زنان باردار چگونه از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت کنند؟

  چهارشنبه، 20 فروردین 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
زنان باردار چگونه از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت کنند؟
زنان باردار باید همانند همه افراد اقدامات احتیاطی را انجام دهند اما در صورت بروز هرگونه علائم باید سریعا پزشکشان را مطلع کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه میکند زنان باردار مبتلا که زایمان کرده‌اند از نوزادان خود جدا شوند تا دچار عفونت نشوند. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، با توجه به جدید بودن ویروس کرونا و رفتارهای متفاوتی که ممکن است به دلیل جهش ژنتیکی داشته باشد، مدام تحقیقات جدید درباره تاثیر این ویروس بر هر گروه از افراد منتشر می شود. یکی از این گروه ها زنان باردار هستند. براساس جدیدترین پژوهش ها زنان بارداری که اغلب در معرض عفونت تنفسی هستند به محض آلوده شدن می توانند به شدت بیمار شوند که عوارض طولانی مدتی برای خودشان و نوزاد به دنبال دارد. اما آیا در مورد ویروس کرونا هم همینطور است؟!

زنان باردار بیشتر در خطرند؟

اطلاعات موجود تاکنون بسیار اندک است اما به نظر می رسد که زنان باردار بیشتر از دیگران احتمال ابتلا به انواع شدید ویروس کرونا را ندارند. براساس گزارشی که در سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده و در آن 147 زن بررسی شدند، تنها 8 درصد بیماری های شدید و 1 درصد نیز در شرایط بحرانی قرار داشتند.

عواقب ابتلای مادر باردار مبتلا به کرونا بر جنین

هنوز خیلی زود است که عواقب این بیماری را بر جنین بررسی کنیم. اما براساس مطالعات جدید و البته آماری که همین روزها منتشر شده احتمال انتقال عمودی از مادر به جنین وجود دارد و تاکنون چندین مورد ابتلای نوزاد تازه به دنیا آمده به ویروس کرونا و حتی مرگ آنها نیز مشاهده شده است. ویروس کرونا از مادر به جنین منتقل می شود؟

تب در ماه های اولیه بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

تب در اوایل دوران بارداری با نقص هنگام تولد و برخی از نقایص رشد همراه است. برخی از ویروسها می توانند عواقب مخربی بر جنین داشته باشند. به عنوان مثال زیکا می تواند باعث کوچکی غیرمعمول سر شود و ابولا کشنده است. روند بارداری در زنان باردار آلوده به سارس، نزدیکترین نوع ویروس به کرونا در بررسی 12 زن باردار در هنگ کنگ در حین شیوع سارس در 2003، سه نفر فوت کردند و چهار نفر از هفت زنی که در اوایل بارداری بودند دچار سقط جنین شدند. به طور کلی توصیه شده زنان باردار پیش از ابتلا توسط پزشک بررسی شوند تا در صورت بروز بیماری در قرنطینه قرار بگیرند.
در صورت بروز تب یا سرفه بهتر است از با شماره تلفن هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده تماس بگیرید. اما لطفا نسبت به سایر علل احتمالی تب در بارداری نیز هوشیار باشید. اغلب این تب ها به دلیل عفونت ادراری یا حتی پاره شدن کیسه آب رخ می دهند. اگر در هنگام ادرار دچار سوزش و ناراحتی هستید یا ترشحات غیرمعمول واژن دارید با پزشکتان تماس بگیرید. احتمال ابتلا به کرونا در چه ماهی از بارداری بیشتر است؟

مراقبت های لازم برای زنان باردار در برابر ویروس کرونا

زنان باردار باید همانند همه افراد اقدامات احتیاطی را انجام دهند اما در صورت بروز هرگونه علائم باید سریعا پزشکشان را مطلع کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه میکند زنان باردار مبتلا که زایمان کرده اند از نوزادان خود جدا شوند تا دچار عفونت نشوند.

زنان باردار برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید همان کارهایی را انجام دهند که عامه مردم انجام می دهند. از جمله اقدامات پیشگیرانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

شستن مرتب دست ها

استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و دور انداختن دستمال

دوری از تماس با شخص مشکوک به بیماری کرونا

استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی

ماندن در خانه

خودداری از تجمع در مکان هایی مانند رستوران یا مکان های مشابه

خودداری از دیدار دوستان

ارتباط با پزشک تا حد امکان به صورت آنلاین یا تلفنی

ستید باید با یک فرد ماهر در این تکنیک مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان