ویژگی های کیف مدرسه خوب چیست؟

  جمعه، 20 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ویژگی های کیف مدرسه خوب چیست؟
بهترین کیف برای مدرسه کوله پشتی است اما این کوله باید ویژگیهایی داشته باشد تا هم سلامت کودک حفظ شود و هم عمر مفید کیف بالا برود.

ویژگی های یک کیف مناسب مدرسه چیست ؟

۱- کیف مناسب مدرسه باید سبک باشد

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از کیف هایی با وزن زیاد باعث بروز بیماری و آسیب های ستون فقرات، مفاصل و دردهای شدید در گردن، کتف، پشت و پاها در دانش آموزان می شود. یک کیف مدرسه پر نباید سنگین تر از ۱۰-۱۵ درصد از وزن دانش آموز باشد. بنابراین در انتخاب یک کیف مناسب مدرسه به سبک بودن آن دقت کنید.
در تحقیقی دیگر در این زمینه آمده است بچه هایی که کیف هایشان تا ۸ کیلوگرم وزن دارد، ۲برابر بیشتر از سایر افراد برای حمل کیف شان به زحمت می افتند. همچنین حمل کیف های سنگین احتمال افزایش غیرطبیعی قوس کمر و وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات کمر، شانه و گردن را افزایش می دهد.کیف های کتانی یا جین به دلیل سنگینی که دارند زیاد مناسب مدرسه نیستند و پرکردن آن ها با کتاب و دفتر وزن آن ها را بیش از حد بالا می برد. کیف برزنتی یا کیف پارچه ای سبک بهترین انتخاب برای استفاده در مدرسه است. همچنین کیفی با کمرترین بند، سگک یا تزئین اضافی بخرید تا وزن زیاد کیف شما را اذیت نکند. میزان وزن کیف و سایل داخل آن باید متناسب با وزن بچه ها باشد و بهتر است که بچه های دبستانی بیش از ۳ کیلوگرم وزن را با خود حمل نکنند.

۲- کیف مدرسه باید محکم و با دوام باشد

دانش آموزان و مخصوصاً دانش آموزان با سنین پایین تر تمایل دارند بدون نظم و ترتیب وسایل خود را درون کیف جا دهند. یک کیف مناسب مدرسه باید محکم و بادوام باشد تا وسایلی که درهم درون کیف ریخته شده اند شانه های بچه ها را زخمی نکند.

۳- کیف مناسب مدرسه باید قابل شستشو باشد

وقتی در مورد خرید کیف مناسب برای مدرسه تصمیم می گیرید خیلی مهم است که به قابل شستشو بودن آن نیز توجه کنید.هنگامی که در مورد جنس کیف مدرسه تصمیم می گیرد بهتر است قابل شستشو بودن آن را نیز در نظر بگیرید. کافی است یک تشت بزرگ آب ولرم و پودر لباسشویی درست کنید و کیف بچه ها را ۳ تا ۴ ساعت داخل آن بگذارید. سپس با یک دستمال یا فرچه نرم، تمام گوشه و کنار کیف را تمیز و آن را خوب آبکشی کنید. کیف را برای خشک شدن، پشت ورو و با گیره از طناب آویزان کنید. بهتر است کیف مدرسه را در روزهای تعطیل بشویید تا وقت کافی برای خشک شدن آن وجود داشته باشد.معمولا پسربچه ها به تمیزی لوازم خود کمتر از دخترها اهمیت می دهند. به همین دلیل بهتر است کیف مدرسه ها پسربچه ها را هر ۲۵ تا ۳۰ روز یک بار و کیف دخترها را هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک بار بشویید.

۴- کیف یا کوله پشتی مناسب مدرسه باید متناسب با سن و ساختار بدنی باشد

یکی از معیارهای مهمی که در هنگام خرید کیف مدرسه باید در نظر گرفت این است که این کیف نباید بزرگتر از شانه ها باشد. کیف مدرسه باید متناسب با ساختار بدنی، سن و دوره آموزشی دانش آموز باشد. علاوه بر این باید بسیار راحت باشد تا به آسانی بتوان با آن کار کرد. همچنین توجه کنید که این راحتی نیز بسته به سن دانش آموز تعریف می شود. به این صورت که اگر دانش اموز در مقطع دبستان تحصیل می کند کیف یا کوله پشتی مدرسه او باید کوچکتر، ساده تر و کاراتری برایش خریده شود.

۵- کوله پشتی ها مناسب ترین کیف مدرسه هستند

محققان معتقدند که مناسب ترین نوع کیف ها کیف های کوله پشتی هستند. کوله پشتی های دوبنده بهترین کیف مدرسه برای بچه ها هستند. البته نباید فراموش کنیم که کوله پشتی ها مناسب بچه های ۱۰سال به پایین نیستند. برای بچه های کوچک و دبستانی می توان کیف یا کوله پشتی چرخدار تهیه کرد که علاوه بر حمل و نقل آسان آسیبی به ستون فقرات آن ها نیز وارد نکند.

کیف چرخدار یا بدون چرخ؟

حُسن کیف های چرخدار واضح و مبرهن است، به شرطی که قرار نباشد کودک همراه با آن از پله ها بالا برود؛ بنابراین قبل از خرید کیف چرخدار باید سوال هایی برای شما در ذهن تان مطرح شود. اگر شما در طبقه دوم آپارتمانی فاقد آسانسور زندگی می کنید یا کلاس فرزند شما در طبقه دوم مدرسه واقع شده است، ضررهای یک کیف چرخدار بیشتر از فواید آن است، زیرا این نوع کیف ها سنگین هستند!و در آخر اینکه برای حمل کردن چیزهای سنگین مثل کیف به فرزند خود آموزش دهید، باید به او یاد دهید که به درستی کیفش را حمل کند تا برای کمرش مشکلی پیش نیاید.

رنگ طیف سبز و آبی

معمولا بچه ها در مدرسه، کیف خود را روی زمین می گذارند و آن را زیر دست و پا می اندازند. به همین دلیل رنگ های خیلی روشن مانند سفید، کرم، نارنجی و لیمویی برای کیف مدرسه مناسب نیست. تمام طیف های رنگ سبز و آبی، سرخابی، قرمز و بنفش از بهترین رنگ هایی هستند که می توان برای کیف مدرسه بچه ها انتخاب کرد.وقتی می خواهید کیف مدرسه بخرید، سعی کنید نوعی از آن را انتخاب کنید که کمترین عکس و نقش و نگار را داشته باشد. هرچقدر کیف های مدرسه ساده تر باشد، امکان پز دادن بچه ها در مدرسه به یکدیگر و پرت شدن حواس آنها از سمت درس و مشق به سمت وسایل کمتر خواهد شد.کیفی را انتخاب کنید که مواد بازتاب دهنده نور (رنگ های شب نما) داشته باشد تا به این ترتیب کودک تان در صورتی که در تاریکی را می رود، آسان تر دیده شود.

10 تا 15 درصد وزن بدن

وزن کیف مدرسه با تمام لوازم داخل آن نباید بیشتر از 10 تا 15 درصد وزن بچه ها باشد. اگر بچه ها کیف های خیلی سنگین حمل کنند، احتمال افزایش غیرطبیعی قوس کمر و وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات گردن، شانه و کمر آنها دور از انتظار نخواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (222 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (181 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (40 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)