ذکر چند نکته در مورد لباس خواب نوزاد

  جمعه، 05 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ذکر چند نکته در مورد لباس خواب نوزاد
پوشاندن لباس برای خواب نوزاد به نظر کار ساده‌ای می‌آید اما چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود. انتخاب نوع لباس خواب بسیار مهم است، نوع لباس کودک را انتخاب کنید و بعد تعیین کنید چه مقدار لباس قبل از خواب کودک لازم است.

پوشاندن لباس برای خواب نوزاد به نظر کار ساده ای می آید اما چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود. انتخاب نوع لباس خواب بسیار مهم است، نوع لباس کودک را انتخاب کنید و بعد تعیین کنید چه مقدار لباس قبل از خواب کودک لازم است. بعد از اینکه نوزاد لباس پوشید باید اطمینان حاصل کنید که محیط و اتاق خواب نوزاد در طول شب ایمن و راحت است.

لباس پوشاندن نوزاد

لباس خوابی را انتخاب کنید که مناسب فصل باشد. لباس زیاد پوشاندن در زمستان برای نوزاد بسیار شایع است، در حالی که لباس نوزاد در تابستان مسئله مهم تری است. در بهار و پاییز، تغییرات سریع دما نیز می تواند باعث زیاد یا کم لباس پوشیدن نوزاد شود.سعی کنید در زمستان بیش از اندازه نوزاد را تحت فشار قرار ندهید. اگر نوزاد تازه به دنیا آمده است می توانید نوزاد را در لباس پنبه ای با آستین بلند و با کفش یا جوراب در زیر آن بپوشانید. برای نوزاد کمی بزرگتر، انتخاب یک آستین بلند ضخیم تر با کفش یا جوراب انتخاب خوبی است.در تابستان لباس کافی تهیه کنید. برای نوزادان تازه متولد شده، یک پتوی نخی نازک کافی است اما حتما پوست نوزاد را لمس کنید تا مطمئن شوید. پوست کودک را اغلب در فصل بهار و پاییز بررسی کنید. در این دو فصل تغییرات سریع دما به این معنی است که شما مجبورید این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید نوزاد راحت است یا نه. در این دو فصل سعی کنید برای کودک لباس لایه به لایه بپوشانید تا در صورت لزوم بتوانید لایه ها را اضافه یا کم کنید.

جنس لباس خواب نوزاد مهم است

لباس خواب باید از الیاف طبیعی باشد. الیاف طبیعی در هوای گرم و سرد موثرتر هستند. در هوای گرم، الیاف طبیعی می توانند تعریق را بهتر جذب کرده و رطوبت را از بدن کودک دور کنند. در هوای سرد، الیاف طبیعی عایق موثرتری دارند و لایه بندی آنها راحت تر است. الیاف طبیعی همچنین استاتیک کمتری نسبت به الیاف مصنوعی جمع می کنند. برخی از الیاف طبیعی خوب برای انتخاب کودک عبارتند از:

  • پنبه
  • ابریشم
  • پشم
  • کنف
  • کتان

پوست کودک را لمس کنید

پوست نوزاد را لمس کنید. پوست او نشانگر خوبی برای سرد و گرم بودن هواست. برای اینکه بفهمید نوزاد گرمش است یا سرد، پوستش را در چند مکان مختلف لمس کنید. پوست باید در دمای مناسب باشد.
دست و پای نوزاد اندام مناسبی برای تشخیص سرد و گرم بودن نوزاد نیست چون در حالت عادی سردتر از دیگر اعضای بدن است. بهتر است برای این کار شکم، پشت و گردن نوزاد را لمس کنید

لباس های نوزاد را لایه ای کنید

لباس پوشیدن نوزاد به صورت لایه ای باعث می شود تنظیم لباس خواب کودک در صورت لزوم آسان تر شود. به عنوان مثال اگر کودک شما احساس گرمای بیش از حد کند، می توانید یک لایه لباس او را کم کنید و اگر کودک احساس سرما کند، می توان یک لایه اضافه کرد.
نوزادان اغلب از بزرگسالان سردتر هستند، بنابریان یک قاعده خوب این است که نوزاد یک لایه بیشتر از آنچه شما می پوشید، بپوشید. برای مثال اگر شما با یک تی شرت راحت هستید، ممکن است نوزاد با یک پیراهن آستین کوتاه و یک پیراهن آستین بلند حس بهتری داشته باشد.

لباس خواب مناسب نوباوگان یا کودکان بالای یک سال

توصیه های بالا باید تا سن یک سالگی کودک انجام شود، پس از آن دیگر خطر مرگ ناگهانی کودک از بین می رود.در این دوره یک لباس راحتی نرم به همراه یک پتوی گرم و لطیف می تواند گزینه خوبی برای لباس خواب طفل نوباره باشد.انتخاب لباس های پنبه ای برایکودک بسیار ایده آل بوده چون پارچه های پنبه ای نرم و قابل تنفس هستند و کمک می کنند تا درجه حرارت بدن کودک در سطح ایده آل قرار بگیرد.عموماً لباس خواب کودک از سایز ۹ ماهه تا سایز ۱۴ باید از جنس مقاوم در برابر آتش و تنگ باشد، به این خاطر که لباس های گشاد راحت تر آتش می گیرند.لباس خواب و لباس راحتی در این رده سنی باید روی برچسب خود دارای کلمات flame-retardant (مقاوم در برابر آتش)و snug-fitting (لباس جذب و بدون فضای اضافی) باشد.برای ایمنی کودکتان از خرید لباس هایی که فاقد این علائم است خودداری کنید.

لباس خواب مناسب کودکان نو پا

با ورود کودک به رده سنی نوپا، دوباره قوانین مربوط به لباس خواب تغییر می کند.در برخی موارد فرزند شما از گهواره به تخت کودک منتقل شدهو استفاده از یک لباس راحتی نرم و گرم، گزینه مناسبی خواهد بود.از آنجایی که کودک در این سن تقریباً خطرات احتمالی را از سر گذرانده،می توان از لباس های شل و راحت تر برای لباس خواب کودک استفاده نمود.لباس های پنبه ای برای همچین منظوری ایده آل خواهد بود.
اگر اتاق کودک دارای تهویه هوا است، در موقع خواب شلوار راحتی پاچه بلند و پیراهن آستین بلند به کودک پوشانده و روی کودک را با یک پتوی نرم و گرم و راحت بپوشانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (220 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (35 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز