زیباترین هتل‌های یخی و برفی جهان

  دوشنبه، 23 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
زیباترین هتل‌های یخی و برفی جهان
هتل‌های جذاب و شگفت‌انگیزی در جهان ساخته شده‌اند که هدف از ساخت این هتل‌ها، جذب گردشگرانی است که از هتل‌های عادی خسته شده‌اند و به دنبال محلی عجیب و رویایی برای اقامت و ثبت خاطرات خود هستند. برای آشنایی با هتل‌های یخی و عجیب در جهان با ما همراه شوید.

دهکده برفی کانادا

دهکده برفی کانادا در جزیره سِینت هِلِن واقع شده است و با مرکز شهر مونترال حدود 5 کیلومتر فاصله دارد. هر ساله این هتل یک شهر متفاوت و بزرگ یخی را از نو می‌سازد و برف و ساختمان‌ها به شکل رنگارنگی در شب روشن می‌شوند. مسافران می‌توانند در یک وان آب گرم استراحت کرده و یا در کافه یخی کیوب، در یک لیوان یخی نوشیدنی بنوشند. اتاق‌ها و کلبه اسکیموئی در این دهکده تماماً از یخ بنا شده‌اند. تختخواب‌ها از یخ، چارچوب چوبی و یک تشک ساخته شده‌اند. یک کیسه خواب گرمائی برای گرم شدن در شب تعبیه گردیده‌اند.

دهکده برفی کانادا

کلبه اسکیموئی دهکده کاکسلائوتانن

کلبه اسکیموئی دهکده کاکسلائوتانن که در منطقه‌ای بسیار بالاتر از مدار قطب شمال در لاپلاند فنلاند واقع شده است، دارای اقامتگاه‌هایی در کلبه‌های شیشه‌ای و برفی است. این دهکده دارای بزرگترین سونای بخار جهان نیز است. دهکده اسکیموئی دارای 4 رستوران است که 2 تا از آنها در یک کلبه لاپلاندری قدیمی قرار دارند. هر کدام از رستوران‌ها غذاهای مخصوص لاپاندری را مانند گوزن شمالی و قزل آلای کبابی سِرو می‌نمایند. حتی سونای بخار هتل نیز رستوران مخصوص خود را دارد. میهمانان در طول اقامت در هتل می‌توانند هیجان گشت و گذار و سیاحت‌های زمستانی به وسیله سورتمه گوزن، سورتمه سگ‌های درشت هیکل، ماشین‌های مخصوص برف و یا شرکت در یک رالی برفی را تجربه نمایند.

کلبه اسکیموئی

دهکده یخی هوشینو

آلفا ریزورت تومامو در ژاپن دارای یک دهکده یخی مخصوص به خود است، به طوریکه مسافران و میهمانان در هتلی اقامت دارند که اتاق صرف شام، اتاق خواب و حمام تماماً از یخ ساخته شده‌اند. حتی شام هم بر روی یک بشقاب یخی سِرو می‌شود. هزینه این هتل کم نیست. با هزینه‌ای معادل حدود 50.000 ین به ازای هر شب، 5/2 برابر هزینه اتاق‌های دیگر در تفریحگاه مذکور است.

دهکده یخی

هتل دهکده برفی کیتیلا

اتاق‌های این دهکده برفی که در بالای مدار قطبی قرار گرفته است، با مبلمان و اثاثیه یخی تزئین شده و برخی دیگر از اتاق‌ها نیز دارای دکوراسیون ترکیبی یخ و برف هستند. میهمانان می‌توانند برای صرف شام به کافه یخی و یا دیسکوی این هتل مراجعه کنند. همچنین می‌توانند با گشت و گذار در اطراف هتل، از دیدن تندیس‌ها و مجسمه‌های هنری موجود شگفت زده شوند.

دهکده برفی کیتیلا

هتل یخی بالی

تنها هتل یخی رومانی به نام هتل یخی بالی در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا واقع شده است. این هتل هر ساله با یک طراحی جدید به وسیله آجرهای یخی گرفته شده از رودخانه مجاور آن یعنی رودخانه بالی بازسازی می‌گردد. تمامی اتاق‌ها دارای تختخواب‌های یخی به همراه تشک‌های راحتی هستند که با لحاف و خز نرم پوشانده شده‌اند. همچنین برای طول شب، کیسه خواب در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد. این هتل که فقط از طریق تله‌کابین قابل دسترس است، دارای رستورانی است که غذاهای بین المللی ارائه می‌دهد.

هتل یخی بالی

هتل برفی

هتل برفی که تماماً از یخ و برف ساخته شده است، بخشی از قلعه برفی کِمی در کشور فنلاند است،‌ قلعه‌ای که بزرگترین دژ برفی در جهان است. این هتل از سال 1996 هر ساله در فصل زمستان با یک طراحی متفاوت بازسازی می‌گردد. این هتل برفی دارای یک کلیسای کوچک، یک رستوران و یک هتل است. تمام اتاق‌های هتل با دمای متوسط 5- درجه سانتی‌گراد دارای تختخواب‌های پوشیده با پوست بره و کیسه خواب هستند. برخی از اتاق‌ها با استفاده از کنده‌کاری‌های یخی زیبا تزئین شده‌اند.

هتل برفی

هتل برفی کیرکنس

هتل برفی کیرکنس برای اولین بار در سال 2006 افتتاح گردید و از آن زمان تجربه‌ای فوق العاده را به میهمانان خود در یکی از زیباترین مناطق نروژ هدیه می‌دهد. این هتل که در دهکده قطب شمالی نزدیک به مرز روسیه واقع شده است، هر ساله در فصل زمستان بازسازی شده و حدود روز بیستم دسامبر افتتاح می‌گردد. این هتل فقط و فقط از یخ و برف ساخته شده است، اما برای داشتن خوابی راحت و سالم، مجهز به تختخواب‌های معمولی همراه با تشک هستند. در کنار هتل برفی، یک ساختمان برای ارائه سرویس گرمایشی و یک رستوران چادری عجیب و غریب و گرم وجود دارند.

هتل برفی کیرکنس

هتل دِگلِیس

هتل دِگلِیس در فاصله حدود 5 کیلومتری شمال شهر کِبِک و در بخش‌های ابتدایی دامنه کوه های لارنتین قرار گرفته است. از زمان افتتاح این هتل در سال 2001 که اولین هتل یخی در امریکای شمالی بود، میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان در آن حضور داشته‌اند. هتل دِ گلِیس هر ساله در ابتدای ماه ژانویه بازگشایی شده و پس از سه ماه فعالیت در ماه آوریل فعالیت آن خاتمه پیدا می‌کند. فقط حمام‌های هتل، گرم بوده و در یک ساختار مجزای عایق‌بندی شده احداث شده‌اند. یک کلیسا هم در این هتل وجود دارد که مراسم‌های عروسی در آن برگزار می‌گردند.

هتل دِگلِیس

هتل اسکیموئی آلتا

یکی دیگر از هتل‌های یخی کشور نروژ، هتل اسکیموئی آلتا نام دارد که هرساله تماماً از برف و یخ ساخته شده و در شمالی‌ترین بخش کشور تجربه‌ای منحصربفرد را به میهمانان خود هدیه می‌دهد. تشک‌های ساخته شده از چرم گوزن شمالی و کیسه خواب‌های به شدت گرم برای هر اتاق تعبیه شده‌اند، اما دمای اتاق دائماً بین 4- تا 7- درجه سانتی‌گراد بوده و میهمانان تشویق می‌گردند که لباس راحتی گرم مخصوص خود را نیز همراه داشته باشند. این هتل همچنین دارای یک سونا و 2 وان گرم بیرون از ساختمان برای گرم شدن و استراحت می‌باشد. گشت و گذار به وسیله خودروی برفی برای کاوش و سیاحت در اطراف هتل نیز مهیا می‌باشد.

هتل اسکیموئی آلتا

هتل یخی

هتل یخی در دهکده کوچک جوکاسجاروی در شمال کشور سوئد، اولین هتل یخی در جهان بود. پس از اولین افتتاح آن در سال 1990، هر ساله در فاصله ماه‌های دسامبر تا آوریل بازسازی شده است. این هتل تماماً از بلوک‌های برفی و یخی گرفته شده از رودخانه یخ زده تورن بنا نهاده شده است. حتی شیشه پنجره‌های کافه نیز از یخ ساخته شده‌اند. می‌توان برنامه‌های تلویزیونی مستندی که درباره هتل یخی تهیه شده‌اند را هر از چند گاهی در شبکه‌های دیسکاوری و نشنال جئوگرافیک مشاهده نمود.

هتل یخی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (689 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور 1403 منتشر شد
استایل پولداری همسر علی دایی در کنار مولتی میلیاردر فوتبال ایران / مانتو جلو باز با طرح چهارخونه و کیف پر زرق و برق بانو فرخ آذر دیدن داره !
ویدیو/ خلاقیت حیرت‌انگیز در ساخت کلبۀ جنگلی با چوب درخت بامبو با طرح کلبه‌های اسکیمویی/ سقف سانروف هم گذاشته برای تماشای مهتاب
تیپ و استایل ورزشی محمدرضا گلزار راکت به دست در حضور جمعی از دوستان / به نظرتون قد آقای گلزار کوتاه نیست ؟!
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 4 ثانیه "جوجه کوچولو" را در میان "گوسفندان" پیدا کنند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان