تفاوت پلکس تراپی مو و کراتینه چیست؟

  دوشنبه، 07 شهریور 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
تفاوت پلکس تراپی مو و کراتینه چیست؟
در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان مطالبی در خصوص فرق بین اولاپلکس یا پلکس تراپی مو با کراتیه مو را بیان کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از جمله مشکلاتی که برای بسیاری از افراد به ویژه خانم ها پیش می آید، می توان به مشکلات مربوط به مو اشاره کرد. عوامل گوناگونی وجود دارد که باعث می شود موهای افراد آسیب های بسیاری ببیند؛ دلیل این آسیب ها را می توان استفاده از سشوار، اتو مو یا هر وسیله ی حرارتی دیگر که برای فرم دادن به مو استفاده می شود، رنگ، مش، دکلره، اکستنشن و … در نظر گرفت. موضوع آسیب دیدگی مو از آنجایی که یک موضوع ناخوشایند به حساب می آید، سبب شده شیوه های گوناگونی برای برطرف کردن آن نیز در نظر گرفته شود. پلکس مو و کراتینه مو دو راه حل برای برطرف کردن آسیب دیدگی مو هستند که در ادامه به صورت جداگانه به آن ها خواهیم پرداخت.

مو های خشک و موی سالم

پلکس تراپی مو چیست؟

پلکس ها دارای ترکیباتی هستند که قادرند تا پیوندهای شکسته مو را ترمیم کنند. اولاپلکس یکی از انواع پلکس است که این روزها حسابی مورد توجه قرار گرفته است. اولاپلکس برای اولین بار توسط دو شیمی دان معروف به نام کریگ هاوکر و اریک پرسلی ساخته شده است. ماده فعال اصلی در پلکس و اولاپلکس در سطح مولکولی عمل می کند. به این ترتیب که پیوندهای دی سولفیدی شکسته مو، دوباره برقرار می شود. این روزها صحبت های زیادی در مورد پلکس تراپی و اولاپلکس و خدمات ترمیم مو می شود. برخی افراد تصور می کنند پلکس و کراتینه یک محصول هستند ولی این تصور صحیح نیست. تفاوت پلکس و کراتینه از لحاظ فرمولاسیون و اجرا، بسیار زیاد است. اگر قصد استفاده از این خدمات را دارید بد نیست از قبل اطلاعات کافی در مورد محصولات کراتینه و پلکس کسب کنید. وقتی موها در اثر حرارت، مواد شیمیایی، محصولات آرایشی و … دچار آسیب می شود به سراغ محصولاتی از قبیل پلکس و کراتینه می روید. هم پلکس و هم کراتینه از محصولات محبوب ترمیم و تقویت کننده مو هستند. هیچ یک از این محصولات قدرت جادویی ندارند و نمی توانند برای موهای آسیب دیده، معجزه کنند. اما پلکس و کراتینه هر دو در رشد و زیبایی و استحکام موها تاثیر دارند.هر دو محصول برای ترمیم آسیب های حرارتی و شیمیایی و جلوگیری از شکستگی مو، استفاده می شوند. این مواد موهای شما را از آسیب محافظت می کنند. معمولا این مواد توسط آرایشگرتان معرفی و استفاده می شوند. کار با مواد کراتینه مو و یا پلکس تراپی از تخصصی ترین موارد در سالن های زیبایی مو است. تفاوت پلکس و تراپی در عمل مشخص می شود و هر کدام از این نقاط قوت خود را دارند. موقع خرید دقت کنید محصولی متناسب با موهایتان را خریداری کنید.

کراتینه مو چیست؟

در مورد تفاوت پلکس و کراتینه چقدر می دانید؟ کراتینه همچون پلکس ها برای جلوگیری از شکستگی موها استفاده می شود. این محصول بر پایه پروتئین ساخته شده و می تواند حالت دهی مو را به طرز اعجاب انگیزی افزایش دهد اما کاملاً متفاوت از Olaplex و سایر پلکس های مو عمل می کند. کراتینه مو برای درمان خشکی و وز مو عالی است. بعد از کراتینه کردن موها به حالت صاف و لخت تغییر حالت می دهد. مواد کراتینه یک لایه پوششی دور ساقه مو به وجود می آورند. این لایه ساقه مو را به طور کامل می پوشاند و شستگی مو را ترمیم می کند. پروتئین موجود در کراتین همانی است که در موهای طبیعی نیز وجود دارد. کراتین مو در اثر حرارت و داغی یا استفاده از مواد شیمیایی، آسیب می بینند. بعد از درمان مو با کراتین، پروتئین طبیعی مو جایگزین می شود و موها حالت صافی و درخشندگی بیشتری دارند. در برخی موارد می توان کراتینه کردن موها را بهترین درمان برای موهای خشک و وز به حساب آورد زیرا اثرگذاری بسیار خوبی دارد. مواد کراتینه به هیچ وجه کاری نظیر پلکس انجام نمی دهند. در واقع این محصول، قادر به بازسازی پیوندهای دی سولفیدی مو نیست و به طریق پوشش ساقه مو، شکستگی ها را برطرف می کند.

تفاوت پلکس و کراتینه مو چیست؟

برای اینکه نقاط قوت هر کدام از این محصولات را بدانید لازم است تا ابتدا با عملکرد و نحوه استفاده از هر دو محصول آشنا شوید. به طور کلی تفاوت پلکس و تراپی در نحوه اثرگذاری روی موها است. در نهایت هر دو محصول می توانند موها را تقویت و ترمیم کنند. فرمولاسیون مواد و ترکیبات به کار رفته در این دو محصول روی عملکرد آن اثر می گذارد. در ادامه با هر کدام از این مواد و عملکرد آن آشنا می شوید.

پلکس تراپی چه تاثیری بر موهای آسیب دیده دارد؟

اشتباهات زیادی در مورد محصولات پلکس وجود دارد. برخی تصور می کنند ه پلکس ها ریموور هستند یا تفاوت پلکس و کراتینه اصلا وجود ندارد. در اصل انواع پلکس مو برای ترمیم موهای آسیب دیده به کار می روند. به همین علت در اکثر موارد ترکیبات پلکس به مواد رنگ مو افزوده می شوند تا آسیب ناشی از مواد شیمیایی، کمتر شود. در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی می توان پلکس را به مواد دکلره نیز اضافه کرد. به هر حال نمی توان از قدرت ترمیم کنندگی پلکس ها گذشت. وقتی موها دچار آسیب می شود نوعی شکستگی در پیوندهای مو دیده می شود. پلکس می تواند این پیوندها را دوباره به حالت اول بر گرداند. در نتیجه موها زیبایی و جذابیت خود را حفظ می کنند و شکسته و پف و وز نمی شوند. در واقع پلکس ها به نوعی در احیای موهای آسیب دیده نقش مثبت دارند. حتی اگر موها از قبل تویط مواد دکلره و رنگ مو یا حرارت و …. آسیب دیده باشد نیز می توان با استفاده از پلکس تراپی مو، درمان لازم را انجام داد.

تفاوت پلکس و کراتینه در اجرا

کراتینه مو یک روش ایده آل برای احیا مو است که صافی به همراه دارد. در واقع بعد از کراتین علاوه بر از بین بردن آسیب های مو، صافی و نرمی مو نیز تامین می شود. در این شیوه مواد پروتئینی به موها نفوذ می کنند. برای تزریق کراتین به بافت مو از گرما و حرارت استفاده می شود. با استفاده از اتوی مو کراتینه می توان پروتئین را در بافت مو وارد کرد. پلکس پیوندهای نابود شده و از بین رفته مو را دوباره احیا می کند. این مواد بدون نیاز به گرما و حرارت، قدرت اثرگذاری خوبی دارند. شیوه اجرای پلکس و کراتین دارای تفاوت های آشکاری است. از آرایشگرتان بخواهید در مورد نحوه کار و اجرای آن، توضیح دهد. به این ترتیب می توانید تصمیم بهتری داشته باشید. بهتر است به یک سالن آرایشگاه تخصصی مراجعه کنید و در این مورد به تشخیص آرایشگرتان احترام بگذارید. نوع آسیب به موها تعیین کننده شیوه درمان است. اگر خواهان ترمیم و صافی هم زمان هستید کراتینه انتخاب مناسب تری است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (81 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (75 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (66 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (63 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (53 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یه آخوندی تو کشتی هر چی از کنار دستیش سوال کرد جواب نداد گفت من از عمامه و نژاد آخوند بدم میاد اونم عمامشو پرت کرد تو دریا و گفت بخاطر این پنبه... +ویدئو😂👌 (43 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (36 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (35 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش +عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (25 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چند توصیه طلایی برای مسافران پیاده‌روی اربعین: از حنا بستن قبل از سفر تا ماساژ زبان با لیمو
جواب دندان شکن و هوشمندانه مقام معظم رهبری به گستاخی یک افسر جوان: سال‌ها بود که چانه خودم را ندیده بودم و حالا الحمدلله می‌بینم!
بهترین ایده ها برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه ها
روستای تاریخی حیرت انگیز و سرخ در کاشان؛ ابیانه، بهشت گمشده در استان اصفهان و مقصدی پر از آرامش برای گردشگران+عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ 10 ترفند موثر و طلایی برای کاهش گرد و غبار موجود در خانه
رئیس جمهور اختیارات لازم برای رفع فیلترینگ را دارد/فیلترینگ دیگر قابل تداوم نیست
در فضای مه‌آلود راه نروید آقای رئیس‌جمهور!
(تصاویر) 12 لباس‌عروس‌ خیره‌کننده‌ی مادربزرگها در 100 سال پیش که اینروزها دوباره حسابی مُد شدند/ لباس‌عروس‌های الهام بخش برای طراحان مُد
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
عراقچی در انتخابات 88 کجا بود؟
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
درباره کودک آزاری اینستاگرامی: دختربچه‌ها بازیچه دست مادرها نیستند!
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟