تفاوت لیفت ابرو با لمینت ابرو

  پنجشنبه، 16 دی 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
تفاوت لیفت ابرو با لمینت ابرو
ابرو بعنوان یکی از مؤلفه های بسیار مهم در زیبایی ما شناخته شده است در واقع این موهای کوتاه و باریک، نقش بسیار پر رنگی در زیبایی ما ایفا می کنند.لیفت و لمینت ابرو، دو روش جدید جهت حالت دادن و تقویت ابروها می باشد. در این مطلب ما تصمیم داریم نکته هایی درباره این روش ها و تفاوت آنها برای شما بازگو کنیم.

حالت ابروها تاثیر بسیار زیادی در چهره افراد دارد. ابروهای بد حالت و افتاده باعث غمگین به نظر رسیدن چهره می شود. افراد زیادی بنا به دلایل مختلف وراثتی و تغذیه ای و یا گاهی مشکلات بیماری مانند شیمی درمانی با کم پشتی ابرو مواجه هستند .اما امروزه جایی برای نگرانی در خصوص مسائلی مانند این نیست. راه های بسیاری برای پر پشت نشان دادن ابروها وجود دارد؛ متدهای جدید آرایشی ابرو نظیر میکرو بلیدینگ و میکروپیگمنتیشن نمونه هایی از کمک به تغییر فرم ابرو، به مدل دلخواه هستند. اما دسته ای از خانم ها مایل به انجام این روش های تهاجمی برای تغییر فرم ابروهای خود نیستند و روش های طبیعی تر را ترجیح می دهند.

به طور کلی باید بدانید که از لیفت ابرو و لمینت ابرو برای حالت بخشیدن به ابرو نیز استفاده می شود. لیفت و لمینت ابرو روشی طبیعی برای پرپشت کردن و تقویت مو های ابرو و حالت دادن آنها به سمت بالاست. این روش برای افرادی با ابرو های کم پشت و نازک که خواهان ابرو های هاشور زده هالیوودی و دخترانه هستند، و یا برای کسانی که از مدل یکنواخت ابروی خود خسته شده اند و به دنبال راهی برای تنوع و زیبایی بیشتر صورت خود هستند، توصیه می شود. در ابتدا برای آشنایی شما با لیفت و لمینت ابرو، به شرح چگونگی انجام آنها، تاثیر هرکدام از روش های فوق روی ظاهر ابروی شما و مراقبت های معمول و مزایای هرکدام می پردازیم.

لیفت ابرو چیست؟

به عمل حالت دادن و بالا کشیدن ابرو با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک، لیفت ابرو گفته می شود. لیفت ابرو علاوه بر زیبایی ابرو ها و صورت، موجب تقویت ابرو ها نیز خواهد شد. در این روش حالت ابرو ها به شکل هاشوری به سمت بالا قرار خواهد گرفت. هنگام استفاده از لیفت ابرو دیگر محدودیتی برای میکاپ، استخر، نماز و وضو وجود ندارد. اگر شما ابروهایی کم پشت یا ابروهایی با تار های نازک و بهم ریخته دارید با تکنیک لیفت ابرو، می توانید ابروهای خود را بالا بکشید تا ابروهایتان پرپشت و زیباتر دیده شود. با این روش دیگر نیازی به استفاده از مواد آرایشی مانند مداد و سایه ابرو و تمدید مداوم آن ندارید.

لیفت کردن ابرو

روش و چگونگی لیفت ابرو

لیفت ابرو یکی از روش های نوین و بی دردسر برای زیبایی ابرو می باشد که این روزها طرفداران بسیاری در بین خانم های زیبا پسند دارد. باید توجه داشته باشید این روش عملکرد متفاوتی نسبت هاشور ابرو دارد و این دو نباید اشتباه گرفته شود. در هاشور ابرو آرایشگر بر روی پوست صورت کار کرده و از روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن برای طراحی و قرینه سازی و فرم دادن به ابرو استفاده میکند. این درحالیست که لیفت، کار ساده و بی دردسری است که به وسیله یک ماده مخصوص نگهدارنده و براش انجام می پذیرد.

روش های لیفت ابرو

در ابتدا در نظر داشته باشید که برای انجام لیفت ابرو حتما باید به یک آرایشگاه معتبر مراجعه کنید. چرا که این کار تخصصی بوده و مستلزم حضور یک آرایشگر حرفه ای است تا کار لیفت را به درستی انجام دهد و باعث آسیب و ریزش ابروهای شما نشود.

استفاده از چسب و براش مخصوص

برای لیفت ابرو، ابتدا ابروها را با براش مخصوص ابرو مرتب کرده و در ادامه به وسیله چسب مخصوص لیفت که ماده ای گیاهی و ارگانیک است، آنها را به سمت بالا سوق داده و در همان حالتی که شما می خواهید تثبیت می کنند. مدت زمان مورد نیاز برای این کار 15 تا 20 دقیقه بوده و در این مدت باید چسب بر روی ابروهای شما بماند. در نهایت با مواد فیکس کننده ابرو را پاک می کنند.اگر تمایل داشته باشد می توانید بعد از اتمام کار بر روی ابرو های خود رنگ ابرو بگذارید.

استفاده از مایع کراتین

برای لیفت و بالا بردن ابرو می توان از ماده ای به نام کراتین مایع نیز استفاده کرد. در آرایشگاه ها برای حالت دادن به ابرو و دادن مدل هاشور به آن از این ماده استفاده می کنند. این کار، روشی ساده و بی خطر است که باعث لیفت ابرو می شود. این روش ابروها را از حالت آشفته در آورده و به صورت دخترانه وشیک منظم می کند. و باعث مرتب و پرپشت به نظر رسیدن ابروهای شما می شود.

استفاده از صابون لیفت ابرو

لیفت ابرو با صابون، از جمله روش های منظم کردن ابرو است که با صابون های آرایشی توسط خود شما و در خانه امکان پذیر است. می توانید با یک قلم موی مرطوب، با رطوبت بسیار کم روی صابون کشیده و آن را به ابروهای خود بمالید. کمی صبر کنید تا صابون روی ابروهایتان خشک شود، سپس آن را با شانه ی ریمل تمیز، به سمت بالا شانه کنید. اگر قسمت های صابون روی ابروی شما باقی مانده بود آن را با دستمال مرطوب پاک کنید. با این روش می توانید، ابروهای خود را مانند هاشور شانه زده و مرتب کنید و لیفت ابرو را به روش آسان انجام دهید. گرچه این روش ماندگاری بالایی ندارد، اما به مرتب شدن و خوش حالت شدن ابروهای شما کمک خواهد کرد.

لیفت ابرو با بوتاکس

یکی دیگر از روش های لیفت ابرو، با مدت زمان زیادتر، تزریق بوتاکس است. این روش لیفت ابرو، باید در مراکز مجاز پزشکی صورت گیرد و توصیه می شود هرگز برای انجام این متد لیفت ابرو به آرایشگاه ها و مراکز غیر پزشکی مراجعه نکنید. بوتاکس، در واقع سم بوتولیسم است که توسط سرنگ به عضلات صورت تزریق می شود، این سم باعث فلج شدن عضلات شده و باعث می شود، چروک های پیشانی و صورت باز شود. میزان تزریق بسیار حائز اهمیت است. اگر تزریق بیش از اندازه صورت گیرد و لیفت ابرو، بسیار شدید باشد، باعث گرفتن نتیجه معکوس می شود. پس مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید، تا چهره شما حالت طبیعی خود را از دست ندهد.

لیفت ابرو به روش Pr :

پی آر ابرو یکی از روش های ترکیبی لیفت ابرو است که ماندگاری بیشتری نسبت به روش های قبلی دارد. در واقع تکنیک Pr ، دربردارنده مجموعه ای از تکنیک هاست که برای حالت دهی و پرپشت نشان دادن ابرو از آنها استفاده می شود. درPr ، تکنیک هایی مثل میکروبیلدینگ، هاشور، شیدینگ و ... که هرکدام به تنهایی می توانند یکسری از نواقص ابروی شما را رفع کنند، به کار گرفته می شوند تا در نهایت ابروی شما با ظاهری بی نقص، در بهترین و زیباترین حالت خود قرار گیرد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با کارکرد این تکنیک روی ابروهایتان، به شرح هر کدام از روش هایی که به شکل ترکیبی در Pr کاربرد دارند می پردازیم.

میکروبیلدینگ ابرو

یک دستگاه هاشور ابرو است که دارای تیغه ی تیز و پهن است که رنگ تاتو را به سطح پوست می کشد. هاشور ابرو امروزه جای تاتو را گرفته و زیبایی و ظرافت بیشتری به چهره می بخشد.

عملیات شیدینگ ابرو

به معنای سایه انداختن در ابروست. روش شیدینگ به این ترتیب است که ابتدا سطح ابرو را با رنگ پر می کنند. میزان رنگ به صورتی است که حالت پودری به ابرو داده و تنظیم رنگ حالتی طبیعی به آن می دهد. در نهایت در قسمت تاج ابرو از سایه و رنگ کمتری استفاده می شود تا حالت طبیعی آن مانند ابروی طبیعی باقی بماند.

میکروپیگمنتیشن ابرو

روشی است که هاشورهای آن توسط سوزن های ظریفی بر روی پوست کشیده می شود. مدت زمان انجام آن بیست دقیقه است و برای مدت سه الی شش سال ماندگاری دارد.

همانطور که در قسمت قبل هم ذکر شد، روش pr به مجموعه ای روش های بالا گفته می شود که در نهایت باعث لیفت ابرو می شوند. در این روش ضخامت، ظرافت و رنگ تارهای ابرو را می توان با توجه به چهره هر کسی تعیین کرد. خراش های آن بسیار سطحی است و در انتهای ابروها، حالتی برجسته به وجود می آورد و بافتی شبیه مو به آن می دهد.

لمینت ابرو چیست؟

لمینت ابرو نیز مانند لیفت ابرو، روشی برای شکل دادن به ابروها، پرپشت نشان دادن آنها و راه حلی برای درست کردن ابرو های نامتقارن است. باید گفت که مراحل انجام لمینت ابرو نیز در آرایشگاه ها مانند لیفت ابرو انجام می شود و آرایشگر با قرار دادن مواد و چسب های گیاهی و ارگانیک روی ابروی شما آنها را به سمت بالا حالت می دهد.

لیفت و لمینت ابرو چگونه انجام می شود؟

لیفت و لمینت ابرو یک روش درمانی سه مرحله ای است که به منظور صاف کردن و کاشت ابرو انجام می شود:

  • مرحله اول:

ابتدا از یک کرم لیفت استفاده می شود که حاوی مواد شیمیایی برای تجزیه موهای زائد است. این کرم کمک می کند موها آزادانه به هر شکلی که می خواهیم حرکت کنند. پس از استفاده از کرم لیفت بر روی ابروها، یک لایه سلفون محکم را روی ابروها قرار داده می شود. سلفون فشار داده می شود (برای کمک به روند لمینت)، و سپس برای مدت ۸ دقیقه روی ابروها می ماند.

سلفون کشیدن روی ابرو ها
  • مرحله دوم:

در مرحله بعد کرم خنثی کننده روی ابروها مالیده می شود تا پیوند مو را به شکل جدید آن ها اصلاح کند. سپس دوباره ابروها را با یک لایه سلفون پوشانده می شود. ابروها ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر در همین حالت می مانند.

زدن کرم خنثی کننده روی ابروها
  • مرحله سوم:

آخرین مرحله استفاده از یک روغن چرب و آبرسان است. این کرم برای رفع هرگونه خشکی بر روی ابروها مالیده می شود. پس از این مرحله کار ابرو به اتمام می رسد.

با اینکه لیفت و لمینت ابرو معمولا همزمان استفاده می شوند، اما کارایی متفاوتی دارند و همانطور که اشاره شد مواد مورد استفاده در آن ها نیز فرق می کند. بنابراین می توانند جداگانه و به تنهایی نیز انجام شوند. استفاده همزمان از این دو روش ظاهر بسیار زیبا و جذابی در ابروها ایجاد می کند. اما توجه داشته باشید که اگر ابروهای افتاده ای دارید، لمینت ابرو به تنهایی تاثیری روی افتادگی ابروهای شما نخواهد داشت

تفاوت لیفت ابرو و لمینت ابرو

به تغییر حالت و بالا آوردن ابروها لیفت ابرو گفته می شود، در حالی که به کراتینه کردن و تقویت موهای ابرو ها لمینت گفته می شود. لمینت در واقع یک فرآیند گیاهی کراتینه است مواد لمینت دارای پیگمنتهای رنگی هستند که بر روی ابرو یا مژه قرار می گیرد موی ابرو و مژه ها را حجم تر می کند و رنگ مژه و ابرو را پر رنگ تر و تیره تر می کنند با این شیوه ابرو ها و مژه ها واضح تر میشوند و ابرو ها حالت زیبایی به ابرو می دهد افردی که ابرویی افتاده ای دارد باید حتماً به فکر لیفت ابرو باشند برای این که لمینت برای ابرو هایی افتاده تأثير چندانی نخواهد داشت.

شما میتوانید لیمنت و لیفت را هم زمان و در یک جلسه انجام دهید چرا که این دو شیوه فرآیند مشابهی دارند و خیلی تفاوتی با هم نمی کنند، هر چند که کارایی های مختلفی دارند و موادی که در هر یک از آن ها استفاده می شود هم با هم متفاوت است.

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو

این روش ها ماندگاری بالایی ندارند و بسته به سرعت رشد ابروهای شما، تقریبا به مدت 30 الی 45 روز ابرو های شما را حالت دار و پر پشت نشان می دهند.

توصیه می شود تا یک روز پس از انجام عملیات لیفت و لمینت ابرو، به صورت خود آب نزنید چرا که آب باعث چسبیدن تار های ابرو به هم می شود و در نتیجه کار تاثیر می گذارد. بعد از گذشت 24 ساعت شما می توانید صورت خود را بشویید و دیگر نگران نباشید چرا که بعد از شستشو تارهای ابرو از هم جدا شده و نتیجه کار را مشاهده خواهید کرد. از خوبی های این روش این است که بعد از اتمام کار شما با خیالت راحت از نتیجه لذت میبرید و مراقبت خاصی نیاز ندارد.

لیفت ابرو و لمینت ابرو مناسب چه کسانی است؟

  • افرادی که ابرو های افتاده به سمت پایین دارند و علاقمند به تغییر مدل ابروهایشان هستند.
  • کسانی که به دلیل مشغله بسیار، وقت کافی برای رسیدگی ابروها و آرایش همیشه ابروهای خود ندارند.
  • خانم هایی که به دنبال تغییرند؛ اما حاضر به ریسک و پذیرفتن خطر روش های تهاجمی نیستند.
  • کسانی که دچار افتادگی پلک هستند و فاصله چندانی میان ابرو و چشمانشان نیست.
  • افرادی که علاقه ای به هاشور ابرو ندارند، اما خواهان پرپشتی ابروهای دخترانه و مرتب هستند.

مراقبت از ابروها بعد از انجام لیفت و لمینت ابرو

مهم ترین نکته بعد از اینکه لیفت و لمینت ابرو انجام دادید مراقبت از آنها است. حداقل باید تا ۲۴ ساعت ابروهای خود را از آب، بخار، و آرایش حفظ کنید. روند لیفت ابرو می تواند ابروهای شما را کمی خشک کند. بنابراین هر روز مقدار کمی روغن روی ابروهای خود بمالید. از هر روغنی، از روغن کرچک گرفته تا روغن صورت مورد علاقه خود، می توانید استفاده کنید. سپس ابروهایتان را شانه بزنید. لیفت ابرو موهای ابروی شما را صاف می کند و موها را ترغیب می کند تا در همان جهت رشد کنند. اما هنوز هم برای حفظ اثر آن باید آن ها را شانه کنید. مقداری ژل ابروی شفاف روی موهایتان بمالید و آن ها را در همان جهت شانه کنید.

شانه کردن ابرو

آیا می توان کارهای زیبایی دیگری همراه با لیفت و لمینت بر روی ابروها انجام داد؟

لیفت و لمینت ابرو می تواند همزمان با اصلاح و رنگ ابرو انجام شود. با این حال، ترتیب ارائه هرکدام از این خدمات به آرایشگر شما بستگی دارد.

معمولا آرایشگران ترجیح می دهند اصلاح و ابرو را پس از لیفت و لمینت آن ها انجام دهند. زیرا ابروها بعد از درمان پر تر و ضخیم تر به نظر می رسند. این کار باعث می شود آرایشگر شما بتواند کنترل بیشتری روی نتیجه نهایی کار داشته باشد. این روش برای پوست نیز بهتر و ایمن تر است. زیرا شما موهای بیشتری دارید و احتمال آسیب به پوست کمتر خواهد شد. همچنین بعد از پایان کار، ابروهای شما به اصلاح کمتری نیاز خواهند داشت.

به طور کلی، لیفت و لمینت ابرو یک فرآیند سریع و بدون درد است. این روش باعث می شود ابروها صاف و ضخیم دیده شوند. در این روش رعایت اصول ایمنی و استاندارد در حین انجام کار و همچنین نحوه مراقبت بعدی شما بسیار مهم است. قبل از شروع کار، با آرایشگر خود درباره اهداف و انتظارات خودتان صحبت کنید. از مزایا و معایب و دستورالعمل های مراقبتی بعد از درمان نیز از او سوال کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (387 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (38 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (5 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس