ترامپ فرمان اجرایی جدیدی علیه ایران صادر کرد

  سه شنبه، 01 مهر 1399 ID  کد خبر 102827
ترامپ فرمان اجرایی جدیدی علیه ایران صادر کرد
ساعد نیوز: رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه این کشور علیه ایران از صدور دستور اجرایی خود در این خصوص خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از همشهری آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته و متعاقب کنفرانس مطبوعاتی تعدادی از مقامات این کشور در خصوص اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران به صدور دستور اجرائی در این خصوص مبادرت ورزید.

رئیس جمهور آمریکا در این دستور اجرائی علیه تهران مدعی «مسدود کردن اموال افرادی خاص در ارتباط با فعالیت های تسلیحات متعارف ایران» شده است.

ترامپ در بخشی از این دستور اجرائی با طرح ادعاهائی مضحک آورده است: من امروز اقدامات تازه ای را برای محدود کردن تلاش های هسته ای، موشکی بالستیک، و جنگ افزارهای متعارف ایران انجام می دهم. دولت من هرگز اجازه نخواهد داد که ایران سلاح هسته ای داشته باشد. ما همچنین هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد که با عرضه مقادیر بیشتری از موشک های بالستیک و جنگ افزارهای متعارف، جهان را به خطر بیاندازد!

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: من برای اطمینان یافتن از این که چنین اتفاقی روی نمی دهد، فرمان اجرایی جدیدی را صادر می کنم، و به این ترتیب، ضمن بازگرداندن تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران، بر بیش از ۲۴ نهاد و فرد، که از فعالیت های هسته ای، موشکی، و مرتبط با تسلیحات متعارف ایران پشتیبانی می کنند، تحریم های جدید و کنترل صادرات اعمال می کنم.

ترامپ در دستور اجرائی خود اضافه کرد: دولت من امروز تحریم های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه اشاعه ای ایران وضع کرده است. این اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران، گروه صنعتی شهید همت و ۲ موسسه به دلیل مشارکت در انتقال و تهیه سلاح های متعارف را هدف قرار می دهد.

دستور اجرائی مذکور به دنبال ناکامی واشنگتن در جلب نظر اعضای شورای امنیت در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اضافه کرد: ایالات متحده اکنون تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را بازگردانده است. ایران بارها مانع دسترسی بازرسان بین المللی شده است! این امر، بیش از پیش معایب عمیق توافق هسته ای شکست خورده دولت قبلی را آشکار می کند؛ توافقی که من، ایالات متحده را از آن خارج کردم.

این در حالیست که در فهرست منتشره توسط وزارت خزانه داری این کشور، نام ۱۱ فرد از جمله «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی و همچنین ۲ شرکت نیز دیده می شود.

تحریم های اِعمالی وزارت خزانه داری آمریکا عبارتند از:

۱- افرادی که به لیست SDN دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری افزوده شده اند:

* محمد رضا دزفولیان

* اصغر اسماعیل پور

* بهزاد دانیل فردوس

* مهرزاد مانوئل فردوس

* حمید رضا قدیریان

* محمد قنادی مراغه

* محمد غلامی

* بهروز کمالوندی

* جواد کریمی ثابت

* پژمان رحیمیان

* احمد اصغری شیوائی

۲- نهادهایی که به لیست SDN دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری افزوده شده اند:

* شرکت ماموت دیزل

* گروه صنعتی ماموت


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان