ورود احتمالی AFC به موضوع عزل عزیزی خادم

  دوشنبه، 25 بهمن 1400 ID  کد خبر 192543
ورود احتمالی AFC به موضوع عزل عزیزی خادم
ساعدنیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا با ورود احتمالی به رای پرابهام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می‌تواند تا پیش از جلسه هیئت رئیسه با موضوع عزل عزیزی خادم، نقش اساسی در این ماجرا ایفا کند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از خبرورزشی، روز پنج شنبه جلسه سرنوشت ساز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به منظور بررسی دو موضوع «عزل رئیس و انتخاب سرپرست» برگزار خواهد شد و در پایان مشخص می شود آیا شهاب الدین عزیزی خادم به طور موقت از صندلی ریاست این فدراسیون فاصله می گیرد یا جلسه پرسش و پاسخ با اقناع اعضای هیئت رئیسه همراه خواهد بود.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، در پایان پرسش و پاسخ از عزیزی خادم، از اعضای هیئت رئیسه رای گیری خواهد شد که در صورت موافقت دو سوم اعضای هیئت رئیسه با عزل عزیزی خادم، او به طور موقت خانه نشین خواهد شد و در غیر این صورت، به کار خود در این فدراسیون ادامه می دهد.

در حال حاضر از ترکیب ۱۱ نفره هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، فقط ۹ نفر واجد شرایط لازم برای رای دادن هستند و نواب رئیس اول و دوم به علت اینکه هنوز از مجمع این فدراسیون، رای اعتماد نگرفته اند، قادر به رای دادن نخواهند بود. در نتیجه در صورتی که ۶ نفر از ۹ عضو قانونی هیئت رئیسه با برکناری عزیزی خادم موافقت کنند، عزل موقت او اجرا می شود.

در حال حاضر پنج نفر شامل براتی، موسوی، رضاییان، اصولی و سراجی مکتوب خواستار عزل او شده اند و امیدوارند از میان افشاریان، ماجدی و حیدری، یک نفر دیگر با آن ها همراه شود.

اخیرا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سراجی را به ۶ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است. اگر این رای را قانونی و موثر بدانیم، در این بین یک سوال با اقدام اخیر کمیته اخلاق پیش آمده است، آیا سراجی قادر به رای دادن در جلسه سرنوشت ساز خواهد بود؟

مشکلی که با حضور ناظر AFC حل می شود

مهرداد سراجی طی روزهای اخیر در نامه ای به شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، جزییات اتفاقات اخیر و تصمیم کمیته اخلاق را در آستانه این جلسه سرنوشت ساز را اطلاع داده است تا مسئول فوتبال آسیا، از چند و چون اتفاقات اخیر مطلع شود.

از طرفی احسان اصولی، در نامه ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال، خواستار حضور نماینده AFC در جلسه مذکور شده تا تصمیم گیری برای عزل عزیزی خادم به صورت کاملا شفاف و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق بیفتد و هیچ شک و شبهه ای در ارتباط با این ماجرا وجود نداشته باشد.

به طور قطع، رای دادن و ندادن سراجی در این جلسه، اهمیت بسیاری خواهد داشت، چرا که در صورت غیبت سراجی و فاقد اثر شدن رای او، تعداد رای دهندگان هیئت رئیسه به ۸ نفر تقلیل خواهد یافت. در این صورت معادله عزل تا حدودی پیچیده می شود.

پرسش این است که آیا با توجه به فعالیت غیرقانونی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، AFC یا ناظر احتمالی این نهاد در این جلسه درباره حضور یا عدم حضور سراجی در رای گیری نهایی تصمیمی را اعلام خواهد گرفت؟

اخیرا نایب رئیس کمیته استیناف، از محرومیت این عضو هیئت رئیسه به دستور کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در فاصله کوتاه تا جلسه تصمیم گیری برای عزل عزیزی خادم ابراز تعجب کرده بود و اعتقاد داشت این کمیته در تصمیم گیری های خواد باید رعایت انصاف را هم داشته باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (201 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (148 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....