زنان در زندگی زناشویی چه وظایفی دارند؟

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
زنان در زندگی زناشویی چه وظایفی دارند؟
همسر بودن مسئولیت بزرگ شما در خانواده است ، زیرا یک همسر می داند چه کاری انجام دهد و چگونه  انجام دهد . در اداره خانه ، مدیریت امور مالی و مراقبت از فرزندان خود مسئولیت داشته باشید . مهمترین وظیفه زن در زندگی زناشویی همین است .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگر به تازگی تصمیم به ازدواج گرفته اید یا وارد زندگی مشترک شده اید، احتمالا بارها و بارها در مورد تقسیم وظایف با همسرتان گفتگوهایی داشته اید. برای حفظ یک زندگی زناشویی هم مردان و هم زنان باید برخی از انتظارات همسرشان را برآورده کنند. عدم آگاهی نسبت به این انتظارات و بی توجهی در انجام آن ها در دراز مدت منجر به بروز تعارضات زیادی خواهد شد و همچنین تهدیدی برای پایداری زندگی زناشویی نیز به شمار می آید. زمانی که زن و مرد هر دو به وظایف شان عمل کنند، وحدت خانوادگی نیز حفظ شده و می توانند در کنار یکدیگر به آرامش برسند.

ازدواج زندگی زن را دگرگون می کند ؛ از دختری که در خانه پدرش بدون مسئولیت زندگی می کرد ، به یک همسر مسئول تبدیل می شود که وظایف یک زن را به عهده بگیرد . بررسی کنیم که وظیفه زن در روابط زناشویی چیست :

همسرتان را بدون قید و شرط دوست داشته باشید :

در یک ازدواج ، مرد می خواهد ، دوست داشته شود و از او قدردانی شود . به عنوان همسر ، از نظر جسمی و عاطفی به همسر خود عشق بی قید و شرط بدهید . او را سخاوتمندانه دوست داشته باشید . در عوض چه چیزی دریافت می کنید ؟ عشق بی قید و شرط او .

به او کمک کنید :

چه کسی گفت مردان نیازی به کمک ندارند؟ همه ما به کمک و پشتیبانی احتیاج داریم . یکی از مهمترین وظیفه زن در روابط زناشویی ، این است که در مواقع سخت تبدیل به کمک شوهر خود باشد . هر وقت او به دنبال کمک شما بود ، از او حمایت کنید . او نیز همین کار را می کند ، هنگامی که شما به کمک او نیاز داشته باشید .

-عزت نفس خود را حفظ کنید :

درباره همسرتان با خانواده ، دوستان یا نزدیکان خود صحبت نکنید . با او نجنگید یا در مقابل دیگران از او انتقاد نکنید . به شایعه پراکنی یا شایعات درمورد شوهر خود نپردازید . اگر مشکلی دارید ، آن را بین خودتان حل کنید.

از او حمایت کنید :

یک زن باید در کنار همسر خود بایستد و به عنوان یک تیم همکاری کند . چه کارهای روزمره باشد یا اهداف بلند مدت . باید در تمام مشاغل و تلاش ها از همسر خود حمایت کنید . او خوشحال خواهد شد که شما را در هر قدم از زندگی در کنار خود ببیند . این وظیفه زن در روابط زناشویی است . حتی اگر شما یک خانم خانه دار هستید ، وظیفه شما پخت و پز نیست . شما باید از همسرتان بخاطر کار در بیرون از خانه و رسیدن به موفقیت حمایت کنید .

در دسترس باشید :

دو نفر که یک دیگر را دوست دارند ، به همدیگر نیاز پیدا می کنند . زن و شوهر بهم نیاز دارند . هنگامی که شوهرتان می خواهد با شما صحبت کند ، در آنجا باشید . به او گوش دهید و در صورت لزوم او را راهنمایی کنید و به نیازهای او توجه کنید . این نشان می دهد که شما او را دوست دارید و از آن مراقبت می کنید .

به او احترام بگذارید :

احترام متقابل است . وظیفه زن در روابط زناشویی این است که احترام بگذارد و با رفتار علاقانه اش ، احترام ببیند . به همسرتان را به خاطر آنچه که هست ، احترام بگذارید . اگر با او مخالف هستید یا ناراحتی دارید ، به او بی احترامی نکنید ، بلکه ناراحتی خود را به آرامی بیان کنید . وقتی احترام می گذارید ، احترام نیز دریافت می کنید و یک خانواده باید همواره بر پایه احترام پیش برود .

نیازهای او را برآورده کنید :

دیدن اینکه شوهرتان مانند یک کودک به شما وابسته است ، می تواند برای شما تا حدی لذت بخش یا آزار دهنده باشد . گاهی این وابستگی شدید باعث می شود همسر شما ، دیگر محبت ها و قدردانی های شما را نبیند . از زندگی ناامید نشوید ، فقط دو روز دور شوید و ببینید چقدر دلش برای شما تنگ شده است . وظیفه زن در روابط زناشویی به عنوان هسته این رابطه این است که بداند چه زمانی باید محبت کنید و چه زمانی یک قدم عقب برود . چه زمانی صحبت کند و چه زمانی با سکوت خود ، بتواند رابطه را درمان کند .

به همسر خود وفادار باشید :

پس از ازدواج ، باید وفادار و متعهد به همسر خود باشید ، و همین را از او انتظار داشته باشید .

برای او آشپزی کنید :

وعده های غذایی سالم و لذت بخش برای همسرتان تهیه کنید . فست فود ها را کنار بگذارید و زمانی را در آشپزخانه سپری کنید . ممکن است از شوهرتان بخواهید که در آشپزخانه به شما کمک کند ، و این می تواند یک راه خوب برای گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر باشد . اگر شما تصمیم گرفته اید که زن خانه دار باشید و تامین مخارج زندگی با همسرتان باشد ، محیط خانه را برای بازگشت او از سر کار آماده و محیا کنید . این یک وظیفه زن در روابط زناشویی است . به خصوص اگر شما بیرون از خانه کار نمی کنید .

به قوانین احترام بگذارید :

صرف نظر از تفاوت های فرهنگ یا سبک زندگی ، به قوانین احترام بگذارید . احترام به والدین همسر ، یکی از قوانین است . زیرا آنها والدین همسر شما هستند . شما می خواهید شوهرتان به پدر و مادرتان احترام بگذارد ، حتی اگر مشکلی پیش آمده باشد . پس همین کار را بکنید . احترام به همسر مقابل کودکان و اطرافیان یک قانون است . شما در هر شرایطی باید به آن پایبند باشید .

مراقب کارهای خانه باشید :

خانه را مرتب و تمیز نگه دارید . از همسر و فرزندان خود کمک بخواهید . وظایفی را هر روز به آن ها اختصاص دهید . مراقب کارهای خانه بودن ، به معنی تمام وظیفه زن در زندگی زناشویی نیست . شما با تقسیم درست هر کار کمک می کنید تا هر فرد نسبت به نقش خود در خانواده احساس مسئولیت کند .

مسئول باشید :

همسر بودن مسئولیت بزرگ شما در خانواده است ، زیرا یک همسر می داند چه کاری انجام دهد و چگونه انجام دهد . در اداره خانه ، مدیریت امور مالی و مراقبت از فرزندان خود مسئولیت داشته باشید . مهمترین وظیفه زن در زندگی زناشویی همین است .

صبور باشید :

صبور بودن کار راحتی نیست . هنگامی که شما هر روز با مسئولیت های خود در خانه مواجه می شوید و کارهایی که پیش بینی می کنید انجام نمی شوند ، کلافه و عصبانی می شوید و آخرین چیزی که در مورد آن فکر می کنید ، صبر است . اما به عنوان وظیفه زن در روابط زناشویی ، تمرین کنید که صبر کردن و حفظ آرامش در بحران ها ، اولین واکنش شما باشد .

فرزندان خود را تربیت کنید :

فرزندپروری مسئولیت مهم مادر و پدر است . اما ، یک مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان خود دارد ، زیرا او آنها را از درون درک می کند ، و صبر و وقت دارد تا با آن ها زمان بگذراند ، بازی کنید و به حرف هایشان گوش بدهد . وابستگی و نزدیکی شما به کودکان باعث نشود که نقش پدر کمرنگ شود . وظیفه زن در روابط زناشویی ، مدیریت درست است . شما باید رابطه همسرتان با فرزندان را در تمام مراحل رشد آن ها به درستی مدیریت کنید .

از خانه خود محافظت کنید :

شما باید خانه خود را از غریبه ها و افرادی که سعی در تزریق افکار سمی در اعضای خانواده دارند ، محافظت کنید . همچنین باید خود را از افرادی دور کنید که انرژی منفی دارند . اطرافیان خود را به درستی انتخاب کنید و با آن ها زمان بگذرانید . سهل انگاری در انتخاب اطرافیان و دوست ، می تواند باعث کاشتن بذر تفرقه بین شما و همسرتان یا حتی خیانت شود .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (47 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...