ترفندهای پنهان کردن غبغب با آرایش

  سه شنبه، 21 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
ترفندهای پنهان کردن غبغب با آرایش
همه ما معایبی داریم، حتی ستارگان فیلم محبوبتان نیز دارای نقص و معایبی در خود هستند که شاید از آن بیزار باشند اما شما نمی دانید. در این بخش از ساعد نیوز راهکار مخفی کردن غبغب با آرایش را به شما آموزش می دهیم تا از این به بعد با اعتماد به نفس بیشتری در مجالس حضور پیدا کنید.

غبغب در واقع مشکلی است که به دلیل تجمع چربی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد می شود. بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که غبغب تنها در افراد دارای اضافه وزن و چاقی ایجاد می شود، اما باید بدانید که این موضوع می تواند ناشی از مسائل ژنتیکی و شل شدن پوست صورت باشد. از همین رو غبغب در افراد لاغر نیز ایجاد می شود. وجود غبغب می تواند چهره فرد را پیرتر نشان دهد و زیبایی های صورت فرد را پنهان کند. اکثر افرادی که غبغب دارند به دنبال راهی برای درمان آن هستند. عوامل زیادی نظیر افزایش سن و چاقی و … باعث ایجاد غبغب می شوند و داشتن غبغب برای هیچ فردی خوشایند نیست و اگر شما غبغب دارید می توانید به کمک ترفندهای آرایشی آن را پنهان کنید. در ادامه ترفندهایی برای مخفی کردن غبغب با میکاپ را پیش رو خواهید داشت.

آموزش مخفی کردن غبغب با آرایش

تکنیک کانتورینگ بهترین روش برای پوشاندن معایب صورت است، کانتورینگ به معنی متعادل سازی صورت و فرم دهی به چهره با سایه روشن است. در کانتورینگ قسمت هایی از صورت که میخواهیم برجسته و بزرگتر دیده شود را هایلایت یا روشن میکنید و قسمت هایی که میخواهیم کوچکتر یا فرورفته دیده شوند را کانتور یا تیره می کنیم بنابراین برای آرایش صورت غبغب دار و محو غبغب با آرایش باید از کانتور استفاده کنیم.

برای شروع آرایش صورت غبغب دار باید مثل روال کلی زیرسازی پوست را انجام دهید. برای شروع آمورش آرایش غبغب، صورت را بشویید و از مواد شیمیایی پاکسازی کنید. بهتر است متناسب با پوست خود از ژل شستشو یا شیرپاک کن و تونر برای این کار استفاده نمایید. با مرطوب کننده روغنی پوست صورت و گردن را ماساژ دید و یک دقیقه صبر کنید تا جذب پوستتان شود.

پاک کردن صورت با پد

برای انتخاب کانتور از رنگی استفاده کنید که حداکثر 3 درجه از پوست صورتتان تیره تر است. روی غبغب و برای کوچک تر دیده شدن آن از کانتور تیره استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید که برای محو کردن آن با مشکل روبرو نشوید. قسمتهایی از صورت که میخواهید برجسته تر دیده شود و نگاه ها را از غبغب دور کند را هایلایت کنید به خصوص گونه ها و کنار چانه. باید طوری آرایش کنید که چشم ها و گونه ها بیشتر دیده شود تا غبغب بی اهمیت شود. در انتها با برس مخصوص رنگ های تیره و روشن را در هم محو کنید تا خطوط بین رنگ ها از بین برود. در انتها از اسپری یا پودر فیکساتور برای تثبیت آرایشتان استفاده کنید.

کانتورینگ صورت

خط چانه را مشخص کنید. می توانید سرتاسر خط چانه را با برنزر ، کمی تیره یا گندمی کنید. اگر خط چانه بیشتر در معرض دید قرار بگیرد توجه به غبغب کمتر می شود. اگر چانه ای کوچک و عقب دارید با سایه روشن ، چانه را بزرگتر نشان دهید. اگر چانه ای دارید که نسبت به صورت جلو است با کانتور تیره آن را کوچک تر نشان دهید. اگر چانه ای صاف و بدون زاویه دارید روی حجم چانه سایه روشن بزنید و زیر لب از سایه تیره استفاده کنید. برای محو غبغب زیر چانه را کانتور تیره بزنید از کمی سایه دودی می توانید زیر چانه استفاده کنید.

کانتورینگ صورت

آرایش مخصوص غبغب با کانتورینگ گردن

برای نشان ندادن غبغب می توانید با کانتور گردن را باریک تر نشان دهید. برای محو غبغب با آرایش باید خط گردن را نشان دهید بنابراین خط گردن را روشن کنید و لباسی بپوشید که قسمت گردن و گلویش باز باشد. با زدن رنگ برنزه مات در اطراف خط گردن می توانید غبغب را ناپدید کند.

کانتورینگ گردن

نکاتی دیگر برای محو غبغب با آرایش

برای از بین بردن غبغب با آرایش باید از تکنیک کانتورینگ استفاده شود. البته در کنار محو غبغب با آرایش باید نکات زیر را هم رعایت کنید که غبغب شما کمتر به چشم بیاید.

• لباس با یقه خیلی باز نپوشید ولی لباستان باید به گونه ای باشد که نگاه را به سمت ترقوه و گلو متمایل کند. مثلا تاپ یقه باز که نمای وسیعی از گلو و ترقویه را نشان میدهد که می توانید آن را با یک شلوار ساده ست کنید.

• از گردنبند بلند به جای گردنبند کوتاه استفاده کنید.

• موهایتان اگر بلند باشد ، باعث کشیده تر دیده شدن صورت شده و غبغب کمتر به چشم می آید.

• مدل مو را طوری دست کنید که روی شانه ، گردن و غبغب نباشد، موهایی که زیر چانه می آیند، غبغب را برجسته تر می کنند. مدل موی دم اسبی یا برش بلانت میتواند ساده ترین و در دسترس ترین مدل مو برای شما باشد.

خب، پس حالا چگونگی پنهان کردن غبغب با آرایش را می دانید. با خیال راحت می توانید در دفتر و مهمانی بگردید و دوستانتان طعنه نزنند. البته به یاد داشته باشید، مشکل غبغبتان به خاطر افرایش چربی در چانه تان است. چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا کار فیزیکی خاصی در آن ناحیه انجام نمی شود. ترفندها فقط برای پنهان کردن آن است. برای درمان، می بایست یوگا انجان دهید یا از دکتر مشاوره بگیرید. حالا که این ترفند هارا یاد گرفتید، اگر روشهای خلاقانه دیگری می دانید با ما به اشتراک بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (182 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (163 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (155 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (140 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (131 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (78 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (57 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (51 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (46 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (46 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (46 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (43 نظر) مقایسه سفره نان و ماست ساده رهبر معظم انقلاب با بریانی چرب و چیلی سفره شاه پهلوی (42 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برادر کوچک و غیر روحانی رهبر معظم انقلاب: آقا مظلوم نیستند، گفتند من مظلوم نیستم، نگویید این را+عکس
فال روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 21 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 21 مرداد 1403 + فیلم
نمایش انواع سهمیه‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور در سایت سنجش
موافقت با راه‌اندازی رشتۀ «شبیه‌سازی و مصورسازی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
یک ورزشکار مسلمان محجبه برای بلژیک افتخار آفرید / سارا شعری مدال طلای المپیک را برای بروکسل به ارمغان آورد
خانه رویایی ؛ ایده های بسیار زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه به صورت تابستانی
پیام تبریک نماینده محترم ولی فقیه در استان مازنداران در پی کسب مدال طلای المپیک توسط ساروی
فراخوان ثبت رکوردهای نمایشی در کتاب رکوردهای نمایشی 2024
(عکس) پست مخصوص پریناز ایزدیار برای مبینا نعمت زاده، دارنده مدال برنز المپیک 2024 فرانسه
(ویدیو) لحظه اهدای مدال طلا المپیک 2024 به محمدهادی ساروی
(عکس) معرفی 11 مورد از بهترین انواع صبحانه چربی سوز و لاغر کننده
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو