ظرفیت جذب 3300 عضو هیات علمی/تعیین تکلیف پرونده‌های 99 و 1400

  سه شنبه، 17 بهمن 1402 ID  کد خبر 374320
ظرفیت جذب 3300 عضو هیات علمی/تعیین تکلیف پرونده‌های 99 و 1400
رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم از تعیین تکلیف همه پرونده‌های جذب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها در سال‌های 1399 و 1400 خبر داد و گفت: براساس دو فراخوان امسال حدود سه هزار و 300 نفر جذب می‌شوند.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از ایرنا، یکی از محورهای کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه به امور نخبگان و یکی از اقدامات برای تحقق آن، جذب نخبگان و دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیات‌علمی است که در قالب فراخوان جذب انجام می‌شود.

برهمین اساس وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی هر ساله دوبار فراخوان می‌دهد. امسال نیز این فراخوان در شهریور و بهمن اعلام شد. واجدان شرایط و علاقمندان تا 18 بهمن وقت دارند با مراجعه به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیات علمی به نشانی applicant.markazjazb.ir تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

البته روند جذب اعضای هیات علمی معمولا طولانی است و بین یک سال و نیم تا 2 سال به طول می‌انجامد. این روند با مراجعه به درگاه یادشده و اعلام درخواست به دانشگاه مدنظر آغاز می‌شود و بعد از بررسی درخواست در گروه مربوطه و بررسی شرایط علمی و عمومی ارجاع آن به دانشکده برای مصاحبه، افرادی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند به هیات اجرایی جذب دانشگاه معرفی و بعد از آن به هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی ارجاع می‌شوند که هیات‌هایی مستقل و متشکل از اعضای هیات‌علمی همان دانشگاه هستند.

همه پرونده این افراد در هیات جذب بررسی و در صورت تایید، دانشگاه حکم فرد مورد نظر را صادر می‌کند. البته این افراد نیز مانند بقیه کارکنان دولت مراحل مختلف پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی را باید طی کنند که شامل دوره‌های پنج ساله و کسب نمره‌های علمی و احراز شرایط عمومی مختلف است.

پرونده‌های فراخوان 1402 کامل نشده است

محمدخلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد پرونده‌ سال‌های قبل اظهار داشت: فراخوان 1399 و 1400 کامل تعیین تکلیف شده است و اکنون باید پرونده‌های رسیده برای فراخوان سال 1401 و دو فراخوان 1402 را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان شهریور گذشته هنوز در مراحل اولیه است و پرونده‌های کامل از دانشگاه به مرکز جذب نرسیده است. در این فراخوان دو هزار و 300 نفر ظرفیت داشتیم که هنوز دانشگاه‌ها به تعداد قابل توجهی پرونده‌های کامل شده متقاضیان را به مرکز جذب نفرستاده‌اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: بر همین اساس از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا پایان سال پرونده‌های دانشگاه خود را بفرستند تا بتوانیم زودتر وضعیت این افراد را مشخص کنیم.

امیرحسینی در مورد ظرفیت جذب اعضای هیات علمی در دومین فراخوان 1402 نیز توضیح داد: در این فراخوان نزدیک به 900 نفر ظرفیت داریم و با ظرفیت حدود دو هزار و 300 نفری که در فراخوان شهریور داشتیم، در مجموع امسال بین سه هزار و 200 نفر ظرفیت جذب اعضای هیات علمی داریم که از سازمان اداری و استخدامی برای آنها کد استخدامی گرفته شده است تا بعد از طی روال اداری به‌سرعت جذب شوند.

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم وظیفه اعلام فراخوان و اجرای روند جذب اعضای هیات علمی را برعهده دارد. این مرکز همچنین ساماندهی و تسریع انجام امور مرتبط با اعضای هیات علمی (نیاز سنجی، جذب، بکار گیری با انجام فراخوان)، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت آموزش های مورد نیاز توانمند سازی اعضای هیات‌علمی، پایش و ارزشیابی مستمر عملکرد اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط با ترفیع، ارتقای تغییر وضعیت تمامی اعضای هیات علمی و انعقاد قرارداد (با اعضای هیات پیمانی) را انجام می دهد.

بررسی سوابق آموزشی‌حرفه ای و ارزشیابی مدارک متقاضیان عضویت هیات علمی، انجام امور اداری متقاضیان گذراندن طرح و تعهدات و سربازی در دانشگاه به عنوان عضو هیات‌علمی، کارشناسی امور حق التدریس اساتید مدعو و سایر مدرسان، دعوت از اساتید مدعو، کارشناسی و انجام امور اجرایی تعیین اساتید نمونه براساس آیین‌نامه‌های مربوطه، کارشناسی و انجام امور بورسیه های داخل و خارج دانشگاه، کارشناسی و انجام سایر مکاتبات اعضای هیات‌علمی با مجاری ذیربط (وزارت متبوع، مدیران دانشگاه و دانشکده ها، هیات اجرایی جذب، هیات ممیزی و غیره)، انجام امور اداری مربوط به ترفیع، تبدیل وضعیت و ارتقای اعضای هیات علمی، انجام امور مربوط به اعضای هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی و بوردهای تخصصی علوم پایه و بالینی از دیگر وظایف این مرکز است.

هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئول نظارت بر عملکرد هیأت‌های مرکزی جذب و هیأت‌های اجرایی جذب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده و مرجع رسیدگی به شکایات دریافتی از عملکرد هیأت‌های اجرایی در زمینه تخلفات، تندروی، مسامحه‌کاری و اعمال تبعیض در بررسی پرونده‌ها است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (484 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان