طرز تهیه چیپس خانگی سالم

  شنبه، 26 شهریور 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه چیپس خانگی سالم
چیپس سیب زمینی یکی از خوراکی های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که با روش خانگی می توانید آنرا سالم تر درست کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

چیپس سیب زمینی یکی از انواع خوراکی های پر طرفدار بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس سیب زمینی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای چیپس خانگی در فر

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پودر نشاسته ۳ ق غذا خوری
  • پودر سیر، نمک، سبزی خشک معطر به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس خانگی در فر کم روغن و خوشمزه

سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و بعد به شکل مکعبی در اندازه دلخواه خرد کنید، اندازه خرد کردن مهم نیست زیرا در انتها همه مواد خرد می شوند. سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید تا پخته شوند.

در ادامه سیب زمینی ها را آبکش کنید و صبر کنید کمی خنک شود. سپس سیب زمینی ها را با ادویه ها و پودر نشاسته و کمی روغن خوب مخلوط و له کنید تا یکدست شود. افزودن نشاسته باعث ترد شدن چبپس می شود.از مواد سیب زمینی به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد کنید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار داید بگذارید و با فرچه کمی روغن روی هر گلوله بزنید و حالا مانند فیلم روی هر گلوله را با یک وسیله مانند ته لیوان یا درب سس فشار دهید تا سیب زمینی پهن و نازک شود. نباید زیاد ضخیم باشد.

در ادامه همه مواد را بدین ترتیب نازک و پهن کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه قرار دهید تا جایی که سیب زمینی طلایی شوند و در انتها گریل را روشن کنید تا روی چیپس نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس در فر بدون روغن

  1. صبر کنید تا خوب چیپس ها سرد شوند و بعد از روی سینی جدا کنید.
  2. افزودن سبزی خشک دلخواه است.
  3. با این مقدار مواد حدود دو سینی فر چیپس خواهید داشت.
  4. ضخامت مواد بسیار کم باشد تا چیپس تردی داشته باشید.

چیپس در فر بدون روغن

مواد لازم برای تهیه چیپس رژیمی خانگی روش دوم

  • سیب زمینی :هر تعداد که بخواهید
  • روغن زیتون به ازای هر عدد سیب زمینی :1 قاشق غذاخوری
  • نمک و ادویه های دلخواه :به میزان کافی
  • سرکه سفید :در صورت تمایل

طرز تهیه چیپس رژیمی خانگی روش دوم

سیب زمینی ها را تمیز بشویید و پوست بگیرید.سپس آنها را با یک چاقوی تیز و یا رنده مخصوص ورقه کردن به صورت ورقه های نازک ببرید. بعد از خرد کردن آنها را دوباره بشویید تا نشاسته اضافه آن گرفته شود.سیب زمینی ها را برای نیم ساعت در آب سرد غوطه ور کنید.بعد از سپری شدن این زمان سیب زمینی های ورقه شده را از آب خارج کنید و آن ها را خشک کنید.اگر بخواهید چیپس سرکه ای درست کنید باید هنگام گذاشتن سیب زمینی ها در آب سرد ، نصف آب را با سرکه سفید پر کنید. فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

بعد از خشک کردن سیب زمینی ها آنها را با نمک ، فلفل و ادویه های مورد نظرتان مخلوط کنید و روی توری فر بچینید تا به مدت 10 تا 20 دقیقه سیب زمینی ها ترد و خشک شوند و رنگشان تیره تر شود.بعد آنها را از فر خارج کنید تا نسوزند و با یک کاسه ماست نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز