ساعدنیوز
ساعدنیوز

واردات خودرو از اردیبهشت آزاد می‌شود/ حذف تدریجی قرعه کشی خودرو 

  یکشنبه، 22 اسفند 1400 ID  کد خبر 196394
واردات خودرو از اردیبهشت آزاد می‌شود/ حذف تدریجی قرعه کشی خودرو 
ساعد نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه تعهد ارزی فعلا حذف نمی‌شود، از درج همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده روی کالاها به طور موقت خبر داد و گفت که مهلت مصوبه ممنوعیت واردات خودرو تا اواخر اردیبهشت سال آینده است که دیگر تمدید نخواهد شد و با توجه به تقاضای انباشته، احتمالا تا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: برای بهبود وضع خودرو برنامه دو ساله تنظیم شده است. همچنین از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه کشی، کیفیت و موضوعات دیگر یک به یک حل خواهد شد، ولی یک دوره دو ساله برای حل کامل مسائل صنعت خودرو لازم است.

وی با اشاره به دستورالعمل ۸ ماده ای رئیس جمهوری برای صنعت خودروسازی گفت که از ابتدای شهریور حداقل هفته ای دو تا سه جلسه در حوزه خودرو برگزار می شود. یکی از موضوعاتی که در این دستورالعمل مطرح شد یک و نیم برابر شدن تولید خودرو در سال آینده است، در حالی که امسال کمتر از یک میلیون خودرو تولید خواهد شد. البته تک تک این محورها با شرکت های خودروسازی بررسی شده و میزان تولید ماهانه شرکت ها در سال آینده مشخص شده است.

معرفی سه خودروی جدید در سال آینده

فاطمی امین با بیان اینکه تولید خودرو در سال آینده ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت تاکید کرد که باید زیرساخت ها فراهم شود و یکی از زیرساخت ها، تأمین مالی زنجیره است. همچنین ایران خودرو در سال آینده خودروهای ۴۰۵ و سمند، سایپا هم تیبا را از رده خارج خواهند کرد و برنامه ریزی برای معرفی سه خودروی جدید در سال آینده انجام شده است.

مافیای خودرو چه کسانی هستند؟

وی درباره وجود مافیای خودرو هم تصریح کرد: مافیا وجود دارد، اما در جاهایی که شاید با تصور مردم متفاوت باشد یعنی شبکه هایی وجود دارد که منافع آن ها اجازه نمی دهد اتفاقات خوبی بیفتد. بنابراین منافعی شکل گرفته که با منافع مردم هم راستا نیست و وظیفه ما شناسایی آن ها و حل این مسائل است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم واگذاری خودروسازی به مردم، اظهار کرد: در حال حاضر دولت سهم کوچکی در ایران خودرو و سایپا دارد. اما یکی از نقص ها، ساختار سهامداری ایران خودرو و سایپاست. در دوره ای به اشتباه ایران خودرو و سایپا سهامدار خودشان شدند، یعنی سایپا درآمد داشته و به جای اینکه درآمد را صرف تحقیق و توسعه محصول کند خودش ۴۰ درصد از سهام شرکت را خریده است.

به گفته وی این شرایط دو نقص دارد. اول اینکه منابع از تولید خارج شد و دوم اینکه مدیرعامل سایپا، مدیرعامل شرکتی را تعیین می کند که این شرکت به هیأت مدیره ای که در شرکت سایپا باشد رأی می دهد و هیأت مدیره سایپا، مدیرعامل را تعیین می کند. البته در مورد ایران خودرو این شرایط خفیف تر است و یکی از دستورات رئیس جمهوری اصلاح این شرایط است.

مصوبه ممنوعیت واردات خودرو تمدید نمی شود

وزیر صمت با بیان اینکه مشکلات صنعت خودرو زیاد اما قابل حل است، گفت: ممنوع شدن واردات خودرو برای حمایت از صنعت خودرو نبود، بلکه برای مدیریت تراز ارزی کشور بود. چراکه در سال ۱۳۹۶ تحریم ها اعمال شد و فروش نفت کاهش پیدا کرد. مصوبه ممنوعیت واردات خودرو تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد که در دولت قصد نداریم آن را تمدید کنیم. بنابراین به طور خودکار از اواخر اردیبهشت سال آینده واردات خودرو آزاد خواهد شد. البته در سنوات گذشته تا ۱۰۰ هزار خودرو واردات داشتیم که فکر نمی کنم در سال آینده بیش از این تعداد واردات انجام شود.

وی افزود: برآورد می شود تعداد قابل توجهی خودرو وارد خواهد شد، چرا که سه سال واردات خودرو انجام نشده و تقاضای انباشته وجود دارد. بنابراین ممکن است تا ۱۰۰ هزار خودرو و شاید بیشتر واردات انجام شود. چون دولت این محدودیت را ندارد بنابراین واردات خودرو و افزایش تولید داخل، بازار را تأمین خواهد کرد.

به گفته وی در کشور حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تقاضا وجود دارد اما عرضه تولیدات داخل در این سال ها به یک میلیون رسیده است. اما این فاصله را خودروساز پوشش نداده تا جلوی واردات را بگیرد.

۴۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در ۱۴۰۰

فاطمی امین با بیان اینکه صادرات غیرنفتی امسال به بیش از ۴۷ میلیارد دلار می رسد، گفت: سال گذشته این رقم ۳۵ میلیارد دلار بود. در سال آینده هم نگران تراز ارزی نخواهیم بود و دیگر لازم نیست به خاطر اینکه مصارف ارزی مدیریت شود واردات خودرو ممنوع شود. از طرف دیگر هم با ایجاد رقابت، رفع شائبه انحصار لازم است واردات انجام شود.

ضوابط واردات خودرو

وزیر صمت درباره ضوابط واردات خودرو در آیین نامه دولت هم گفت: افرادی که خودرو وارد می کنند باید شبکه خدمات پس از فروش داشته باشند و همچنین ضوابط گذشته اجرا خواهد شد.

حذف تدریجی قرعه کشی خودرو

فاطمی امین همچنین با بیان اینکه از اواسط سال آینده به تدریج قرعه کشی حذف می شود، تصریح کرد: البته این طور نیست که از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرعه کشی نداشته باشیم. چون هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد. اما وقتی خودرو به اندازه کافی باشد دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه سال آینده ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا می کند که این زیان خودروساز را کاهش می دهد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده بیشتر خودروها بالاتر از قیمت فروش آن است و این زیان موجب می شود خودروساز در تولید دچار مشکل شود.

وزیر صمت درباره دو نرخی بودن خودرو و اختلاف زیاد با بازار در سال آینده نیز گفت: قطعاً این فاصله کاهش پیدا می کند. چون در حال حاضر تقاضا بیشتر از عرضه است و بین قیمت بازار با قیمت تولید فاصله وجود دارد، اما با تعادل بازار، تنظیم می شود.

سه عامل مهم برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهه گذشته رشد اقتصادی پایین و حتی در برخی سال ها منفی بود، تصریح کرد: اگر در سال ۱۴۰۱ رشد هشت درصد داشته باشیم به سال ۱۳۹۶ می رسیم. یعنی از سال ۱۳۹۷ تا پایان ۱۴۰۰ سطح تولید پایین تر آمد. بنابراین زیرساخت ها وجود دارد، اما باید سه مؤلفه اصلی مواد اولیه، تأمین مالی و سرمایه در گردش و تقاضا با هم هماهنگ شوند. در بخش تقاضا، تقاضای داخلی تا حدی با اصلاح دستمزدها، تحریک تقاضا، اعتبار خریدار و صادرات افزایش پیدا می کند.

فاطمی امین درباره تأمین مالی نیز به دو طرح پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت حساب و تأمین مالی زنجیره ای اشاره کرد و گفت: در این طرحی که از سه ماه گذشته با همکاری بانک مرکزی آغاز کردیم تسهیلات بر اساس صورت حسابی که در سامانه جامع تجارت صادر شده، مستقیم به حساب فروشنده واریز می شود. بنابراین تقریباً انحراف منابع حذف و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بهتر تأمین می شود. برآورد شده با طرح پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت حساب و تأمین مالی زنجیره ای از اواسط سال آینده تقریباً ۷۰ درصد مشکلات در سرمایه در گردش حل شود.

وی درباره تامین مواد اولیه نیز تصریح کرد: در این بخش بر بازار کالاهای پایه تمرکز شده است. طی سه تا چهار ماه اخیر قیمت ارز تا ۳۰ هزار تومان افزایش داشت ولی پایین آمد. در این مدت گاز واحدهای فولادی قطع شد یا در بعضی موارد به یک سوم رسید، اما قیمت فولاد کاهش پیدا کرد و ورق، میلگرد و شمش در حال حاضر ارزان تر از شهریور است؛ در این زمینه ساز و کاری در بورس کالا ایجاد و ۲۵ ابزار طراحی شده که از این تعداد ۱۵ ابزار اجرایی شده است. بنابراین نه تنها قیمت ها کاهش پیدا کرد بلکه سهمیه بندی در بسیاری از مواد حذف شد. در حال حاضر در حوزه ورق، فولاد، میلگرد و فلزات به طور کامل سهمیه بندی حذف شده و در بخش پتروشیمی هم این کار آغاز شده است.

آیا تعهد ارزی حذف می شود؟

این مقام مسئول در ادامه درباره حذف تعهد ارزی اظهار کرد: تعهد ارزی حذف نمی شود. اما چون درآمد ارزی مناسب شد، شرایط را تسهیل کردیم. مثلاً شرایط امکان واردات در برابر صادرات تسهیل شد، برای طرح های خدمات فنی مهندسی تسهیلات بیشتری فراهم و امکان سرمایه گذاری در خارج از کشور فراهم شد. بنابراین هنوز الزام به اظهار صادرات و بازگشت ارز وجود دارد، اما موانع آن برطرف شده است.

حل کمبود برق صنایع چند سال زمان می برد

وزیر صمت در ادامه با اشاره به ضربه قطعی گاز و برق به تولید، گفت: حدود ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت شروع به احداث شده که سه تا چهار سال آینده به بهره برداری می رسد و نیاز صنعت را تأمین می کند. دوم قیمت گاز برای نیروگاه های تحت مدیریت وزارت نیرو و نیروگاه های واحدهای صنعتی یک قیمت واحد شد و سوم بازار برق متشکل می شود. همچنین طرح هایی در حوزه کاهش مصرف انرژی در صنعت طراحی شده که با این طرح ها در چند سال آینده مسائل را در حوزه برق را بر طرف می کند.

اهمیت ارتباط بین کسب و کارها؛ باید از سوریه درس بگیریم

وی درباره برنامه حمایت از صادرات گفت: در هفت ماه گذشته با هفت کشور مذاکره کردیم. این کشورها مکمل ما در تجارت بین المللی هستند. ظرفیت های ایران مورد نیاز این کشورهاست و آن ها به استفاده از فناوری های موجود در ایران اعلام آمادگی کردند. در تجارت خارجی یکی از راهبردها ارتباط کسب و کار با کسب و کار است. چون تا زمانی که ارتباط فقط در سطح دولت ها باشد دستخوش مسائل سیاسی خواهد شد. مثلا در سوریه شاهد هستیم شرکت هایی از کشورهایی که معارض بودند و علیه مردم سوریه کار کردند با شرکت های سوریه ای کار می کنند. چون بین شرکت ها ارتباط وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول محور دوم در تجارت خارجی تشکیل زنجیره های بین المللی است. بنابراین نباید فقط به روابط دو جانبه فکر کرد. محور سوم هم اصلاح ترکیب مبادی و مقاصد و ترکیب واردات و صادرات است. نباید بعضی از کالاها به طور خاص از برخی کشورها وارد شود که اگر آن کشور دچار مشکل شد، دچار مشکل شویم. همچنین نباید به صادرات به کشور خاصی وابسته شد. همچنین باید به سمت صادرات دانش بنیان رفت که این موضوع در سال آینده پیگیری خواهد شد.

درج هم زمان قیمت های مصرف و تولیدکننده تا ایجاد فرهنگ سازی

وزیر صمت با بیان اینکه فرهنگ سازی برای اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده زمان بر است، گفت: پس در دوران گذار هم قیمت تولیدکننده هم قیمت مصرف کننده با حداکثر ضرایب سود، درج خواهد شد تا فرهنگ سازی لازم انجام شود و مردم به این موضوع عادت کنند.

وی با بیان اینکه چهار مرحله از این پروژه انجام شده و تاکنون ۳۴ گروه کالا، شامل این پروژه شده اند. اظهار کرد: این پروژه تا آخر تیرماه طول می کشد و تمام کالاها به تدریج وارد این پروژه خواهند شد. باید به این نکته توجه شود که درج قیمت مصرف کننده در بسیاری از کشورها ممنوع و تخلف است و روش درست درج قیمت در بیشتر کشورها، درج قیمت مصرف کننده روی قفسه های فروشگاهی است. قیمت مصرف کننده هم حداکثر می تواند ۳۰ درصد بیشتر از تولیدکننده باشد و مردم در این طرح به عنوان ناظر و بازرس وارد عمل می شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (89 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (87 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش تبریزی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس
تیتر امروز   
داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...