یخ مرغ رو با آب داغ باز نکن! + 3 روش اصولی برای یخ زدایی مرغ منجمد

  سه شنبه، 29 خرداد 1403   زمان مطالعه 2 دقیقه
یخ مرغ رو با آب داغ باز نکن! + 3 روش اصولی برای یخ زدایی مرغ منجمد
خ زدایی اصولی مرغ بدون آسیب دیدن آن یکی از کارهایی است که قبل از پخت یا سرخ کردن مرغ باید انجام دهید تا همه قسمت‌های مرغ به خوبی نرم شود و بپزد و البته مرغ سالمی برای طبخ غذا داشته باشیم. در ادامه با توضیح 3نوع یخ زدایی اصولی مرغ، با ساعد نیوز همراه باشید

نحوه صحیح ذوب یخ مرغ به چه صورت است؟ این سوال که چطور مرغ یخ زده را دیفراست کنیم و یخ زدایی اصولی مرغ، به کدوم روشه که سالم بمونه و آسیبی برامون نداشته باشه، احتمالا اغلب اوقات برای شما هم پیش آمده است. یخ زدایی اصولی مرغ بدون آسیب دیدن آن یکی از کارهایی است که قبل از پخت یا سرخ کردن مرغ باید انجام دهید تا همه قسمت‌های مرغ به خوبی نرم شود و بپزد و البته مرغ سالمی برای طبخ غذا داشته باشیم.

روش درست یخ زدایی مرغ منجمد


باز کردن یخ مرغ با قرار دادن آن در دمای اتاق و یا گرفتن مرغ زیر آب داغ اشتباه است.
چون به محض اینکه دما از 10 درجه سانتی گراد بگذرد، همه ی باکتری هایی که از قبل درون مرغ جا خوش کرده اند، شروع به تکثیر شدن میکنند !

1. از یخچال استفاده کنید


این روش زمان بیشتری میبرد، بنابراین باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید (مثلاً یخ 500 گرم گوشت قرمز یا مرغ بدون استخوان، یک روز کامل طول می کشد تا آب شود.

2. از آب سرد استفاده کنید


مرغ را به هیچ وجه نباید در تماس مستقیم با آب قرار دهید. برای این کار، مرغ را درون یک کیسه ی پلاستیکی غیر قابل نفوذ بگذارید و آن را درون یک کاسه یا تشت پر از آب سرد شیر فرو ببرید. این آب را باید هر 30 دقیقه عوض کنید.

3. یخ زدایی مرغ در مایکرویو


برخی از مایکروویوها دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می‌دهند فقط با فشار دادن یک دکمه، مرغ را به طور خاص یخ زدایی کنید. کتابچه راهنمای دستور العمل مایکروویو خود را مطالعه نماید تا ببینید آیا دارای این تنظیم می‌باشد یا خیر و به دستورالعمل‌ها که مربوط به مقدار مرغ و نوع برش می‌باشد نیز توجه کنید.

اگر مایکروویو شما تنظیماتی برای یخ زدایی ندارد، همچنان می‌توانید از مایکروویو خود برای یخ زدایی استفاده کنید، اما نیاز به توجه بیشتری از طرف شما دارد.

مایکروویو را برای یخ زدایی تنظیم کنید و هر چند دقیقه یکبار بررسی کنید که کامل ذوب شده باشد.

حتی اگر مراقب نباشید، اغلب قسمت‌های نازک‌تر مرغ کمی شروع به پختن می‌کنند در حالی که قسمت‌های ضخیم‌تر هنوز در حال آب شدن هستند. بنابراین روش ایده‌آلی نیست و ممکن است باعث شود که برخی از مرغ‌ها بیش از حد پخته و سفت شوند. گوشت ذوب شده در مایکروویو باید فوراً پخته شود.

مرغ

آیا مرغ یخ زده را می توان دوباره فریزر کرد؟


به طور کلی اگر برای یخ زدایی مرغ از مایکروویو .توستر.آب سرد یا هواپز استفاده می کنید باید مرغ را دراولین فرصت بپزید و به هیچ عنوان نباید آن را دوباره منجمد کنید .اما اگر برای یخ زدایی مرغ آن را در یخچال قرار می دهید امکان منجمد کردن دوباره مرغ وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (49 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (25 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (12 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (11 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (11 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (11 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (10 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (9 نظر) جشن تولد ساده و خلوت شبنم قلی خانی با تم عاشقانه و رمانتیک در یک کافه دلباز و زیبا/ مبارکا باشه+عکس (8 نظر) (فیلم) مجریان محبوب برنامه‌های کودک دهه 60 با ظاهری امروزی بعد از یک مهمونی / ما مثل پت و مت هستیم (7 نظر)
تیتر امروز   
واقعیتی شوکه کننده از زندان‌های شاه پهلوی با همین ظاهر خوش پوش کراوات زده / تجاوز به زنان با خرس‌های تربیت شده!
(عکس) تصاویری از تبلیغات انتخاباتی آیت الله خامنه‌ای در سال‌های 60 و 64 / من آقای خامنه‌ای را بزرگش کرده‌ام
نقص فنی قطار، مسافران مشهد در واگن‌ها حبس شدند
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
انگشترهای طلای دخترانه و ظریف در مدل‌های لاکچری
پدر و مادر شدن زوج عاشق سینمای ایران تا چند ماه دیگر+عکس
مشارکت رضا کیانیان در اقدام دور از اخلاق علیه جلیلی/ واکنش پزشکیان به کاریکاتور جلیلی چه بود؟
سگ‌ها صورت دختر تبریزی را خوردند ! +عکس
بازداشت دانشجوی ترکیه‌ای به خاطر تقلب با هوش مصنوعی
کشف قارۀ آمریکا 150 سال زودتر از کریستف کلمب
روسیه مستعمره چین است اما ...
گفتگو با قاتل افغانی که نامزد این زن را جلوی چشمانش به قتل رساندند + فیلم / بازخوانی پرونده قتل پارک نهج البلاغه
بیرانوند علیرغم دریافت مطالبات مالی اش باز شاکی است! چرا پاداش واریز نشده است؟/ سنگربان تیم قهرمان لیگ برتر ایران مطالبات حقوقی اش را در کف فضای مجازی دنبال می کند
از جشن عروسی مجلل تا ماجرای سیسمونی و بارداری سخت دختر قالیباف در حواشی داغ امروز چهارشنبه 29 خرداد 1403
زمان مراسم اربعین شهید رئیسی با پیش بینی 3 برنامه مشخص شد