زیبا و درخشان کردن بدلیجات با چند نکته ی ساده

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
زیبا و درخشان کردن بدلیجات با چند نکته ی ساده
یکی از نکات مهمی که باید بعد از خرید انواع زیورآلات (از جنس طلا و نقره) و بدلیجات به اون توجه کرد، نحوه درست نگهداری از اون‌هاست. چرا که وقتی به صورت مرتب استفاده می‌شن، در معرض چربی پوست، تعریق، گرد و غبار، مواد آرایشی و موارد دیگه ممکن ظاهر اون‌ها تغییر کنه که توی این مطلب یاد خواهیم داد که چطور بدلیجات خود را زیبا و درخشان کنید.

یکی از نکات مهمی که باید بعد از خرید انواع زیورآلات (از جنس طلا و نقره) و بدلیجات به اون توجه کرد، نحوه درست نگهداری از اون هاست. چرا که وقتی به صورت مرتب استفاده می شن، در معرض چربی پوست، تعریق، گرد و غبار، مواد آرایشی و موارد دیگه ممکن ظاهر اون ها تغییر کنه. با توجه به مقاومت بالای فلز طلا و نقره، معمولا بعد از گذشت یک یا دو سال فقط کمی سطح اونها کدر می شه که با رعایت نکات ذکر شده میتونین ظاهر اونها رو دوباره زیبا و درخشان کنین.در مورد بدلیجات ممکن رنگ اون ها در نواحی که بیشتر در تماس با پوست هست علاوه بر کدر شدن به طور کامل تغییر کنه و سیاه بشه. چرا که اکثر بدلیجات با کیفیت های مختلف، از فلزات مختلفی غیر از طلا و نقره ساخته می شن و برای افزایش طول عمرشون از روکش هایی مثل آب نقره، تیتانیوم و رادیوم استفاده می شه؛ که در این بین معمولا روکش رادیوم از هر نظر بهترینه. معمولا با گذشت زمان این روکش ها خراشیده می شن و اونچه که باقی میمونه یه فلز معمولی بدون رنگ و لعابه. به همین دلیل که قیمت انواع بدلیجات خیلی کمتر از زیورآلاته. نگران نباشین، حتی اگه قدرت خرید زیورآلات رو ندارین.

اگرچه ممکنه که در سال های گذشته تمایل خانم ها به نقره جات افزایش پیدا کرده باشه، اما مطمئنا زیورآلات از جنس طلا همیشه طرفدارای خاص خودشون دارن. در حال حاضر جواهرات طلا با رنگ های مختلف زرد، سفید و رُزگُلد در بازار موجود هستن که نحوه نگهداری و مراقبت از همگی تقریبا به یه شکل هست. فلز طلا با وجود اینکه درخشش زیادی داره، اما فلز نرمیه. پس در زمان استفاده از انگشترهای طلایی، ساعت و دستبندهاتون به خصوص در حین انجام هرگونه ورزش، مراقب باشین تا خراش نگیرن. به نکات زیر نیز در مورد نحوه درست مراقبت از طلا توجه کنینقرار گرفتن مکرر طلا در برابر کلر موجود در آب استخر و یا آب شهری می تونه باعث خوردگی و حتی تخریب ساختار اون بشه. پس بهتره در این زمان ها زیورآلات خودتون رو دربیارید.

استفاده از بدلیجات برای تمام افراد بسیار لذت بخش است چرا که ارزان قیمت و متنوع بوده و می توانیم برای مراسم مختلف به راحتی از آن ها استفاده کنیم. این روز ها طرح های بسیار فوق العاده از بدلیجات ساخته و ارائه می شود که در دو نوع اسپرت و طرح طلا مناسب تمام سلیقه ها می باشند. برند هایی مانند سواروسکی با وجود اینکه طلا و نقره نیستند ولی ساخت بسیار ریزنقش و کیفیت بسیار خوب و درخشش و جلایی خیره کننده دارند. بنابرین می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر از طلا زیورآلاتی بسیار درخشان و چشم نواز را تهیه کنید و با لباس هایتان به راحتی ست کنید. بنابرین شما امکان این را دارید که زیورآلات ارزان قیمت با کیفیتی خوب را برای ست کردن با لباس ها یا رنگ لاک و رژ لب و غیره داشته باشید. ولی توجه داشته باشید که همه زیورآلات از طلا گرفته تا تیتانیوم اگر به آن ها رسیدگی نشود و یا درست استفاده نشود رنگ آن کدر خواهد شد و مثل روز اول نخواهد بود. بدلیجات به دلیل اینکه نسبت به طلا سریعتر واکنش می دهند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند و اگر درست استفاده نشوند بعد از مدتی کوتاه رنگ آن کدر می شود و دیگر مثل روز اول درخشان نخواهد بود.

زیورآلات خود را تمیز و خشک نگه دارید

یکی از بهترین پیشنهادات برای استفاده و نگهداری درست از زیورآلات و بدلیجات ، نگهداری آن ها به صورت خشک و تمیز کردن مرتب آن ها می باشد. انگشتر و گردنبند و دستبند و گوشواره شما همیشه در معرض برخورد با مواد شیمیایی و کرم های مرطوب کننده و عطر و ادکلن و آب و حتی عرق شما می باشد و همه این موارد باعث اکسیده شدن و در نتیجه تغییر رنگ زیورآلات شما می شود و در طلا و نقره نیز باعث کدر شدن و از دست رفتن جلای آن می شود. پس همیشه مطمئن باشید که قبل از استفاده از عطر و ادکلن و یا کرم های مرطوب کننده و شستن دست و صورت زیورآلات و بدلیجات خود را جدا کردن و در جایی مناسب قرار دهید این کار باعث می شود علاوه بر ثابت ماندن رنگ زیورآلات، پوست شما نیز به زیورآلات حساسیت ندهد.

از زیورآلات و بدلیجات خود به صورت موردی در مناسبت ها استفاده کنید

بیشتر زیورآلات و مخصوصا بدلیجات برای استفاده روزانه و همیشگی نیستند و باید گاهی به آن ها استراحت بدهید! اگر زیورآلات را همیشه استفاده میکنید پس باید منتظر باشید که هر چه زودتر رنگ و جلای اولیه خود را از دست بدهد. برای اینکه عمر زیورآلات خود را افزایش دهید سعید کنید آن ها را به لباس هایی که می پوشید ست کنید و با لباس های مختلف زیورآلات مختلفی را استفاده کنید تا همیشه در دستان شما نباشند. هنگام خرید زیورآلات سعی نکنید از یک مدل چندین نمونه خریداری کنید بلکه از نمونه های مختلفی انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی بیشتر آن ها را با لباس های مختلف و در مراسمات مختلفی که پیش رو هستند استفاده کنید.

جای نگهداری زیورآلات

استفاده از یک جعبه جواهرات با کیفیت خوب باعث می شود محفظه جداگانه ای برای ذخیره ، گوشواره ، گل میخ ، زنجیر ، گردنبند ، النگو ، دستبند و … ایجاد شود و اطمینان حاصل شود که قطعات درهم نمی شوند و از خراش جلوگیری می کند.باور کنید یا نه سس قرمز (گوجه) نه تنها چاشنی خوشمزه ای برای غذاهای ماست، بلکه بهترین انتخاب برای نگهداری بدلیجات و از بین بردن لکه های سیاه ایجاد شده بر روی بدلیجات مسی میباشد.

مروارید

از آویز کردن گردنبند ها و یا دستبند های مرواریدی خودداری کنید تا از کشش زودرس نخ آنها جلوگیری شود.همیشه مرواریدهای خود را در یک پارچه نرم بپیچانید و از نگهداری انها در یک جعبه تنگ و تاریک خودداری کنید زیرا انها به رطوبت نیاز دارند. بنابراین با این حرکت ها زیبایی جواهرات مرواریدی خود را بیشتر میکنید.

ژل سیلیکا

از دیگر روش های نگهداری زیورآلات ، استفاده از بسته های ژل سیلیکا (شاید به اسم بوگیر بشناسید) در کنار بدلیجات خود است. ژل سیلیکا نه تنها خاصیت بوگیر بودن را دارا میباشد بلکه باعث دور نگه داشتن رطوبت از بدلیجات شما خواهند شد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (165 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (47 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...