تقلب در آیلتس | عواقب تقلب و خطر لو رفتن یا شیرینی موفقیت؟!!

  پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
تقلب در آیلتس | عواقب تقلب و خطر لو رفتن یا شیرینی موفقیت؟!!
برهم زدن نظم جلسه از جمله موارد تقلب در آیلتس است. برای آشنایی با دیگر پارامترها و شناخت پیامدهای تقلب در آیلتس کلیک کنید.

آیا می‌توان در آزمون آیلتس تقلب کرد؟

آزمون آیلتس محبوب‌ترین تست مهارت‌های زبانی در سرتاسر دنیا است. اهمیت این آزمون در این است که متقاضیان مهاجرت به بسیاری از کشورها ملزم به اخذ آن هستند. داوطلبان شرکت در این آزمون برای تضمین موفقیتشان، باید مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کنند؛ اما برخی دیگر به دنبال روش‌های جایگزین هستند و تقلب در آیلتس را ضامن موفقیت خود می‌دانند. پرسش مشترک بسیاری از زبان‌آموزان این است که آیا می‌توان در آزمون آیلتس تقلب کرد؟

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس چیست؟

در میان انواع آزمون‌های بین‌المللی زبان آیلتس معتبرترین آزمون است. این تست با ارزیابی دانش زبانی داوطلبان در چهار مهارت شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writting) و خوانایی (Reading) سنجش مناسبی از سطح زبان آن‌ها به دست می‌آورد. اعتبار بالای این آزمون در بیش از 140 کشور مختلف، ضرورت اخذ مدرک آن را برای داوطلبان مهاجرتی و اهداف تحصیلی نمایان می‌سازد.

آزمون آیلتس کلید ورود مهاجران و دانشجویان به کشورهای خارجی و مراکز علمی معتبر است که داوطلبان زیادی در طول سال با اخذ مدرک آن اهداف مهاجرتی خود را پیگیری می‌کنند. تقلب در آیلتس روشی است که بسیاری از آن‌ها برای موفقیت در این آزمون انتخاب می‌کنند. این افراد بی‌خبر از پیامدهای سنگین تقلب‌ کردن در‌ آزمون آیلتس‌ به نوعی سرنوشت کاری و تحصیلی خود را به بازی می‌گیرند.

تقلب در آیلتس؛ امری غیرممکن و پرریسک

در همین ابتدا باید با صراحت اعلام کنیم که به دلیل شرایط امنیتی پیشرفته و پروتکل‌های ایمنی سختگیرانه، امکان تقلب در آیلتس وجود ندارد. ریسک انجام این کار بسیار بالا است و در صورت احراز تقلب توسط اگزمینر، پیامدهای تقلب در این آزمون، باعث محرومیت شما از مزایا و امکانات متنوعی می‌شوند.

ار سوی دیگر برگزاری یک آزمون سالم در شرایط برابر و مناسب، مهم‌ترین وظیفه مراکز برگزاری آزمون آیلتس است. این مراکز با بررسی دقیق اطلاعات و مدارک داوطلبان، از ابتدای ثبت نام، فرایند مراقبتی خود را آغاز می‌کنند. در حین آزمون نیز مراقبین به‌صورت مکرر و با دقت بالایی آزمون را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف، فرد خاطی را از جلسه امتحان اخراج می‌کنند.

بر اساس مکانیزم‌های تعبیه‌شده برای جلوگیری از تقلب در آیلتس، امکان تشخیص تقلب داوطلب پس از اخذ مدرک نیز وجود دارد. در صورت تایید سندی برای تقلب فرد در مدت 2 سال اعتبار مدرک آیلتس، کارنامه آیلتس او باطل شده و گزارش ابطال به تمامی مراکز دریافت‌کننده کارنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

توصیه تمام استادان برجسته زبان چون استاد هادی کیهانی به علاقه‌مندان این است که به جای تمرکز بر تقلب در آیلتس، مهارت‌های چهارگانه خود را برای حضوری موفق در این آزمون ارتقا دهند. ایران آموزشگاه به‌عنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور با معرفی برترین مراکز آموزشی، به شما در این زمینه کمک می‌کند و بخشی را برای راهنمای خرید پکیج آیلتس معرفی مینماید.

رایج‌ترین روش‌های تقلب در آیلتس

برخی از داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس از روش‌های متفاوتی برای تقلب در این آزمون استفاده می‌کنند. آیین‌نامه تقلب‌ در‌ آزمون آیلتس‌ مانند سایر امتحان‌ها کاملا تعریف شده است و تخطی از اصول اولیه امتحان سالم، از موارد تقلب به‌شمار می‌رود. بر طبق این آیین‌نامه مواردی که شامل تقلب در آیلتس می‌شوند عبارت‌اند از:

  • به همراه داشتن کتاب، جزوه، کاغذ و …

  • برهم زدن عمدی نظم آزمون

  • رونوشت از برگه داوطلبین دیگر

  • عدم ارائه مشخصات حقیقی خود

  • صحبت با دیگران

  • شرکت کردن شخص دیگری به غیر از داوطلب

  • ارائه گذرنامه یا مدارک جعلی

  • استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدفون و …

  • تغییر در علائم و مشخصات برگه پاسخنامه

تقلب در ایلتس

خرید مدرک آیلتس؛ اخاذی در روز روشن

یکی از جدیدترین روش‌های تقلب در آیلتس روشی با عنوان خرید مدرک آیلتس است. در این روش، متقاضی بدون شرکت در آزمون آیلتس قصد بهره‌مندی از مزایای اخذ مدرک آن دارد. این عنوان که بیشتر با عنوان خرید مدرک در ترکیه یا مالزی شهرت دارد؛ یک روش کلاهبرداری و اخاذی از داوطلبان ناآگاه از فرایند برگزاری امتحان آیلتس به‌شمار می‌رود. در صورتی که سیستم امنیتی موجود در روز امتحان عملا امکان تقلب در آیلتس را از بین می‌برد. داوطلبان با آگاهی از این مکانیزم، به خوبی به واهی بودن وعده خرید مدرک آیلتس پی می‌برند.

در آزمون آیلتس مواردی وجود دارند که امکان تقلب‌ را سلب می‌کنند. مدارک جعلی ارائه‌شده به داوطلبان فاقد این شرایط هستند. در صورت شناخت این موارد به‌راحتی می‌توان واهی بودن ادعای خرید مدرک آیلتس را اثبات کرد. بر همین اساس، دلایل اصلی غیر ممکن بودن تقلب در آیلتس با استفاده از روش خرید مدرک عبارت‌اند از:

  • ارائه کارنامه با استفاده از کاغذ مخصوص برای چاپ

  • چک کردن مجدد مدارک داوطلب در زمان آزمون پارت Speaking

  • چک کردن مدارک هویتی داوطلب پیش از شروع آزمون

  • درج کد TRF برای صحت اعتبار مدرک

تقلب در آیلتس چه عواقبی دارد؟

احراز تقلب داوطلبان بدترین خبر ممکن برای آن‌ها است. در صورت اثبات تقلب در آیلتس، مراقبین امتحان گزارش تقلب را بلافاصله به IDP ارسال می‌کنند. با ثبت گزارش در اولین قدم کارنامه فرد باطل شده و سپس به تمام دانشگاه‌ها و مراکز مهاجرتی و اخذ ویزا این گزارش ارسال می‌شود. به این ترتیب فرد خاطی امکان دریافت ویزا و مهاجرت را از دست می‌دهد و موسسات تحصیلی یا مهاجرتی، پرونده پذیرش فرد را می‌بندند. پیامد دیگر ضرر مالی قابل توجهی است که افراد خاطی متحمل می‌شوند. هیچ‌گونه وجهی پس از احراز تقلب در آیلتس به خاطیان پرداخت نمی‌شود و آن‌ها به مدت 2 سال از شرکت‌ در آزمون آیلتس محروم می‌شوند.

با خرید پکیج های آموزش آیلتس به تقلب در آیلتس فکر نکنید

فکر کردن به تقلب،‌ ناشی از عدم اعتمادبه‌نفس و ترس از شکست احتمالی در آزمون آیلتس است. افرادی که به دنبال کسب بالاترین نمره با روش‌های غیر قانونی هستند؛ عموما یا برنامه‌ریزی مناسب نداشته‌اند و یا خدمات آموزشی حرفه‌ای را دریافت نکرده‌اند.

برای کسب نمره هدف در آزمون آیلتس رایج‌ترین و اصولی‌ترین روش، ثبت نام در موسسات زبان معتبر است. ایران آموزشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین کتگوری جامع اطلاعات آموزشگاه‌های کشور، برترین مراکز آموزشی را به شما معرفی کرده و با لیست کردن تعداد بالایی از مراکز آموزش آیلتس، به شما در انتخاب آموزشگاه مناسب کمک می‌کند. یکی از این مراکز آموزش آیلتس آفاق است که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش ثبت نام در این موسسات به مراکز لیست‌شده در سایت ما مراجعه کنید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
علی
5 ماه پیش

من خودم از خانه ایلتس تونستم ایلتس بگیرم/
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (317 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس