ویژگی های دکوراسیون اتاق کودک

  چهارشنبه، 19 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ویژگی های دکوراسیون اتاق کودک
ساعد نیوز: سلامت جسمی و روحی کودک تحت تاثیر عوامل بسیار ی از جمله تغذیه مناسب،داشتن محیط سالم، شاد و راحت می باشد. انتخاب اتاقی با نور مناسب و همچنین محیطی دنج برای کودکتان از ضروریات می باشد، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه متن حاضر شده را مطالعه نمائید.

زمانیکه برای نوزاد خود دست به ایجاد دکوری می زنید، باید یادتان باشد که نیازهای یک نوزاد در چه حدیست، یک نوزاد قادر به تشخیص چه رنگ هاییست و عملا اتاقی که برای آرامش و آسایش یک نوزاد طراحی می شود باید دارای چه ویژگی هایی باشد. همانطور که در مطالب گذشته نیز برای شما عنوان کردیم، رنگ هایی که برای اتاق یک نوزاد مناسب هستند رنگ هایی خنثی و یا آن دسته از رنگ های شاد و به شدت ملایم است تا کودک در بدو تولد دچار همهمه دیداری نشود و به مغز خود فشاری وارد نکند برای شناخت رنگ ها.اما یک نکته را فراموش نکنید، کودک شما در حال رشد است و با چشم بر همزدنی دیگر نیازهای دوران نوزادی خود را ندارد، نوزادی که تا چند ماه گذشته تنها تمایل به خوابیدن داشت اکنون چهار دست و پا راه می رود و هیجان زیادی برای دیدن رنگ های مختلف از خود نشان می دهد، بنابراین زمانیکه برای نوزاد خود دکوراسیون طراحی می کنید به فکر چند ماه بعدش هم باشید.

بهترین محل اتاق کودک

اصولاً بهتر است محل استقرار اتاق کودک در نمای جنوبی ساختمان باشد تا از نور خورشید بر خوردار گردد. وسایل گرمازا در اتاق کودک نباید به هیچ وجه در دسترس او قرار داشته باشند.میز کار، میزبازی، وسایل بازی و تخت خواب کودک باید از مواد و وسایل طبیعی تهیه شده باشند نه از وسایل مصنوعی. زیرا بچه هابه طور مداوم در تماس مستقیم با این وسایل هستند. اصولا ً بچه ها خیلی زیاد عرق می کنند وگاهی برای مدت طولانی تن برهنه خود را به وسایل می چسبانند. گفته می شود بیماریهای سرطانی گاهی در اثر ارتباط تن برهنه کودک با وسایل و امکانات پلاستیکی و ایجاد تعریق بین آنها شکل می گیرد که ممکن است سالها بعدبروز کند. بهترین جنس برای وسایل کودک، وسایل چوبی هستند.

نظم در اتاق کودک

اتاق های پروسیله، ظاهری آشفته دارند. یکی از اتاق هایی که وسایل مختلفی از اسباب بازی گرفته تا لوازم التحریر دارد، "اتاق کودک" است. پس در انتخاب جزییات نهایت دقت را داشته باشید؛ مثلا تختخوابی تهیه کنید که کشو داشته باشد یا قفسه های مختلفی بخرید که روی دیوار قابل نصب باشد تا بتوانید بعضی از وسایل را داخل آن قرار دهید. با توجه به قد فرزند شما این قفسه ها باید در ارتفاعی قابل دسترس قرار بگیرد.

خرید لوازم مدالاو برای کاهش هزینه در اتاق کودک

حتی اگر مدام دکوراسیون این فضا را تغییر می دهید، این نکته را در نظر داشته باشید؛ همان طور که کودک به تدریج رشد می کند، باید وسایل اتاقش هم انعطاف لازم را با توجه به رشد او داشته باشد؛ به خصوص اگر کودک شما در سن گذر از کودکی به نوجوانی است. پس برای مبلمان این اتاق دست کم عمری دو تا پنج ساله در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید. این روزها مبلمانی در بازار موجود است که مدولار است و به راحتی مثل یک پازل از هم جدا می شود و مجدد قابل نصب است.

آشنایی با راونشناسی کودک

کودکان به نقاشی و حجم سازی بسیار علاقمند می باشند و دوست دارند وسایلی را که در اختیار دارند رنگی کنند، مثل نقاشی کردن روی دیوارهای اتاقشان.گاهی این مسئله باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در خانواده ها می شود. اما باید دقت نمود که کودکان را از انجام این کار نهی نکنیم.و فضای لازم را برای انجام این کار برای او فراهم کنیم.به طور کلی آشنایی با روانشناسی کودکان و چگونگی تزیین اتاق آنان مسئله بسیار مهمی است به طوریکه شاید بتوان گفت ارتباط بسیار زیادی بین تزیین اتاق کودک و اصلاح جامعه وجود دارد.

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق کودک

برخی از رنگ ها هستند که به طور مشترک می توانند هم برای دکوراسیون اتاق خوای دخترانه و هم اتاق خواب پسرانه استفاده شوند. نقره ای، زرد، طلایی و سفید از جمله این رنگ ها هستند و هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. بعد از تمام نکاتی که با هم مرور کردیم، یک تذکر مهم وجود دارد و آن این است که دکوراسیون اتاق خواب کودک، بر خلاف سایر فضاهای خانه، باید سرشار از انرژی، رنگ و خلاقیت باشد. تمام لوازم و وسایل بازی که در اختیار کودکتان قرار می دهید باید متناسب با حس کنجکاوی و برای یادگیری او باشد. تخت های دو طبقه، رنگ آمیز یمناسب برای نقاشی کشیدن روی دیوار، درست کردن مخفیگاه و .... همگی راه هایی برای دست یابی به این هدف خواهند بود.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (107 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403