معرفی فیلم مردی برای تمام فصول

  چهارشنبه، 05 آبان 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
معرفی فیلم مردی برای تمام فصول
فیلم مردی برای تمام فصول به کارگردانی بهمن فرمان آرا در سال 1393 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر می‌باشد. در این فیلم رضا کیانیان، سیامک صفری، سهیلا رضوی، فرزین صابونی، هدایت هاشمی، احمد ساعتچیان، امیر رضا دلاوری، بهناز جعفری و بهمن فرمان آرا به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان مردی برای تمام فصول

داستان درباره ایستادگی توماس مور در مقابل پادشاه هنری هشتم است که می خواهد بر خلاف قانون کلیسا همسر خود را طلاق دهد و دوباره ازدواج کند. تقابل پادشاه یک دنده با کلیسا و قوانینش نیاز به یک قربانی دارد و قربانی کسی نیست جز مشاور پادشاه سر توماس مور که بعد از مرگ کاردینال به مقام صدراعظمی رسیده و پادشاه اصرار دارد با توجه به صداقت و اعتباری که سرتامس مور میان مردم دارد، وی ازدواجش را تایید کند تا نیازی به تایید پاپ نداشته باشد اما سر توماس که به اخلاق و اصولش پایبند است، نمی تواند تن به این کار بدهد و همه مشکلات را به جان می خرد تا اصولش را زیر پا نگذارد...

نکاتی درباره فیلم مردی برای تمام فصول

فیلم تئاتر «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی و تهیه کنندگی «بهمن فرمان آرا» نیمه ی دوم سال 93 در تالار وحدت به اجرا درآمد. نمایشنامه ی آن را «رابرت آکستن بولت» (Robert Oxton Bolt) در دهه 60 میلادی نوشته، بارها روی صحنه رفته و نسخه ی فارسی آن نیز که با ترجمه ی «فرزانه طاهری» در دسترس است، توسط فرمان آرا به نمایش درآمد و مورد استقبال هم قرار گرفت. اخیرا نیز فیلم تئاتر مردی برای تمام فصول از طریق شبکه های نمایش خانگی قابل مشاهده است.

پیشینه ی تئاتر مردی برای تمام فصول

«رابرت آکستن بولت»، نسخه اولیه ی مردی برای تمام فصول را در سال ۱۹۵۴ برای رادیو بی بی سی نوشت که در پی آن در سال ۱۹۵۷ به صورت زنده با بازی «برنارد هپتون» در تلویزیون بی بی سی نیز اجرا شد. سپس او نمایشنامه ی مردی برای تمام فصول را ویرایش و بازنویسی کرد و این تئاتر برای نخستین بار در تاریخ اول ژوئن ۱۹۶۰ در تئاتر گلوب لندن روی صحنه رفت. این تئاتر پس از آن با بازی «پل اسکوفیلد» در نقش «توماس مور»، در تئاتر برادوی به روی صحنه رفت و مورد توجه منتقدان و تماشاگران تئاتر قرار گفت.

شش سال بعد در سال ۱۹۶۶ «فرد زینه من»، فیلم مردی برای تمام فصول را که فیلمنامه ی آن توسط رابرت بولت نوشته شده بود را ساخت و نقش توماس مور را پل اسکوفیلد بازی کرد. این فیلم برندۀ شش جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد برای پل اسکوفیلد و بهترین فیلمنامه ی اقتباسی برای رابرت بولت شد.

در ایران نیز قبل از انقلاب، اجرای تئاتر مردی برای تمام فصول و نمایش عمومی فیلم «فرد زینه من»، به خاطر شباهت موضوعی آن به زندگی محمدرضا شاه، ممنوع بود اما این فیلم پس از انقلاب بارها از تلویزیون ایران پخش شد. تئاتر مردی برای تمام فصول در دوران بعد از انقلاب نیز ساخته نشد تا اینکه بهمن فرمان آرا آن را در سال 1393 به روی صحنه برد.

علاوه بر فرمان آرا، کارگردان های دیگری از جمله «امیر دژاکام» و «رحمان سیفی» آزاد نیز پیش تر اعلام کرده بودند که قصد اجرای تئاتر مردی برای تمام فصول را دارند اما فرمان آرا بود که در نهایت توانست پس از هشت سال دوندگی آن را برای نخستین بار در ایران به روی صحنه ببرد. فرمان آرا دلیل این تاخیر را سنگین بودن هزینه های تولید این اثر کلاسیک اعلام کرد.

رابرت آکستن بولت به عنوان نویسنده ی مردی برای تمام فصول

«رابرت بولت» فیلم نامه نویس و نمایش نامه نویس بریتانیایی در حقیقت فارغ التحصیل رشته ی تاریخ است. به همین دلیل بیشتر آثار او از جمله «لورنس عربستان»، «باونتی» و «مردی برای تمام فصول» آثاری حماسی و تاریخی هستند. در سال ۱۹۶۰ نمایشنامه هایی از جمله مردی برای تمام فصول از این نویسنده برخاسته از سنت تئاتری انگلستان، در معروف ترین سالن های تئاتر انگلستان و اروپا اجرا شدند.

بهمن فرمان آرا به عنوان کارگردان و تهیه کننده مردی برای تمام فصول

بهمن فرمان آرا را که پیش تر با عنوان کارگردان سینما می شناختیم، اولین تجربه ی کاری خود در تئاتر را با مردی برای تمام فصول آغاز کرده است. او این تئاتر را اثری با مضامین عالی عنوان می کند و قانون مداری، اخلاق، وجدان و ایستادگی تا پای مرگ که از جمله صفات «سر تامس مور» است را جزو خصوصیات قابل توجه و مهمی می داند که باید در مورد آنها صحبت شود. او همچنین این تئاتر را با بودجه ی شخصی و بدون کمک های دولتی و اسپانسر ساخته است.

بهمن فرمان آرا همچنین خود در تئاتر مردی برای تمام فصول نقشی کوتاه دارد و نقش کاردینال را بازی می کند. او که با هیبت و ردای سرخ خود بیشتر شبیه پاپ حال حاضر است تا کاردینال «هِنری هشتم»، انتخاب این نقش برای خودش را شباهتش به «اورسن ولز» بازیگر این نقش در فیلم مردی برای تمام فصول می داند. بهمن فرمان آرا در این نقش همچون سایر نقش هایی که در فیلم های خود ایفا کرده، بازی متوسطی را در قیاس با سایر بازیگران به نمایش می گذارد.

آغاز تئاتر مردی برای تمام فصول

تئاتر مردی برای تمام فصول با پیش درآمدی آغاز می شود که توسط «متیو» پیش کار «سر تامس مور» (با بازی سیامک صفری) به اجرا در می آید. متیو خود را مردی عام معرفی می کند و به عنوان راوی در تمام پرده های نمایش حضور دارد. او علاوه بر اینکه برخی صحنه های نمایش را روایت می کند در نمایش هم در ازای گرفتن پول از افراد مختلف مسائل مهم زندگی سر توماس مور را برای آنها بازگو می کند.

این فرد که نمادی از افراد نان به نرخ روز خور و نماینده ی افراد معمولی جامعه است با همین روش به مقام های مختلفی گماشته می شود و در همه ی این جایگاه ها فساد را در سطح خود رواج می دهد. این فرد جهان بینی خاصی نسبت به وقایع ندارد اما همه جا حضور داشته و با توجه به منفعت خود امور را پیش می برد.

تامس مور نماد فرد پای بند به قانون در قرن شانزدهم

تئاتر مردی برای تمام فصول نشان دهنده ی کشمکش تاریخی بین «هنری هشتم» پادشاه انگلستان و «سر توماس مور»، صدراعظم انگلستان و نماینده ی کلیساست که در قرن شانزدهم اتفاق می افتد. واقعیت این است که «هنری هشتم» از همسر خود «کاترین آراگن» فرزند پسری نداشت که جانشین او شود و خواستار باطل شمردن این ازدواج و ازدواج با ندیمه ی او «آن بولین» بود. در فرقه ی کاتولیک نیز باطل شمردن ازدواج جز در موارد استثنایی غیر قانونی بود.

بنابراین «هنری هشتم» در سال ۱۵۳۴ در پارلمان انگلستان خود را رئیس کل کلیسای این کشور اعلام داشت و پاپ را از این سمت در قلمرو انگلستان خلع کرد و فرقه کشور انگلستان را از کاتولیک به انگلیکان تغییر داد. نمایندگان پارلمان نیز با این تصمیم موافقت کردند. از همان زمان کلیسای انگلستان از دستگاه پاپ جدا شده و دارای سراسقف (اسقف کانتربوری) شد و طلاق و ازدواج مجدد در آن آزاد شد.

اما تامس مور در برابر خواست شاه هنری هشتم برای جدایی از کلیسای کاتولیک به مخالفت برخاست. او پذیرش شاه به عنوان رئیس عظمای کلیسای انگلستان را رد کرد و از سوگند خوردن که طی مصوبه ی جانشینیِ ۱۵۳۴ الزامی شده بود خودداری کرد و به زندان افتاد. او که پیش از این کتاب اوتوپیا را نوشته بود، در زندان نیز به نوشتن کتاب پرداخت و سرانجام در سال ۱۵۳۵ به جرم خیانت محاکمه شده، محکوم به گواهی دروغ گشت و سرش از تنش جدا شد.

کلیسای انگلستان به او لقب شهید اصلاحات داد. چرا که او از مخالفان اصلاحات پروتستان و به صورت مشخص «مارتین لوتر» بود. بنابراین شاید بتوان او را یک قانون مدار و اصول گرای افراطی دانست که تا پای جان بر سر اصول و عقاید خود که برخاسته از قانون است ایستاد.

درون مایه تئاتر مردی برای تمام فصول

بر این اساس می توان درون مایه ی مردی برای تمام فصول را ایثار در راه آرمان دانست که موضوعی جهان شمول و قابل وقوع در همه ی زمان هاست. این موضوع می تواند یکی از دلایل محبوبیت و پذیرفته شدن این تئاتر از همان ابتدا تا به امروز باشد. در حقیقت سه مساله ی اصلی در تئاتر مردی برای تمام فصول وجود دارد یکی مساله ی مربوط به سر تامس مور، دیگری مربوط به هنری هشتم و مساله ی سوم مساله ی تقابل بین آن دو است.

مساله ی مربوط به سر تامس مور، مساله ی پایبندی به اصول، وفاداری به قانون، اخلاق و وجدان اجتماعی است؛ مساله ای که در هر زمانی قابلیت پرداختن و توجه دارد و مضمون و ایده اخلاقیی که مطرح می کند هیچگاه کهنه نمی شود.

مساله ی مربوط به هنری هشتم مساله تغییر قانون و اصلاحات است که گرچه به نفع خودش این کار را انجام می دهد و جایگاه خود را برتر و بالاتر از کلیسا تصویب می کند ولی به زعم من در واقع مصلحت جامعه نیز در آن وجود دارد. چرا که قوانین خشک و یک طرفه ی کلیسا در آغاز رنسانس نیاز به تغییرات عمده دارد که به مرور اتفاق می افتد. مساله ی به خصوص در این تغییرات، اصلاح قانون ازدواج و طلاق است که علاوه بر اینکه در دوره ی خود کاربرد داشته مساله ی همه ی دوران هاست.

طراحی صحنه، نور و موسیقی

صحنه ی نمایش که در عین سادگی، باشکوه، با عظمت و نمادین جلوه می کند شامل پله، پرده، ستون، مبلمان و نورپردازی است. به بیان بهتر این المان ها، علاوه بر اینکه شکوه و عظمت محل سکونت درباریان اروپایی و به طور خاص انگلستان در این نمایش را نشان می دهد، سمبولیک هم هستند.

پله ها به عنوان نشانه ای از فاصله طبقاتی و فراز و فرودی که زندگی و موقعیت بیشتر افراد نمایش دارد کارکرد دارد. چنانچه در صحنه ای هنری هشتم از بالای پله ها پایین می آید تا در کنار صدر اعظم و خانواده اش بایستد، در صحنه های صحبت متیوی پیشکار با تماشاچیان او در پایین ترین پله می ایستد و در صحنه ی پایانی نیز سر تامس مور از پله ها بالا می رود تا سرش را از تن جدا کنند و این نیز صحنه ای نمادین است. پرده ها هم به عنوان پوشش و حجابی بین افراد منفعت طلب که در جلوی پرده و پشت آن رفتار متفاوتی دارند و سرشار از رنگ و ریا هستند، نمادین جلوه می کنند.

از طرفی در کلیه ی پرده های نمایش، کلیت صحنه یکسان است و در کنار تغییر مبلمان، تغییر نور و موسیقی به عنوان عناصری عمل می کنند که بر تفاوت فضاها تاکید کنند. به عنوان مثال موسیقی که در لحظات حساس در گام مینور حزن و اندوه را نمایش می دهد و کم و زیاد شدن نور صحنه، فضا را متفاوت نشان می دهد و اتمسفر را تغییر می دهد. این موارد علاوه بر اینکه نشانگر کارگردانی حساب شده است، توانایی «کارن همایون فر» به عنوان آهنگساز ، «رضا حیدری» به عنوان طراح نور و «منوچهر شجاع» به عنوان طراح صحنه را نیز نشان می دهد.

شخصیت پردازی نمادین

تئاتر مردی برای تمام فصول به عنوان تئاتری پرشخصیت شناخته می شود و با توجه به زمان تئاتر به اندازه ی کافی به شخصیت ها پرداخت شده که در این مورد پرداخت به زنان مستثناست. به عنوان مثال به «مارگریت مور» (با بازی بهناز جعفری) دختر جسور، غیور و باسواد سر تامس مور که در تاریخ نقش مهمی در معرفی و ماندگاری نام پدرش ایفا کرده است کم پرداخت شده است. به طوری که به نظر می رسد مارگریت نقشی ضد و نقیض در این تئاتر ایفا می کند. او کسی است که نشان صدراعظمی را از گردن پدر خود سر تامس مور بیرون می آورد و با این کار، مخالفت پدرش با پادشاه را تایید می کند، ولی کسی است که وقتی سر تامس مور در زندان است سوگندنامه را برای امضا و نجات یافتن از زندان برای او می آورد.

اساسا شخصیت های مردی برای تمام فصول نمادین اند و هر یک نماد طبقه و قشر خاصی هستند حتی خود سر تامس مور. سر تامس مور همانطور که پیش تر بیان شد نماد اصول گرایان و قانون مداران افراطی است که تا پای جان بر سر اصول خود باقی می مانند. داماد سر توماس مور نماد جوانان پرشور انقلابی، متیو پیشکار سر توماس مور همان طور که در ابتدای تئاتر هم اقرار می کند نماد عوام نان به نرخ روز خور، ریچارد ریچ (با بازی هدایت هاشمى) نماد افراد منفعت طلب و حتی هیات منصفه که نماد افراد ترسو و حزب باد هستند.

در نهایت می توان گفت که تئاتر مردی برای تمام فصول، یک تئاتر دو پرده ای تراژیک است و با توجه به مضامینی که دارد تئاتری برای همه ی دوران ها محسوب می شود. این درام تاریخی با اینکه مساله ای در قرن شانزدهم را به نمایش می گذارد، اما مفاهیمی را عنوان می کند که در طول تاریخ قابلیت ارجاع دارد.

سر تامس مور به عنوان پروتاگونیست تئاتر مردی برای تمام فصول، فردی متعهد به وجدان و قانون بوده و به عنوان یک سکولاریسم معتقد به جدایی دین از سیاست پدیدار شده است. او دین را به سیاست ارجح می داند و به همین دلیل با قانون شاه به عنوان رئیس عظمای کلیسای انگلستان مخالفت می کند. بر این اساس می توان گفت که تابع قانون بودن و قانون مداری عامل مهم و قابل ستایشی است به خصوص اگر کسی حاضر باشد جانش را فدا کند برای اینکه قانون را زیر پا بگذارد. اما باید قبول کرد که اصلاحات نیز به همان اندازه اهمیت دارد و سر تامس مور کسی است که جانش را می دهد تا قانون را زیر پا نگذارد. نظیر این فرد در تاریخ کم نیستند و می توان حسین بن منصور حلاج و عمر مختار را از آن دسته دانست.

کارگردان فیلم مردی برای تمام فصول

بهمن فرمان آرا متولد سال 1320 در تهران است و یکی از مهمترین تهیه کنندگان تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. فرمان آرا در سالهای پیش از انقلاب نقش بسزایی در تولید آثار " موج نوی سینمای " ایران داشت و پس از مهاجرت به هالیوود نیز در تهیه فیلمهای مشهوری از جمله « آخرین وسوسه مسیح » نقش داشت. « حکایت دریا » که جدیدترین اثر بهمن فرمان آرا محسوب می شود، مدتها در پی اکران سراسری بود اما به دلایل مختلف، این امکان برای فیلم مهیا نشد تا اینکه پس از سه سال، وی تصمیم گرفت اکران آنلاین را جایگزین پخش فیلمش در سالن های سینما نماید.

بهمن فرمان آرا

بازیگران فیلم مردی برای تمام فصول

رضا کیانیان، سیامک صفری ، سهیلا رضوی، فرزین صابونی، هدایت هاشمی، احمد ساعتچیان، امیر رضا دلاوری، بهناز جعفری، بهمن فرمان آرا

ساير عوامل فیلم مردی برای تمام فصول

بهمن فرمان آرا، امید سهرابی، حمید پورآذری، کتایون ارسنجانی، ماهان خورشیدی، مسعود صفری، محمد حق شناس، محمدعلی امیدبخش، ملینا بنی اسدی، منوچهر شجاع ، نگارنعمتی، ندا نصر، کارن همایونفر، ساعد مشکی، سارا اسکندری رضا حیدری، حسین ایرجی، شیما مرادی، مهدی پور آذری، علی جلالی فراهانی سعیده نیازخانی رضا معطریان، مانی لطفی زاده امیر حسین رسایل مریم نراقی امیر قالیچی کامیار صالح پور هادی بادپا، سعید زارع، مهشید جوادی، محمد موسوی سید مصطفی طباطبایی، یاشار کنگری، محرم چراغی، صفا پیشدادی، محمد زاهدشایق شهرزاد مظاهری، نکیسا بهشتی، صالح علوی زاده رویا مرادی، محمود سلوکی، حسین محبتیدوخت لباس: زهرا بهرامی، مینا فراهانی جلال صالحی سپهر گودرزی، مهدی محمدی، ثمین سالک، سارا اسکندری امیر قادری پریا الهی نورالدین حیدری ماهر

مشخصات فیلم مردی برای تمام فصول


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟ بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
تیتر امروز   
هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم