چرا گربه های خانگی دنبال شکار می روند؟

  شنبه، 09 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا گربه های خانگی دنبال شکار می روند؟
گربه ها شکارچی هستند و به همین دلیل شکارچیان غریزی هستند. ما در این مطب از ساعد نیوز درباره شکار در گربه های خانگی بحث می کنیم. همراه ما باشید.

اگر گربه‌ایی دارید که از خانه بیرون می روند، به احتمال زیاد پرندگان مرده، موش و دیگر موجودات کوچک مرده را به خانه آورده است!این رفتار برای صاحبان گربه، آزار دهنده می باشد. گربه ها معمولاً موجودات متمدنی هستند، پس چرا این کار را می کنند؟

چرا گربه ها با وجود اینکه به طور منظم تغذیه می شوند شکار می کنند؟

گربه های اهلی توسط صاحبانشان تغذیه می شوند و بنابراین برای زنده ماندن نیازی به گرفتن غذا ندارند. با این حال، بسیاری از گربه‌ها با وجود اینکه گرسنه نیستند، همچنان شکار می‌کنند. در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که گربه هایی که به طور منظم تغذیه می شوند همچنان شکار می کنند:

  • غریزه شکار گربه ارتباط مستقیمی با گرسنگی ندارد. بنابراین، گربه ای که به خوبی تغذیه شده باشد، همچنان انگیزه ای برای شکار خواهد داشت. در طبیعت، گربه ها به تنهایی شکار می کنند و میزان موفقیت آنها تنها حدود 50 درصد است. اگر گربه های بی صاحب برای شروع شکار منتظر بمانند تا گرسنه شوند، احتمال زیادی وجود دارد که از گرسنگی بمیرند. بنابراین گربه ها شکارچیانی فرصت طلب هستند زیرا هر زمان که طعمه را ببینند، چه گرسنه باشند و چه نباشند، رفتارهای درنده را انجام می دهند.

  • کیفیت غذایی که یک گربه تغذیه می شود می تواند بر رفتار شکارچی تأثیر بگذارد. رژیم غذایی گربه های بی صاحب در مقایسه با گربه های صاحب دارای محتوای پروتئین بسیار بالاتری است. بنابراین، گربه هایی که از رژیم غذایی بی کیفیت تغذیه می شوند، انگیزه بیشتری برای شکار خواهند داشت تا نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنند.

  • گربه ها شکارچیان عمومی هستند. این بدان معنی است که آنها بر اساس در دسترس بودن، تمایل دارند طیف نسبتاً گسترده ای از گونه های طعمه را شکار کنند. گربه های بی صاحب حدود 12 ساعت در روز را صرف شکار می کنند، در حالی که گربه های صاحب خانه حدود سه ساعت یا کمتر در روز را صرف شکار می کنند. بو، طعم و ویژگی های فیزیکی غذا همگی بر جذابیت غذا تأثیر می گذارد. گربه‌های بی‌نام، وعده‌های غذایی کوچک می‌خورند (تقریباً 10 تا 20 بار در روز). بنابراین، اگر یک گربه صاحب یک نوع غذای تجاری تغذیه شود، ممکن است برای ارضای ترجیحات خود برای انواع غذاها و وعده های غذایی کوچک معمولی شکار کند.

گربه

چرا برخی اوقات گربه ها طعمه خویش را به عنوان هدیه می آورند؟

گربه های مادر اغلب برای بچه گربه ها شکار می آورند تا آن ها را تغذیه کرده و همچنین نحوه شکار کردن را به آنها بیاموزند. برخی از گربه ها تمایل مشابهی برای تقسیم شکار خود با صاحبین خویش دارند. (یا به صورت شیطنت آمیزی، فکر می کنم که برخی ازگربه ها از این قضیه لذت می برند که وقتی موش را روی پای صاحبشان می گذارند آنها به این ور و آن ور می پرند).

معمولا صاحب گربه سعی می کند که شکار را از گربه دورتر سازد و بیشتر به دنبال این است که این رفتار گربه را تغییر دهد. اگر گربه پرنده مرده ای در دهان داشته باشد و صاحب گربه از او بخواهد که آن را زمین بیندازد و آن را از گربه گرفته و به سمت وی اسباب بازی پرتاب نماید، معمولا گربه این را پاداش تلقی کرده و برای جلب توجه صاحب خویش یا بازی کردن طعمه های بیشتری را برای صاحب خویش می آورد.

گربه

چگونه باید جلوی این رفتار گربه ام را بگیریم؟

گزینه های مختلفی برای این کار وجود دارد. اولین راه پاک کردن صورت مسئله است! نباید اجازه بدهید گربه تان به بیرون برود. اگر گربه تان دسترسی به این حیوانات نداشته باشد، نمی توان آنها را شکار کند.

هر چه حیوان شما بیشتر به بیرون برود، بیشتر تمایل به شکار طعمه و هدیه آوردن خواهد داشت و نسبت به یک گربه که فقط در خانه زندگی می کند بیشتر شکار می نماید. به این منظور سعی کنید گربه تان را در خانه سرگرم نمایید و با او با اسباب بازی های موش و پرنده و توپ بازی کنید که حس شکار کردن وی ارضا شود. اگر فرصت کافی ندارید برای سرگرم کردن او از اسباب بازی پازل و فکری گربه استفاده نمایید.

اگر گربه شما مصر است که مدام بیرون برود، می توانید با استفاده از یک قلاده او را بیرون ببرید و تمام وقت مواظب او باشید که دنبال شکار نرود.یا از یک فضای محصور یا پاسیو امن برای گشت و گذار گربه خود استفاده کنید تا بدون اینکه واقعا بیرون برود از فضای آزاد لذت ببرد.

سخن پایانی

به هر حال حقیقت این است که آنها شکارچیان ماهری هستند! این غرایز عمیقاً در درون آنها ریشه دارد و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم تا آنها را از بین ببریم. بنابراین دفعه بعد که گربه شما، یک جونده نیمه مرده را روی مبل شما انداخت، سعی کنید زیاد عصبانی نشوید. آنها فقط سعی می کنند مهارت های شکار را به شما بیاموزند و چیزی را که به نظر آنها یک غذای خوشمزه است به شما هدیه دهند!

همه ما گربه‌هایمان را صمیمانه دوست داشته باشیم و آنها را به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین و شیرین‌ترین موجودات می دانیم. به روشی عجیب، گربه عزیز شما فقط سعی دارد به شما نشان دهد که چقدر شما را دوست دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو لحظه بله گفتن همسر کم سن و سال مهدی کوشکی +عکس و ویدئو/فقط اونجایی که عروس میگه تا ابد بله و قند تو دل آقا داماد آب میشه... مشهد از آرامش تا طوفان در 11 ثانیه ویدیویی جالب از دوچرخه سواری شهرام قائدی، عماد سریال قطب شمال/ چه محله زیبا و باصفایی+ویدیو فیلم خنده دار از پستونک خوردن ماهی داخل آب/ آدم هاج و واج میمونه😂 حضور جورجینا و پسر ارشد سوپر قهرمان فوتبال در ورزشگاه برای تشویق+ عکس سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم پیاده روی خنده دار و بامزه همسر ستاره سادات قطبی با کالسکه صورتی پسرش/ خانم مجری تا تونست غُر زد😂+ویدیو راهنمای جامع ثبت سند خرید و فروش در حسابداری حضور فوتبالیست سرشناس در مراسم عروسی شیدا خلیق و کیوان ساکت اف/به پای هم پیرشین الهی+ عکس جشن تولد بهنوش بختیاری در خانه سالمندان و کیک قرمز پروانه‌ای شکلش+عکس عکسی از مرتضی پورعلی گنجی که از رونالدو تقلید کرد
تیتر امروز   
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش
شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم