زندگی شخصی و جنجالی علی ضیا و خانواده اش + عکس های خانوادگی زیبا

  سه شنبه، 26 شهریور 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
زندگی شخصی و جنجالی علی ضیا و خانواده اش + عکس های خانوادگی زیبا
(زادهٔ ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان)، مجری برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است. او فارغ‌التحصیل مکانیک طراحی جامدات است و به عنوان مجری برتر بیست سال اخیر صدا و سیما انتخاب شده‌است.

بیوگرافی علی ضیا

سید علی ضیا متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان، مجری است فارغ التحصیل لیسانس رشته مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد واحد کاشان است، در ابتدای دهه ۹۰ بعنوان پدیده اجراهای تلویزیونی لقب گرفت، این شهرت خیلی زود وی را وارد حاشیه و جنجال کرد، او یک پرسپولیسی تمام عیار است.

تصویر

خانواده علی ضیا

علی ضیا پسر شهره احدیت نویسنده و سید حسین ضیا که از تاجر های قدیم است میباشد. تنها پسر خانواده است و یک خواهر بنام شیما دارد او در مورد اوقات فراغت خود می گوید اگر قرار است تفریحی داشته باشم، ترجیح می دهم در کنار خانواده ام باشم سینما رفتن، فیلم دیدن و حتی کتاب خواندن مثلا تایمی را مشخص می کنیم و همراه با مادرم یک کتاب را مطالعه و نقد می کنیم، اگر قرار است به تئاتر یا کنسرت موسیقی بروم هم حتما همراه با مادرم این کار را انجام خواهم داد.

تصویر

ازدواج علی ضیا

علی ضیا : عاشق هم شده ام و معمولا خیلی در لحظه عاشق می شوم، به قول معروف ضرب عشقی ام خوب است، مهران مدیری درباره علی ضیا : خیلی بدجور عاشق می شه، یعنی عاشق نمیشه ولی وقتی عاشق میشه یعنی مگه میشه جمعش کرد !؟ علی ضیا ازدواج نکرده و مجرد است !

تصویر

شروع فعالیت هنری علی ضیا

علی ضیا از طریق نویسندگی وارد رادیو جوان شده و یك آیتم طنز در برنامه كاملا جوانانه که خود علی ضیا نوشته بود با لهجه كاشانی خواند. آقای زاهدی كه صدای علی ضیا را در برنامه آخرش ـ كه در رادیو جوان پخش می شد ـ شنیدند با سید علی ضیا تماس گرفتند و خواستند گزیشن برنامه گزینه جوان را اجرا كند. اما پس از پذیرفته شدن در تست گویندگی قرار شد اجرای برنامه شروع خوب را به عهده بگیرد، ولی به دلیل فضای علمی ای كه علی ضیا داشته و اختراعی كه از سید علی ضیا ثبت شده بود، اجرای برنامه گزینه جوان به علی ضیا پیشنهاد شد و اولین برنامه ای كه به طور زنده از علی ضیا روی آنتن رفت.

حاشیه ها از مظلومی تا منا و ماه عسل

اجرای او در ماه عسل ۹۱ انتقادات شدیدی به همراه داشت خیلی ها معتقد بودن برنامه ماه عسل باید فقط با اجرای احسان علیخانی باشد اما حضور علی ضیا با تحریم گروهی از مردم مواجه شد

علی ضیا در مهر ماه ۹۴ به مکه مکرمه مشرف شد ولی متاسفانه در این زمان حادثه ناگوار منا اتفاق افتاد،خبر های اولیه از فوت این مجری معروف میداد اما بعد از مدتی او با انتشار عکس خود در اینستاگرام شایعه کشته شدن خود را تکذیب کرد

انتشار فیلم لو رفته از مجلس مختلط وشادی عجیب او در بازی آبان ماه ۹۴ استقلال و پرسپولیس و شعار عجیب او علیه پرویز مظلومی مثل بمب منفجر شد تا جایی که خبر اخراج وی از صدا سیما به گوش رسید اما خیلی زود با عذرخواهی او و حمایت هنرمندان ختم به خیر شد

او شدیدا پرسپولیسی است و در آخرین حمایت خود از تیم پرسپولیس با خرید کیک تولد برانکو در جشن تولد او حضور پیدا کرد وجود اشکال منشوری روی کیک تولد و عدم اجازه وی برای عکس برداری از کیک هم در نوع خود جالب بود وی اصلا رابطه خوبی با طرفداران استقلال ندارد !

تصویر

ممنوع التصویری علی ضیا

پس از پایان شهرآورد هشتاد و یکم تهران علی ضیاء که در جمع هواداران پرسپولیس در کافه ای در تهران حضور داشت، با شعارهایی همصدا شد که منجر به شکایت پرویز مظلومی و ممنوع التصویری او شد. بلافاصله بعد از ممنوع التصویری پرویز مظلومی از شکایت خود صرف نطر کرد دلیل این مسئله مختلط بودن آن جلسه و انجام حرکات نامناسب از سوی ضیا اعلام شده است.

تصویر

علایق علی ضیا

من به خرید لباس علاقه زیادی دارم. به گل و گیاه هم علاقمندم و در بالکن خانه انواع گیاه ها را پرورش می دهم، زیاد گوشی عوض نمی کنم اما سعی می کنم گوشی به روز داشته باشم

اهل ورزش

والیبال و پیاده روی ورزش هایی است که انجام می دهم. یکشنبه ها و دوشنبه ها والیبال بازی می کنم و شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هم به جاده تندرستی باشگاه انقلاب می روم

رابطه با احسان علیخانی

دوستی صمیمی باهم داریم و فکر می کنم که فضای ما با هم متفاوت است و از اینکه که با اختلاف ده ساله ای که در اجرا باهم داریم، توانسته ام با او سپر به سپر شوم بسیار خوشحال هستم.

تصویر

دوستی با بنیامین بهادری

ما دوتا با هم خیلی دوست هستیم و همه می دانند یک زمانی هست دو نفر با هم دوست هستند. مثلا من الان با یک فوتبالیست دوستم اما خیلی رسانه ای نمی شود ولی با یک فنر دوست هستم و همه جا با او دیده می شوم. رفاقت من و بنیامین از یک حدی گذشته و توی رسانه و همه جا ما با هم دیده می شویم.

تصویر

افتخارات فردی و جشنواره

  • علی ضیا برگزیده جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان
  • سید علی ضیا کسب رتبه اول استانی ورتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی دارد.
  • علی ضیا دارای گواهینامه پذیرش علمی اختراع از سوی هئیت علمی ومعاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان می باشد.
  • عضو انجمن مخترعین کشور

سمت های اجرایی علی ضیا

  • مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران
  • مدیر بازاریابی شرکت مهنسین مشاور مهرکیان
  • علی ضیا گوینده شبکه جوان رادیو از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸ بوده است
  • مجری شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا کنون
  • مدیر پروژه موسسه خیریه فاطمه­ الزهرا
  • دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

اجرا در تلویزیون

در سال ۱۳۹۰، مجله همشهری جوان، ضیا را «پدیده اجراهای تلویزیونی» خواند. به نوشته روزنامهٔ خراسان، «ضیا برنامه های متعددی از قبیل ویتامین ۳، بعضیا، تحویل سال نو و … را اجرا کرده و چهره ای کاملاً شناخته شده است.» او هم اکنون اجرای برنامه فرمول یک را بر عهده دارد.

تصویر

برنامه فرمول یک

تیتراژ

حامد همایون و هوروش بند برای اولین بار کار تیتراژ تلویزیونی خود را با برنامه فرمول یک آغاز کردند، محمدرضا هدایتی بازیگر و خواننده، همراه با پیشکسوت فوتبال و هنرمند کنونی پژمان چمشیدی در برنامه نبش جنت آباد به تهیه کنندگی و اجرای علی ضیا برای اولین بار تیتراژ تلویزیونی خود را آغاز کردند که با استقبال مخاطبان صدا و سیما همراه بود.

چهارشنبه های به یادماندنی

برنامه فرمول یک، زادروز هنرمندان پیشکسوت و فرهیخته ایران زمین از جمله: علی معلم، حسن جوهرچی و ورزشکاران و بازیگران و خوانندگان نامی از جمله مهدی طارمی، فریبا کوثری و محمد اصفهانی اشاره کرد.

از جذابیت های به یادماندنی دیگر می توان از رو به رو کردن سرهنگ علیفر با محسن بروفر (سازنده دابسمش) و شعر خوانی سرمربی تیم ملی فوتبال، کارلوس کی روش و اولین حضور سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال، در رسانه ملی، در برنامه علی ضیا اشاره کرد.

کارهای فاخر برنامه فرمول یک

ضیا در اقدامی کم نظیر در تلویزیون، (برنامه فرمول یک) نزدیک به هزار نفر که تمایل سفر به مشهد را داشتند، اما توانایی مالی آن را نداشتند را به مشهد فرستاد. همچنین او توانست یک معتاد را به برنامه دعوت کنید و پس از صحبت با او، او را ترک دهد! ضیا بعد از وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه عوامل برنامه فرمول یک بدون فوت وقت خود را به محل حادثه رساندند و دو قسمت از برنامه را در کنار آسیب دیدگان هموطن اجرا کردند و یک کانکس اهدایی از طرف برنامه فرمول یک به زلزله زدگان کرمانشاه بدهد.

تصویر

بازیگری

علی ضیا تجربه بازیگری را نیز دارد، به عنوان بازیگر میهمان در سریال دفترخانه شماره ۱۳ را دارد و در فیلم چند اپیزودی رابطه نیز در چند سکانس نقش آفرینی کرده است.

  • بازیگر مهمان سریال دفترخانه شماره ۱۳
  • بازیگری در فیلم چند اپیزودی رابطه

سه مجری برتر بیست سال اخیر صداوسیما

علی ضیا در نظرسنجی برنامه سه ستاره به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد او اجرای برنامه های مثل گزینه جوان، ماه عسل، ویتامین سه، بعضیا، تحویل سال نو، امشب و … را برعهده داشته است ضیا در نظرسنجی برنامهٔ «سه ستاره» به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد.

تصویر

صفحه اینستاگرام علی ضیا

علی ضیا با آیدی aliziyaoriginal در اینستاگرام فعالیت دارد.

تصویر

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
رویا
3 سال پیش

سلام حاج آقا علی ضیا بی نظیری وعالی وهمیشه روی سکوی اول باشی ومخاطب خاصت که عاشقانه همدیگررو دوست داریدهرچه زودتر به همدیگر برسیدوخوشبخت بشویدروزتولدت رونمایی کن ازعشقت خیلی زیاد دوست داریم ببینیمش مرسی وممنون
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان