اصول تمیز کردن کفش های زمستانی

  شنبه، 11 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
اصول تمیز کردن کفش های زمستانی
کفش های زمستانی که جنس های چرم و جیر دارند نیاز به مراقبت های خاصی دارند, روش تمیز کردن آن ها را در ادامه مشاهده کنید.

کفش های زمستانی به دلیل قرار گرفتن در برف و باران لک شده و کثیف می شوند. هر کدام از این کفش ها جنس خاصی دارند و باید بدانید انها را چگونه باید بشویید. معمولاً کفش ها در فصل زمستان بیشتر آسیب می بینند چون در معرض برف و باران قرار می گیرند. کفش های چرمی، پشمی و جیر نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید از برف و باران و نمک و گردوخاک حفظ شوند. پس قبل از این که کفش ها شما دورانداختنی شوند این روش های موثر را برای تمیز نگهداشتن آنها امتحان کنید.پوشیدن کفش های گران قیمت چرم در روزهای بارانی و برفی جرات می خواهد. اما اگر روش های تمیز کردن آن را بلد باشید با خیال راحت تر آن ها را می پوشید.اگر کفش های چرم خیس شده باشند مقداری روغن زیتون روی کفش بمالید

تمیز کردن نمک و خاک: یک بطری آب پاش را نصف نصف از آب و سرکه و چند قطره روغن درخت چای پر کنید. مستقیم به کفش بزنید، با دستمال تمیز پاک و خشک کنید.

تمیز کردن بوت های مرطوب: اگر کفش ها خیس شده باشند مقداری روغن زیتون روی کفش بمالید تا موقع خشک شدن حالت نرم خودش را از دست ندهد.

تمیز کردن و برق انداختن: سرکه سفید و روغن بزرک و چند قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. بعد از ۱۵ دقیقه به شکل دایره ای ماساژ بدهید تا اضافی مواد کاملا پاک شود. در صورت لزوم دوباره این کار را تکرار کنید. تا زمانی که کفش دیگر روغن را به خودش جذب نکند.

برق انداختن تمیز کردن بوت های چرم

از جمله ترفند های تمیز کردن بوت های زمستانی برای بوت هایی که از جنس چرم هستند.این می باشد که از جمله ی آن می توان به استفاده کردن از سرکه سفید، روغن درخت چای و روغن بزرک اشاره کرد. در حقیقت این مواد را باید با یکدیگر مخلوط کنید. و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه به صورت دورانی بر روی کفش یا بوت زمستانی خود آن را ماساژ دهید. تا اضافی مواد از روی کفش و بوت زمستانی شما به طور کامل پاک شود. و اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید. تا زمانی که کفش شما دیگر روغن را به خود جذب نکند.

ترفند های تمیز کردن بوت های زمستانی از جنس جیر

خیس شدن یا کثیف شدن بوت هایی که جنس آن ها جیر است. در یک روز بارانی و برفی می تواند یک فاجعه محسوب شود. زیرا پاک کردن بوت ها و کفش هایی که دارای این جنس هستند؛ بسیار مشکل است. اما در ادامه ی مقاله ما ترفند های تمیز کردن بوت های زمستانی که دارای جنس جیر هستند را در اختیارتان قرار می دهیم. شما می توانید با استفاده از این ترفند ها به راحتی بوت های زمستانی خود را تمیز کنید. و آن ها را از آسیب و صدمه دور نگه دارید.

اولین کاری که شما باید برای تمیز کردن بوت هایی که دارای جنس جیر هستند انجام دهید. این است که از روش هایی برای این کار استفاده نمایید که به کفش و بوت شما آسیبی نرساند.

 کفش های زمستانی

ترفند های تمیز کردن بوت های زمستانی جیر مرطوب

شما برای این کار نیاز به یک حوله تمیز دارید. برای این که بوتِ جیرِ مرطوبِ خود را تمیز کنید. باید حوله را به صورت ضربدری روی کفش بزنید. تا رطوبت آن گرفته شود. بوت هایی که دارای این جنس هستند. بعد از این که خشک می شوند. کمی سفت می شوند. در نتیجه بهتر است که با برس روی بوت یا کفش زمستانه خود بکشید تا از حالت سفتی و خشک شدگی در بیاید.

چکمه های لاستیکی

از این مدل چکمه ها بیشتر در فصل بهار یا پاییز استفاده می شود. به دلیل هوای بارانی فصل بهار و پاییز، مراقبت کردن از این نوع چکمه ها نیازمند ترفند های مختلفی است. که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

تمیز کردن بوت های زمستانی لاستیکی از نمک و خاک

درست است که بوت های لاستیکی دیرتر از سایر بوت ها آسیب می بینند. و یا تمیز کردن آن ها کار راحت تری به شمار می رود. شما برای این که گرد و خاک و نمک را از روی این بوت ها از بین ببرید. باید به وسیله آب و صابون اقدام به این کار نماید. اما محلول سرکه و آب نیز می تواند بسیار مؤثر باشد. شما با ترکیب کردن سرکه سفید و آب می توانید محلولی را به دست بیاورید. و آن را بر روی چکمه لاستیکی بریزید. و محلول را از روی چکمه با یک دستمال تمیز خشک کنید.

نحوه تمیز کردن کفش سفید در زمستان

پوشیدن کفش هایی به رنگ برف و قدم زدن روی برف های زمستانی، به خودی خود، تمیزی کفش های شما را تهدید نمی کند. اما نکته ای که شاید فراموش کرده اید این است که، در بسیاری از شهرها، برای کمک به ذوب شدن سریع تر برف ها، مسیرهای رفت و آمد را نمک پاشی می کنند. به احتمال زیاد، می دانید که لکه و شوره نمک یکی از بدشکل ترین لکه هاست. اگر کفشتان به لکه نمک دچار شد، می توانید به کمک تکه ای پارچه آغشته به مخلوط سرکه سفید و آب، لکه ها را پاک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان