تفاوت موسسات خصوصی و دانشگاهی برگزارکننده آزمون تومر

  چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تفاوت موسسات خصوصی و دانشگاهی برگزارکننده آزمون تومر
هدف از برگزاری آزمون تومر سنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست.

پس از تغییر قانون اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای توریستی با مدت بیشتر از سه ماه (روشی که ایرانیان برای ماندن در ترکیه استفاده می کردند)، طبق قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه از طریق شرکت در کلاس های تومر امکان پذیر است.

انواع آزمون تومر

  1. آزمون دیپلم زبان ترکی: این آزمون دارای محدودیت زمانی نمی باشد و به واقع یک مدرک رسمی زبان ترکی استانبولی می باشد که به مانند آزمون های بین المللی انگلیسی می باشد و می توانید به عنوان یک مدرک رسمی به دانشگاه ها ارائه بدهید.
  2. آزمون گواهی تومر: این آزمون به چند سطح مختلف به مانند زبان های آلمانی و فرانسوی تقسیم می شود. از سطح A1 تا C1 سطح این امتحان می باشد و بنابر نمره ای که شما دریافت می کنید در یکی از این سطوح قرار خواهید گرفت. اعتبار این مدرک دو ساله می باشد. برای ارائه مدرک معتبر ترکی حداقل به سطح B1 احتیاج دارید.

بخش های آزمون

این آزمون از 5 بخش تشکیل شده که عبارتند از: شنیداری – خواندن – صحبت کردن – توضیح شفاهی – توضیح کتبی . در مجموع نمرات از 100 می باشد و امتیاز بالای 65 برابر با B2 می باشد. هر بخش نمره حداقلی و حداکثری دارد. حداکثر نمره در هر بخش به ترتیب 25، 25، 15، 10 و 25 می باشد. برای این که در سطح A1 قرار بگیرید باید حداقل نمره 50 را به دست آورید. هزینه شرکت درآزمون گواهی تومر باید 100 و در آزمون دیپلم 150 دلار بپردازید.

تفاوت موسسات خصوصی و دانشگاهی که کلاس و برگه تومر ارائه می دهند

در حقیقت موسساتی که با نام دانشگاه ها در این زمینه فعالیت می کنند نیز موسساتی مجزا از دانشگاه ها هستند که تحت نظرات آنها فعالیت می نمایند.

عمده تفاوت این دو دسته از موسسات در کیفیت کلاس ها، هزینه ها و سختگیری های آنها می باشد. از جانب هزینه ها نمی توان هیچ توضیحی برای مبالغ گزافی که موسسات دانشگاهی دریافت می کنند ارائه داد (بعضی از موسسات خصوصی در حال ارائه ی کلاس هایی با مبالغ کمتر در عین حال تعداد ساعت بیشتر و کیفیتی بالاتر هستند)

تصویر

سطوح آزمون تومر

آزمون TÖMER شامل شش سطح اصلی A1، A2، B1، B2، C1 و C2 می شود که در بخش زیر شرح داده شده است:

سطح A1

فرد می تواند با استفاده از موضوعات بسیار ساده ای که در زندگی روزمره برای همه شناخته شده است، نیازهای اساسی خود را برآورده کند. او می تواند خود یا شخص دیگری را معرفی کند. اگر شخصی که با او صحبت می کنید به او کمک کند صریح و آرام صحبت کند، می تواند ارتباط برقرار کند.

سطح A2

فرد ممکن است با استفاده از اصطلاحات ساده مرتبط با محیط و افراد نزدیک با آن ها ارتباط برقرار کند. او می تواند تبادل اطلاعات را در مورد موقعیت هایی که اغلب با آنها روبرو می شود، انجام دهد.

سطح B1

زبان شناس می تواند ایده اصلی کلمات واضح استفاده شده را بفهمد. او همچنین می تواند متون دشوار را در مورد علاقه خود درک کند. او قادر به ساخت جمله های ساده اما مرتبط به هم می باشد. فردی که توانایی های زبانش در سطح B1 می باشد می توانند درباره وقایع و اتفاقاتی که در زمان رخ دادن آن ها حضور داشته است، توضیح دهد.

سطح B2

فردی که دارای سطح زبان B2 می باشد می تواند موضوع اصلی متون پیچیده را درک کند، خود را خیلی سریع و روان معرفی کند و درباره موضوعات مختلف اطلاعات واضح ارائه دهد.

سطح C1

فردی که دارای سطح زبان C2 می باشد می تواند متون طولانی و پیچیده را درک کند و خلاصه های مفصلی را تهیه کند. او بدون نیاز به جستجوی بیش از حد بسیاری از کلمات می تواند خود را روان و سریع بیان کند. از این زبان می توان در زندگی اجتماعی و حرفه ای یا آموزش استفاده کرد. او می تواند در مورد مسائل پیچیده به روشی باز، برنامه ریزی و تفصیلی بیان کند.

سطح C2

فردی که دارای سطح زبان C2 می باشد قادر است تمام متون را درک کند. اطلاعات مکتوب یا کلامی به دست آمده از منابع مختلف را خلاصه کند و می تواند در مورد این موضوعات اظهارات روشنی داشته باشد. او می تواند عقاید خود را به سرعت، بسیار روان و بسیار واضح بیان کند. او قادر است جزئیات را به موضوعات پیچیده متمایز و انتقال دهند.

در زبان ترکی، سطوح آزمون TÖMER به صورت زیر می باشند:

  • • سطح A1: Temel Seviye 2
  • • سطح A2: Temel Seviye 4
  • • سطح B1: Orta Seviye 4
  • • سطح B2: Yüksek seviye 2
  • • سطح C1: Yüksek seviye 4
  • • سطح C2: Yetkin seviye

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (118 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان