاح ساختار سولفیدی مو، می توان مواد اولاپلکس را به رنگ مو اضافه کرد. 3 روش متفاوت برای استفاده از اولاپلکس وجود دارد:

اولاپلکس شماره 1

اولاپلکس شماره 1 در حین رنگ شدن مو استفاده می شود. در واقع این مواد به ترکیب رنگ موی دلخواه شما افزوده شده و همراه با رنگ روی مو مالیده می شود. مزیت یان کار این است که در همین ابتدا جلوی آسیب به مو گرفته می شود.

اولاپلکس شماره 2

از اولاپلکس شماره 2 در هنگام شستشوی رنگ مو اضافه می شود. به این ترتیب که ابتدا رنگ از روی مو شسته شده و سپس مواد اولاپلکس به مدت 20 دقیقه روی موها مالیده می شود. در همین زمان کوتاه، تاثیرات منفی رنگ مو کاملا از بین رفته مو نرم و لطیف خواهد شد.

اولاپلکس شماره 3

اولاپلکس شماره 3 نوعی درمان تکمیلی است که به صورت هفته ای یک بار و در منزل قابل استفاده است. اگر قبلا موها را با یکی از روش های مناسب، بازسازی و احیا کرده اید می توانید هفته ای یک بار و به مدت 10 دقیقه مواد اولاپلکس شماره 3 را روی موها بمالید و سپس عملیات آبکشی را طبق معمول انجام دهید.

اولاپلکس های مختلف

تفاوت بوتاکس و اولاپلکس از نظر هزینه

بوتاکس و اولاپلکس از ترکیباتی هستند که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. برخی از خانم ها خودشان اقدام به خرید محصول کرده و در خانه، موها را بوتاکس می کنند در مورد مواد اولاپلکس هم همینطور. واقعیت این است که کار با این مواد نیاز به تخصص دارد و باید توسط آرایشگر با تجربه انجام شود. برای کاهش هزینه ها خودتان اقدام به این کار نکنید شاید مضرات آن بیش از مزایای آن باشد. البته در مورد اولاپلکس شماره 3 موضوع فرق دارد. این محصول برای استفاده دز خانه ساخته شده و به نوعی مکمل درمان سالنی به حساب می آید.

انواع تراپی مو از هر لاین که انتخاب شود ارزش گذاری متفاوتی دارد. علاوه بر هزینه اولیه باری خرید مواد، برند محصولات، مقدار مورد نیاز، محل جغرافیایی آرایشگاه، اعتبار و شهرت آرایشگاه، تجربه و تخصص آرایشگرتان و موارد دیگری موجب کاهش یا افزایش هزینه ها می شوند. به طور حتم یک آرایشگر آموزش دیده که با مواد استاندارد و مرغوب کار می کند دستمزد بالاتری دارد ولی در عوض خیال تان بابت کیفیت کار، راحت خواهد بود.

اکنون با در نظر گرفتن ویژگی ها، مزایا و معایب بوتاکس و اولاپلکس می توانید تصمیم آگاهانه تری درباره روش ترمیم موهای خود بگیرید. اگر هنوز در تصمیم گیری مردد هستید، بهتر است با یک فرد حرفه ای و با تجربه در این زمینه مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد! غالب بودن رنگ سفید در دکوراسیون خانه آرامش بخش و دلنشین لیلا حاتمی+عکس/ چقدر خاص و متفاوته👌 درگیری شدید حامد بهداد برای گرفتن سلفی بی‌موقع یک هوادار در مراسم ختم زری خوشکام/ لیلا حاتمی پا درمیانی کرد! عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس استایل و شلوار عجیب محمدرضا گلزار در حین اجرای مسابقه!+ عکس ترانه خوانی عجیب بنیامین بهادری در کوچه های تاریک تهران/ بنیامین بهادری از ماتریکس خارج شد😂+فیلم میز غذای خوشمزه جورجینا با استیک و میگو/ از رژیم هم خبری نیست+عکس میز غذای مفصل و رنگارنگ همایون شجریان و دخترش و سحر دولتشاهی در رستورانی خارج از ایران+عکس/ این همه غذا برا 3 نفر!؟ میز کار شلوغ و پلوغ مریم معصومی با خوراکی های خوشمزه+عکس سکوت ارسطو درباره حذف سارا نیکا از پایتخت 7 شکست! +عکس چهره بهت زده و غمگین لیلا حاتمی و همسر و دخترش با مشاهده دفن دارایی باارزش زندگیشان +عکس/ روحش شاد رونمایی از ورژن کیوت سریال پایتخت با شخصیت های عروسکی/ نقی معمولی لگو شد+فیلم رونمایی مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی از لباس عروس شیک و دست دوزش/ ایشالا خوشبخت باشین+ویدیو جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!! ترفندهای یک آرایش مناسب و سریع برای محل کار تعطیلات آخرهفته هادی چوپان درکنار خانواده پرجمعیتش در طبیعت/ ماشاءالله بچه هاش یکی از یکی نازتر+عکس کویرگردی دلچسب مینا مختاری همسر بهرام رادان در یزد زیبا+عکس رادش : با وافور تریاک می کشیدم ! /قدرت خدا بود بچه ام این صحنه را دید !+ویدئو درگیری و تذکر حامد بهداد به درخواست طرفدارانش درباره گرفتن عکس سلفی در مراسم تشییع مادر لیلا حاتمی+ویدیو/ و خانم بازیگری که به موقع دخالت کرد تغییر چهره هوش پران محمد سریال لحظه گرگ و میش با استایل فشن و امروزی/ اصلاً قابل شناسایی نیست!+عکس اشک های جانسوز لیلا حاتمی بر سر خانه ابدی مادرش زری خوشکام+عکس کتک‌کاری جیگر وسط برنامه به خاطر یک شوخی!+ فیلم پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس ماجرای جالب آشنایی ستاره سادات قطبی و همسرش شهرام شکیبا برای ازدواج: گفت سلام دخترم و ...+ویدیو لیلا حاتمی دقایقی پیش در مراسم تدفین مادرش زری خوشکام+ویدیو/ چقدر سخته آماده کردن خانه ابدی عزیزترین کس زندگیت رو ببینی! 2 سگ با پاپیون مهمان ویژه عروسی خانم بازیگر ایرانی ! / شیدا خلیق و مجری داماد ترکاندند + عکس ها دقایقی همراه با کوهنوردی با صلابت آیت الله هاشمی رفسنجانی+ویدیو/ از نوشیدن آبِ آبشار تا نوشتن یادگاری روی تخته سنگ استایل فوتبالی کیوان ساکت تازه داماد سینما و بهرام افشاری/ لباتون همیشه خندون +عکس لحظه کشف و ضبط 73 کیلو طلا در فرودگاه از یک زن+ویدیو/ جاسازی در کالسکه بچه تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز واکنش احساسی ایمان صفا به ازدواج جنجالی کیوان ساکت و شیدا خلیق+عکس (ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی... شاهکار منحصربفرد شهرداری شیراز در جان بخشی دوباره به درخت خشکیده متناسب با حال و هوای این شهر +عکس/ آدم هاج و واج میمونه از این همه زیبایی خاطره واقعی مهران مدیری از درگیری تک نفره با مخوف‌ترین باند گروگانگیری تهران!+ویدیو این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس دکوراسیون و تزئینات خانه لاکچری و لوکس فریبا نادری با چیدمان زیبا و منحصر به فرد/ چقدر خوش سلیقه+عکس
تیتر امروز   
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
منتخب روز