ساعدنیوز
ساعدنیوز

تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت

  سه شنبه، 24 مرداد 1402 ID  کد خبر 352648
تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت
ساعد نیوز:مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای حسن روحانی رییس جمهور سابق در حوزه ارزی و همچنین بورس، پرونده ای تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادسرای ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سوال باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا،مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار، نسبت به حادثه تروریستی مجدد در حرم شاهچراغ و شهادت تعدادی از هموطنان در این حادثه تروریستی ابراز تاسف کرد و گفت: رییس قوه قضاییه دستوری به رییس کل دادگستری استان فارس صادر کرده تا در زمینه شناسایی عوامل و تعقیب این عوامل و تسریع در روند پرونده از همه ظرفیت های موجود استفاده مطلوب به عمل آید و دستور دادند که عاملین، معاونین و مسببین این جنایت با جدیت و قاطعیت مورد تعقیب و پرونده شان مورد رسیدگی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، ستایشی افزود: جای تأسف است این جنایت که تحت سیاست‌های کلی ایجاد ناامنی در داخل کشور توسط تروریست‌ها طراحی می‌شود، توسط رسانه‌های مخوف عادی سازی می‌شود و هیچ صدایی از مدعیان همیشگی حقوق بشر بلند نمی‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر و با بیان اینکه هفته گذشته یکی از بزرگ ترین مطالبات مردم استان البرز محقق شد، گفت: درهای ندامتگاه رجایی شهر برای همیشه بسته شد تا بار دیگر گفته شود که مطالبه مردم برای قوه قضائیه اولویت است. ندامتگاه رجایی شهر برای مردم مشکلات فرهنگی ایجاد کرده بود و تعطیلی این زندان به مطالبه دیرینه مردم تبدیل شده بود که این مطالبه در سفر استانی رئیس قوه قضائیه به البرز شنیده شد و در کمترین زمان و به بهترین کیفیت این مطالبه پاسخ داده شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کلاهبرداری نگین غرب و اینکه چرا متهمان آزادانه املاک خود را در سایت بفروش می رسانند ولی حقوق مالباختگان پرداخت نشده است، گفت: تمام تلاش ما و اهتمام قوه قضاییه بر این است با رعایت حقوق و رسیدگی عادلانه، عدالت را متجلی گردانیم‌ و احقاق حق و ابطال باطل متبلور شود. این‌نگاه ماست. آرای صادره از مراجع ذی صلاح قضایی بازدارنده و عبرت آموز و مر موازین قانونی و شرعی است. اهتمام قوه قضاییه در پرونده‌های کثیر الشاکی این است که در کمترین زمان رای قانونی صادر شود.

وی افزود: براساس قانون حکم باید طبق موازین شرعی و قانونی و مجازات متناسب با جرم باشد.

ستایشی ادامه داد: قوه قضاییه اهتمام دارد در بعد پیشگیرانه نسبت به تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی ورود کرده و از روند تشکیل این پرونده ها جلوگیری کند.

ستایشی گفت: پرونده نگین غرب حل شده و مقدار محدودی از آن باقی مانده است. این پرونده در سال 81 تشکیل شده و در سال 89 به حکم رسیده است. یکی از محکومیت‌های پرونده ضبط اموال کلاهبرداران بوده ولی ضبط اموال با وجود 15 هزار و 186 نفر شاکی کار ساده‌ای نیست و کاری بزرگ است.

وی افزود: این پرونده‌ها شرایط ویژه‌ای دارند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به رأی غیر قطعی اخیر دیوان عدالت اداری گفت: نتیجه تمامی مباحث مطرح شده متمرکز بر حق مردم و جلوگیری از تضییع حق و اجرای قانون بوده است و ثمره اصرار به حق ملت و جلوگیری از ورود متقلبانه قطعی بوده است.

وی افزود: قوه قضائیه تمایزی میان عدالت خواهی و قانونگرایی نمی‌گذارد و در صدد است عدالت خواهی را از قانون پیگیری کند لذا قوه قضاییه ایجاد دو قطبی میان عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و قانون‌گرایی را نه تنها به رسمیت نمی‌شناسد که تنها مجرای عدالت طلبی و مبارزه با فساد را رعایت و احترام به قانون می‌داند. همچنین مشخص شد سازوکار تعبیه شده برای احقاق حقوق مردم برگرفته از قانون اساسی است. این بحث نخواهد نتوانست همکاری و همراهی قوای سه گانه برای خدمت به مردم را مخدوش سازد. ما دغدغه جوانان و عدالت خواهی و عدم تجاوز از قانون را داریم و معتقد هستیم نباید از قانون سوءاستفاده کرد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: عدالتخواهی و اجرای قانون نباید قربانی جدل‌های سیاسی شود. البته هرچند نفس رقابت برای تحقق عدالت اقدامی مبارک است اما حدود آن نباید از قانون و اخلاق تجاوز نماید و امروز گفتمان عدالت غالب است.

ستایشی گفت: بحث طلبگی اخیر که گهگاه در فضای رسانه‌ای کشور داغ می‌شود، نمی تواند هماهنگی دستگاه‌ها را مخدوش کند.

وی درباره پرونده پرشین خودرو نیز گفت: در خصوص این پرونده هیچگونه ارفاقی برای متهمین در نظر گرفته نشده است. مرخصی برای پیگیری اموالشان برای رد مال داده شده البته با مبلغی که دو برابر رد مالشان بوده و وثیقه گرفته شده تا به مرخصی بروند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که اخیرا یک گروه تروریستی توسط وزارت اطلاعات منهدم شده که سرکرده‌های آن در هلند و دانمارک حضور دارند، قوه قضاییه چه اقدامات بین المللی برای این اقدام اروپا در میزبانی و حمایت از این تروریست‌ها داشته است؟ گفت: به صورت کلی می گویم که عده ای از تروریست‌ها دستگیر شدند. در حال شناسایی و دستگیری سایر مرتبطین با تروریست ها هستیم و اقدامات مجدانه ای صورت می‌گیرد. سایر پرونده ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است و وزارت خارجه با همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات حقوقی مربوطه را انجام میدهند و نسبت به کشورهایی که مامنی برای تروریست ها هستند می گویم که حداقل برای وجه اروپایی‌ها مناسب نیست و زیبنده نیست که این کشورها مامن تروریست‌ها باشند و جانیان بین المللی و سرکرده فساد امنیتی و اقتصادی در انجا حضور داشته باشند البته مردم اروپا حق دارند از امنیت لازم برخوردار باشند و حضور این تروریست‌ها مخل امنیت اروپا است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی همچنین مداخلات در حوزه بورس، گفت: ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضائی مربوطه تشکیل شده و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سوال باشد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره توئیت سفیر انگلیس در روز خبرنگار گفت: نماینده یک کشور سلطنتی باید سابقه سیلی خوردن خود از مردم ایران که در اثر دخالت‌ها صورت گرفته را در اتاق کاری خود نصب کند که در این صورت دیگر به خود اجازه چنین جسارت‌هایی را نخواهد داد. در تاریخ نامی از دخالت کنندگان در امور داخلی ایران باقی نمانده است و وزارت امور خارجه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده و قوه قضائیه اجازه هیچ دخالتی را نمی‌دهد.

وی درباره امکان استفاده از مشاور حقوقی به جای کمک گرفتن از وکیل گفت: این موضوع بنا به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس طرح شده و شرایط فرایند پیشنهاد و طرح موضوع به گونه‌ای نبوده است که نیازمند دریافت نظر قوه قضائیه باشد؛ البته مناسب بود تا ضمانت اجراهای لازم مورد نظر قرار می‌گرفت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (214 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (183 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (52 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دکوراسیون خاص گوشه ای از خانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری با مبل دایره ای شکل/ نبات چه شیرین خوابه +عکس موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ خاطره جالب ژاله صامتی از دردسر نقش عروس بودنش در یک فیلم+ویدیو/ بازیگر نقش داماد ول کن نبود که باید با هم ازدواج کنیم آشپزی سالم آیسان خانوم برای رضا گلزار از ذرت و گوجه تا..../ چقدر به تغذیه آقاشون میرسه +عکس دردسر جدید برای نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چرا خواننده سرشناس کرد از سعید آقاخانی شکایت کرد؟+ویدیو رونمایی از ورژن ایرانی افسانه جومونگ با نوابغ طنز کشور +فیلم/ نگفتید از خنده میمیریم🤣 رونمایی از پوشش و ظاهر یک مرد گدا در دوره قاجار+عکس به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید تغییر استایل امیرمحمد متقیان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس نگاهی به حیاط باصفا و دلباز بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس واکنش فخری سریال بانوی عمارت به پیشنهاد ازدواج با یک مرد به عنوان زن دومش/ مریم مومن،: زاپاس کسی نمیشم!+فیلم همسر رهبر معظم انقلاب: من نمیخواهم پارتی بازی کنم+ فیلم ژست و استایل خاص و دیدنی بازیگران در عکس سلفی با برج ایفل/ از پوشش جالب مژده لواسانی تا خلاقیت بامزه لیلا بلوکات و نیما شاهرخ شاهی رونمایی از همسر و دختر باکلاس تهمینه میلانی برای اولین بار/ جشن تولد ساده و خلوت در یک رستوران شیک ایرانی+عکس تشویق بی امان نسرین مقانلو در کنسرت بعد از 2 سال عزاداری برای پسرش +ویدئو بوسه زیباترین دختر ایرانی روی صورت احسان علیخانی/ این صحنه دیدن داره😍+ویدئو زیبایی دلنشین نوه چشم رنگی و ناز محمود پاک نیت در آغوش پدربزرگش/ چقدر خوشگل و بانمکه+عکس نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات حامد بهداد در اولین روز فوت پدرش/ سادگی در نهایت زیبایی+عکس وفاداری عاشقانه همسر هاشمی رفسنجانی که پس از فوت ایشان هم لیوان و بشقاب شوهرشان را سر میز صبحانه می چینند+عکس مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ نگاهی به زمین فوتبال در باشگاه لاکچری هادی چوپان/گرگ پارسی مصدوم شد +فیلم نگاهی به مدرسه رشدیه تبریز، قدیمی ترین مدرسه ایران/ چه بنای زیبا و اصیلی+عکس کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! +ویدئو خلاقیت جالب و تحسین برانگیز دانش آموز ایرانی برای تبریک روز معلم با یک نامه عاشقانه/ لامصب قلبم اکلیلی شد😍+فیلم تصویری از خانه ابدی پدر داوود عابدی خبرنگار ورزشی/ روحش شاد و یادش گرامی دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم گریه‌های دردناک و بی امان فریبا نادری در مراسم خاکسپاری همسر جوان و هنرمندش+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس رونمایی یک معلم از خلاقیت دانش آموزش برای جمله سازی با کلمه تشکر/ این دفترمشق پربازدید شد+عکس خصوصیات اخلاقی 7 تا خواهر شوهر مهربون ریما رامین فر، همای سریال پایتخت و خانواده پرجمعیت امیر جعفری/ خدا حفظشون کنه خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 رونمایی از استایل جالب و دهه شصتی محسن تنابنده، نقی معمولی پایتخت و پدرش در یک عروسی/ الان چقدر شبیه باباشه+عکس خلاقیت خنده دار و منحصربفرد اوستای لوله کش در لوله کشی خانه مشتری حماسه آفرید+عکس/ من در به در دنبالت میگردم فوت و فن کارِت رو یاد بگیرم😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از 2 پسرش/ بهش نمیخوره پسرایی به این سن و سال داشته باشه+ عکس خوانندگی شاد و باحال امیرمحمد متقیان با رفقای هنرمندش/ ای خالق هر قصه من...+ویدیو رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند!
تیتر امروز   
موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده