ساعدنیوز
ساعدنیوز

طرح اوکراین برای قطع روابط با ایران

  شنبه، 15 بهمن 1401 ID  کد خبر 240920
طرح اوکراین برای قطع روابط با ایران
ساعدنیوز: وزیر خارجه اوکراین: در طول تاریخ هیچ اشتباهی در برابر ایران مرتکب نشدیم. آن‌ها (ایران) به روسیه پهپاد‌های جنگی ارسال کردند. آن‌ها حد و مرز را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، وزیر خارجه اوکراین تهدید به قطع روابط کشورش با ایران کرد. وزیر خارجه اوکراین گفت که به رئیس جمهوری این کشور (زیلنسکی) پیشنهاد کرده روابط دیپلماتیک با ایران قطع شود.

مقامات امریکایی، اوکراینی و اروپایی گفته اند روسیه در جنگ علیه اوکراین، از پهپاد های ساخت ایران استفاده می کند. مقامات اوکراینی بابت این موضوع به شدت از ایران انتقاد کرده اند. اوکراین همچنین سفیر ایران را اخراج و سطح روابط با تهران را کاهش داد. علاوه براین، اروپا و امریکا تحریم هایی را در این باره علیه ایران اعمال کردند.
روسیه این موضوع را تکذیب می کند. مقامات ایران، اما ضمن تاکید بر بی طرفی می گویند قبل از جنگ، به روسیه پهپاد داده اند.

"دمترو کولیبا" وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با بی بی سی گفت ممکن است تصمیم قطع روابط دیپلماتیک با ایران در هر لحظه گرفته شود. این موضوع به رفتار تهران در آینده مرتبط است.

وزیر خارجه اوکراین با اعلام اینکه به رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد قطع روابط با ایران را داده است افزود: در طول تاریخ هیچ اشتباهی در برابر ایران مرتکب نشدیم. آن ها (ایران) به روسیه پهپاد های جنگی ارسال کردند. آن ها حد و مرز را رد کردند.

او درباره اینکه چه کسی عامل حمله پهپادی به اصفهان است هم گفت که در این باره ایده ای ندارد.
در این حمله یک تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله قرار گرفت. وزارت دفاع می گوید حمله ناموفق بود.

طرح اوکراین برای قطع روابط با ایران / وزیر خارجه اوکراین به ایران: همکاری با روسیه عواقب دارد

قبل از این مشاور رئیس جمهوری اوکراین با انتشار یک توییت، احتمال مشارکت یا ارتباط این کشور در حمله پهپادی به اصفهان را مطرح کرده بود.
"میخائیل بودولیاک" مشاور رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به حمله پهپادی اصفهان توییت کرده بود: "منطق جنگ، بی رحم و کشنده است. جنگ، دخالت کنندگان و همدستان آن را به شکل جدی، بازخواست می کند. وحشت و سربازگیری بی پایان در روسیه وجود دارد و شب انفجاری علیه تاسیسات ساخت پهپاد و موشک و پالایشگاه نفت در ایران. اوکراین به شما هشدار داده بود".

وزارت خارجه ایران هم در واکنش به این اتفاق، کاردار اوکراین در تهران را احضار کرد.

وزیر خارجه اوکراین همچنین با اشاره به ایران گفت: "عواقب همکاری با روسیه خیلی وقت ها از هر گونه سود و فایده ای عبور خواهد کرد."

روسیه از ۵ اسفند ۱۴۰۰ جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد و این جنگ ادامه دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز